Toivola: Taksin käyttö on ekoteko! LOL!
https://www.is.fi/politiikka/art-2000005831410.html
Kansanedustaja Jani Toivola (vihr) on Iltalehden selvityksen mukaan ollut eduskunnan ahkerin taksikäyttäjä.
Toivola on Iltalehden selvityksen mukaan ajanut tällä vaalikaudella, huhtikuusta 2015 tämän vuoden elokuun loppuun mennessä, taksilla yli tuhat kertaa, ja Toivolan taksimatkoista on kertynyt noin 22 000 euron lasku. Iltalehden haastattelema Toivola piti taksin käyttöä ympäristötekona.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnassa on istunto käynnissä, onko Toivola paikalla?
Onko eduskunnan edessä taksia käynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreiden puoluetoimistolla taas kiristellään hampaita.
Voin muuten hyvin kuvitella. Jotkut siellä taitavat ottaa jopa tosissaan näitä hommia. Ja sitten tulee jatkuvasti näitä lentokoneseisojia, läpsyttelyjä, "uupumisia", Jani "taksi on ekoteko-joukkoliikennettä" Toivola. Mahtaa siellä naisia v*tuttaa.
Niin, näin vihreiden äänestäjänähän mikään näistä ei ole ongelma. Eikä vituta, en tiedä puoluetoimistosta.
Just. Eipä joo v*tuta. Muuten vain Touko Ville Niinistö julkisesti kritisoi, puolueväki valitti kun hävettää ja sitten Touko hyllytettiin.
Ei taida per se kestää kaupunkipyöräilyä Tukholmanreissun jälkeen?
Toisaalta kenelläpä kestäisi jos on viettänyt iltaa King Kong -klubilla. Kysykää vaikka Touko Aallolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhaa taksissa niin paljon ettei ehdi edes eduskuntaan tekemään töitään.
Toivola on ollut 1/3 täysistunnoissa paikalla.
Herää kysymys, että minneköhän se on sillä taksilaan aina suhannut - harvemmin ainakaan töihin???
Miksi aina pitäisi olla menossa johonkin? Voi kai sitä ajella taksilla vaikka ympyrää ja nukuttaa muksua.
Tai ihan vaan pelkkää kruisailua korttelin ympäri luonnon suojelemiseksi.
On muuten niin selvästi Jani itse kirjoittamassa tässä ja tuossa toisessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ajomäärällä? Heko heko! Taksi on henkilöauto, jossa ilmeisesti on istunut kuskin lisäksi vain herra Toivola itse. Aivan sama vaikka hän olisi itse ajanut autoa. Jos kyseessä olisi ollut kimppakyyti, niin sitä voisi kutsua ekoteoksi.
Höpö höpö. Taksiauton käyttöaste on aivan toista kuin normaalin henkilöauton.
No Jani itkee polkiessaan pyörällä niin siksi kai on pitänyt ajella kaikki matkat taksilla.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/uupumus-vei-jan…
Vierailija kirjoitti:
Mihin niitä ratikoita, busseja ja pyöräkaistoja sitten tarvitaan jos taksilla ajo onkin se ekoteko?
No. tottakai on tarkoitus, että rahvaan edustajat, ne vähäpätöisemmät, ajelevat pyörällä tai kävelevät. Itse mennään taksilla, kun ollaan niin tärkeetä ollakseen. Sama idea kuin kommareilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla ajomäärällä? Heko heko! Taksi on henkilöauto, jossa ilmeisesti on istunut kuskin lisäksi vain herra Toivola itse. Aivan sama vaikka hän olisi itse ajanut autoa. Jos kyseessä olisi ollut kimppakyyti, niin sitä voisi kutsua ekoteoksi.
Kerropa lisää. Miten se taksi saastuttaa vähemmän?
Vihreiden kansanedustaja. Kannattaa ensi kerralla vaihtaa puoluetta ei ainakaan ekologista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastausta edelleen odotellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä itse: Toivola ostaa nyt uuden auton, jolla ajaa nuo kyseiset kilometrit. Lopun aikaa auto seisoo parkissa. Kumpi kuluttaa enemmän luonnonvaroja? Vinkki: Nyt ei puhuta vaan pakokaasusta, joka sieltä pakoputkesta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh ...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä itse: Toivola ostaa nyt uuden auton, jolla ajaa nuo kyseiset kilometrit. Lopun aikaa auto seisoo parkissa. Kumpi kuluttaa enemmän luonnonvaroja? Vinkki: Nyt ei puhuta vaan pakokaasusta, joka sieltä pakoputkesta tulee.
Kerropa Jani, miksi niillä liikennesaasteilla ei olisi merkitystä? Vinkkinä: Ne ovat se merkittävin autoilun ympäristöhaitta. Oletko koskaan kuullut pienhiukkasista? Hiilidioksidista? Ilmastonmuutoksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten sun logiikan mukaan yksityislentokoneella maailman ympäri huvikseen lenteleminen on ekoteko kunhan sen koneen vuokraa eikä osta omaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh ...?
Se on Jani itse siellä joka kehittelee tuota uutta teoriaa. Nyt on pieni tauko kun sen aivot lyö tyhjää. Kyllä se kohta taas vastaa.
Mitä mieltä muut Vihreät eduskunnassa on? Aikas hiljasta on ollut kommentit tai sit en oo vaan nähnyt missään.
Nyt vois joku sponssata sähköpolkupyörät kaikille kansanedustajille.
Minua kaikenkaikkiaan kiusaa se, että kansanedustajat voivat näköjään tehdä ihan mitä haluavat, säännöistä välittämättä. Ja esim. taksin käyttö pitäisi olla sallittua vain ja ainoastaan kansanedustajan tehtävien hoidossa, istuntokauden voimassa ollessa, ei taukojen aikana. Ei ole mielestäni veronmaksajien velvollisuus kustantaa istuntotauoilla tapahtuvaa vaalityötä, eikä niitä matkoja, jotka tehdään jonkun kutsusta, maksakoon kutsuja matkakorvauksen.
Kyse ei ole varmasti kovin huomattavista summista, lähinnä kyse on uskottavuudesta ja kunnioituksesta, vaikka olen ollut huomaavinani etteivät kansanedustajat kunniasta tiedä mitään.
Joka paikassa vain fuskataan. Rikollisia kaikki lienevät!
Ei tee mieli äänestää.
Niin, näin vihreiden äänestäjänähän mikään näistä ei ole ongelma. Eikä vituta, en tiedä puoluetoimistosta.