Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekemistä 4-vuotiaalle kolmen tunnin automatkan ajaksi kun tabletti on rikki?

Vierailija
18.09.2018 |

On todella herkkä tylsistymään ja alkaa vänistä ja potkia edessä istuvan penkin selustaa. Kirjaan ei jaksa keskittyä. Mitä tekemistä keksisin hänelle?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äipän puhelinkin rikki?

Vierailija
2/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin uuden tabletin kaupasta ja pitäsin mahdollisemman monta taukoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä itse teit sen ikäisenä?

Itselläni oli mukana tuolloin piirrustusvälineitä ja leluja, joilla leikin. Luin myös akkareita tai muita lehtiä mitä minulle ostettiin viiden tunnin mökkimatkaa varten. Sitten kuuntelin musiikkia korvalappustereoilla.

On kyllä mielenkiintoista nähdä mitä näistä tablettilapsista tulee isona.

Vierailija
4/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti trolli eikä näitä perinteisiä "olen opettanut lapsen tuijottamaan ruutua koska se on helppoa enkä edes tarjoa muita virikkeitä" -mutseja. Onnea vaan jatkoon.

Vierailija
5/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuijanukutus?

Äänikirja?

Lupaat karkkia ja herkkuja ja uusia leluja, jos ei sano matkan aikana sanaakaan. Ja tuskin on hiljaa, joten kukkaro säästyy hankinnoilta.

Vierailija
6/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli mukana tuolloin piirrustusvälineitä ja leluja, joilla leikin. Luin myös akkareita tai muita lehtiä mitä minulle ostettiin viiden tunnin mökkimatkaa varten. Sitten kuuntelin musiikkia korvalappustereoilla.

Ict-alan ammattilaisia, huippukoodareita, pörssineroja?

Vierailija
7/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikitte "mitä näen nyt" leikkiä. Toinen valitsee mielessään jonkun asian vaikka puun. Sitten toinen kyselee onko se elävä, onko se punainen etc. Joihin vastataan ei tai kyllä. Kyselijä yrittää arvata mikä toisella on mielessä. Tai "laiva on lastattu" leikkiä. Kevennetty versio esim.laiva on lastattu kasvella. Ja sitten keksitään vuorotellen niitä kasveja.

Vierailija
8/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapamia

Vierailija
9/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko jos olisi äänikirja sen selattavan lisäksi, esim. jotain Mauri Kunnaksen kirjoja löytyy äänikirjana luettuna ja sitten voi olla se käpälötäivä kirja kuvien katseluun samalla. Kirjastosta löytyy molempia.

Musiikkia, lapsen lempparilauluja?

Katsellaan maisemia, jutustelua eri asioista. Maisemien katselua, jotain lrikkejä/pelejä niihin liittyen. Kuka näkee eka vaikka 10 punaista autoa jne?

Eväitä voi syödä autossa jos on siististi syötäviä.

Piirustuslehtiö ja kyniä. Joku tarratehtäväkirja.

Vierailija
10/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tuli isona? : ) Av-mamma joka huokailee kuinka ennen kaikki oli paremmin?

Vierailija
11/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värityskirja ja kuvakirjat, musiikkia, äänikirjat, ehkä voisit antaa pelata omalla puhelimella, herkkuja, pysähtykää matkan aikana vaikka kerran, ABC yms. ovat hyviä vaihtoehtoja kun näissä on leikkipaikka.

Vierailija
12/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti trolli eikä näitä perinteisiä "olen opettanut lapsen tuijottamaan ruutua koska se on helppoa enkä edes tarjoa muita virikkeitä" -mutseja. Onnea vaan jatkoon.

Lähdin siitä, että tämä on provo.

t. eka vastaaja

Vierailija
13/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisemien katselua, lastenlauluja, päiväunet. Auton perään kävelemään, jos istuminen ei kelpaa (aikuisen kanssa tietenkin).

Hyvä tilaisuus opettaa lapaelle kärsivällisyyttä ja tylsyyden sietoa. Noita tabletilla hoidettuja on koulumaailmassa koko ajan enemmän. Ja erityisopetusainestahan ne on, kun eivät kestä normiopetuksen tylsyyttä = sirkustemppujen puutetta.

Vierailija
14/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatte 1,5 h sitten hyvä tauko ja ajatte loput 1,5 h. Pari kirjaa mukaan, juttelette ja kuuntelette lasten musiikkia tai satua. Semmosta normaalia meininkiä tiiätkös.

Vierailija
15/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Olet sitten koukuttanut lapsesi tablettiin, ihan pienestä pitäen. Onhan se kätevä laite, niinkuin telkkari. Ei tarvitse itse vaivautua olemaan lapsen kanssa. Anna vänistä vaan. Miten olisi jutteleminen, laulaminen, loruilu, satujen kertominen (lapsi voi itse keksiä juonenkäänteitä)? TIETENKÄÄN lapsi ei jaksa keskittyä kirjaan, kun on tottunut valon välkkeeseen, vaihtuvaan kuvaan, ääniin tabletti-viihdekeskuksesta.

Sitten on olemassa esim. muovailuvaha. Menet sinne takapenkille, ja yhdessä teette jotain hassua. Syötte eväitä, jne. Taukoa kannattaa pitää, ja siis kunnon ruokatauko. Sen päälle päiväunet? Kyllä matka onnistuu, helposti.

Arvoitusten keksiminen? Ohiajavien autojen värien arvailu? Puulajien opettelu; "sano jokin puu jonka tiedät...", ja sitten opetat lapselle eri puita. Hauskasti. Kuusesta ja männystä keksii kyllä juttuja, jonka lomaan voi ujuttaa kuusen tunnistamista.

Roolileikki sanallisesti?

Sitten on olemassa lapsen lempileluja, joita voi ottaa mukaan. Kyllä niitä pieniä leikkejä voi helposti leikkiä; ole itse mukana vähän...

Vierailija
16/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diapamia

Ihme kun ei vielä kevytmetallihäkkiä peräkonttiin....

Vierailija
17/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinusta tuli isona? : ) Av-mamma joka huokailee kuinka ennen kaikki oli paremmin?

Olen kolmekymppinen johtaja-asemassa oleva henkilö. Tuloni ovat - pääomatulot mukaan laskettuna- noin 190.000€. Asun PK-seudulla, matkustan ulkomaille useita kertoja vuodessa ja ihmissuhteeni ovat kunnossa. Olen ollut naimisissa kymmenen vuotta ja kuntoilen kuutena päivänä viikossa, sekä seuraan mitä syön.

Osaan käyttää mm. tietokonetta, kännykkää, tabletteja, sekä vanhaa 8-bittistä Nintendoa. Ensimmäisen kännykkäni sain yläasteella ja siinä oli matopeli. 

Tällä hetkellä nautin välipalaa ja tulin lueskelemaan mielenkiintoisia aiheita, mihin voisin heittää anonyymisti kommentin. Tarkoitus ei ollut saada sinua puolustuskannalle, pahoitteluni.

Vierailija
18/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen taalan paikka kasvatukseen. Keskustelua, kerrankin. Leikkejä (autojen bongausta, laiva on lastattu, kuka tuolla asuu, arvaa mikä sarjakuvahahmo jne jne), lauluja, satuja. Mutta niin, että itse osallistut! Eihän ole tarkoitus, että säilöt lapsesi takapenkille kolmeksi tunniksi itsekseen ja päästät pois kun ollaan perillä. Nyt järkeä päähän!

Vierailija
19/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatkathan ovat juuri parhaita, kun on kerrankin aikas olla kunnolla lasten kanssa ja jutella kaikkea ja leikkiä mielikuvituksella sanaleikkejä, bongausleikkejä ja laiva on lastattu -tyyppisiä juttuja.

Vierailija
20/51 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen johtaja-asemassa oleva henkilö. Tuloni ovat - pääomatulot mukaan laskettuna- noin 190.000€. Asun PK-seudulla, matkustan ulkomaille useita kertoja vuodessa ja ihmissuhteeni ovat kunnossa. Olen ollut naimisissa kymmenen vuotta ja kuntoilen kuutena päivänä viikossa, sekä seuraan mitä syön.

Osaan käyttää mm. tietokonetta, kännykkää, tabletteja, sekä vanhaa 8-bittistä Nintendoa. Ensimmäisen kännykkäni sain yläasteella ja siinä oli matopeli. 

Tällä hetkellä nautin välipalaa ja tulin lueskelemaan mielenkiintoisia aiheita, mihin voisin heittää anonyymisti kommentin. Tarkoitus ei ollut saada sinua puolustuskannalle, pahoitteluni.

Ja sitten sä heräsit yksiösi isoäidiltä perityltä hikiseltä sohvalta ja odotat, että lähäri vuorosi alkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme