Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko toiminimellä toimivan terapeutin tuntitaksasta menee veroa?

Vierailija
17.09.2018 |

Eli fyssari, toimintaterapeutti, psykologi jne. ?Jos kuvitellaan että hänellä käy kelan asiakkaita ja laskuttaa vaikka 100 e tunti. Tiedän siis että materiaalit, koulutukset, vuokrat ym. pitää kustantaa tosta ennen kuin jää palkka käteen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alv on 24%.

Vierailija
2/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimi = henkilö eli verotus menee ihan henkilökohtaisen veroprosentin mukaan. Riippuu siis vuosituloista, vähennyksistä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puolet mulla menee kaikkiin kuluihin ja maksuihin, mukaanlukien verot, eläke- & työttömyysmaksut ja kiinteät kulut kuten tilavuokra.

T. Puheterapeutti

Vierailija
4/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulo menee ansiotuloverotuksena.

Vierailija
5/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli fyssari, toimintaterapeutti, psykologi jne. ?Jos kuvitellaan että hänellä käy kelan asiakkaita ja laskuttaa vaikka 100 e tunti. Tiedän siis että materiaalit, koulutukset, vuokrat ym. pitää kustantaa tosta ennen kuin jää palkka käteen.

Aika kovat velotukset. Itse olen insinööri (20 vuoden kokemus) ja firma laskuttaa työstäni 67€/tunti.

Vierailija
6/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein minkä tahansa alan toiminimiyrittäjä maksaa taksoistaan näin (alv% voi riippua alasta, useimmiten 24%):

Maksat yrittäjälle 10 euroa. Tästä viidesosa menee alviin, jolloin yrittäjälle jää 8 euroa. 8 eurosta maksetaan tilavuokrat ja kaikki muut mahdolliset kulut. Jäljelle jää lopulta noin 3 euroa. Käteen jäävästä summasta yrittäjä maksaa vielä henkilökohtaiset verot ja työeläkemaksut.

Vierailija
7/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyspalveluiden tarjoaminen on arvonlisäverotona. Vaatii tietysti koulutuksen tueksi.

Vierailija
8/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein minkä tahansa alan toiminimiyrittäjä maksaa taksoistaan näin (alv% voi riippua alasta, useimmiten 24%):

Maksat yrittäjälle 10 euroa. Tästä viidesosa menee alviin, jolloin yrittäjälle jää 8 euroa. 8 eurosta maksetaan tilavuokrat ja kaikki muut mahdolliset kulut. Jäljelle jää lopulta noin 3 euroa. Käteen jäävästä summasta yrittäjä maksaa vielä henkilökohtaiset verot ja työeläkemaksut.

Ei kun alv tulee hinnan päälle ja asiakas maksaa sen ja yrittäjä välittää verottajalle mitä jää kun vähentää siitä ensin itse maksamansa alv verot.

Vierailija
9/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun alv tulee hinnan päälle ja asiakas maksaa sen ja yrittäjä välittää verottajalle mitä jää kun vähentää siitä ensin itse maksamansa alv verot.

Tässä puhuttiin kai kuluttaja-asiakkaista, joille alv on puhtaasti menoa. B2b-puolella hinnat ilmoitetaan ilman alvia, mutta kuluttaja maksaa aina myös alvin. Jos siis kuluttaja maksaa 100 e niin se hinta sisältää alvin.

Vierailija
10/10 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkivat tosi hyvin. Oma terapeuttini oli aina lomailemassa ulkomailla ja hänelle sai aikoja harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan