Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tee kotona mitään muuta kuin pelaa

Vihainen
18.09.2018 |

Sanotaanko heti että mittani on täynnä.

Minä ja mieheni asutaan samassa kämpässä, mutta ongelmana on se että vain minä hoidan sen.
Minä siivoan, tiskaan (ei ole tiskikonetta), pesen pyykit, pesen lattiat, teen ruuan ja imuroin. Teen kaiken aina yksin. Joudun vähintään joka toinen päivä siivoamaan koska sitä mukaa mitä siivoan mieheni sotkee perässä.

Olen kyllästynyt siihen kun vaikka kuinka kauniisti pyytää auttamaan edes pienessä jutussa niin ei onnistu. Hän menee aamulla töihin, pääsee 16.00 aikaan kotiin ja iltaan asti pelaa. Jos siitä mainitsen niin hän suuttuu. Joka kerta. Sanotaano vielä että mieheni on jo lähemmäs 30-vuotias. Ollaan molemmat töissä.

Saatamme sopia ennakkoon välillä päiviä milloin siivoamme yhdessä. Kun päivä koittaa, mieheni ei jaksa/pelaa/lähtee karkuun. Olen yrittänyt vaikka mitä keinoja tähän asiaan mutta ei onnistu.
Yritin kerran jopa niin että lopetin siivoamisen, mutta jouduin luovuttamaan. Kestin sitä melkein 2 viikkoa ja meidän kämppä näytti siltä että siellä asuisi montakin narkkaria.
Auttaako tähän oikeesti enää mikää? Olen raivonnut, kiristänyt, pyytänyt monia kertoja nätisti, lahjonnut mutta ei. Mikään ei toimi.

Auttaako tässä enää vain ja ainoastaan ero? Sekin on jo käynyt hyvin moneen otteeseen mielessä. (olemme olleet melkein 5 vuotta yhdessä)
Lapsia hän haluaisi, mutta minä en halua sitä mahdollisuutta antaa ennenkuin muuttaa omat tapansa...
Tämä asia oikeasti vaikuttaa minuun, minulla jää oma vapaa-aika hyvin vähäislle jos sitä välillä on edes ollenkaan. Mieheni ei tee mitään muuta kuin pelaa tietokoneella joidenkin kanssa.

Anteeksi jo heti sekava teksti, juuri äskön kävi taas sama että apua ei tule vaikka kuinka pyysin ja olen vain ehkä hieman vihainen. Tai pettynyt... en tiedä.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa hyvä ihminen. Lapsia ei kannata tuon miehen kanssa tehdä, kun se on itsekin lapsen tasolla. Lasten kanssa siivousmäärä moninkertaistuu. Seurustelin itse parikymppisenä tuommoisen luuserin kanssa. Ei tiennyt miten imuri laitetaan päälle, osannut keittää perunoita ja joskus häntä piti patistaa huolehtimaan jopa omasta hygieniasta. Nyt mulla on kunnon mies, joka huolehtii meidän kodista. Viikonloppuna hän esim sulatti pakastimen ihan oma-aloitteisesti!

Vierailija
42/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole pirttihirmua kotona, saan pelata rauhassa.

-m34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-m34

Hyvä että viihdyt p*sk*n keskellä, kaikki eivät viihdy.

Vierailija
44/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-m34

Näetkö sinä tänne jostain kameran kautta? Ei täällä mitään paskaa ole.

-m34

Vierailija
45/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähemmäs 30v ei meinaa mitään, pelaaminen on harrastus siinä missä muutkin vaikka sinä et sitä ymmärrä, sää olet vaan kontrollifriikki selkeesti... yritit vaan demonisoida pelaamista tolla ikäismillä, säälittävää

ootte molemmat töissä? TEILLÄ ON VARAA PALKATA SIIVOOJA ja ota rennosti, kistus sentää, sinä se ongelma tässä olet, teidän työt on varmaan erilaisia, onko miehes duuni mahdollisesti fyysisempää?

ei tietenkää vastaa toisiaa jos toinen vaikka raataa mettähommissa ja toinen istuskelee toimistolla näpertelee facebookissa, eli valotas nyt sitte lisää tilannetta?

Vierailija
46/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä ap:n miehen harrastushan voisi olla vaikka moottoripyörien rassailu tai penkkiurheilu. Niissä saa yhtä lailla töiden jälkeen kaikki illat kulutettua, jos haluaa.

Jos mies ei suostu tekemään mitään kotitöitä, mutta käy kyllä töissä, niin kyse varmaan opitusta mallista. Tai sitten siitä, että hän huomasi jo aikaisessa vaiheessa, että sinähän siivoat, jos hän ei. Ja osaa käyttää sitä hyväkseen häikäilemättä.

Arvonne ovat erilaiset jo monelta osin, joten älä jää siihen jahkaamaan, koska voisit jatkaa elämääsi toisinkin.

Ainoa, mikä särähti korvaan toiseen suuntaan, oli se, että "et halua ANTAA sitä mahdollisuutta" lapsiin. Ehkä hän kokee sen panttaamisena - joko seksin tai jälkikasvun peräti - ja kapinoi sitten sitä vastaan. Mikä sekään ei ole aikuismaista tai järkevää, mutta siitäkin asiasta olisi pitänyt puhua. Nyt taitaa olla myöhäistä.

Vierailija
47/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan puolison kanssa monesti puhuttu miten kamalaa olisi, jos toinen vain pelaisi yhteisen vapaa-ajan. Ei näin

Vierailija
48/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-m34

-m34

Äläs nyt. Mammojen luulotaso on juuri tuota. Eikä paranemista ole näköpiirissä.

Vierailija
49/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-m34

-m34

Kyllä se jatkuvasti hääräävä ja ympäri kämppää ravaava mamma sitä paskaa levittää enemmän kuin siististi paikallaan istuva pelaaja.

Vierailija
50/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan puolison kanssa monesti puhuttu miten kamalaa olisi, jos toinen vain pelaisi yhteisen vapaa-ajan. Ei näin

Eikö se tullut kertapuheella selväksi vai miksi siitä olette monesti puhuneet?

Vierailija
51/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-m34

-m34

Kyllä se jatkuvasti hääräävä ja ympäri kämppää ravaava mamma sitä paskaa levittää enemmän kuin siististi paikallaan istuva pelaaja.

Miten lie ehtii palstailulta siivota?

Vierailija
52/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlainen ongelma. Avovaimoni ei tunnu välittävän ollenkaan yhteisen automme kunnossapidosta ja suurimman osan aikaa se on niin kamalassa kunnossa, että sillä ei edes kehtaa ajaa mihinkään. Mielestäni en ole millään tavoin kohtuuton toiveissani auton pesusta, vahauksesta ja imuroinnista tasaisin väliajoin eli noin 2-3 kertaa viikossa.

Avovaimoni ei kuitenkaan osoita minkäänlaista kiinnostusta osallistua automme huoltoon ja kaikki tuntuu jäävän minun vastuulle. Esimerkiksi joka ikisen kerran, kun autossa on ollut jotain vikaa, niin se olen ollut minä joka on joutunut hoitamaan asiat kuntoon.

Ymmärrän, että hän on varmasti oppinut kotoaan tämän mallin ja viime vuosina olenkin alkanut epäilemään kasvaako hän ikinä aikuiseksi. Olemme molemmat jo pitälti yli kolmekymppisiä ja ero kieltämättä käy mielessä yhä useammin ja useammin.

Vierailija
53/68 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei haittaa, sillä yhteistä vapaa-aikaa ei ole.

Vierailija
54/68 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, ompa paljon tullut kommentteja!

Tosiaan yritän nyt vastata suurimpaan osaan kysymyksiinne;

Molempien työt on suht ”helppoja”, eli ei niin raskasta hommaa. Molemmat tykkää työstään mitä tekee.

Pelailen itsekkin välillä. Sillon kun olin vielä sinkku, kerkesin pelaamaan enemmän, ei tarvinnut useasti edes siivota ”lattiasta kattoon” koska kukaan nyhverö ei ollut siinä sotkemassa. Jos minä itse sotkin minä myös sen siivosin. Kerkesin jopa näkemään töiden, kotitöiden ja pelailun ohella ystäviäni ja esim käymään lenkillä.

Ei minulla ole muuten pelaamista vastaan mitään, ellei se mene tähän. Olen suhteessa ihmisen kanssa enkä tietokoneen.

Ongelmana on kun miehellä menee aika vain peleihin. Mulla itsellä menee kaikki aika siihen kun mies on sellainen että vaikka sotkee, niin hän ei todellakaan siihen sotkuun koske. Joudun siis aina yksin kaikki siivoamaan, ja sitä sotkua on paljon.

Meidän kämpän koko on n. 65 neliötä.

Ei teidän erikseen tarvitse tulla kertomaan kuka pelaa wowia ja kuinka monta vuotta, en sitä kysynyt.

Te jotka pelaatte, uskon todella että kuitenkin pystytte myös kotityöt tekemään niinkun aina välillä kuuluukin? Tiskit, pyykit, roskat?

En ole kontrollifriikki. Pistää vaan mullakin vihaksi kun ennen olen ollut paljon menevämpi ja kerennyt tekemään asioita vaikka ja kuinka, mutta nykyään menee aika vaan siihen että pitää huolen että ruokaa on pöydässä ja kämppä näyttäisi edes vähän normaalilta ja mahtuu liikkua.

Miehen työvuorot on ma-pe 08-16

Minun vuorot on yleensä ma-ke 09-18 ja pe-la 20-05.00

Mulla ei paljoa ole sitä vapaa-aikaa, torstait ja sunnuntait vapaapäiviä.

Hankala selittää tarkemmim fiiliksiä etten saa teille minusta sellaista kuvaa mitä en ole. Voin oikeasti kertoa että olen rento, mutta jossain menee vaan raja.

-Aloittaja

Vierailija
55/68 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vittu piilotat sen koneen sillä aikaa kun mies on töissä ja sanot, että takaisin saa vasta kun kämppä on siivottu.

Vierailija
56/68 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä...”mietin pitkään mitä tekisin. Päätin alkaa esports-ammattilaiseksi. Nyt treenaan kuusi tuntia päivässä”.

Hei, älä katko unelmilta siipiä

Vierailija
57/68 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps. Minä viihdyin kanssa avioliiton aikana hieman liikaa tietokoneen äärellä ja kävin kavereiden luona vielä pelailemassakin joskus. Vaimo ei aina tykännyt.

Lapsen syntymän myötä kuitenkin lopetin kaikki harrastukset kuin seinään, silloin tuli tosi paikat.

Vierailija
58/68 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän miehen olet valinnut. Taisi olla narikan pisin ja hauskin mies 

Vierailija
59/68 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmästäkin häviää motivaatio, jos akka syyllistää ja nalkuttaa jatkuvasti. Mies pakenee pahaa oloa peleihin eli ei ne pelit ole syy vaan seuraus. Se on kuules aloittajalla aika kurkata peiliin ja miettiä, että olenkohan nyt hieman tyranni.. Sen verran voin sanoa, että käytöksesi on hanurista ja miehesi voi varmasti pahoin ja on ahdistunut.

Vierailija
60/68 |
19.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset pelaa itsekin? Mukavan rentouttavaa puuhaa. Teen kotihommat ja käyn töissä ja hyvin kerkiän myös pelailemaan päivittäin. Lopeta valitus ja kokeile.

T: nainen 39v, Wowia pelattu nyt 10 v.

Joo hei todella uniikki gamer oletkin, onnittelut siitä. Huomasitko mikä ero sinussa ja aloituksen miehessä on? Se on nuo kaksi sanaa "teen kotihommat". Siinä ei varmaan auta että aloittajakin vain wowittaisi illat läpeensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi