Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjetöntä kun tulee sukulaisten kanssa riitojen liiasta tavarasta

Vierailija
18.09.2018 |

Aivan järjetöntä. Usealla ihmisellä kun on liikaa tavaraa, niin siitä yritetään päästä eroon kuskaamalla sitä toisille. Monesti ihan hyvää tavaraa, vaatteita yms., mutta kun itselläkin on liian vähän tilaa ja koko ajan pitää taistella tavarapaljoutta vastaan.

Olen monesti sanonut tästä, että en halua tavaraa kun ei ole tilaa ja että ainakin pitäisi kysyä ennenkuin kantaa sitä tänne. Mutta ei, ei vain mene perille, aina kun kutsuu jonkun sukulaisen käymään niin tuovat kasseittain tavaraa. Jota en tarvitse ja jolle ei ole tilaa! Sitten saan taas itse ihmetellä ja nähdä vaivaa kun hankkkiudun siitä eroon.

Ja kun sen lahjoittelun takana on varmaan hyvä ajatus ilahduttaa, niin tosi vaikea tilanne kun sanomista ja kieltoja ei vain uskota ja itselle tulee aina lisävaivaa hankkiutua siitäkin turhasta kannetusta tavarasta eroon.

Hölmö tilanne joka kiristää välejä. Miten ihmeessä sen tavaran kuskaamisen saa loppumaan kun sanomista ei vain ole uskottu tähän mennessä? Kun edes kysyisivät saako jotain tuoda, sen sijaan että se vain tuodaan.

En oikeasti jaksa tätä tavaranpaljoutta tai sitä, miten paljon aikaa jatkuvaan tavaroista eroon hankkiutumiseen menee, kaikkea kun ei saa edes viedä roskiin joten pitää viedä kierrätyksiin, lahjoittaa, yms.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossukat saa kärsiä. Ota ote elämästäsi ja säännöistäsi, ja tee se selväksi niille sukulaisille. Jos siitä joku suuttuu, niin pääsetpähän eroon romunraahaajasta. Ja lopeta selittely. Ärsyttää ihmiset jotka valittaa milloin mistäkin, mutta kun jotain pitäisi asialle tehdä, aletaan vinkua että mitä jos ne suuttuu tai loukkaantuu. Jos kaikkia yrittää miellyttää, niin itse siinä sitten kärsii, se pitää tajuta.

Vierailija
2/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää, missä on tuollaista. Omassa elämässä en ole vastaavaa havainnut, kyläillessä viedään kahvipaketti/kukkia/viiniä, ei lipastoa ja lastenvaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole mitään järkeä loukata ihmisiä näin pienestä. Jokin järkevä, ystävällinen ja kohtelias tapa pitää löytää.

Vierailija
4/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole mitään järkeä loukata ihmisiä näin pienestä. Jokin järkevä, ystävällinen ja kohtelias tapa pitää löytää.

Vierailija
5/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, missä on tuollaista. Omassa elämässä en ole vastaavaa havainnut, kyläillessä viedään kahvipaketti/kukkia/viiniä, ei lipastoa ja lastenvaatteita.

Joillakin on vanhempia, jotka eivät ymmärrä tilantarvetta.

Vierailija
6/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinä kaikki ylimääräiset niille lahjoittajille. Jos vaikka Maija ja Liisa kuskaavat sinulle tavaransa, niin vie ne Liisan tuomat Maijalle ja Maijan tuomat Liisalle ja itse hankkimasi ylimääräiset myös.

Vierailija
7/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt vaan vastaanottamasta. "Kiitos mutta ei meille mahdu, mä vien nämä takaisin sulle autoon."

Jos silti jättävät pussit pihalle, järjestät vastavierailun ja otat romut mukaan. "Teiltä jäi nämä viimeksi".

Tätä kun toistaa muutaman kerran, olen varma että menee perille.

Vierailija
8/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavaranroudaaja saa ystävällisesti ymmärtää puhetta olla roudaamatta tavaraa pieneen asuntoon.

Vierailija
9/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nätisti sanominen ei ole auttanut, sulla on nyt kaksi vaihtoehtoa:

1) Kun tulevat tavaroiden kanssa, sanot ”ei kiitos, saatte ottaa nuo mukaanne kun lähdette”. Eli et ota tavaraa vastaan välittämättä siitä että suuttuvat/loukkaantuvat. Toivottavasti oppivat kerrasta.

2) Otat tavarat vastaan ja laitat eteenpäin vaikkapa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
10/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisen pitää antaa jyrätä itsensä? Jos ne järkevät, ystävälliset ja kohteliaat tavat ei ole tähänkään mennessä auttaneet, onko muuta keinoa kuin alistua? Tuollaiset ihmiset, jotka eivät kuuntele kohteliasta sanomista, eivät ansaitse mitään päänsilittelyjä. 

Vierailija
11/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1) Kun tulevat tavaroiden kanssa, sanot ”ei kiitos, saatte ottaa nuo mukaanne kun lähdette”. Eli et ota tavaraa vastaan välittämättä siitä että suuttuvat/loukkaantuvat. Toivottavasti oppivat kerrasta."

Tämä taitaa olla paras tapa.

Vierailija
12/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltäydyt vaan vastaanottamasta. "Kiitos mutta ei meille mahdu, mä vien nämä takaisin sulle autoon."

Jos silti jättävät pussit pihalle, järjestät vastavierailun ja otat romut mukaan. "Teiltä jäi nämä viimeksi".

Tätä kun toistaa muutaman kerran, olen varma että menee perille.

Joo, näin.

Vierailija
13/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran lahjoittaja varmaan ajattelee tekevänsä palveluksen antaessaan toiselle ilmaiseksi käyttökelpoista tavaraa. Mutta siinä on juuri tuo, että sitten kun tilaa on vähän ja tavaraa liikaa, niin silloin ystävällinenkin lahjoitus saattaa aiheuttaa vain vaivaa.

Vierailija
14/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Varmaan juuri tuo, että ei vain ota vastaan on paras keino. Ystävällisen jämptisti sanoo, että ei ole tilaa.

- Ap

Vierailija
15/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Varmaan juuri tuo, että ei vain ota vastaan on paras keino. Ystävällisen jämptisti sanoo, että ei ole tilaa.

- Ap

Ei kannata sanoa ettei ole tilaa. Sanot ettet halua tavaraa. Roskaahan se on, jos siitä noin vain ollaan luopumassa.

Vierailija
16/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vie osaa tavaroista ulos ja polta niitä?

Rovio vaan pystyyn kerrostalon parkkipaikalle? Samalla voi kutsua naapurit grillaamaan makkaraa.

Vierailija
17/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulos mun kämpästä senkin siat, vihaan teitä! Ja viekää rojut mukananne!"

Pitää osata sanoa suoraan, niinhän täällä aina opetetaan.

Vierailija
18/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että ei kiitos, en halua. Se riittää hyvin. Olen aikuinen ja tiedän mitä tarvitsen, mistä pidän ja myös lahjoittajat ovat aikuisia, joiden tulee ymmärtää ei -sana.

Nyt siis ap selkärankaa. Ei kannata valittaa, jos asia on vain sinusta itsestäsi kiinni.

Vierailija
19/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa oli helppo roudata roskikseen. Kun vaan tavaraa tuodaan.

Vierailija
20/22 |
18.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi syytä karsia niitä omia tavaroitakin,jos koti on jo äärimmillään täynnä. Ei ihminen oikeasti tarvitse kovin paljoa. Sitten voisi jonkun lahja välillä ilahduttaakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi