IL selvitti: Kansanedustaja Jani Toivola on ajanut taksilla yli tuhat kertaa veronmaksajien piikkiin - lasku 22 000 euroa: ”Se on totta kai ...
Iltalehden tekemän selvityksen mukaan vihreiden kansanedustaja Jani Toivola, 40, on käyttänyt eduskunnan taksikorttia tällä vaalikaudella jo hämmästyttävät 1 039 kertaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/201809152201200619_pi.shtml
Kommentit (633)
Vierailija kirjoitti:
Huh huh kuka tätä sankaria viitsii äänestää?
----------------
M.mut. Lisää a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häpeä, Jani! kirjoitti:
Hän on kiertänyt kouluissakin puhujana. Haluatko hänet opettamaan lastasi? Kertooileeko miten kivasti lapsen voi halutessaan hankkia kuin vain haluaa, kuin koiran, ilman äitiä, kuten hän? seksuaalivähemmistöt ovat muka aina uhreja ja keräävät säälipisteitä ja sympatiaa. Todellisuudessa itsekäs minäminäminä- minun oikeudet, minun nautinnot, minun unelmat, minä minä minä. Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?
... Ja sit sä heräsit housut märkänä :D En sano ettei seksiä tapahdu homo/lgbt-kansan yökerhoissa, tottakai tapahtuu niinkuin heteroseksiä tapahtuu muissa baareissa ;) Mutta jännä kun oon naisena kerran käynyt Herculeksessa, enkä huomannut siellä mitään "seksihuoneita", eikä erittäin vapaamielinen homoystäväni myöskään sellasia maininnut.
Koittakaa nyt arvon hetskut kestää se, että kymmenien baarien joukossa lgbt-ihmisillä on mitä, 2-3 paikkaa joissa 1) On huomattavasti suurempi todennäköisyys löytää samalla lailla suuntautunutta seuraa, sekä seksiin, ystävyyteen että rakkauteen 2) Voi olla vapaasti oma itsensä ilman pitkiä katseita kun näytät vääränlaiselta, tai pelkoa siitä että joku tulee homottelemaan ja uhkailemaan jos vähän hempeilet julkisesti (huom. baarissa!) rakkaasi kanssa.
Toivola on halunnut tämän vuosikymmenen afrikkalaisten vuosikymmeneksi
Niin, onneks tää maailma ei oo historian saatossa pyöriny valkonaamojen ehdoilla, ja onneks afrikkalaiset ei oo siitä yhtään kärsiny. Eiku. Vähän suhteellisuudentajua kiitos, ja varsinkin kontekstin ymmärtämistä siitä missä tarkoituksessa ja yhteydessä Toivola luultavasti tuon on sanonut.
Maailma on pyörinyt pankkirien ja vapaamuurareiden ehdoilla mutta TAVALLISENA ihmisenä et tajua sitä ja he ovat myöskin monikultturin takana Kalergi suunitelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kouluvierailut ja esiintymiset kuuluvat varsinaisesti kansanedustajan työhön. Eikö ensisijainen työ ole tehdä lakeja yms.? Esiintyminen on sitten juontajan ja viihdetaiteilijan työtä.
Järjestön perustaja oli ministeri ja eduskunta tekee järjestön kanssa yhteistyötä.
Mikä järjestö se on? Googlettelin mutta en löytänyt.
T. Se kamala homorummuttaja
Eli Jani Toivola oli käyttänyt taksia työtehtäviin kuten on edellytettykin, mutta paheksua pitäisi.
Jotain rajaa tuolle vihanlietsomiselle Iltalehti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon taksiajelut liittyvät persuihin? Täällä kun yksi näyttää sekoavan ihan täysin. Eiköhän kuka tahansa normaali vihreitä äänestävä ymmärrä että tuo on suuremman luokan hyväksikäyttäjä, laiska kuin mikä ja liian sairas tuohon hommaan.
vaikka se että persu ajeli taksilla juhannuksena valtion piikkiin.
Persut eivät vouhkaa julkisenliikenteen puolesta. Tämän jälkeen ei pitäisi Vihreidenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon taksiajelut liittyvät persuihin? Täällä kun yksi näyttää sekoavan ihan täysin. Eiköhän kuka tahansa normaali vihreitä äänestävä ymmärrä että tuo on suuremman luokan hyväksikäyttäjä, laiska kuin mikä ja liian sairas tuohon hommaan.
Aa okei koska persu ajeli niin se tekee Toivolan toiminnasta hyväksyttävää?
Melko iso ero. Toinen ajaa työmatkoja taksilla. Persu ajaa omia viihdematkoja taksilla ja maksattaa valtiolla.
Se on sairaslomalla, silloin ei ajella työajoja. Teillä Vihreillä tuntuu puolue olevan jo uskonto. Mitään kritiikkiä ei kyetä ottamaan vastaan vaikka kaikki huomaa, että tämä mies on huijari.
Vierailija kirjoitti:
Jani on juossut kieli vyön alla tekemässä työtään ja hoitanut niitä vielä sairaslomallaankin. Taksinkäyttö on sallittua ja monesti ainoa mahdollisuus.
Mutta heitetään kuraa vaan kun ollaan niin kateellisia kun joku saa käyttää taksia ja minä en.
Mene takaisin nukkumaan.
Toivola ei ole tehnyt Suomen tai suomalaisten eteen MITÄÄN.
Jani Toivolan nettisivusto on arvoton
Vierailija kirjoitti:
Toivola oli vasta kolmantena listalla. Miksi kahdesta ensimmäisestä ei tehty samanlaista kausi vertailua?
Koska he eivät vouhkaa vihreiden arvojen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki olisi ekologisempaa vaikka fillaroida. Jos se ei jostain syystä onnistu, on taksi kuitenkin omaa autoa parempi valinta. Ja jos kaikkia sääntöjä on noudatettu, en näe tässä isoa ongelmaa. t. vihreä
Härskiä mutta totta niin Toivolalta kuin keneltä tahansa muultakin Vihreältä väittää, että kilometrin matkailu taksiauton takapenkillä kuljettajan kyydissä istuessa on luontoa säästävä ympäristöteko.
Niin, tämä kommentti ei ollut Toivolan ;)
Ainakin uudesta autosta puhuttaessa taksi on tottakai ekologisempi.
Toivola itsekin IL haastattelussa väittää suojelevansa taksiautoilullaan ympäristöä:
"Olet vihreiden kansanedustaja. Onko taksin käyttö mielestäsi ympäristöteko?
- Kyllä."
Kyllähän taksia yleensä pidetään omaa autoa ekologisempana. Sen käyttöastehan on aivan toista kuin henkilöauton keskimäärin. Jos päivässä taksia käyttää vaikka 10 ei autoa omistavaa, on se ekologisempaa kuin jokainen ostaisi heistä oman auton (jonka valmistukseen siis kuluu luonnonvaroja). Mutta toki olisi ollut ympäristöystävällisempää esim. fillaroida nuo matkat.
Eihän tässä missään nimessä verrata omaan autoon kun Toivola on ottanut auton kulkuneuvokseen sadoille lyhyillekin matkoille jotka olisi voinut vaivattomasti kulkea ratikalla, bussilla, fillarilla tai jopa kävellen.
Valehtelua niin itselleen kuin äänestäjille väittää autoilleensa ympäristön hyväksi.
Siis Toivola ei saa käyttää autoa laisinkaan, kun on vihreä :D Voi luoja.
Mites muut puolueet sitten? Kokoomuslainen ei voi tulla julkisia teitä pitkin koska kapitalismi; kristillisten tulee kävellä vetten päällä töihin ja sinisten vain Suomessa valmistettuja ajoneuvoja käyttäen.
Olen aina äänestänyt vihreitä. Arvot kolahtivat.
Sitten näin yksi viikonloppu kun vihreiden edustaja (en viitsi kertoa että kuka ja edustaa missä), nousi oman yksityisautonsa kyytiin. Olin ajatellut hänen menevän julkisilla, kyse oli kuitenkin Hkin keskustasta. Itselläni ei ole autoa perjaatteesta.
Sitten nämä kaikki muut sekoilut. Seuraavissa vaaleissa taidan äänestää demareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
häpeä, Jani! kirjoitti:
Hän on kiertänyt kouluissakin puhujana. Haluatko hänet opettamaan lastasi? Kertooileeko miten kivasti lapsen voi halutessaan hankkia kuin vain haluaa, kuin koiran, ilman äitiä, kuten hän? seksuaalivähemmistöt ovat muka aina uhreja ja keräävät säälipisteitä ja sympatiaa. Todellisuudessa itsekäs minäminäminä- minun oikeudet, minun nautinnot, minun unelmat, minä minä minä. Hercules-homobaarissa miehet hakevat pöydistään toisiaan koppeihin verhojen taakse seksiä harrastamaan, monen eri tyypin kanssa yhdellä baarikerralla! järkyttävää menoa ja taudit leviää. Rakkautta? Normaalia?Tavoiteltavaa elämää?
... Ja sit sä heräsit housut märkänä :D En sano ettei seksiä tapahdu homo/lgbt-kansan yökerhoissa, tottakai tapahtuu niinkuin heteroseksiä tapahtuu muissa baareissa ;) Mutta jännä kun oon naisena kerran käynyt Herculeksessa, enkä huomannut siellä mitään "seksihuoneita", eikä erittäin vapaamielinen homoystäväni myöskään sellasia maininnut.
Koittakaa nyt arvon hetskut kestää se, että kymmenien baarien joukossa lgbt-ihmisillä on mitä, 2-3 paikkaa joissa 1) On huomattavasti suurempi todennäköisyys löytää samalla lailla suuntautunutta seuraa, sekä seksiin, ystävyyteen että rakkauteen 2) Voi olla vapaasti oma itsensä ilman pitkiä katseita kun näytät vääränlaiselta, tai pelkoa siitä että joku tulee homottelemaan ja uhkailemaan jos vähän hempeilet julkisesti (huom. baarissa!) rakkaasi kanssa.
Toivola on halunnut tämän vuosikymmenen afrikkalaisten vuosikymmeneksi
Niin, onneks tää maailma ei oo historian saatossa pyöriny valkonaamojen ehdoilla, ja onneks afrikkalaiset ei oo siitä yhtään kärsiny. Eiku. Vähän suhteellisuudentajua kiitos, ja varsinkin kontekstin ymmärtämistä siitä missä tarkoituksessa ja yhteydessä Toivola luultavasti tuon on sanonut.
Ai kun vuonna kahle ja laiva ovat afrikkalaiset kärsineet niin nyt voi suomalainen Jani The Ekologinen ajella taksilla? Koska kärsimys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko iso ero. Toinen ajaa työmatkoja taksilla. Persu ajaa omia viihdematkoja taksilla ja maksattaa valtiolla.
Se on sairaslomalla, silloin ei ajella työajoja. Teillä Vihreillä tuntuu puolue olevan jo uskonto. Mitään kritiikkiä ei kyetä ottamaan vastaan vaikka kaikki huomaa, että tämä mies on huijari.
Sairaslomakäytäntö on ihan erilainen kuin tavallisella työntekijällä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten kouluvierailut ja esiintymiset kuuluvat varsinaisesti kansanedustajan työhön. Eikö ensisijainen työ ole tehdä lakeja yms.? Esiintyminen on sitten juontajan ja viihdetaiteilijan työtä.
Käy edustumatkalla myös herculeksessa ottamassa kakkoseen. Taxilla tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki olisi ekologisempaa vaikka fillaroida. Jos se ei jostain syystä onnistu, on taksi kuitenkin omaa autoa parempi valinta. Ja jos kaikkia sääntöjä on noudatettu, en näe tässä isoa ongelmaa. t. vihreä
Härskiä mutta totta niin Toivolalta kuin keneltä tahansa muultakin Vihreältä väittää, että kilometrin matkailu taksiauton takapenkillä kuljettajan kyydissä istuessa on luontoa säästävä ympäristöteko.
Toivola itsekin IL haastattelussa väittää suojelevansa taksiautoilullaan ympäristöä:
- Kyllä."
Kyllähän taksia yleensä pidetään omaa autoa ekologisempana. Sen käyttöastehan on aivan toista kuin henkilöauton keskimäärin. Jos päivässä taksia käyttää vaikka 10 ei autoa omistavaa, on se ekologisempaa kuin jokainen ostaisi heistä oman auton (jonka valmistukseen siis kuluu luonnonvaroja). Mutta toki olisi ollut ympäristöystävällisempää esim. fillaroida nuo matkat.
Eihän tässä missään nimessä verrata omaan autoon kun Toivola on ottanut auton kulkuneuvokseen sadoille lyhyillekin matkoille jotka olisi voinut vaivattomasti kulkea ratikalla, bussilla, fillarilla tai jopa kävellen.
Valehtelua niin itselleen kuin äänestäjille väittää autoilleensa ympäristön hyväksi.
Mites muut puolueet sitten? Kokoomuslainen ei voi tulla julkisia teitä pitkin koska kapitalismi; kristillisten tulee kävellä vetten päällä töihin ja sinisten vain Suomessa valmistettuja ajoneuvoja käyttäen.
Ja keskustalaisten ei tulisi olla Helsingissä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina äänestänyt vihreitä. Arvot kolahtivat.
Sitten näin yksi viikonloppu kun vihreiden edustaja (en viitsi kertoa että kuka ja edustaa missä), nousi oman yksityisautonsa kyytiin. Olin ajatellut hänen menevän julkisilla, kyse oli kuitenkin Hkin keskustasta. Itselläni ei ole autoa perjaatteesta.
Sitten nämä kaikki muut sekoilut. Seuraavissa vaaleissa taidan äänestää demareita.
Äänestä ennemin kansan yhtenäisyys ry
Mä oon julkisen sektorin työntekijä. Tiiättekö, joskus laiskemman/ei-niin-tuottoisan päivän jälkeen mulla on huono omatunto kun mietin verorahoja, joilla meidänkin liksat maksetaan. En aio enää koskaan tuntea huonoa omatuntoa kun tässä maassa kerran tällainen (kansanedustajien) toiminta on mahdollista! Mies on ajanut taksilla paljon enemmän kuin mun puolen vuoden palkka on! Mitä on myös nää kokouspalkkiot joita ne saa, vaikka eivät ole edes olleet kokouksessa?! Siihen päälle vielä kuukausipalkka ja taksilla ajelu oman omatunnon mukaan.. Mitä helvettiä.. Ei taija tän valtion pussissa paljoa tuntua minun muutaman minuutin liian pitkä kahvitauko :o. Nähtävästi tällä maalla on sitten varaa tällaiseen taksitouhuun niin ihan turhaa poden huonoa omatuntoa jos töissä on huonompi päivä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli kans eka sana mikä tuli Toivolasta mieleen tämän taksikohun ja saikuttelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kyllä."
Eihän kukaan ole väittänyt, ettei Toivola saa käyttää autoa laisinkaan.
Vihreä puolue ajaa yksityisautoilun vähentämistä ja rajoittamista sekä julkisen joukkoliikenteen käytön lisäämistä.
Toivola on kuitenkin Vihreän puolueen edustajana käyttänyt taksia yli 1000 kertaa ja 22000 euron edestä vaikka olisi hyvin voinut autoilun sijaan valita muita vaihtoehtoja liikkumiseensa.
Se, että tuota määrää autoilua kehtaa väittää luontoa suojelevaksi ympäristöteoksi kertookin jo paljon Vihreän puolueen todellisista arvoista.
Laitoin lisäkommentin ihan sun kaltaisias varten 😘 Lainaamani henkilö alkoi harhailla Herculeksesta kun Toivolan kouluvierailut oli aiheena (jotka taas liittynee taksimatkoihin), kommentoin vaan siihen.