Taidan lähteä tuolta lihavien ryhmästä Facebookista
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Miks musta tuntuu, että tässä on tapahtunut joku seuraavista:
1. AP on liittynyt ryhmään ymmärtämättä kunnolla sen ideaa.
2. AP on ymmärtänyt ryhmän idean oikein, mutta ei ymmärrä (tai halua ymmärtää) sitä, miten ryhmässä kuuluisi olla ja miten toisten painosta voi siellä puhua (ts. onko ylipäätän sopivaa kommentoida sitä, miten joku vaate istuu jonkun päälle).
3. Ryhmän idea on ymmärretty ja vaatevalinnoista saa ryhmässä keskustella, mutta AP on tilannetajuton ääliö vailla kykyä kysyä itseltään "miltä musta tuntuisi, jos joku sanoisi näin minulle?" ennen enterin painamista.Osuiko joku näistä oikeaan?
Ainoa syy miksi olen ryhmässä on se että olen myös lihava ja luulin saavani pukeutumiseen jotain vinkkejä. No mitään hyötyä ryhmästä ei ole kun kaikille lihaville mm sopii bikinit yms eli koskaan ei rehellisesti kerrota sopiiko joku vai ei. Tällaista ei ole normaalipainoisilla. Heillekin monesti sanotaan sopiiko joku vai ei mutta tuolla kaikki sopii kaikille ja kaikki ovat niin kauniita toisten lihavien mielestä. Ap
Läskit on mt-ongelmaisia, ei ne kestä kritiikkiä kun saavat kuulla kuinka rumia ja läskejä ne on muutenkin. Antaa läskien elää kuplassaan kun eivät todellisuutta kestä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks musta tuntuu, että tässä on tapahtunut joku seuraavista:
1. AP on liittynyt ryhmään ymmärtämättä kunnolla sen ideaa.
2. AP on ymmärtänyt ryhmän idean oikein, mutta ei ymmärrä (tai halua ymmärtää) sitä, miten ryhmässä kuuluisi olla ja miten toisten painosta voi siellä puhua (ts. onko ylipäätän sopivaa kommentoida sitä, miten joku vaate istuu jonkun päälle).
3. Ryhmän idea on ymmärretty ja vaatevalinnoista saa ryhmässä keskustella, mutta AP on tilannetajuton ääliö vailla kykyä kysyä itseltään "miltä musta tuntuisi, jos joku sanoisi näin minulle?" ennen enterin painamista.Osuiko joku näistä oikeaan?
Ainoa syy miksi olen ryhmässä on se että olen myös lihava ja luulin saavani pukeutumiseen jotain vinkkejä. No mitään hyötyä ryhmästä ei ole kun kaikille lihaville mm sopii bikinit yms eli koskaan ei rehellisesti kerrota sopiiko joku vai ei. Tällaista ei ole normaalipainoisilla. Heillekin monesti sanotaan sopiiko joku vai ei mutta tuolla kaikki sopii kaikille ja kaikki ovat niin kauniita toisten lihavien mielestä. Ap
Eli kumpi on ongelmasi, sekö ettei sinun vaatevalintojasi kritisoida ryhmässä riittävästi vaiko se, ettet sinä saa haukkua muita kuinka "läskit tursuaa" jne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ´kehopositiivisuuden´aika on hirveä. Sairaalloisen ylipainoiset naiset odottavat hyväksymistä ja ehkäpä jopa kehuja rohkeudesta, kun postaavat kuvia bikinit päälle. Eräänkin naisen vieressä hymyili noin 10v lihava tytär.
Puolustus on usein, kun puhutaan terveydestä, että ihan terveitä ollaan painosta huolimatta.
Kyllä varmasti ollaankin vielä, kun ikää noin 35, mutta melko varmasti ei olla, kun ikää 55.
Mä en ihmettele, että tästä asiasta puhutaa, asia räjähtää käsiin tulevina vuosina, kun hoidetaan lihavuuden tuomia sairauksia.
Hirveää kun ei voi laukoa kaikkea ilkeää suoraan ilman että toiset puolustavat pilkattua?
Ei tietenkään tarvitse laukoa ´kaikkea ilkeää` Onhan asiassa niinkuin monessa muussakin asiassa asiallisia välimuotoja ja neutraaliutta. En ikinä laukoisi tahallani ilkeää lihavalle. Se on usein vaikea asianomaiselle.
Yleensä pukeutumiseen vinkiksi riittää se kun ottaa itsestään kuvan ja näkee itsensä ikäänkuin ulkopuolisen silmin. Kyllä siinä näkyy roikkuuko vaate rumasti tai kirraako jostain. Samat vinkit saa niistä toistenkin kuvista, vaikka niitä ei kommentoisikaan. Ne toisetkin näkevät itsensä niissä kuvissa ja miltä näyttävät, näkevät varmasti ne makkaransa vaikka niitä ei sormella osoittaisikaan. Ehkä he ovat ryhmässä saadakseen kannustusta. Se että lihavalle sanoo että näytät muuten lihavalta, se on toisen pitämistä tyhmänä. Kyllähän heillä on omatkin silmät päässä.
Hirveää kun ei voi laukoa kaikkea ilkeää suoraan ilman että toiset puolustavat pilkattua?