Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea henkilö rakastaa

Vierailija
18.09.2018 |

Otsikossa tulikin aika tavalla tärkeimmät. Olen ihminen, johon ihmiset ottaa aika helposti kontaktia. Mua yleisesti kuvataan mukavana, reiluna ja huumorintajuisena.
Näitä kaikkia mä olenkin, mutta sitten mennään miessuhteisiin. Olen aika sanavalmis ihminen ja suhteellisen vahva. Mulla on heikot kohtani, mutta ne ei tietenkään alussa tule niin hyvin esille. Toistuvasti käy kuitenkin niin, että miehet ns. Huumaantuvat musta, mutta heti kun asiat alkavat mennä eteenpäin miehet eivät enää olekaan kiinnostuneita.
Olen lojaali, kiinnostunut monenlaisista asioista, pidän seksistä ja kuuntelen ihmisiä mielellään.
Mikä mussa on vikana? Kertokaa te, jotka toistuvasti petytte miessuhteissa millaisia olette.

Kommentit (45)

1/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalahan se on sinusta  yhtään tietämättä mitään sanoa. Ehkäpä et vaan ole kohdannut häntä jonka sinun pitää kohdata :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
2/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Hankalahan se on sinusta  yhtään tietämättä mitään sanoa. Ehkäpä et vaan ole kohdannut häntä jonka sinun pitää kohdata :)

Olipas empaattisesti sanottu. Kiitos.

Mun persoonassa on kuitenkin jotain miksi ihmiset ei halua musta enempää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tämä sun vahvuus esiin esimerkiksi niin että ilmaiset reippaalla tavalla tyytymättömyytesi, jos mies sellaiseen antaa aihetta?

Tuo jos mikä säikyttää ah niin sensitiivisiä miehiä.

Vierailija
4/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiassa tunnetaan käsite transferenssi, mikä tarkoittaa, että toistamme samoja vuorovaikutuskuvioita kaikkialla. Eli mieti myös suhdettasi vanhempiisi tai muihin auktoriteetteihin. Se sama kuvio toistuu sielläkin, tosin siellä voi näyttäytyä hieman eri tavalla.

Eli: Mitä vanhempasi sanoo sinusta? Miehet ehkä häipyvät, mutta eivät sano.

Nyt tulee intuitiivinen tulkinta aloituksestasi: sanot olevasi vahva ihminen. Se voi tarkoittaa vahvuutta - tai dominoivuutta tai pirttihirmiutta.

Vierailija
5/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko tämä sun vahvuus esiin esimerkiksi niin että ilmaiset reippaalla tavalla tyytymättömyytesi, jos mies sellaiseen antaa aihetta?

Mä olen reilu ihminen ja vaadin myös sitä muilta. Kysyn asiat suoraan enkö lähde pelaamaan ihmissuhdepelejä. Tiedän, että luultavasti vaadin ihmisiltä paljon, mutta annan myös paljon.

Tunnen itseni hyvin (kiitos monivuotisen psykoterapian), pystyn sanoittamaan ja analysoimaan tunteitani äärimmäisen hyvin.

Huonoina puolin tässä on se, että vaadin ihmiseltä perusteluja teoilleen ja vaadin myös, että ihmiset käyttäytyvät hyvin toisia kohtaan.

Ihmiset yleensä kääntyvät puoleeni kun tarvitset ongelman ratkaisemiseksi apua tai kun he eivät itse saa suuta auki.

Olen ystävällinen kaikille, mutta tiedostan, että minua saatetaan pelätä sen takia, että avaan suuni tarvittaessa.

Vierailija
6/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Moni mies ottaa kritiikin siten, että kokee, ettei kykene tekemään naista onnelliseksi. Ja miehelle on tosi tärkeää tehdä nainen onnelliseksi.

Vierailija
7/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen reilu ihminen ja vaadin myös sitä muilta. Kysyn asiat suoraan enkö lähde pelaamaan ihmissuhdepelejä. Tiedän, että luultavasti vaadin ihmisiltä paljon, mutta annan myös paljon.

Tunnen itseni hyvin (kiitos monivuotisen psykoterapian), pystyn sanoittamaan ja analysoimaan tunteitani äärimmäisen hyvin.

Huonoina puolin tässä on se, että vaadin ihmiseltä perusteluja teoilleen ja vaadin myös, että ihmiset käyttäytyvät hyvin toisia kohtaan.

Ihmiset yleensä kääntyvät puoleeni kun tarvitset ongelman ratkaisemiseksi apua tai kun he eivät itse saa suuta auki.

Olen ystävällinen kaikille, mutta tiedostan, että minua saatetaan pelätä sen takia, että avaan suuni tarvittaessa.

Ehkä olet tämän takia liian raskas ihminen monille. Useimmat eivät jaksa jokaiseen asiaan puuttumista ja pientenkin asioiden läpikäyntiä ja sitä että koko ajan pitäisi olla selittämässä ja analysoimassa.

Vierailija
8/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta styylata jonkun kanssa joka on jo ollut kaikkien kanssa.

Vierailija
9/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologiassa tunnetaan käsite transferenssi, mikä tarkoittaa, että toistamme samoja vuorovaikutuskuvioita kaikkialla. Eli mieti myös suhdettasi vanhempiisi tai muihin auktoriteetteihin. Se sama kuvio toistuu sielläkin, tosin siellä voi näyttäytyä hieman eri tavalla.

Eli: Mitä vanhempasi sanoo sinusta? Miehet ehkä häipyvät, mutta eivät sano.

Nyt tulee intuitiivinen tulkinta aloituksestasi: sanot olevasi vahva ihminen. Se voi tarkoittaa vahvuutta - tai dominoivuutta tai pirttihirmiutta.

Mun vanhemmat on hokenut mulle aina, että mua on mahdoton rakastaa ja tulee olemaan ihme jos joku mut huolii.

Pirttihirmuksi en tunnustaudu, mutta toi dominoivuus voi olla hyvinkin mahdollista. Olen yrittänyt kiinnittää siihe todella paljon huomiota, että en komentele ihmisiä.

Psykiatrini oli mies ja ensimmäistä kertaa mä tiesin, että voin turvallisesti väitellä ilman pelkoa, että hän hylkää minut. Hän oli todella turvallinen, eikä mulla ollut tarvetta haastaa häntä jatkuvasti. Ainut mitä jäin miettimään meidän suhteesta, että siinäkin toimin aika rationaalisesti. En koskaan korottanut ääntä hänelle, enkä toiminut suuttumuksen vallassa (vaikka hän välillä ärsytti ). Olen aina ollut ihminen, joka tuntee isosti asiat, mutta omaan hyvät tunteiden hallinta keinot, joten käsittelen ne mieluummin mitä lähden vaikka raivoamaan.

Kiitos hyvästä vastauksesta.

Vierailija
10/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet tämän takia liian raskas ihminen monille. Useimmat eivät jaksa jokaiseen asiaan puuttumista ja pientenkin asioiden läpikäyntiä ja sitä että koko ajan pitäisi olla selittämässä ja analysoimassa.

En ehkä täysin tarkoittanut sitä, että joka asiaa pitää analysoida. Totta on kuitenkin, että rakastan analysoida asioita ja miettiä syy-seuraussuhteita.

Haluan kuitenkin tuoda esille, että ihmiset yleisesti viihtyy mun seurassa ja mua pidetään hauskana.

Mutta osa totuus varmasti suustasi tuli. Kiitos.

Vierailija
11/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suojelen itseäni pettymyksiltä työntämällä muut pois, en uskalla olla rennosti oma itseni tai laittaa itseäni oikeasti likoon kun pelkään että en kelpaa. Lopulta tämä johtaa siihen pettymykseen kuitenkin. Noidankehä, jota yritän purkaa.

Vierailija
12/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suojelen itseäni pettymyksiltä työntämällä muut pois, en uskalla olla rennosti oma itseni tai laittaa itseäni oikeasti likoon kun pelkään että en kelpaa. Lopulta tämä johtaa siihen pettymykseen kuitenkin. Noidankehä, jota yritän purkaa.

Olen pahoillani puolestasi. Itsellä ehkä osaksi samaa. En enää heittäydy täysin.

Ap

Vierailija
13/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljastatko AP tarvitsevuutesi ja haavoittuvuutesi näille miehille? Koetko heidät turvallisiksi? Testaatko heitä, että ovatko he sinulle riittävän vahvoja ja turvallisia rakastaakseen sinua? Joutuvatko miehet liian koville? Mitä tapahtuu, jos olisit tarvitseva ja "tunteikas" tai pehmeä rationaalisen sijaan?

Ei sinussa mitään vikaa ole. Mutta mieti, minkälaisiin miehiin ihastut, ja millaiset miehet ihastuvat sinuun. Onko vuorovaikutuksessa jotain toistuvia kuvioita?

Olen pahoillani, että vanhempasi ovat sanoneet sinulle noin. Tylyä, eikä totta. Toistuu jo tuo ajatus näissä mieskuvioissa?

Vierailija
14/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrallisena huomiona vielä, AP: viestissä 5 käytät paljon sanaa "vaadin". Vaikka ne ovat hyviä asioita mitä "vaadit", oikeutettuja, ehkä sinut koetaan vähän vaativana, älykkäänä, rationaalisen, vähän pelottavana? Syntyykö intiimi yhteys? Läheisyys?T. 14

Vierailija
15/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin ajattelin. Ehkä se pilkun viilaus ja ilmeisesti myös ikuinen viimeisen sanan sanominen ei miellytä. Kukaan ei jaksa ihmistä, joka ajattelee liikaa, ylianalysoi asiat ja jolla on mielipide kaikkeen. Se ei ole normaalia, vaan sellainen ihminen tuntuu olevan koko ajan takajaloillaan ja puolustusasemassa pitäen kaikkia mahdollisina uhkina, myös ystäviä. Tai ainakin ystäville voi sellainen tunne tulla. Ylianalysoimisesta pääsee halutessaan eroon tai ainakin siihen kannattaa tutustua vaikka netistä. Kun kerran tykkäät asioita ilmeisesti selvitellä ja olet jo tämänkin avauksen avunpyyntönä tänne kirjoittanut, niin etsi tietoa ja mieti pystyisikö siihen asiaan vaikuttaa.

Toki ongelma voi olla muuallakin, mutta pienistä asioista voi löytyä isoja ratkaisuja ja mahdollisuuksia. Uskon, että sinulla on toivoa! :)

Vierailija
16/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää tuntea, että häntä tarvitaan johonkin ja pystyy antamaan jotain, olemaan yhteistyössä ja auttamaankin naista. Jos nainen on liian itsenäinen, osaa tehdä kaiken itse, tietää tarkalleen mitä haluaa seksissä, on varma ja järkkymätön mielipiteissään, niin mitä virkaa miehellä suhteessa on? Maskuliiniset ominaisuudet korostuvat liikaa ja miehelle ei tule riittävästi onnistumisen kokemuksia.

Vierailija
17/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irrallisena huomiona vielä, AP: viestissä 5 käytät paljon sanaa "vaadin". Vaikka ne ovat hyviä asioita mitä "vaadit", oikeutettuja, ehkä sinut koetaan vähän vaativana, älykkäänä, rationaalisen, vähän pelottavana? Syntyykö intiimi yhteys? Läheisyys?T. 14

Vaativuus pomppasi minunkin silmään isona huutomerkkinä. Isäni oli nuorempana myös mukava, mutta hyvin vaativainen ja erittäin määrätietoinen. Minun, toisen lapsensa, kanssa hän joutui kuitenkin muuttumaan, sillä olin samanlainen jääräpää nuorena. Aika monta kertaa karahti ja kovaa ennen kuin älysimme, että taistelu on loputon, jos emme yritä edes joustaa. Opimme kantapään kautta ja sovelsimme oppiamme ympäristöön ja muihin ihmissuhteisiin.

Isäni on nyt muuttunut mies. Hän on älyttömän mukava vieläkin, mutta myös joustava, kuunteleva ja empaattinen. Lastenlasten myötä hän on vain parantunut ja parempaa ukkia ja roolimallia ei löydy.

Vierailija
18/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiassa olet oppinut analysoimaan itseäsi yhä tarkemmin. Mutta oletko oppinut tuntemaan; oletko saanut kontaktin tunteisiisi ja ilmaisukeinon niille? Vasta sitten syntyy läheisiä ihmissuhteita, jossa toinen kokee, että voi antaa jotain sinulle.

Vierailija
19/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljastatko AP tarvitsevuutesi ja haavoittuvuutesi näille miehille? Koetko heidät turvallisiksi? Testaatko heitä, että ovatko he sinulle riittävän vahvoja ja turvallisia rakastaakseen sinua? Joutuvatko miehet liian koville? Mitä tapahtuu, jos olisit tarvitseva ja "tunteikas" tai pehmeä rationaalisen sijaan?

Ei sinussa mitään vikaa ole. Mutta mieti, minkälaisiin miehiin ihastut, ja millaiset miehet ihastuvat sinuun. Onko vuorovaikutuksessa jotain toistuvia kuvioita?

Olen pahoillani, että vanhempasi ovat sanoneet sinulle noin. Tylyä, eikä totta. Toistuu jo tuo ajatus näissä

On varmasti toistuvia kuvioita. Tiedän, että en päästä ihmisiä helpolla (pahoittelut läheisille).

Ongelma on varmasti siinä, että en tunne miehiä herkästi turvalliseksi. En pysty olemaan tarvitseva, koska en pääse ihmisten kanssa niin pitkälle, että voisin riisua itseni henkisesti alastomaksi. En halua päästää ketään niin nopeasti lähelle. Miksi taas aloitisviestissä käytin sanaa huumaantua niin miehet, jotka muhun ihastuu tuntuu haluavan musta heti kaiken. Ja he avautuvat itse todella nopeaa tosi kipeistäkin asioista. Sit kun musta tuntuu, että nyt voisin avautua ja alan avautumaan pikku hiljaa niin huomaan, että tapailu onkin loppunut. Monet miehet (ihmiset yleensäkin) ei herätä mussa tunnetta, että ne kestäisi täysin esim. Mun temperamentin, sen takia hallitsen sitä.

Olen tehnyt todella paljon töitä sen eteen, että uskon olevani rakkauden arvoinen. Ehkä tässä on vielä lisää töitä tehtäväksi.

Kiitos.

Ap

Vierailija
20/45 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanlainen. Itselläni on kuitenkin mies ja ihana onkin. Tuntuu kuitenkin, että kaikkia muita miehiä ärsytän suunnattomasti. Naisten kanssa sen sijaan tulen yleensä hyvin juttuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi