Sertralin Orion
-Kuinka pian käytön aloituksesta sinulle tuli sivuvaikutuksia vai tuliko ollenkaan? Millaisia?
-Minkä takia aloit syödä? Oliko hyvä vai huono päätös syödä lääkettä?
Itselläni kolmas päivä menossa puolikasta ja en ole huomannut vielä mitään sivuvaikutuksia. 2 viikkoa pitäs mennä puolikkaalla ja sitten siirtyä kokonaiseen.
Ennen en ole syönyt mitään vastaavia lääkkeitä tms.
Aloitin koska olen jonkin verran masentunut/ahdistunut ollut todella pitkään, uuvun lähes tyhjästä , hermostun helposti kotona.
Kommentit (8)
Puolikas on 25mg. Kokonainen on sit 50mg.
Sivuoireet alkoivat suht pian, tuli hirveä nälkä. Yösyöpöttelin. Meni niin vaikeaksi (jatkuva nälkä), että lääke jäi pois. Määrättiin masennus- ja ahdistusoireiden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaton lääke. Vuodenvaihteessa pitäisi olla jo selkeä muutos. Ehkä aiemminkin.
SSRI-lääkkeet eivät koskaan ole ongelmattomia. Sivuoireetkin ovat niin yksilöllisiä, että toiselle "ongelmaton" on toiselle sopimaton.
Vierailija kirjoitti:
Sivuoireet alkoivat suht pian, tuli hirveä nälkä. Yösyöpöttelin. Meni niin vaikeaksi (jatkuva nälkä), että lääke jäi pois. Määrättiin masennus- ja ahdistusoireiden hoitoon.
Ihan satavarmana et nälkääsi syönyt vaan oli hupisyömistä. Minulla on sitä syömisvimmaa nyt, koska se on hauskaa ja nautinnollista. En syö mitään lääkettä.
Itse syönyt myös. Ainoa sivuoire itsellä, että jos otin tyhjään vatsaa niin tuli ehkä pariksi tunniksi hieman ikäviä vatsanväänteitä ja hengenahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan satavarmana et nälkääsi syönyt vaan oli hupisyömistä. Minulla on sitä syömisvimmaa nyt, koska se on hauskaa ja nautinnollista. En syö mitään lääkettä.
Anteeksi siis mitä? Hupisyömistä? Kyllä se todennäköisesti oli lääkkeestä johtuvasta greliinin noususta (ja mahd. leptiinin laskusta) johtuvaa näläntunnetta. Voin sanoa, että siinä kiikun kaakun syömishäiriön rajalla ei huvikseen syöty. 24/7 näläntunne loppui kun lääkkeen syönti lakkasi.
Ongelmaton lääke. Vuodenvaihteessa pitäisi olla jo selkeä muutos. Ehkä aiemminkin.