Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

xxxKESÄKERTTUSTEN PERJANTAIXXX

05.05.2006 |

Linkki eiliseen pinoon!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7175192&p=1&tmode=1&smode…

[color=Chartreuse]Aurinkoista ja ihanaa perjantai päivää kerttusille :)

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Indigo]Huonosti nukuttu yö takana! Pissatti ja kohtua särki niin ettei kummallakaan kyljellään pystynyt makaamaan. Ja sitten hemmetin kärpänen kiusasi,pitkin yötä! Pikku nyyttikin on hiljainen. Pitää nyt tarkastella sitten että se sielä varmasti liikkuu.

Itkua eilen melkein väänsin kun jalat on niin turvonnu samoin kädet! Ei se ananaskaan enää näy yhtä tehokkaasti auttavan. Kävelykin sattuu ja oikeestaan mitkään kengät ei mene jalkaa. Kauppaan täytyy varmaan lähteä sandaaleissa :(

Taitaa tulla oikeen valitus kirjoitus taas, Voi ei!

Eipä sitten tässä muuta kuin häntä korkeelle ja aamupalalle. Ehkä sen jälkeen olo paranee.

Saatiin oikeen molemman kieliset lehdet tänään. Ainakin riittää aamupalapöydässä lukemista.

Lilli81 36+0 (apua uus viikko) Ja näin paljon jo!

Vierailija
2/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koko ajan odottaa synnytystä, niin kohta huomaat, että viikkoja on yli 40 kasassa. =) Nopeesti on kyllä aika mennyt. Siekin panikoit, että tulis edes 32 tai 34 viikkoa ennen kuin syntyy ja nyt on jo reilusti yli sen.

Itse voi erinomaisesti. Pyöräily auttaa kaikkiin vaivoihin ja pitää mielen virkeänä. Nukuttua saan hyvin, vähintään 8h yössä. Nyt oon ruennut heräämään jo kuudelta aamuisin mut käyn aina kymmeneltä nukkumaan.

Pitää lähteä kouluun kohta, meen esittämään opinnäytetyöni seminaariin.

Tytteli-83 rv 34+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin nyt taas tulla kirjoittelemaan tuolta taustalta...

Klo on 6,36. Oho. Pitkästä pitkästä aikaa heräsin sit näin aikasin. No syynä se että mies lähti töihin ja mun piti saada isäni auto lainaa, joten piti hakea auto iskän työpaikalta. Mies sitten heitti mut sinne. Liian pitkä matka kävellä.

Tänään ois sitten menoakin, ihanaa. Oon niin päätä täynnä tätä " mitäköhän tekis" menoa. Lähen tuossa kohta vanhempieni luo ja sitten sieltä neuvolaan ja sieltä parturiin. Nyt lähtee tämän tytsin pitkät hiukset, päätin että leikkautan ne ihan lyhyiks.

Sitten meillä ois 1v-kihlajaispäivä, ajattelin kokata jotain miehelle kun tulee töistä. Jotain muuta kuin perunaa ja jauhelihaa. Katkaravuista vois tehä jotain mutta mitä? oisko kellään hyvää reseptiä?

Sit haen leipomosta sellaiset samanlaiset leivokset kuin söimme vuosi sitten. Kuohuviini kyllä jää matkasta pois tällä kertaa.

No mutta tuollaista...

Oma napa: Hööm.. eipä tänne mitään ihmeempiä.. Vauva kyllä liikkuu paljon vähemmän, oisko siellä sitten jo niin ahdasta? Mun paino oli viime neuvolakäynnillä tippunut 300g. Apua! Mä en halua mennä tänään vaakaa, tuntuu et taas tippunut tai ei oo ainakaan noussu yhtään. Huoli vain että pärjäileeköhän tuo vauva tuolla miun masussa.

Onks muilla istumisesta kauheita kipuja? Mulla on täs jonkun viikon verran ollut sellasta että kun istun jonkin aikaa ni en pääse mihinkää liikkeelle, sattuu aivan järkyttömästi johki tuonne alas kun yrittää kävellä. Siks pakko sit seistä paikoillaan pari minuuttia et pystyy taas kävelemään. Ja kun täs ei ole mitään aikaa istu sit 10min tai 2h ni sama juttu.

Toinen juttu supisteluista. Supisteleeko muilla suunnilleen koko ajan, musta tuntuu että maha kovana koko ajan. silloin kun kävin siellä polilla ja se kätilö puhu niistä mun supisteluista että tunnenks niitä, aika mojovia tulee parin minuutin välein, mut paikat oli kyllä kiinni silloin et kaikki hyvin. Sanoin vaa silloin et no tollasia tavallisia ne oli. Et ei oikein tuntunut. Kätilö sanoi sitten että no mä olen kyllä tälläi hoikka ni ei ehk samanlail tunnu. Mut nyt kun tuntuu että koko ajan supistaa, eikä nää oo mitään kipeitä. Ja jos mulla kerran ei ne oikein tunnu ni onks se lapsiveden meno sit ainoa merkki kun pitäs lähteä synnyttää? Tuota kauheesti miettinyt..

Hups, tulipahan tekstiä. Kukaan ei varmaa jaksa lukea..

S@n rv 34+1

Vierailija
4/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Hotpink]Tytteli-83 Moni muukin on sitä nyt arvuutellut,että tuleeko se lähtö ja milloin tulee. Naureskelivat,että kumminkin mä karvistelen rv:llä 42 ja sitten pitää käynnistää!

San: Mullakin on tullut synnärillä kun olin toissa kerralla, piirturin mukaan kovia supistuksia. En itse tosin tuntenut yhtään ainutta. Seuraavalla kerralla jo tuntuikin,mutta ei niin kovia etten pärjäis. Piirturin mukaan olivat taas kuulemma aika kovia suppareita. Viimeks kun käväsin sielä äippäpolilla niin kohdunsuulla oli muutoksia tapahtunut,vaikka olikin ollut supistuksia tosi vähän. Alapää oli vaan ollut aika kipiä. Kait se oli sitten vaikuttanut kohdunsuulle. Jostain eilen just luin siitä,että jollakin ei ollut tullut yhtään kovaa supistusta ennen synnytystä. Oli vaan yhtäkkiä tulut kova ponnistuksen tarve. Olivat sitten just ja just synnärille kerinny ja vaavi oli maailmassa. No onneks syöksy synnytykseen on aika minimaaliset prosentit. Itsekkin olen sitä panikoinut,että mistä mä tiedän lähtee synnärille. Tai että mitä jos en huomaa,että vedet menee. Mutta mulle on vakuutettu,etten voi olla huomaamatta. Kait se kuuluu tänän odotukseen panikoida :)

Lilli81 36+0

Menee lukeen nyt eilistä pinoa.

Vierailija
5/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Lightcoral] Täälä oikeen kirjotellaan muidenkin edestä ;)

Tämän jälkeen rauhoitun lupaan!

Mariann: Se naapurin setä on sitten aika ilkee tapaus. Just tollasia setiä ei tarvis kenenkään kestää! Se varmaan rakentaa teidän väliin oikeen kunnon tiiliseinän,ja hih sen sun ehdottaman vallihaudan varmaan 2 metriä syväks varmuuden vuoks. Koita jaksaa sitä ukkoo!

Lytte:jutteli kastemekoista. Meille tulee mun ja mun veljen vanha käyttöön ja siitä oli ylläri ylläri kadonnut siniset nauhat,eli on vain vaaleanpunaiset jäljellä. Äitinikin meinasi,että oliskohan se jokin enne? Katsotaan nyt onko mummot sitten oikeessa ;)

Queen:kyseli onko jatkoa palstailulle tiedossa. Niin mä ainakin olen ihan paniikissa jos ei pääse näiden palstalaisten kanssa jatkamaan jutustelua. Eiks meillä ollut ainakin jossain vaiheessa tarkoitus laittaa se synnytyskertomuspino sinne synnytysasiaa gategoriaan. Korjatkaa jos olen väärässä!

Nyt alan ompeleen sitä vauvan vaunupeittoa kun eilen kutistin sen kankaan ja nyt se oli jo kuivanut. Ei oikeen tähän aikaan vielä voi tiskonetta ja pyykkikonetta laittaa päälle. Ei naapurit oikein tykkäis hyvää.

Lilli81 36+0

Poistuu hetkeksi taka vasemmalle ja antaa muille tilaa kirjoitella :)

Vierailija
6/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas jo mukavan pitkä pino.

MariAnn: Kamala naapuri, koeta kestää. Mutta vaatikaa ne aidan rakennustarvikkeet teille, se setähän ei niistä ole mitään maksanut, vaan te (entisten naapureidenne kanssa).

Lilli: Meikäläinen on, heti kun maa oli riittävän kuiva, kulkenut sandaaleissa. Osittain turvotuksen vuoksi > mitkään kävelykengät ei mene varmaankaan jalkaan, lenkkarit ehkä. Ja osittain siksi, että ei taivu! Sandaalit on mukava vain pökätä jalkaan ja menoksi.

S@n, kyselit ruokalajia katkaravuista:

Keitä pasta (keitinveteen suolaa)

Paista pannulla katkarapuja ja runsaasti valkosipulia, miel.voissa

Mustapippuria katkarapuihin

Kun pasta kypsä, lisää katkarapu+valkosipuliseos mukaan, sekoita

Lisää sitruunamehua, sekoita

Lisää yksi tai kaksi munaa, sekoita

Laita takaisin levylle, miedolle lämmölle, sekoita välillä niin että muna hieman hyytyy, samalla voit kattaa

Nam nam.

Helppo ja nopea ohje, määriä ei sen kummemmin ole tiedossa, vähän riippuu montako syöjää ja millainen ruokahalu.

Nyt meen takaisin petiin, kirjan kanssa, juhlistamaan virallisen äitiysloman alkamista! (Muistaakseni tänään)

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 34+6 (huomenna taas uusi viikko!)

Ps: Näin muuten Rääpäleestä unta, meidän pienen pieni poika. Jätin Rääpäleen hoitoon ja sille laitettiin keltainen pipo ja siihen numero 24 että tietävät kenen on. Ja mulla oli kauhee ikävä heti kun jätin ja näin hänet lasiseinän takana (jokin vauvala tai vst)..

Vierailija
7/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Ihana aurinkoinen ja lämmin päivä taas tulossa! Ja hesarin ym. muiden säätietojen mukaan viikonloppu jatkuu samoilla linjoilla! Ihanaaaaaaa!!!

[b]s@n[/b] Mulla on kanssa ongelmana tuo istumisen jälkeen liikkeelle lähtö, tosi kettumainen vaiva. Välillä oon ollut turvallani tuossa lattialla kun oon joutunut likan perään lähtemään vauhdilla....

Mä olen ihan kypsän, kypsän kypsä tähän odotukseen!! Pahinta tässä on se kun on vielä häntäpään kerttuja niin kateellisena sitten saan lueskella kun muille tapahtuu ja mulle ei :/ Supistellut on viikolta 15-16 lähtien, on lonkka ym. liitoskipuja ja mitään ei vaan kuitenkaan sitten tapahdu.....Tuntuu niin turhilta nuo kaikki vaivat, kun sitten kuitenkin saa sinne heinäkuulle kärvistellä. Olikohan 8.7. kun mulla on 42 täynnä. Silloin se vauva sitten varmaan syntyy... Huomaatteko, mua valituttaa oikein urakalla :)

Tuo pikkujätkä on vielä tooooosi huonossa asennossa mua ajatellen, kun sen pylly on ihan tuossa kylkiluiden alla. Se ahdistaa henkeä ja sattuu kun se siellä möyrii. Se on ollut tuolleen ihan kaameen kauan, eikö se vois vaihtaa jo asentoa??! Muutenkin muilla teillä tuntuu vauvat laskeutuvan, mulla se nousee vaan ylöspäin. Musta tulee varmaan merkintä aikakirjoihin, " nainen joka synnytti suun kautta" tai jotain... Hih.

Joku puhui mahasta, joka tuntuu olevan kova koko ajan. Mulla on myös sama vika, ihan kuin olis tavallaan supistus päällä koko ajan. Ajattelinkin kysellä asiasta lekurilta maanantaina, vaikka se onkin ihan puupää :)

No nyt mä lopetan valittamisen, kyllähän tuo pieni kiukuttelu näin heti aamuun helpottikin! Kiitos jos joku jaksoi ihan lukeakin :)

[b]Mrs.Marple[/b] Onnittelut äippälomasta :)

[b]Venla82[/b] Kertoi aiemmissa pinoissa rouviintumisestaan. ONNEA! Ja teretulemast rouvakerhoon. (itsekin tuoreena rouvana toivottelen )

[b]Queen[/b] Samoja aatoksia on ollut itselläkin, olis kiva jatkaa pinoutumista myös sitten kun vauva on maailmassa. Tuolla vauvapuolella? Vaikka jotain viikkopinotyyppistä, kukaan tuskin ehtii enään siinä vaiheessa ihan päivittäin pinoon. Harkitaankos? Tuo kyssäri siis tarkoitettu kaikille :)

[b]Miona[/b] Kaikkea hyvää sinulle nyt loppumetreillä!! Yritä jaksaa vielä hiukan aikaa lepäillä ja sitten sulla jo kohta onkin pieni toukopoika :) (minä täällä kateellinen, siis vaavista en vaivoistasi)

Mikael on muuten kaunis nimi, mutta mulle tulee siitä aina nykyään mieleen Mikael Hytönen ja suomen Fab5, mutta mä olenkin outo :D

Olikohan muuta? En nyt muista mutta ehkä palajan paikalle viel....

Helmis ja Onsku 33+0[/color]

Vierailija
8/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerranki heti aamusta koneella. Ukko lähti töihin ja poju nukkuu ja mulla aamutee. Ihana rauha - tosin sais tuo kossi heräillä, niin päästäs aloittaan päivää.

Eilistä pinoa en nyt jaksa alka kattoon. Ilmeisesti ainakin kastemekoista on ollut puhe. Meillä tämä(kin) kastetaan perintökoltussa, jossa on kastettu niin isäni ja hänen sisaruksensa kuin minut ja veljeni ja mun esikoinen - ja olikohan vielä serkkuni esikoinen myös...no enivei.

Mulla alkoi esikoista odottaessa supistukset kypsytteleen paikkoja joskus rv 38, rv 36 oli jo kohdunkaula pehmennyt ja lyhentynyt. Ja viikolta 39 oli jo kohdunsuukin auki ja poika syntyi vasta41+4 - samana päivänä kuin ois ollut yliaikakontrolli. Eli tämänkin kanssa olen henkisesti valmistautunut siihen, että vaikka kuin supistelee, niin ei se synnytys kuitenkaan oikeasti käynnisty ennen kuin kesäkuun puolivälin tienoilla.

Tiedän tapauksia, joissa vauva on oikeasti ollut tulossa jo ennen rv 30 ja sitten kun on kahden kuukauden totaalivuodelevon jälkeen saanut alkaa eleleen normaalia elämää, että nyt vauva saa syntyä, niin onkin mennyt yliajalle ;)

Jotenki sitä vaan oli sen ensimmäisen kanssa niin kärsimätön, että joka nipistyksestä oli jalka oven välissä, että nyt päästään tositoimiin ;)

No joo - oikeasti joillakin teistä on ollut ennenaikaisen synnytyksen vaara.

No ja sit enemmälti omaa napaa. Mulla eilen supisteli taas ihan kunnolla. Tosin mies mua lohdutti, että niinhän se teki viimeksikin. Joo, niin teki, mutta säpäkämpiä olivat kyllä eilen kuin mitä muistan esikkoa odottaessa niiden " valmistelevien" supistusten olleen. Toisaalta, eniten mulla sattui tuonne ihan alas, kun vauva taitaa olla asettumassa lähtökuoppiinsa - jotenki aina kun tulee supistus (niitä tulee ja menee pitkin päivää), vauvan pää painaa tosi kipeästi tuonne ihan ihan alas. Ja tietty vielä kun vauva potkii supistusta vastaan, niin se sattuu. Itse supistuksista vain harvat tuntu selässä asti.

Muuten kaikki on ihan mallillaan. en osaa noista suppareistakaan pahemmin ressiä repiä, ne kun kuuluu asiaan - kohtu harjoittelee tulevaa varten. Ja kun sen todella tietää sitten kun ne on " oikeita" !

Eilen kävin puntarissa, niin oli paino vähän pudonnut täälläkin viime neuvolakäyntiin verrattuna. Mutta mulla ainakin paino vaihtelee jo päivän aikana 2 kiloa sinne tänne, joten joku 300gramman pudotus ei minusta ole hälyttävää (kuten jollain oli).

Nyt poju heräsi. Palailen myöhemmin asiaan =)

Eggis rv 35+1

Vierailija
9/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nukuttua koko yö putkeen (vessareissua lukuunottamatta)... että vielä toivoa on että vois sillon tällön saadakin rauhallisen yön ennen ku vauvi syntyy.

Olen alkanut asennoitumaan että tämä menee yliaikaiseks ja reilusti :) sen verran rauhallisia noi supparit on. Enää ei oo ollu kipuja tai jomotuksia... paine vaan... mutta kohtu menee kyllä kovemmaksi kuin aikaisemmin. TÄnäkikn aamuna se oli ihan kivikova!!!

MariAnn: Kyllä muakin sapetti, kun luin ton sun naapurijuttus!!! Siis ihan kauheeta... eks ihmiset ymmärrä, että vois ikään kun keskustella asioista ennen kuin menee tekemään jotain tollasta.

Lilli: Mustakin tuntuu että noi supparit ei oo yhtään loogisia. Sillon kun mulla oli niitä suppareita niin aluks muka kivuttomat supistukset oli lyhentänyt kahden päivän aikana kohdunkaulan sentin lyhyemmäks, pehmentänyt ja työntänyt vauvin alemmaks... ja sitten vaikka oli viikon verran kipeitä suppareita, niin ei tapahtunutkaan mitään...ei voi ymmärtää :/ Nyt oon aatellu ottaa rennosti... ku viikkojakin on jo 32... annan supistaa jos supistaa.... liikun normaalii tahtiin (kävely tosin on etanavauhtia sen takia että nivuset on jumissa)... käyn uimassa ja bailatinossa... joka muuten ei aiheuta supistuksia, toisin kuin kävely.

Omanapa... Hiiva iski jälleen :( enkä oo ees käyny uimassa tällä viikolla... mutta karkkia on tullu vedettyä niin ehkäpä oon taas sitten sokerista tehty :D Onneks oli jäänyt canestenia varalle kaappiin niin sain laitettua heti... mutta harmittaa kun tekis mieli mennä uimaan tänään.

MItäköhän sitä tekis, kun nyt on niin upea ilma??? pihalla täytys olla, mutta mitä siellä? Pitäs vissiin hakee lisää nurtsin siemeniä ja kylvää nurtsia tonne pihan perälle.... kun saisin jonkun kaivamaan mulle pari kuoppaa niin saisin istutettua noi uudet rodot jotka odottavat ruukuissaan.

Ninni rv 32+2

Vierailija
10/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei oo kuulunut???

Vierailija
11/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]ainakin täällä vantaalla paistais aurinko kirkkaalta sini taivaalta...

eilen kirjottelu sit jäi :(( aina kun yritin tulla kirjoittamaan tuli jotain muuta niin etten päässyt ku alkuun. höh no nyt kirjotan kyllä heti aamusta niin oompahan edes kerran sit kirjottanut kuulumiset tänää!

oksennustautia pukkaa täällä meillä :(( esikoinen Janina oksenteli koko viime yön (ensimmäistä kertaa elämässään) aluks pyyteli anteeks että: emmä tahallaan oksentanut lattialle...voi toista :)

no nyt tuntuu itelläki tuolla kurkun seutuvilla vähän hassulle/oudolle ja kauhulla odotankin että tuleeko seuraavax mulle...

[color=grey]MariAnn: ompas sulle suotu oikein unelmien naapurin setä :/// se on kiva kun se tulee sinne jo valmiix tolla asenteella niin sen kans on varmaan turha kuvitella tulevansa toimeen :((

[color=green]s@n: mietti noita vauvan liikkeitten vähenemisiä...mun mielestä nyt just näillä meidän viikoillä vauvoilla alkaa oleen niin vähän tilaa että alkaa liikkeet oleen lähinnä vaan tuommoisia puskemisia.

niin ja kiva kun pitkästä aikaa ilmoittelet itsestäs :D

kyselit myös " istumiskivuista" no mulla vaihtelee nuokin viikoittain...tällä viikolla oon pystynyt istumaan! :)

ja supistuksistasi olit huolissasi: -en huolehtisi niistä turhaan...sulla kun ne on kummiskin kivuttomiakin! elähän huoli siellä!

[color=grey]ääh nyt tyttö taas puklaa tuolla...pakko mennä :/

tuun taas kunhan pääsen...

krisse rv33+6

Vierailija
12/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun ei pääse kirjoittelemaan joka päivä niin luullaan että on sattunut jotain :DDD

kaikki ok!!! tai niin ok kun voi olla ;) ILL BE BACK

Vierailija
13/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka vaan kaikille!

Ihanan näköinen ilma! :)

Itse taas vaan jotenkin väsy ja pahalla päällä heti aamusta :(.

Tuli taas karjuttua koko komppania ruotuun perjantain kunniaksi ja nyt sit harmittaa ku huusin pikkuasioista...

omaan oloo ei mitään muutosta, niin kommentoin sitten vaan muitten juttuja:

kastemekko: meillä äidin tekemä ja tosi nätti vaihdetaan vaan nauhat sitä mukaa kuka tulee..ja kaikkien nimet ja syntymäajat on kirjailtu siihen.

Lapsivedestä ja sen vähyydestä: mulla semmoinen tieto?!/tunne että olen lukenut jostain lapsivesi vaihtuu ja sen määrä vaihtelee?onko jollain parempaa tietoa?

Krisse: jaksamisia, yrjötauti on kauheinta toivottavasti säästyt, pyydä apuja jostain ettet aivan näänny nyt loppusuoralla!

ärsyttävistä naapureista: ainahan niitä kyyliä ja valittajia riittää, vitsi et ne on ärsyttäviä. toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos periaate käyttöön, niillä poloisilla EI valitettavasti ole parempaa tekemistä, voi niiden elämän ilon puutetta ja köyhyyttä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kaikille oikein hyvää viikonloppua!

Kysymys: mulla iho kutisee kauheesti vaikka olen sitä rasvannut ja hoitanut päivittäin. eilen jalkoja pisteli ja kutitti, voi tietysti johtua turvotuksesta. Nyt huomasin että olen yöllä raapinut itseni naarmuille. onko muilla samaa? Oisko eilinen aurinko aiheuttanut (olin toppi päällä)

Millainen ja miten harvinainen on se hepatoosikutina?

Mitä muita oireita siihen liittyikään?

Vierailija
14/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iihana ilma! Vaikka yö tuli nukkuttua huonosti -meillä eilen illalla ukon kanssa keskutelut... niin aamulla kun aurinko paistaa tulee väisin hväle mielelle.

Meillä nuo keskustelut koskee miehen Kreikan reissua joka siis ajoittuu 2,5-1,5 vkolle ennen la:ta. Olen sanonut että mene jos kerrana on pakko ja nyt sitten on menossa, vaan ei sitten ymmärrä, että minua voi asia v..ttaa, kun olen antanut luvankin. Yritä siinä sitten luovia. No molemmissa vikaa, vaan rasittaa kuitenkin.

Tässä onkin mennyt viikon verran kun viimeksi olen kirjoitellut. Oltiin tuo vapun aika ja vähän yli tuolla etelä-Suomessa ja ihan yhtenä kappaleena kotiuduin :) Vappupäivän kiertely Korkeasaaressa oli vaan ihan tapporeissu jaloille. Muuten ei jalat väsy, mutta jalkapohjat siis kantapäät ja päkiät on niin kipeet, ettei meinaa kärsiä astua.

Kiva naapuri teillä MariAnn. Ei ole kivaa, kun joutuu jonkun kanssa jokaisesta pikku asiastakin taistella. Tsemppiä aita-asiaan.

Sitten omaa napaan -taas: Eilen lääkäri joka ei muuta kuin tutki kohdunsuun tilanteen, joka oli sitten sormelle auki ja lyhentynyt. Eihän se sinänsä tarkoita mitään muuta kuin, että sitten kun on hetki käsillä ei passaa kauhean kauaa kotona odotella kun meiltä on kuitenkin se 100 km sairaalaan matkaa. Tänään käyn sitten neuvolan puolella muissa tarkastuksissa.

Supareista on ollut puhetta, eikä mullakaan ole noita ns. kipeitä ole ollut, muita kylläkin. Niin se oli noissa kahdessa edellisessäkin raskaudessa, ei mitään kipeitä suppareita raskausaikana, vaan sitten kun niitä tuli niin homma etenikin siitä mallikkaasti.

Huh, pitäis ruveta järjestelee noita toppavaatteita kaappiin. Ne ois pestyinä tuossa läjässä odottamassa.

Auringon paistetta kaikille Kertuille.

-Magpie rv.36 tasan -

Vierailija
15/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu/aamupäivä mennyt sujuvasti lueskellen sängyssä, ajattelin nyt sitten tehdä jotain hyödyllistäkin. Puhtaat vaatteet odottaa viikkaustaan, muutaman voisin siitä jopa saada kaappiin laitettua. Niin ja sitten pihatöihin jahka jaksaa.

Helmis: Kiitos! :)

Tuohon kastemekko keskusteluun en olekaan kommentoinut.. Mulla on puikoissa tulossa ihan uusi. Tuli meidän omasta kiistaa tädin kanssa, jonka mielestä meidän kastemekkoon ei saa tehdä mitään muutoksia kun on perintö/perinnemekko (ensimmäinen joka piti oli mun veli, tosi vanha perinne). Olisin väliaikaisesti vaihtanut mekko-osassa olleen tyllin vähän tyylikkäämpään ja mukavampaan. Mutta kun se ei käynyt, mielummin sitten katkaisivat " perinteen" . Omalla äidillä ei ollut väliaikaista muokkaamista vastaan mitään (mekon pääliosan tylli on käsin neulottu, eli olisi voinut ottaa pois ja laittaa takaisin seuraavalle ihan helposti), mutta nähtävästi olisi ottanut niin tuon tädin pumpun päälle tai jotain. Päätin että näin pääsen helpommalla.

En kyllä ymmärrä, mitä järkeä on mekkoa sitten kaapissa pitää, kun ei sitä voi käyttää, silloinhan se on ihan hyödytön ja perinne unohtuu.. Noh, nyt kuitenkin näin.

Ja nyt menen keittämään aamukahvia.

Vierailija
16/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsin ommeltu kiinni kastemekkoon, elikkäs harsittu..

Siis se päälikangas..

Tylli..

Nyt sitä kahvia.

Vierailija
17/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saikos joku eilen? Mitä sorttia tuli? Mulla odottais nyt postissa...

Summerska

Vierailija
18/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten kuvasta näkyy, tänne kuuluu vihdoinkin hyvää! :)))))))))))

Kävin nlassa aamulla ja jätin paastopissanäytteen (se tarkin tässä hommassa) ja valkkarit oli vain YHDELLÄ PLUSSALLA! sitä ihmettä ei olla nähty pian kuukauteen! Olin aivan mielissäni - miten niin pieni merkintä voi saada niin leveän hymyn? :))))

Alapaineet oli 82, yläpaine normaali. Eihän tuo alapaine vielä hurraata huudata, mutta sain luvan olla enemmän pystyssä ja vähän ulkoillakin (=käveleskellä varovasti pihamaalla). Painoa oli tullut 350g/vko, mikä kyllä tuntuu olevan turvotusta vähän joka paikassa. Sf-mitta oli kasvanut vain 0,5cm, eli oli 30, mutta sehän oli odotettavissa.

Terkka sanoi, että ilmeisesti täyslepo on tehnyt tehtävänsä. Hyvä niin, eipä ole mennyt hukkaan! :))))))))))

Mutta eipä sitä vielä tiedä, tällä menolla en olekaan ensimmäisen pikkukerttusen äiti -joku teistä " supistelijoista" ;)) ehättää vielä edelle.

Kinusin terkalta lupaa lähteä kaupunkiin ostoksille, mutta terkka oli epäileväinen. Kuski pitäis olla ja taluttaja ja ottaa rauhallisesti ja korkeintaan tunti... :(

Sain sentään luvan juoda kahvia, ihan vähän. :))))))

Pitikin sitten keittää kupillinen ja mennä kuistille eilen istutettujen orvokkien viereen nuuhkimaan kesää. :))))))))))))))))))))))))))

Supisteluista joku puhui (sori, ei hötö pää muista kuka...).

Tiesit kai, että niitä tulee sekä ns. harjoitussupistuksia (maha kova pallo, loppuajasta melkein koko ajan), että niitä oikeita, kivuliaita.

Harjoitussupistuksetkin voi vauvan asennosta riippuen kypsyttää tilannetta, mutta usein ne tekee vain olon hankalaksi.

Ne oikeat tekee kyllä sitten ihan kunnollista kivuntunnetta " tuonne alas sisälle" , eli kohdunsuulle. Toisilla ihmisillä on niin korkea kipukynnys, että kipua ei juuri tunne, toiset saattavat itkeä kivusta. Monesti sellainen sisäinen jomotus (vauvan pää painaa kohdunsuuta avautumaan) voi lääkärin mukaan kypsyttää tilannetta harjoitussupistuksia enemmän.

Mariannelle tsemppiä sen naapurin kanssa. Meillä oli vastaava tapaus rivarissa 1,5vuotta ja lopulta kyllästyttiin siihen touhuun. Myytiin kämppä pois ja ostettiin tämä talo. Onhan tässäkin rajanaapurit, eikä elo aina ole ruusuista, mutta mitäs muuta voi olettaa, kun on monenlaisia ihmisiä ja monta mielipidettä yhteisistä asioista. Pääosin kuitenkin sujuu oikein kivasti ja omaa rauhaa on enemmän - ja velkaa kans. :)

Kastemekoista taisi ola juttua myös.

Meillä on mekon suhteen ihana tilanne:

Äitini oli esikoista odottaessani oikeinkin hyvässä kunnossa ja kiinnostunut ensimmäisen lapsenlapsen syntymästä.

Silloin suunnittelin vanhantyylisen, melko koristeellisen kastemekon, kaavoitin sen ja äitini kirjoi silkkikirjonnalla kermanvalkoisia ja vanhankeltaisia ruusuja ja nuppuja, sekä niihin keväänvihreät lehdet ja köynnökset. Nauhoiksi on varattu poikavauvoille keväänvihreää ja tytöille vanhakeltaista. Ompelin mekon ja vaikka itse itseäni nyt kehun, niin siitä tuli IHANA! Nyt mekko on uusi perintömekko. Edellinen kun on satavuotias ja hyvin huonossa kunnossa.

Olen monesti ajatellut, että se vähä, minkä olen äidiltäni " perinnöksi" tai muistoksi saanut, tiivistyy siihen taidokkaaseen silkkikirjontaan.

Puhe oli, että olisimme tehneet vielä tyyliin sopivan aluspuvun, mutta äitini meni niin huonoon kuntoon pian ristiäisten jälkeen, että tarvikkeet taitavat vieläkin olla pakattuina jossain rasiassa silkkipaperien välissä.

Pitää vielä hehkuttaa tätä ihanaa oloa:

Nlan jälkeen vähän " villiinnyin" ;) ja kävin paikallisessa pikkuliikkeessä ja ostin itselleni tumman fuksian väriset mokkakävelykengät, joissa on päällä strassisolki. Aika villiä, mutta jotenkin sopii tunnelmaan. Kenkähullun komeroon aina sopii yksi hassu pari kenkiä... :))

Samalla löysin vauvan sängyn yläpuolelle pienen puisen naulakkohyllyn vauvan juhlavaatteille ja muisto/koriste-esineille.

Mies kasasi eilen pinnasängyn ja tänään ajattelin ommella siihen mummolatyylisen tilkkupeitteen, sekä aloittaa päätyihin tulevien pellavapintaisten pehmusteiden kirjonnan. :)))))

Kiitos kaikille Mikael-nimeä kommentoineille!

Meillä todellakin on kaikkien kolmen pojan nimet melko vanhahtavia, aavistuksen raamatullisia ja vähän romanttisia, joten määrittelynne saavat Mikaelin sopimaan jatkoksi oikein hyvin.

Mies sai hyvät naurut sisäänpäin, kun luin jonkun kommentin Mikael-enkelistä: Minä kun olin viimeviikonloppuna hormonimyrsyissäni melkoisen pelokas ja itkin, ettei vauva varmasti selviä. Nyt sitten itkin miehelle, että voiko se nimi muuttua enteeksi ja vauva ei selviäkään...

Aamulla kykenin taas ajattelemaan aivoillani hormoonien sijasta, joten meidän poitsusta voi hyvikin tulla Mikael... :))))))))))))))

Nyt päästän muutkin " ääneen" ja toivottelen aurinkoista ja hymyilevää perjantaita kaikille pyöristyville Kerttusille! :))))))))))))))))))))))))))

Miona 35+2

Vierailija
19/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli taas kerennyt pinot kasvaa..hyvä hyvä.

Mionalle sympatiat noista lasten juhlista ym., kyllä on rankkaa kun et pääse niihin ja lapsien on tietty vaikeaa ymmärtää. Mäkin täällä tosiaan hermoilen kalenterin kanssa että miten jaksan/ehdin joka paikkaan ja nyt just huomasin aamulla että mulla on yhtenä päivänä blokattu mun neuvola ja tytön puheterapia osittain päällekkäin, jaa- kummankohan sit peruis...argh, ahdistaa!

Mikael nimestä kysyit niin henk.koht. tykkään, se on meidänkin pojan toinen nimi :). Kuten moni muukin sanoi niin mullekin sitä tulee mieleen enkeli, ja ihana enkeli tuo meidän poika onkin!

Queen kyseli " jatkoista" niin mäkin oon sitä miettinyt. En ole käynyt tuolla vauva-osastolla mutta olen ajatellut että voisko sinne sitten perustaa meidän oman vauva-pinon missä voisi sitten kirjoitella kuulumisia jne?

Itse kävin neuvolassa eilen ja kaikki ok, paitsi että nla-täti on edelleen sitä mieltä että laskettu aika ei pidä paikkaansa. Nyt vauva kuulema tuntui kertakaikkiaan niin isolta ettei voi kasvaa muka vielä 30.6 asti!!? Jalat ja kaikki tuntui kuulema niin selkeästi että käsituntumalta vastaisi enemmänkin jo viikkoa 36, huh =O!! Sf-mitta oli 32 ja viikot on siis tänään tasan 32 myös. En kuitenkaan saanut lähetettä lisätutkimuksiin mutta itse mietin että pitäskö mun soittaa Naikkarille ja kysyä pitäiskö tuota mun kohdunrepeämä tilannetta tarkastaa vähän aiemmin kuin silloin 2.6 vasta? Siis jos la heittääkin niin sittenhän mulla kerkeis alkaa synnytys spontaanisti ja kun niin ei saisi missään nimessä käydä eli synnytyssuppareita ei saisi tulla lainkaan ettei kohtu sitten niistä vaan repeä, siksi mulle on se sektio tulossa viim.- viikolla 38.

Sykkeistä nla-täti totesi että ihan selvät tyttösykkeet :), no se jää nähtäväksi.

Karvotuksesta muutama puhui niin mulla ei ole mahaan tullut mutta mulla on ongelma niskan kanssa! Aina mulla on niskassa kasvanut niin että joudun ajelemaan sieltä, siis mulla kasvaa hiukset muutoin ihan leukaperiin ja ihan alas, oon kait joku mutantti(??), siis tosi paksut ja tuuheat hiukset mulla mutta nyt tuo niskavilloitus on kiihtynyt niin että tuun hulluksi jo. Etenkin kun on kesä niin olis kiva pitää ponnaria mutta kun niska on kun jollain apinalla. Olisko Odottavallaparturilla mitään vinkkiä kun ammatti-ihminen olet? oon usein ajanut ne veetillä niin ne pysyy pois siedettävästi mutta nyt raskaana en uskalla sitä käyttää joten tuo höyläily vaan tuntuu kiihdyttävän ongelmaa....ja sama tahti on nyt tuon alapään kanssa, sänki tuntuu jo heti kun on ajellut bikinirajaa. Siis ei seuraavana päivänä vaan ihan heti. Ärsyttää, onkohan musta tulossa joku apina tosiaan.

Mutta ihme kyllä jaloista on nyt kasvat miltei kaikonneet, normaalisti kun niitäkin saan vedellä päivittäin? Hormonitko näin sotkee....

Nyt ruokaa laittamaan ja kauppaan ja lapsia hakemaan ja sitä rataa!

t. mariadee 32+0

Vierailija
20/38 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahatva fiilis takuuvarmasti sulla, onnea!! Mutta lepäile nyt kuitenkin vielä tarpeeksi.............

Kastemekoista, meillä on mun serkun vanha kastemekko jolla on kastettu mun serkkuja ja mun lapset ja serkkujen lapsia joten se kaiketi tällekin saadaan taas lainaan :).