Astrid Lindgrenin kirjojen hahmojen Aihe Vapaa.
Minkälaisia viestejä Astrid Lindgrenin kirjojen hahmot tälle palstalle kirjoittaisivat, jos he olisivat oikeasti olemassa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peppi Pitkätossu ei muuten suinkaan ollut se ainoa Astrid Lindgrenin kirjoittamien lasten- (ja huom. myös nuoriso-) kirjojen hahmoista.
No, anteeksi nyt sitten vain , hyvät alapeukuttajat,että tulin tässä todenneeksi tämän.
Se nyt kuitenkin on vain aivan neutraali tosiasia hänen tuotannostaan (jota toki kirjallisuutena kaikkea arvostan suuresti).
Jos joku muuten kysyisi tällä palstalla ,että mikä on Italian pääkaupunki ja joku toinen vastaisi siihen että Rooma, niin olen aika varma,että moni alapeukuttaisi tuotakin vastausta (...ja kertomatta tietenkään syytä,että miksi)
Alapeukuttaminen vain on kai joidenkin mielestä niin kivaa, kai...
No ei oo ainoo mutta on paras!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huolissani ystävästäni. Hän on reipas ja taitava, ja hänellä on oma hevonen ja apina. Mutta hän on silti vasta lapsi ja asuu yksin. Minusta jonkun aikuisen pitäisi huolehtia hänestä. Välillä hän saa minut ja sisaruksenikin pulaan, ja minua pelottaa. Mitä tekisin?
Häh? En asu yksin, vaan herra Tossavaisen ja Lilla Gubbenin kanssa.
Ja jos ei kaksi miestä riitä, hommaan kolmannen!
Kyllä sossujen pitäisi jo puuttua tälläiseen meininkiin.
On ne puuttuneetkin, mutta kannoin ne vahvoilla käsivarsillani ulos talostani. Minuahan ei kukaan komentele! Lasut syötän hevoselleni.
Mummin jalka on vieläkin kipeä ja joulu on taas tulossa.
Jaksankohan tänäkin vuonna valmistaa meille joulun yksin, torillekin pitäisi ehtiä myymään piparminttutankoja.
Ei tänne metsään kyllä kahta rosvolaumaa mahdu. Ja likkakin on niin vauhdikas, kulkee yksin metsässä. Ei ole tämä rosvopäällikön elämä helppoa nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peppi Pitkätossu ei muuten suinkaan ollut se ainoa Astrid Lindgrenin kirjoittamien lasten- (ja huom. myös nuoriso-) kirjojen hahmoista.
No, anteeksi nyt sitten vain , hyvät alapeukuttajat,että tulin tässä todenneeksi tämän.
Se nyt kuitenkin on vain aivan neutraali tosiasia hänen tuotannostaan (jota toki kirjallisuutena kaikkea arvostan suuresti).
Jos joku muuten kysyisi tällä palstalla ,että mikä on Italian pääkaupunki ja joku toinen vastaisi siihen että Rooma, niin olen aika varma,että moni alapeukuttaisi tuotakin vastausta (...ja kertomatta tietenkään syytä,että miksi)
Eiköhän alapeukut tulleet siitä että kukaan niin tuskin luuleekaan ja tässäkin ketjussa on jo otettu esille muitakin kuin Peppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän alapeukut tulleet siitä että kukaan niin tuskin luuleekaan ja tässäkin ketjussa on jo otettu esille muitakin kuin Peppi.
Ja siitä että joku tosikko tulee happanemaan huumoriketjuun.
Ajattelin sijoittaa huomenna kultarahojani. Käyn ostamassa karkkia.
Äiti ja isä ovat ihan tyhmiä. Muutan pois kotoa. Pakkaan tärkeimmät aarteeni mukaan ja menen naapurin tädin luokse asumaan.
Olen ihastunut työkaverini ja osoittanutkim sen hänelle monta kertaa. Olisin valmis syvempäänkin suhteeseen. Hänessä on pari epäilyttävää piirrettä. Hän saattaa pelata korttia miessakissa, ryypätä ja tapella. Enemmän minua huolestuttaa, että hän viihtyy työnantajani esiteini-ikäisen pojan seurassa epäilyttävän paljon. Ovatko alasti tehdyt uintiretket ihan viattomia? Kertokaa minulle. Pitääkö alkaa tosissaan katsella naapurin 50-vuotiasta leskimiestä? Onko hän liian vanha?
Tyttäreni sulkeutuu kaappiin kiroilemaan, pitäisikö huolestua? Piilotettuja aggressioita? Olisiko asiallista käydä terapeutin kanssa keskustelemassa vai meneekö ajan kanssa ohi?
Karkasin just kotoa. Kasvattivanhemmat ois halunnut tytön mutta sai vaan mut. :( Ja haluais että urheilisin enkä vaan lukisi kirjoja. Haluaisin asumaan isän luokse, mutta se on jossain tosi kaukana enkä edes muista sitä. Istun tässä puiston penkillä haaveillen että oisin joku muu kuin ihan tavallinen poika ja pelastaisin maailman. Jännän näkönen pullo tuossa maassa.
Apuaaa, oon selittänyt kadonneet ja hajonneet koulutavarat ja kengät koko kevään äidille sillä, että meidän luokan Rikhard kiusaa. Eikä meidän luokalla edes oo ketään Rikhardia! Oon vaan ite ollut aika huolimaton... Huomenna opettaja tulee käymään meillä, ja äiti ottaa ihan varmasti Rikhardin puheeksi... Mitä mä teen?!
Miten päästä eroon kotilohikäärmeestä joka muutti kaverini kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut työkaverini ja osoittanutkim sen hänelle monta kertaa. Olisin valmis syvempäänkin suhteeseen. Hänessä on pari epäilyttävää piirrettä. Hän saattaa pelata korttia miessakissa, ryypätä ja tapella. Enemmän minua huolestuttaa, että hän viihtyy työnantajani esiteini-ikäisen pojan seurassa epäilyttävän paljon. Ovatko alasti tehdyt uintiretket ihan viattomia? Kertokaa minulle. Pitääkö alkaa tosissaan katsella naapurin 50-vuotiasta leskimiestä? Onko hän liian vanha?
No tuollaisia juttuja se alkuperäinen, Astridin luoma Peppi ei nyt ainakaan pyöritellyt mielessään. Ovat vähän liian aikuisten juttuja jo nuo tuollaiset,nääs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuollaisia juttuja se alkuperäinen, Astridin luoma Peppi ei nyt ainakaan pyöritellyt mielessään. Ovat vähän liian aikuisten juttuja jo nuo tuollaiset,nääs.
Ei niin, kun viestin kirjoittikin ihan selvästi Liina aivan toisesta kirjasta.
Oon huolissani tyttäreni sosiaalisten taitojen kehittymisestä, kun asutaan tällaisella pikkukylällä, jossa kaikki muut lapset on 7-10 vuotta vanhempia. Niillä on kyllä tosi kiva kaveriporukka, jossa poikanikin on mukana, mutta nehän on kaikki teinejä ennen kuin tyttö pääsee edes kouluun. Poikani on onneksi hyvä ja rakastava isoveli.
Mihin Pepin lapsuusseikkailut loppuivat ? No tietysti siihen,että hän kyllästyi lopulta pitämään taloaan,Huvikumpua yksin. Sen jälkeen Peppi löysi heppunsa, heppi peppunsa ja sen pituinen sillä... >siitä lähtien he ovat elelleet onnellisina ja iloisesti paneskellen päivät pitkät Huvikummussa ja pikku-Peppejäkin on jo toista sataa
Hajotin kaverini höyrykoneen ja hän suuttui siitä. Eihän se ole kuin maallista.
Tietenkin on siinä vaiheessa kun sitä valmistetaan pöytään ja siitä laitetaan jotain jonkun ohjeen mukaista...