Miksi kaikki naiset haluaa esiityä sinkkuna sosiaalisessa mediassa, parisuhde tiedot poistetaan
EsimFB parisuhde tietojen lisäys kestää 0.1 sekunttia, rasti ruutuun, silti kaikki naiset esiityy sinkkuna, tämä on siis psykologian tunnilla esitetty fakta, joten älkää puuttuko siihen, vaan selittää se syy
.... haluan vaan nähdä päädyttekö samaan selitykseen kuin amerikkalaiset evoluutio psykologit
Kommentit (49)
Ei vitsi, mikä aihe. Ihan totta.
En esiinny sinkkuna sosiaalisessa mediassa sen paremmin kuin irlissäkään vain sillä perusteella, ettei mulla missään lue mun parisuhdestatusta - ei esillä somekanavalla, ei otsassa tai vaatteessa ulkona liikkuessa. Mulla ei lue myöskään ikää, työpaikkaa tai koulutusta missään, ei somekanavalla eikä itsessä.
Voiko tyhmempää olettamusta olla kuin aloittajan. Juttu ei todellakaan tule mistään tieteellisestä kirjasta tai tutkimuksesta, vaan epätoivoisen parisuhdepakottajan kieroutuneesta mielestä. Facebook ei ole mikään seuranhakupalvelu.
No vastauksen tietää houkkakin. On kiva flirttailla , saada huomiota ja pitää alfaoptio auki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole fb:ssä kuin 1 ainoa tieto oikein, etunimi. Kaikki muu on sinnepäin, ne tietää joiden tarvitsee tietää, ilman nettiä.
Sama. Mulla on facelle annettuna ainoastaan oma nimi,ja paikkakunta. En ole koskaan missään vaiheessa kirjoittanut sinne mitään muita tietoja itsestäni. On siis enemmän kuin loogista, että koska en ole muita tietoja facelle antanut, niitä ei myöskään ole siellä ;)
Miehelläni homma on muuten sama, mutta hän on facessa "artistinimellään", eli hänestä oikeita titoja on vain paikkakunta. Tai no ylipäätään mitään tietoja.
KAIKKI facekaverini(joita on pitkälti alle 100kpl) jotka statuspäivittelevät facea, ja julkaisevat rakkauspäivityksiä, joko vaihtavat vähintään vuoden välein tätä kumppania, tai sitten menee muuten parisuhteessa onnellisesti. Ja KAIKKI heistä, jotka ovat yhdessä/naimisissa/jne, jotka eivät kuuluttele asiaa faessa, ovat onnellisia
Sattumaako? -Ehkä, muttei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se, etten huuda kadulla olevani varattu tarkoita sitä että haluan esiintyä sinkkuna. En vain halua levitellä asioitani somessa. Jos haluan sinun tietävän minun olevan sinkku, kerron sen sinulle kyllä.
"En halua levitellä asioitani somessa" on kyllä pervoin lause, jonka oon vähään aikaan kuullu...
Mitä helvettiä sä teet siellä koko somessa? Kyyläät muita?
Onko huijaamista olla somessa ilman parisuhdestatusta? Jokuhan saattaa kuvitella minun olevan sinkku ja aivan turhaan tutustuu minuun ja on minulle mukava. Niinkö?
Jos on naimisissa mutta suhde / tunteet huonot puolin ja toisin. Kyllähän ihmiset katselee ja tekee sillon avoimin mielin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se, etten huuda kadulla olevani varattu tarkoita sitä että haluan esiintyä sinkkuna. En vain halua levitellä asioitani somessa. Jos haluan sinun tietävän minun olevan sinkku, kerron sen sinulle kyllä.
"En halua levitellä asioitani somessa" on kyllä pervoin lause, jonka oon vähään aikaan kuullu...
En ole tuo, jolta kysyit, mutta... Minäkään en ole facebookissa kertomassa itsestäni ja mainostamassa itseäni. Minulle facebook on yhteydenpitoväline. Moni näkyy käyttävän sitä ensisijaisesti muissa tarkoituksissa ja se on minulle ok, kunhan minua ei pakoteta laittamaan sinne tissikuvia, kuvaamaan ruoka-annoksiani, riitelemään kavereideni kanssa jonkun seinällä, merkitsemään tätejä sukulaisiksi ja julkistamaan parisuhdestatuksia kuvien ja strategisten mittojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
EsimFB parisuhde tietojen lisäys kestää 0.1 sekunttia, rasti ruutuun, silti kaikki naiset esiityy sinkkuna, tämä on siis psykologian tunnilla esitetty fakta, joten älkää puuttuko siihen, vaan selittää se syy
.... haluan vaan nähdä päädyttekö samaan selitykseen kuin amerikkalaiset evoluutio psykologit
Minulla ei ollut parisuhdestatusta silloin, kun olin sinkku enkä ole kokenut tarpeelliseksi ilmaista statustani nytkään. FB on minulle töihin ja luottamustehtäviin liittyvä verkostoitumispaikka sekä paikka, josta saan tietoa tapahtumista ja asioista. Parisuhdestatuksellani ei ole mitään merkitystä em. asioiden hoitamisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko olemassa vaihtoehtoa, jossa somessa voisi päivittää ilmiöistä eikä itsestä? En Facebookissa puhu yksityiselämästäni koskaan sanaakaan, puhumme mun seinällä politiikasta ja elokuvista. Instassa mulla on reissukuvia, nekään ei varsinaisesti itsestä vaan maisemista.
Eri
En laita parisuhdetietoja, koska en ole etsimässä seuraa. En oo koskaan määrittäny itseäni miesten kautta, tai edes halunnut parisuhdetta, miksi ilmottaisin olevani "sinkku", kun en mielestäni ole. Sinkku kuvataan aina ihmisenä joka on vailla kumppania, minä en ole.
Siis luuleeko jengi oikeasti, että some on jokin seuranhakukanava???
Ei ihme, että tuntemattomilta miehiltä tulee joskus viestiä sitä kautta, olen pitänyt näitä nimenomaisia tapauksia joinain mielenterveysongelmaisina tähän asti! Ei tulis itselle mieleenkään lähestyä ketään tuntematonta jossain netissä!
Hei, tiedoksi nyt: ei ole. Älkää lähetelkö viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko olemassa vaihtoehtoa, jossa somessa voisi päivittää ilmiöistä eikä itsestä? En Facebookissa puhu yksityiselämästäni koskaan sanaakaan, puhumme mun seinällä politiikasta ja elokuvista. Instassa mulla on reissukuvia, nekään ei varsinaisesti itsestä vaan maisemista.
Eri
Sama. Minulle FB on tiedonvälitystä. Tietoa asioista, ilmiöistä ja tapahtumista. Omalla kohdallani liittyvät useimmiten oman puolueeni politiikkaan, eläinsuojeluun, luonnonsuojeluun, ilmastonmuutokseen mutta myös puutarhanhoitoon, ruoanlaittoon ja tapahtumiin. Profiilikuvani on sellainen, josta minua ei edes pystyisi livenä tunnistamaan. Instassa ei ole ainuttakaan kuvaa itsestäni, vain harrastuksistani.
Me ollaan oltu nyt 3 vuotta naimisissa ja se ei näy/lue facebookissa.
Kaikki tuttuni tietävät kyllä.
En myöskään jaa sinne kuvia itsestäni tai puolisostani.
No ei tuo parisuhdestatuksen päivitys ainakaan minun naiselleni tuonut toivottua vaikutusta. Ilmeisesti löytyy aina joku hyypiö jostain, joka ajattelee että kyllä tuo miehensä jättää/pettää kun tässä laitan rohkeasti munan kuvaa menemään vaan.
Kävi aikoinaan niin, että silloinen pitkäaikainen seurustelukumppani (mies) ei halunnut laittaa mihinkään kanaviin mitään meistä. Mä olisin tägännyt häntä ja vaikka mihin, mutta hyväksyi sen pitkin hampain vasta noin 10v seurustelun jälkeen. Noh, sitten itselläni alkoi kiinnostus häneen hiipua ja vähän sellainen kostonhalukin, joten päätin, että olen sitten "sinkku" samoissa kanavissa. Siis toki kerroin jos joku kysyi ja en muuten asiaa mitenkään salannut. Mutta se oli ehkä 50% kostoa ja 50% oman viehätysvoiman testaamista.
Vierailija kirjoitti:
No ei tuo parisuhdestatuksen päivitys ainakaan minun naiselleni tuonut toivottua vaikutusta. Ilmeisesti löytyy aina joku hyypiö jostain, joka ajattelee että kyllä tuo miehensä jättää/pettää kun tässä laitan rohkeasti munan kuvaa menemään vaan.
En ole saanut ikinä fb:n kautta munankuvaa, en ikinä. Enkä kyllä saa ystäväpyyntöjäkään muilta kuin "amerikkalaisilta sotilailta" (menevät suoraan roskiin).
Jossain vaiheessa tulin poistaneeksi kokonaan parisuhdetiedon profiilista, koska se vain jotenkin näytti tyhmältä. Kaikki jotka minut tuntevat tietävät kenen kanssa olen ja uudet tuttavuudet voivat halutessaan selata seinääni taaksepäin (useita vuosia) jos heitä juuri tämä asia kovasti kiinnostaa. Olen kuitenkin ensisijaisesti minä ja minusta näkyy muita asioita profiilissani, naamani, lempikuvani ja kaikki kivat hetket kavereitten ja puolisonkin kanssa. Vierastan siis ajatusta, että kaverini näkevät minusta ensimmäisten asioiden joukossa sen, että olen mieheni puoliso.
Ei sitä muuten saa seuraajia. Haavi on hyvä pitää auki jos sitä tulisi tarjolle jotain nykyistä poikkista parempaa. Sekin myös ymmärtää käyttäytyä kun tietää että heti olisi lauma muita ottajia.
Ei mua ainakaan kiinnosta kertoa someen mun elämäntilannetta. Facebookistakin on muodostunut kuin elämä joillekin. Ei voi tapahtua mitään jos sitä ei äkkiä someta.
Mulla ei näy kenellekään omia parisuhdetietoja, ei lasten nimiä, lapsista jos lisään kuvaa niin lisään niin että kasvoja ei näy, muutamissa näkyy kasvot pienemmän muksun kohdalla. 9 vuotiaasta en lisää enää mitään ilman että hän sen hyväksyy ja yleensä ne kuvat on sellaisia missä ollaan koko perhe.
Mitään en laita julkiseksi, sivut näkyy vain kavereille facessa ja kaveripiiri on oikeasti kavereita.
Järkyttävää kyllä mut en lisää edes lomakuvia. Ja mikä yllättävintä, mulla on oikea elämä ja olen todella onnellisessa parisuhteessa ja mulla on ihanat lapset. Vaikka en niitä mainosta netissä.
AP KERRO JO! :D