Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä, kun mies ei vaan kosi?

Vierailija
15.09.2018 |

Ollaan puhuttu jo suhteen alussa, että molemmat halutaan naimisiin. Vuodet ovat vierineet ja mitään ei tapahdu. Nyt kyselin varovasti mieheltä aiheesta ja hän sanoi, että odottaa oikeaa hetkeä (?!!!) Minulle naimisiin meno on erittäin tärkeä juttu ja olenkin ajatellut, että ehkä pitää päästä tästä ihmisestä irti. Ehkä hän odottaa jotain (jotakuta) parempaa? Mitä mieltä olette?

Kommentit (551)

Vierailija
21/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo odottavansa oikeaa hetkeä, olisiko mahdollista että mies ei kosi koska hän odottaa oikeaa hetkeä?

Joo. Minäpä veikkaan, että tuo on vaan tekosyy. Ollaan oltu jo pitkään yhdessä ja sopivia hetkiä olisi ollut vaikka kuinka paljon. Tänä syksynä oltiin romanttisella viikonloppumatkalla jne. Olen menettänyt uskoni siihen, että mies tosissaan suunnittelisi avioliittoa kanssani. ap

Jos tarkoittaa oikeaa hetkeä sillä että ne häät olisi oikeasti mahdollista järjestää pian kosimisen jälkeen? Onko ongelmaa tällä hetkellä esim. rahan suhteen?

Hmm.. mies ei ole sellainen, että miettisi kauheasti asioita rahan kautta, mutta kyllähän tuossa saattaa olla pointtia. Mies saattaa putkiaivoillaan miettiä, että häät pitää järjestää heti kosinnan jälkeen ja stressaa sitä. ap

Vierailija
22/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo odottavansa oikeaa hetkeä, olisiko mahdollista että mies ei kosi koska hän odottaa oikeaa hetkeä?

Joo. Minäpä veikkaan, että tuo on vaan tekosyy. Ollaan oltu jo pitkään yhdessä ja sopivia hetkiä olisi ollut vaikka kuinka paljon. Tänä syksynä oltiin romanttisella viikonloppumatkalla jne. Olen menettänyt uskoni siihen, että mies tosissaan suunnittelisi avioliittoa kanssani. ap

Jos tarkoittaa oikeaa hetkeä sillä että ne häät olisi oikeasti mahdollista järjestää pian kosimisen jälkeen? Onko ongelmaa tällä hetkellä esim. rahan suhteen?

Naimisiin voi mennä hyvin edullisesti, rahan puutekin on aika tekosyy. Maistraatti ja kirkko on molemmat ilmaisia. Juhlat maksaa kyllä, mutta naimisiin voi mennä vain kahden todistajan läsnäollessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy tätä samaa - sanasta sanaan - mieheltä itseltään? Jos ei tällaista asiaa voi suoraan ottaa puheeksi, minkälaista arvailuteatteria on arki sitten avioliitossa?

Olen jo moneen otteeseen kertonut, että asiasta on puhuttu. Olen ollut hyvin suorapuheinen hänen kanssaan. Toivottavasti luette, ennenkuin vastaatte. ap

Vierailija
24/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä: ei seksiä ennen kosintaa ja hääpäivää ;) Siinä äkkiä kyllä saa päivän kalenteriin, jos mies oikeasti rakastaa. Jos taas ei, niin parempi mennäkin.

Just🙄

Joo taitaa olla teidän kohdalla jo myöhäistä :( 

Vierailija
25/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et kysy tätä samaa - sanasta sanaan - mieheltä itseltään? Jos ei tällaista asiaa voi suoraan ottaa puheeksi, minkälaista arvailuteatteria on arki sitten avioliitossa?

Olen jo moneen otteeseen kertonut, että asiasta on puhuttu. Olen ollut hyvin suorapuheinen hänen kanssaan. Toivottavasti luette, ennenkuin vastaatte. ap

Sitten vaan suora kysymys. Menettekö naimisiin vai kannattaako sinun etsiä joku, joka haluaa samaa kuin sinä. Ja vaadi oikea vastaus. Mikään mies haluaa kosia ei kelpaa.

Vierailija
26/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PM kirjoitti:

eikö se oma rakas ole tärkeämpi kuin joku muodollinen rituaali? Herätys nyt.  Se avioliitto on kiva lisä, mutta ei sen enempää. Herttinen sentään.

Joillekin se naimisiinmeno vaan on tärkeä etappi parisuhteessa. Ja onhan se vähän huolestuttavaa jos mies antaa odottaa kosintaa loputtomasti vaikka naimisiinmenosta on puhuttu, kertoo jotain miehen sitoutumishalusta.

Vierailija
27/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette olleet yhdessä? Minkä ikäisiä olette?

Onko sinulle tärkeää mennä naimisiin vai ennemmin saada kirkkohäät isoine juhlineen?

Vierailija
28/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän sinun kanssasi naimisiin halua, koska ei ole kosinut. Voi myös olla, ettei ole halunnut myöntää sinulle haluttomuutaan mennä naimisiin kenenkään kanssa ettet häntä jättäisi. Rakkaudesta teemme monia jopa tyhmiä asioita, kuten kerromme pieniä valheita pitääksemme rakkaamme lähellä. Hän pitää sinusta ja saattaa pitää naimisiinmenoa aivan turhana ja jopa epämukavana. Minä en halua naimisiin koskaan kenenkään kanssa vaikka rakastankin miestäni valtavasti ja haluan suhteen jatkuvan niin kauan kuin rakkautta riittää. Miehelläsi voi olla myös kauhu juhlia kohtaan ja etenkin niissä keskipisteenä olemisessa ja ri senkään vuoksi koe halua mennä naimisiin mikäli tietää sinun haluavan vieraita ja kunnon juhlat. Syitä on monia jos niitä haluaa keksiä, mutta parasta olisi istuttaa miehesi penkkiin ja kysyä että eikö hän halua koskaan naimisiin vai missä mättää. Reilua sinuakin kohtaan olisi miehen puhua omatuntonsa puhtaaksi. Pienestä valheesta syntyy alati paisuva valhe kuten tässä on saattanut hyvinkin käydä.

Mies 23

Vierailija
29/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän saman tyyppinen asia kuin palkankorotus. Minäkin olen odottanut että se tulee lähiaikoina, olen asiaa kysellytkin ja on sanottu että kyllä se vielä tulee. Ei oo tullut vaikka on jo aikaakin välissä vierähtänyt. Vähitellen on alkanu miettiä tosiaan että lähteäkö työsuhteesta.

Vierailija
30/551 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olette olleet yhdessä? Minkä ikäisiä olette?

Onko sinulle tärkeää mennä naimisiin vai ennemmin saada kirkkohäät isoine juhlineen?

Olen kolmekymppinen, hän neljänkympin puolella. Minulle ei ole tärkeää isot juhlat, vaan se naimisiinmeno ja osoitus siitä, että sitoudutaan avioliiton kautta toisiimme. Se on minulle erittäin tärkeä asia, ei mitkään juhlat. ap

Vierailija
31/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten vaan suora kysymys. Menettekö naimisiin vai kannattaako sinun etsiä joku, joka haluaa samaa kuin sinä. Ja vaadi oikea vastaus. Mikään mies haluaa kosia ei kelpaa.

No siis se vastaus on hänellä tuohon ollut, että juu, kyllä haluaa naimisiin mutta haluaa itse kosia. Mitä tuon vastauksen jälkeen voi enää tehdä? En rupea sellaiseen, että uhkailen joko naimisiin tai ero. Mutta erota minun kai jokatapauksessa täytyy. Ap

Vierailija
32/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis se vastaus on hänellä tuohon ollut, että juu, kyllä haluaa naimisiin mutta haluaa itse kosia. Mitä tuon vastauksen jälkeen voi enää tehdä? En rupea sellaiseen, että uhkailen joko naimisiin tai ero. Mutta erota minun kai jokatapauksessa täytyy. Ap

Jos se naimisiinmeno on sinulle miestä tärkeämpi, niin sitten täytyy tosiaan erota.

Vierailija
33/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nyt niin, että odotan tämän vuoden loppuun. Jos kosintaa ei tule, niin sitten minun täytyy vaan sanoa miehelle heipat. Ap

Vierailija
34/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se naimisiinmeno on sinulle miestä tärkeämpi, niin sitten täytyy tosiaan erota.

Jos hän sanoisi rehellisesti ettei halua naimisiin syystä x niin sitten voisin harkita asiaa. Nyt väittää että haluaa ja minulla on sellainen olo että ei vain välitä tarpeeksi. Ap

Vierailija
35/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simppeliä: ei seksiä ennen kosintaa ja hääpäivää ;) Siinä äkkiä kyllä saa päivän kalenteriin, jos mies oikeasti rakastaa. Jos taas ei, niin parempi mennäkin.

Minusta tämä on ihan loistava idea.

Ilmoitat vaan miehelle, että ryhdyt säästämään itseäsi hääyötä varten. Ja sitten vaan pidät linjasi.

Oikeasti. Itse olen paremminkin järkevä, rakastava ja uskollinen kuin mikään erityisen romanttinen ihminen. Jos rakastan toista, pidän tärkeänä asioista puhumista. Avaisin suuni ja sanoisin, että mulle tämä naimisiinmeno on kyllä todella tärkeä asia, ja aion mennä naimisiin kolmen (tai neljän vuoden) sisällä. Jos et sinä kosi kuukauden sisällä sopivaksi katsomanasi hetkenä, ja määrää päivää, minun pitää hankkia uusi sulhanen, kai sinä mieheni ymmärrät sen asian?

Vaikka mä en kyllä edes seurustelisi miehen kanssa, jonka kanssa meillä olisi solmu tuommoisesta asiasta.

Vierailija
36/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat vaan miehelle, että ryhdyt säästämään itseäsi hääyötä varten. Ja sitten vaan pidät linjasi.

Oikeasti. Itse olen paremminkin järkevä, rakastava ja uskollinen kuin mikään erityisen romanttinen ihminen. Jos rakastan toista, pidän tärkeänä asioista puhumista. Avaisin suuni ja sanoisin, että mulle tämä naimisiinmeno on kyllä todella tärkeä asia, ja aion mennä naimisiin kolmen (tai neljän vuoden) sisällä. Jos et sinä kosi kuukauden sisällä sopivaksi katsomanasi hetkenä, ja määrää päivää, minun pitää hankkia uusi sulhanen, kai sinä mieheni ymmärrät sen asian?

Vaikka mä en kyllä edes seurustelisi miehen kanssa, jonka kanssa meillä olisi solmu tuommoisesta asiasta.

Mies on erittäin allerginen minkäänlaiselle uhkailulle eikä se kuuluu minunkaan tapoihini. Joten kiitos vinkistä mutta tuohon en lähde.

Mietin että odottelen nyt vuoden loppuun ja sitten vaan kiitän yhteisistä vuosista. Ap

Vierailija
37/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on erittäin allerginen minkäänlaiselle uhkailulle eikä se kuuluu minunkaan tapoihini. Joten kiitos vinkistä mutta tuohon en lähde.

Mietin että odottelen nyt vuoden loppuun ja sitten vaan kiitän yhteisistä vuosista. Ap

Oot kyllä aika kova ihminen, jos heität hyvän parisuhteen ja rakkauden tosta vaan pois. Mutta meitä on moneksi. Toivottavasti kuitenkin pääset joskus naimisiin.

Vierailija
38/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka haluaa naimisiin, voi kosia. Ei se niin monimutkaista ole. Tai sitten ihan vaan puhutte asian selväksi.

Olen kyllä kysynyt, että mitä mieltä olet rakas, voitaisiinko mennä naimisiin. Hän sanoo, että on vanhanaikainen ja haluaa tehdä kosinnan itse. Odottaa oikeaa hetkeä. Minusta tuntuu, että minua kusetetaan :D ap

Sano olevasi itse niin vanhanaikainen, ettei tämä ikuinen avoliitto riitä.

Vierailija
39/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä typerintä, luulen että ero tulee miehelle kuitenkin yllätyksenä. Veikkaan että hän siinä vaiheessa alkaa puhumaan että ”mutta entäs kun meidän piti mennä naimisiin..”

Joo niin piti ja ei koskaan menty. Ap

Vierailija
40/551 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka haluaa naimisiin, voi kosia. Ei se niin monimutkaista ole. Tai sitten ihan vaan puhutte asian selväksi.

Olen kyllä kysynyt, että mitä mieltä olet rakas, voitaisiinko mennä naimisiin. Hän sanoo, että on vanhanaikainen ja haluaa tehdä kosinnan itse. Odottaa oikeaa hetkeä. Minusta tuntuu, että minua kusetetaan :D ap

Sano olevasi itse niin vanhanaikainen, ettei tämä ikuinen avoliitto riitä.

Kiitos! :) tuota käytän. Ap