Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajan mielivalta - vallankäyttö - suosikkioppilaat - epäammattimainen käytös :(

Vierailija
04.05.2006 |

Murhetta tuottaa kun opettajalla on suosikkioppilaat, he saavat vastata tunneilla ja oma lapseni turhautuu.

Lapsi on hyvä oppilas, koemenestys erinomaista ja huonoimmillaankin hyvää ja opettajalla on pokkaa laittaa tuntiaktiivisuuteen huono arvosana. Miten lapsi voisi saada paremman arvosanan jos ei saa tilaisuutta tuoda ilmi mielipiteitään ?

Opettaja on lisäksi autoritäärinen.

Voiko vanhempi tehdä mitään, ei voi koska lapsi tulee " merkityksi" ja kärsii vielä enemmän.

Ärsyttää !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onko muilla vastaavia kokemuksia ??

Ps. Onko opettajia paikalla, miten voitte säilyttää tasapuolisuuden oppilaiden välillä tai jos on suosikkeja miten voitte toimia niin ettei se ole näy työskentelyssänne ???

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaavoja. Aika ovela opettaja siis. Tiedätkö, erilaisiin oppijoihin täytyy soveltaa erilaisia keinoja.

Vierailija:

mut kerropa silti.

Lukiossa olin lyhyen matikan opiskelija ja ne tehtävät oli usein helppoja. No me saatiin tietty määrä tehtäviä joista ilmotettiin kuinka monta oli tehnyt.

Moni teki uskollisesti kaikki, mä tein kun jaksoin/ehdin. Seuraavalla tunnilla sit jotkut hankalat tehtävät laitettiin taululle ja ihan säännön mukasesti jos ilmotin tehneeni kaikki niin päädyin taululle kun ne jotka teki aina/melkein aina kaikki kävi siellä harvemmin.

Samoin jos oli uus asia niin saatto kysyy multa et miks joku kaava menee niin ku menee tms.

En tiedä miks näin, musta se vaan meni kummalliseks ja en ollu ainoo joka sen huomas.

Ei tää mua haitannu, mut opettajan tasapuolisuus tuntu olevan hukassa.

Vierailija
22/28 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat aina luottamustehtävissä ja erikoisasemassa eikä muilla ole mitään mahdollisuuksia. Joukkoon saattaa toki mahtua joku papin tyttö tai ylilääkärin poika. Opettajat ovat suht' korkeasti koulutettuja, mutta matalapalkkaisia ja niin pyrkyreitä keskimäärin. Ihan säälittää seurata sivusta kuinka monien opettajien koko elämä menee parempiin piireihin pyrkimiseen. Voi sitä nuoleskelun määrää...

Joskus vanhemmat eivät huomaa tiettyjä asioita lapsessaan. Tyttäreni kaverin isosisko on vanhempiensa mielestä maailman viisain ja lahjakkain. Äiti motkottaa aina tästä opettajien epäsuosiosta. Hän ei ollenkaan huomaa tyttärensä huonompia piirteitä: hirveän leuhka (nostettu kotona niin jalustalle), valikoiva tekemisiensä suhteen (hän osallistuu tasan niihin juttuihin mihin itse haluaa), katsoo kaikkia nenänvarttaan alaspäin. Uskon, että opettajat vain yrittävät saada tyttöä oikeisiin mittasuhteisiin, mutta äiti tulkitsee sen epäsuosiona, koska lapsi on hänestä täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut kouluni 10 vuotta sitten, ja voisinpa melkein sanoa, että enemmän oli poikkeuksellista, että opettajalla ei ollut lellikkejä, kuin että oli. Oma ala-asteen opettajani oli todella törkeä tapaus, mutta hän on onneksi jo jäänyt eläkkeelle. Oikeasti, niillä touhuilla mitä hän piti yllä olisi ollut nykyään lööpeissä jo kymmenen kertaa...lyhyesti, selitti, mm. kuinka jotkut luokaltamme muka käyttivät huumeita, kävi käsiksi, oli kännissä jne.

Mutta tein vielä vajaa viisi vuotta sitten töitä yhteistyössä ala-asteiden 6:sien luokkien kanssa, ja kyllä näin todella törkeää käytöstä opettajilta, nimenomaan nuorilta naisopettajilta oppilaita kohtaan. Itse siis tein teatteriesityksiä yhdessä näiden luokkien kanssa, ja yhdessäkin opettaja tuli jakamaan roolit uudestaan hiljaisuuden ja hyväkäytöskisyyden mukaan. Siis ne oppilaat, jotka oli olleet eniten innoissaan, ja kokeneet kerrankin onnistuvansa jossain (=todennäköisesti olivat tunnilla niitä hölösuita ja huithapeleita) lytättiin ja nolattiin koko luokan edessä, kun opettaja sanoi, että " ei Eemeliä voi tähän rooliin laittaa, ei se pysty ollenkaan tollaseen" . Ja Eemeli oli meidän silmissä ollut kaikein paras siinä luokassa... Harmittaa vieläkin, että oltiin itse niin nuoria ja jäätiin niin suu auki, ettei lyöty luuta kurkkuun sille opettajalle siinä tilanteessa.

No mepä tehtiin sitten niin, että käsikirjoitettiin juttua vähän uusiksi, ja Eemeli pääsi kuin pääsikin esiintymään ihan tosissaan. Ja oli ihan ehdottomasti luokan paras siinä.

Vierailija
24/28 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisista lajeista joista opettaja pitää. Miksi lapsella pitäisi olla monta harrastusta ?

Useilla lapsilla on liikaa harrastuksia ja omiani en halua moiseen oravanpyörään jo pienestä alkaen että on aikataulutettu kaikki arki-illat ja viikonloppuisin osallistuvat kilpailuihin tai turnauksiin.

Tämä on koettu ongelmaksi että opettaja esittää vaatimuksia oppilaiden vapaa-ajan käytöön. Opettaja lapsineen on kuin lauma duracell-pupuja joilta ei virta lopu ja hän ei ymmärrä että muut eivät ole samankaltaisia kuin he.

Vierailija
25/28 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat epäammattimaisia. Tehkää kantelu Aviin, jos koette epäoikeuden mukaista kohtelua koulussa. Opettajat saatava kuriin!

Vierailija
26/28 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajat epäammattimaisia. Tehkää kantelu Aviin, jos koette epäoikeuden mukaista kohtelua koulussa. Opettajat saatava kuriin!

Mistä ihmeestä sinä onnistuit kaivamaan 13 vuotta vanhan aloituksen? Onko teillä joku kilpailu siitä, kuka saa nostetuksi vanhimman vai oletko sinä ylläpitäjä tai mode, joka aikansa kuluksi kaivelee arkistoja?

Vierailija
27/28 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niistä kolmannen luokan todistuksista ollut työnhaussa hyötyä eikä haittaa. Pääasia, että oppimisen ilo säilyy tai edes löytyy myöhemmin.

Vierailija
28/28 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja opettaa kaikkia, mutta ei opettajan toki tarvitse kaikista oppilaista pitää. Yleensä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan. Jotkut ihmiset lapsineen ovat vaan ihan helvetin ärsyttäviä, ja eivät tietysti tajua sitä itse.

Sitten lisäksi, opettajina on ihan yhtä veemäisiä ihmisiä kuin muissakin ammateissa.

Jotkut riittävän veemäiset tyypit ovat myös erinomaisia opettajia, vaativia ja tarkkoja. Muistan, että näiltä opettajilta oppi paljon, vaikka tunnilla saattoi jopa pelottaa. Nykyään vaan on tällainen ihme meininki, että kaikkien kuuluisi olla mukavia kaikille, eikä koskaan saa olla vihainen, ei tarvi. Tylyttäminen kunniaan ja pois tämmöinen nykymeininkiä että kaikilla pitää olla koko ajan kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi