Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ovat niin helkkarin sisäänpäinkääntyneitä???

15.09.2018 |

Olemme TODELLAKIN epäkohteliaita, se om briteissä tullut huomattua! Ei anneta tietä muille vaan pusketaan ensimmäisenä (parhaiten havaitsee lennoilla). Amerikkalaiset ehkä brittejäkin huomaavaisempia, tiedustelevat vieruskaverilta onko kiire jatkolennolle. Finnairilla ei tietoakaan tästä. Metrossa olen ehkä 2 kertaa kantanut matkalaukkua portaita ylös/alas (siellä suhannut laukun kanssa lukemattomat kerrat) vaikka aina pakkaankin niin että sen jaksaisin kantaa. Lähes aina joku portaiden alapäässä/puolivälissä sen tarjoutuu tekemään. Eikä johdu siitä että olen nainen vaan eräs nuori mies tarjoitui auttamaan iäkkäämpää setääni hänen ollessa täällä. Itse myös ottanut opikseni ja auttanut muutamaa mummoa kantamusten kanssa kun ovat poistuneet julkisista. Suomessa ei oteta MINKÄÄNNÄKÖISTÄ kontaktia tuntemattomiin, miksi ei??? Enkä tarkoita että kaipaisin suomalaiseen kulttuuriin kuulumatonta reviirille puskemista tai small talkia, ystävällinen hymy junassa viereen istuessa riittää. Mutta ei, katsekontaktikin tuntuu olevan liikaa!! Alkanut ahdistamaan Suomeen tuleminen näiden vuosien jälkeen. Kuinka totun taas ihmisten kylmyyteen?? Tuntuu että yhteisöttömyyden tunne on Suomessa johtanut siihen, että johdetaan väkivaltatilastoissa, syrjäydytään ja tehdään itsemurhia!! Ei voi olla syy-seuraus -suhde kaukana tästä??

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kyllä tuo on aikamoinen yleistys sekä Suomesta että "ulkomaista". Mistä ulkomaasta mahdat puhua?

Minusta kaikkialla pääkaupungeissa ollaan tietyllä tavalla tylympiä, jo siitä silkasta syystä että populaa on niin paljon, ettei kaikkia voi alkaa huomioida kovin tarkasti.

Lisäksi kyse on oman reviirin ylläpitämisestä. Jos ei halua olla kontaktissa muihin, se on ok sekin.

Toki kohteliaisuus jonotustilanteissa olisi hyväksi jo siksi, että se edesauttaa sujuvuutta.

Vierailija
2/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutaan suomalaisia ketju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai joo huomasinkin, että puhut siis Britanniasta. Noh, olen kyllä kokenut itse aikalaista epäkohteliaisuutta Lontoossa, joten en siitäkään menisi kauheasti tekemään mitään kehuvia yleistyksiä.

1

Vierailija
4/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka itsellesi palvelija, jos et itse pärjää.

Vierailija
5/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kiinnosta muut ihimiset. tai niiden ongelmat.

Vierailija
6/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se on normaalia. Enemmän ihmettelen että miksi ulkomailla ollaan aina överisti ekstrovertteja.

Vierailija
7/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei :) Kivaa nähdä että olet vielä/taas täällä. Mulla on ollut pitkä av-tauko mut välillä miettinyt sinua.

Miten voit?

Vierailija
8/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi johda väkivaltatilastoja, ap. Ei edes sinnepäin.

Suomi on sijalla 130 parinsadan maan joukossa. Enemmän murhia väkilukuun verrattuna on monessa EU-maassakin, muun muassa juuri siellä kehumassasi Isossa.Britanniassa (joka on sijalla 71)

http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Violent-crime/Murd…

1

Vierailija
9/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossahan sitä vasta pusketaankin vaan menemään välittämättä muista. Tai sitten näin sattui olemaan vain juuri silloin kun minä kävin siellä.

Vierailija
10/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa perää. Eilenkö oli täällä juttu, ett joku nainen kattoi vihaisesti, kun tuntematon nainen hymyili hänen miehelleen kaupassa, joku kohtelias ele, josta nainen kiitti hymyllä.

Vierailija
11/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: Kuten varmasti voit kirjoituksestani huomata, että vertaan yhdysvaltoihin sekä britteihin, EN yleistä näitä valtioita "ulkomaiksi". Meno Kiinassa Suomeen verrattavaa,sieltä en oppia ammentaisi.

2: EN hauku suomalaisia. Kaipaan vain parannusta NÄILLE OSA-ALUEILLE. Luotettavuus esim. Suomessa aivan omalla tasollaan britteihin verrattuna. Koskaan ei tarvitse erikseen varmistaa,että onhan joku tulossa tapaamiseen, jos siitä suullisesti sovittu. Suomalainen tulee. Britillä 50/50 mahdollisuus ilmestymiselle ilman varmistusta.

Vierailija
12/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman valitsisit mieluummin, sen että saisit aina small talk seuraa vieraista mutta et syviä ystävyyssuhteita vai syvät ystävyyssuhteet ilman tuntemattomien hymyä junassa? 

Vierailija
13/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomi johda väkivaltatilastoja, ap. Ei edes sinnepäin.

Suomi on sijalla 130 parinsadan maan joukossa. Enemmän murhia väkilukuun verrattuna on monessa EU-maassakin, muun muassa juuri siellä kehumassasi Isossa.Britanniassa (joka on sijalla 71)

http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Violent-crime/Murd…

1

Tarkennan, PARISUHDEväkivalta. Suomi yleisesti ottaen turvallinen varsinkin Lontooseen verrattuna. Helsingin pimeimmistä kaupunginosista ei tosin kokemusta.

Vierailija
14/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä Kairon torilla kävelemässä yksin. Tule sen jälkeen valittamaan suomalaisten käytöstavoista.

Vierailija
15/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan. No, eivät ole todellakaan tuommoisia suomalaiset. Tutkimusten mukaan suomalaiset matkustavatkin eniten maailmassa.

Itse olen kyllä sisäänpäinkääntynyt. Olen se, jota ei ilakoiminen, matkustaminen tai jutteleminen kiinnosta. Koen olevani harvinainen ihminen epäsosiaalisuuteni kanssa. 

Vierailija
16/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhat ovat Suomessa suorastaan romahtaneet 20 vuoden aikana , ja kukaan vähänkään asiasta ymmärtävä ei edes puolivakavissaan yritä väittää, että parisuhdeväkivalta olisi Suomessa jotenkin erityisen yleistä. Viittaat tietenkin siihen yhteen tutkimukseen, jossa Tanska oli EU:n "ykkönen" ja Suomi kakkonen naisiin kohdistuvan parisuhdeväkivallan osalta. Jos olisit vaivautunut lukemaan tutkijoiden selitykset, olisit havainnut, että syynä oli näiden maiden tasa-arvo. Tanskassa ja Suomessa naisten asema on on niin hyvä ja heidän kohtaamaansa väkivaltaan suhtaudutaan vakavasti, joten naiset puhuvat siitä avoimemmin. Liettuassa ja Valko-Venäjällä on normaal, että nainen on alistettu, joten siitä ei edes puhuta.

Vierailija
17/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin esim. tuota katsekontaktia tarvitaan? Vaikkapa Helsingissä on täyttä hulluutta - jopa epäkohteliasta - ruveta erikseen mulkkaamaan jokaista. Meille suomalaisille kohteliaisuus vaan on sirä, että jätetään muut rauhaan.

Vierailija
18/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan. No, eivät ole todellakaan tuommoisia suomalaiset. Tutkimusten mukaan suomalaiset matkustavatkin eniten maailmassa.

Itse olen kyllä sisäänpäinkääntynyt. Olen se, jota ei ilakoiminen, matkustaminen tai jutteleminen kiinnosta. Koen olevani harvinainen ihminen epäsosiaalisuuteni kanssa. 

Ehkä on vain antauduttava itselleen, hyväksyttävä itsensä sellaisena kuin on; luottaa kutsumukseensa, antaa virran viedä ja nauttia maisemista. Emme voi olla mitään muuta mitä olemme, olkaamme siis vapaasti oma itsemme. Maailma rakastaa meitä takaisin sitä enemmän mitä enemmän rakastamme itseämme ja maailmaa, eli annamme itsemme loistaa omalla tahdillaan emmekä samalla himmennä muidenkaan lyhtyjä. Yhteiseloa, sitä se ehkä on, elämä.

Vierailija
19/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Tampereella, ja olen aina ihmetellyt miksi meidän rapun naiset, ei siis kertaakaan, ole tervehtineet minua, vaikka olen heitä paljon vanhempi. Tänään huomasin, parkkipaikalta katsoessani, että nämä naiset ei tervehdi edes toisiaan.

Vierailija
20/94 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Johan sanoin että pakkaan niin että jaksan itsekin kantaa. Kotiin tullessa pitää se yksin raahata neljänteen kerrokseen. Jos ylipakkaisin, en pystyisi sitä tekemään. Metron siirtymiset eivät ole mitään tähän verrattuna.

7: Olen alkanut miettimään opintoja suomessa. Seuraan harvoin thinspota. Poistin lähemmäs 200 thinspo instaa feedistäni! Jäljelle jääneet 80käyttäjää ovat tosin hyvin laihoja naisia,osa muotialalta, osa yksityisiä. Seuraan nykyään aika paljon vegaaneja. Ahmin ja rajoitan syömistä edelleen. Yritän päästä eroon oksentelusta. Siinä ajoittain onnistunkin. Olen edelleen maksullisessa suhteessa SDni kanssa ja vierailen hänen luonaan yhdysvalloissa säännöllisin väliajoin. Nykyään alan kyllästymään siihen ja olenkin alkanut ajattelemaan aikaa kun pystyn ITSE kustantamaan asuntolainan, ruokakustannukset, baari-illat,matkustelun jne. En halua olla riippuvainen kenestäkään tulevaisuudessa. Sanoisin, että olen alkanut järkeilemään asioita eri tavalla ja odotan aikaa kun juuston ahmiminen ei ole päivän kohokohtani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä