Te joilla on/on ollut vakipano/seksisuhde
Te, joilla on tällainen järjestely, muutama kyssäri... 1. Miten päädyitte vakipanoon? 2. Kuinka usein tapaatte? 3. Kumpi ottaa yhteyttä useammin? 4. Kumman luona? 5. Tettekö muuta ku panette? 6. Jutteletko hen.koht asioita? 7. Oletteko muuten kavereita? 8. Häiritseekö jos miehellä/naisella on muitakin panoja? 9. Onko sulla? 10.Onko tunteita panoa kohtaan, oletko kenties ihastunut tai tiedätkö onko pano ihastunut sinuun?
Kommentit (42)
Muakin kiinnostaisi. T. Vakipanosta haaveileva
Aluksi oli pientä ihastusta ilmassa, mutta ei se siitä kehittynyt, mutta seksi oli loistavaa, joten sille tielle sitten jäätiin. Jos ei viikottain tavata, niin pari kertaa kuukaudessa ainakin, miehen luona. ELlei joskus mennä mökille tms minilomalle, eli tehdään muutakin kuin sekstataan. Jos tavataan viikonloppuna, niin elämä pyörii pitkälti siellä petipuuhissa :) Kummallakaan ei ollut muita, joten tämä toimi muutaman vuoden erittäin hyvin. Loppui sitten siihen, kun mies kuitenkin rakastui ja olisi halunnut naimisiin yms.
Te, joilla on tällainen järjestely, muutama kyssäri...
1. Miten päädyitte vakipanoon? Alastoman suomen kautta tutustuttiin
2. Kuinka usein tapaatte? Tavattiin vähintään kerran kuussa, joskus 3-4 kertaa (mies asui kauempana)
3. Kumpi ottaa yhteyttä useammin? Hän otti
4. Kumman luona? Mun
5. Tettekö muuta ku panette? Ei
6. Jutteletko hen.koht asioita? Ei
7. Oletteko muuten kavereita? Ei
8. Häiritseekö jos miehellä/naisella on muitakin panoja? Kyllä
9. Onko sulla? Ei ollut
10.Onko tunteita panoa kohtaan, oletko kenties ihastunut tai tiedätkö onko pano ihastunut sinuun? Ihastuin mutta hän ihastui toiseen ja alkoi seurustella
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se sulle kuuluu.
Ei varmasti kuulukaan, mutta punnitsen tässä nyt tällaiseen suhteeseen ryhtymistä.
- ap
1. Seksi kiinnostaa, seurustelu ei
2. Vaihdellut suhteissa, tiiviimmässä 2-3 kertaa viikossa, yleensä kyllä harvemmin
3. Jos tällaisesta pitää kirjaa kannattanee unohtaa koko juttu
4. Molempien
5-7. Kyllä
8. Ei häiritse
9. Joskus on ollut yhtäaikaa useampia vaihtoehtoja, yleensä ei. Tarpeen mukaan.
10. Ei, lämmintä ystävyyttä enempää. Jos jommalla kummalla tunteita olisi niin sitten tämäntyyppinen järjestely ei toimi.
Itselläni on vakipano, mies väittää ettei hänellä ole tunteita. Tiedä sitten. Näemme seksin merkeissä 3-4 kertaa viikossa, ja juttelemme ja nauramme yhdessä myös.
En vain tajua voiko mies olla noin tunteeton ettei tunne mitään, vaikka viihdymme yhdessä. Hänen mielestään mikään vakava ei tunnu oikealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se sulle kuuluu.
Ei varmasti kuulukaan, mutta punnitsen tässä nyt tällaiseen suhteeseen ryhtymistä.
- ap
Oma "polku" jokaisella, mikä toimintatapa sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. En lähtisi kopioimaan muiden juttuja.
Mulla oli tällainen järjestely:
1. Miten päädyitte vakipanoon? Olin huonossa avioliitossa, seksittömässä, ilman läheisyyttä. Sen sijaan että olisin ollut reilu ja eronnut, olin raukka ja etsin seksiä ja läheisyyttä muualta. Toinen osapuoli oli sinkku ja kaipasi samaa.
2. Kuinka usein tapaatte? Tapasimme npinkerran viikossa.
3. Kumpi ottaa yhteyttä useammin? Yhteydenotot oli täysin mun vastuulla, parisuhteeni vuoksi.
4. Kumman luona? Hänen luonaan.
5. Tettekö muuta ku panette? Aluksi ei tehty tavatessa muuta, ei ollut aikaa. Myöhemmin joo, käytiin leffassa, konsertissa jne.
6. Jutteletko hen.koht asioita? Ruvettiin viestittelemään muitakin juttuja aika nopeasti ja pian oltiin yhteydessä joka päivä useaan kertaan.
7. Oletteko muuten kavereita? Ystävystyttiin kyllä.
8. Häiritseekö jos miehellä/naisella on muitakin panoja? Sovittiin heti, että muita ei ole seksin merkeissä.
9. Onko sulla? Ei ollut.
10.Onko tunteita panoa kohtaan, oletko kenties ihastunut tai tiedätkö onko pano ihastunut sinuun? Ihastuin kyllä. Pikku hiljaa. Hän myös. Päätin vihdoin ja viimein vuoden jälkeen erota ja sen jälkeen rupesimme seurustelemaan.
1. Hain seksiä deittisivuston kautta, sinkku kun olen. Ei ollut mitenkään suunniteltu tää vakipanosuhde, niin vain tapahtui, että nähdään uudestaan ja uudestaan. En tiedä, voiko tällaista suunnitella etukäteen.
2. Nähdään, kun kummallekin sopii. Joskus useammin, joskus väliä useampi kuukausi. Meillä kummallakin on oma elämä.
3. Aika tasan menee yhteydenotot.
4. Minun luona yleensä, koska mies käy usein täällä päin. Asumme eri kaupungeissa.
5. Eipä oikeestaan tehdä.
6. Jutellaan kyllä monistakin asioista.
7. Ei olla.
8. No ollaan sovittu, että kerrotaan, jos näin tehdään. Ihan tautiriskin takia. Ei häiritse, koska tää on täysin vapaaehtoisuuteen perustuvaa toimintaa ja ei olla yhdessä.
9. Ei ole.
10. En ole ja tuskin on hänkään. Jollain tasollahan toisesta on pakko tykätä, että järjestely toimii.
Useamman eksäni kanssa kun tunteet kuolivat jatkettiin seksisuhteella. Mikäs siinä, tuntee kumppanin, helppo luottaa toiseen jne. Pari vuotta sitten löytyi tinderistä panomies, jonka kanssa muutaman kuukauden ajan pantiin ja nähtiin todella aktiivisesti. Ei olisi ollut aineksia parisuhteeseen, mutta molemmat nauttivat paljon seksistä ja läheisyydestä. Sen jälkeen jatkettiin ihan vaan kavereina, mutta nyt kun mies löysi itselleen vakavan suhteen ei olla juuri tekemisissä oltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se sulle kuuluu.
- ap
Oma "polku" jokaisella, mikä toimintatapa sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. En lähtisi kopioimaan muiden juttuja.
Tietysti, mutta ymmärrä ehkä mitä ap. hakee: kokemusperäistä tietoa. Itse olen saman tyylin teoreetikko, joka haluaa perehtyy asiaan kuin asiaan, ennen kuin tekee ns. oppineen eli harkitun päätöksen asioista *lol*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä se sulle kuuluu.
- ap
Tietysti, mutta ymmärrä ehkä mitä ap. hakee: kokemusperäistä tietoa. Itse olen saman tyylin teoreetikko, joka haluaa perehtyy asiaan kuin asiaan, ennen kuin tekee ns. oppineen eli harkitun päätöksen asioista *lol*
* perehtyä
Laitatteko vaan nettiprofiiliin että haette seksiä? Vai miten?
(En ole ap)
Vierailija kirjoitti:
1. Miten päädyitte vakipanoon?
2. Kuinka usein tapaatte?
3. Kumpi ottaa yhteyttä useammin?
4. Kumman luona?
5. Tettekö muuta ku panette?
6. Jutteletko hen.koht asioita?
7. Oletteko muuten kavereita?
8. Häiritseekö jos miehellä/naisella on muitakin panoja?
9. Onko sulla?
10.Onko tunteita panoa kohtaan, oletko kenties ihastunut tai tiedätkö onko pano ihastunut sinuun?
Viimeisimmästä vakipanosta on jo jotain 10 vuotta. Tutustuttiin eräällä keskustelupalstalla ja tavattiin aikanaan kyseiseen harrastukseen (tai pikemmin elämäntapaan) liittyvissä merkeissä. Olin äskettäin eronnut pitkästä parisuhteesta ja aika romuna, en jaksanut ajatellakaan parisuhdetta, mutta seksi ja läheisyys tietysti maistuivat. Kun mies ilmaisi olevansa kiinnostunut minusta muutenkin kuin harrastuskaverina niin mikäpä siinä. Tavattiin yhteensä vain muutamia kertoja, alle kymmenen. Hän oli jäänyt työttömäksi varsinaisesta ammatistaan ja ajoi siinä vaiheessa taksia, joten tapaamiset olivat minun luonani. Joskus käytiin hänen ja puolisonsa mökillä. Käydessään hän halusi aina hoitaa jotain pieniä korjaus- ym hommiakin, mikä alkoi ärsyttää minua, joskus kiikutti jopa jotain tavaroita, joita minä hänen mielestään tarvitsin. Juteltiin monenlaisista asioista, lähinnä kuitenkin siihen yhteiseen harrastukseen/elämäntapaan liittyvistä. Ei ollut tunteita, muista panoista ei puhuttu mutta uskoisin hänen ainakin vaimoaan panneen.
Vierailija kirjoitti:
4. Kumman luona?
5. Tettekö muuta ku panette?
9. Onko sulla?
10.Onko tunteita panoa kohtaan, oletko kenties ihastunut tai tiedätkö onko pano ihastunut sinuun?
2 kertaa viikossa nähdään joko miehen luona tai minun. Ei ole muita ja se sovittiin heti. Ollaan tunnettu pitkään ja molemmat eronneita. Kumpikaan ei halua suhdetta, mutta välillä käydään myös leffassa ja syömässä. Yhteyttä otetaan molemmin puolin. Meillä on sama ystäväpiiri ja kukaan ei tiedä tästä eikä myöskään epäile, koska se olisi jo tullut ilmi keskuteluissa. Meillä on myös sellainen sopimus ettei instassa ja facessa kehuta toistemme juttuja ja kuvia juuri sen takia, koska halutaan pitää tämä meidän omana asiana. Hyvin on toiminut jo kolmatta vuotta. Tunteet on ystävätunteet.
Tämä järjestely on kuin tehty meille ja molemmat voi luottaa toisiinsa. Kumpikaan ei tarvitse lisää jännitystä ravaamalla muualla, kun siihen ei ole tarvetta. Kumpikin saa varmasti sitä mitä haluaa ku ollaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Laitatteko vaan nettiprofiiliin että haette seksiä? Vai miten?
(En ole ap)
Juuri näin ja vähän tietoa siitä millaisesta seksistä nautin.
Mun on vähän huono vastata tähän kysymykseen, olen kerran ollut vakipano yhdelle tyypille, itse tosin luulin sitä seurusteluksi......
1. Ihastuimme, ainakin minä, tapailimme pääasiassa minun luonani tai kävimme baareissa/ulkona syömässä, aloimme tapailla (minä tosin tulkitsin, että aloimme seurustella)
2. Silloin tapasimme n. kerran viikossa
3. Molemmat piti yhteyttä ihan niinkuin normaalisti seurustelun alkuvaiheessa parin päivän välein soiteltiin jne.
4. Minun luona useimmin
5. Perus nuorten kaksin/porukalla hengausta, leffojen katselua, juttelua, joskus otettiin parit
6. No aika henkilökohtaisista, onneksi en ihan koko sieluani ehtinyt avata
7. Ei todellakaan, minua kyllä kusetettiin niin pahasti.
8. No häiritsi kun sain tietää, tosiaan sellaisesta ei ollut ollut kyllä mitään puhetta, jotenkin oletin, että seurustellaan niinkuin normaalit ihmiset.
9. No nyt on jos aviomiehen voi laskea vakipanoksi
10. Itse olin ihastunut, en onneksi rakastunut.
Olen itse sellainen ihminen, etten harrasta seksiä jos ei ole mitään tunteita toista kohtaan, että mulle tollainen järjestely ei sopisi. Ainoa mitä toivoisin olisi, että ihmiset, jotka tuohon ryhtyyn, olisi asiasta molemmat tietoisia eikä valehtelisi muuta.
Mulla tällä hetkellä kierrossa vaimon lisäksi kaksi panoa. Mutta vastaan molempien panojen puolesta.
1. Chatissa tavattiin, siitä se sit lähti.
2. Kerran tai pari viikossa.
3. Minä useammin, heille usemmiten aina käy.
4. Heidän luonaan.
5. Ei nähdä muissa merkeissä ollenkaan.
6. Tottakai jutellaan, puhumallahan olen heidät sänkyyn saanut alunperinkin.
7. Ei olla yhteydessä muuten, mut kai me tavallaan kavereita ollaan?
8. Heillä on muita ja on minullakin, ei haittaa. Joskus juttelemme niistä muista.
9. Katso kohta 8.
10. On joku pano joskus ihastunut, se loppui siihen. Itse en ihastu, olen jo naimisissa naisen kanssa, jota rakastan.
Kesäjuhlissa yksi asia johti toiseen, aamulla uusinnan jälkeen sovittiin että oli mukavaa ja tämän voisi ottaa tavaksi
kerran pari kuussa
näemme joka arkipäivä, joten aika 50/50 tulee "pitäisikö"
4. Kumman luona?
kummalla vain, riippuu tilanteesta
5. Teettekö muuta ku panette?
lasketaanko kornisti poltellaan savukkeet?
kyllä
kyllä
puoliso löytyy
9. Onko sulla?
samoin
10.Onko tunteita panoa kohtaan, oletko kenties ihastunut tai tiedätkö onko pano ihastunut sinuun
on tunteita, molemmilla. Olosuhteet ovat vain vielä väärät.
Mitäpä se sulle kuuluu.