Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä valmistuu ensi viikolla maisteriksi

Vierailija
15.09.2018 |

En pääse valmistujaisjuhlaan, koska sinne menevät vanhempansa. Tilaa ei kuulemma ole useammalle. Sen jälkeen menevät yhdessä syömään, en kelpaa sinnekään, koska opiskelijabudjetilla ei ole varaa maksaa jotain 60 e yhdestä ateriasta. Miehen sisko, opiskelija hänkin, kuulemma pääsee syömään, koska isänsä maksaa tämän kulut.
Vähän on ulkopuolinen olo.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan nyt jo, että et tule vastaamaan kysymykseen, kuinka kauan olette seurustelleet ja kuinka vakava suhteenne jo on.

Olemme seurustelleet 3 vuotta ja asuneet yhdessä vähän yli vuoden. Tai virallisesti asun edelleen opiskelijakämpässä Turussa, mutta käytännössä miesystävän luona Helsingissä. Omissa opinnoissa olen graduvaiheesa, ei pakollisia kursseja kuin muutama.

ap

Vierailija
22/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö sinua pyydetty sinne syömään vai etkö halua maksaa? Jos ihan normiravintolaan menette, jossa voi listalta tilata, niin voithan tilata vain pääruoan ja juot vettä, ei sitä koko menyytä viineineen pakko ole ottaa.

On pyydetty syömään, mutta ei ole varaa maksaa. Miesystävän vanhemmat valitsivat paikan, miehelle olisi kelvannut halvempikin, mutta koska pappa betalar tuoreen maisterin ruokailun, niin miehelle se ja sama, mitä maksaa. Tiedän jo etukäteen, että miehen äiti maksaa oman ruokansa, on tehnyt hyvin selväksi sen, että työssäkäyvän naisen ei pidä heittäytyä rahattomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä valmistujaisjuhla? Maisteriksi valmistutaan kun saa kaikki opinnot pakettiin ja tilaa todistuksen. Pvm on sitten ihan mikä nyt sattuu olemaan. Jossain amk oon kuullu olevan valmistumispäiviä.

Helsingin yliopistossa ainakin on ihan erikseen valmistujaisjuhlia maistereille ja samalla ne tohtoritkin voi käydä todistuksensa hakemassa. Ei sinne ole pakko mennä, mutta onhan se kiva 4 -5 vuoden opintojen jälkeen vähän juhlia.

Vierailija
24/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kannattanu ottaa rinnalleen amis, niin ei olis tollasia ongelmia. Itsepähän olet valintasi tehnyt ja juossut miehen statuksen perässä.

Joopa joo taas. Itse olen amis ja maisteri, katsos ihminen voi olla molempia. Mikään ei viittaa siihen, että ap juoksisi "statuksen" perässä. Maisteri on ihan perustutkinto. Eikä valmista mihinkän suoraan.

Vierailija
25/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kannattanu ottaa rinnalleen amis, niin ei olis tollasia ongelmia. Itsepähän olet valintasi tehnyt ja juossut miehen statuksen perässä.

Joopa joo taas. Itse olen amis ja maisteri, katsos ihminen voi olla molempia. Mikään ei viittaa siihen, että ap juoksisi "statuksen" perässä. Maisteri on ihan perustutkinto. Eikä valmista mihinkän suoraan.

Vierailija
26/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli kiintiö 2 vierasta/hlö, mutta silti siellä oli sekä aviomieheni että vanhempani, eli 3 vierasta. Sen jälkeen mentiin syömään ja isäni maksoi koko porukan ruuat. Kyllä ne nyt voisi sun ruuat maksaa, kun kerran itse niin kalliin paikan valitsivat.

Vierailija
27/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole varaa niin sun on jäätävä kotiin. Miehenkö pitäisi valita ravintola sinun lompakkosi mukaan? Parempi varmaan juhlia miehen kanssa kahden kesken muulla ajalla. Ostat pakasteesta prinsessakakun ja keität kahvit niin tulee halvemmaksi, jos se 60 euroa on mahdotonta raapia kasaan.

Vierailija
28/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, ettei mies tässä tilanteessa maksa ap:n puolesta. Pitäishän puolison olla tärkein kusuttava! Minä ja moni muu ei juhlittu maisterin papereita, mutta jotkut juhlii, se on ok.

Vierailija
29/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi maisteriksi valmistumista pitäisi erikseen juhlia?

Minulla on kaksi maisterintutkintoa enkä juhlinut kumpaakaan. Ylioppilasjuhliinikin taivuin lopulta vasta, kun äiti muistutti vierailta saatavista rahalahjoista.

Ah. Lakisääteinen ”itse en edes juhlinut, kun tutkimusryhmäni sai Nobelin” -viesti. Tilulii, päivänsäde!

Vierailija
30/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo suhtautuminen rahaan ja maksamiseen tässä on kaikilla. Vanhemmat maksavat omat annoksensa ja etukäteen sovittu kuka maksaa ja ei maksa kellekin :D Mutta eikö todellakaan sulla ja miehellä ole edes yhdessä laittaa 60e sun ruokailuun? Tuntuu oudolta kahdelta lähes valmistuneelta. Ymmärrettävää olisi, jos olisitte about just lukiosta päässeitä vielä. Ehkä miehen isä ei tajua ettei sulla ole muutamaa kymppiä laittaa tähän? Tai eikö mies voi pyytää että isänsä maksaa sotkin mukaan vaikka sitten lahjana? Sinänsä miehen isä on minusta kyllä tökerö ollessaan tarjoamatta juhla-aterian koko perheelle, vaan oikein erikseen korostaa että maksaa tyttärelleen muttei sinulle.

Vierailija
31/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmasti se 60 euroa. Mutta pihtaat etkä mene. Ja ette asu yhdessä edes.

Vierailija
32/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä valmistujaisjuhla? Maisteriksi valmistutaan kun saa kaikki opinnot pakettiin ja tilaa todistuksen. Pvm on sitten ihan mikä nyt sattuu olemaan. Jossain amk oon kuullu olevan valmistumispäiviä.

Esim. TKK:lla järjestettiin todistustenjakopäiviä, en muista enää kuinka usein niitä oli. Mutta mieheni on saanut sekä DI:n että lisensiaatin paperit isossa, juhlavassa tilaisuudessa jonka jälkeen mentiin syömään.

Myös yliopistolla oli vastaavia tilaisuuksia. Mutta jos tarvitsi paperit heti kun valmistui niin toki ne sai postissa tai hakemalla. Yliopistolla olen myös saanut valmistuttuani kutsun promootioon, jonne en kuitenkaan mennyt kun olin viimeisilläni raskaana. Tässä tapauksessa toki paperit olin saanut postissa jo paljon aikaisemmin, koska promootioita on niin harvoin.

En kyllä käsitä miksei niitä postissa saapuneita papereitakin voisi juhlia valmistujaisilla.

Vierailija
33/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta ei varmasti löydy ravintolaa, jossa ainoa vaihtoehto annoksesta olisi 60 euroa. Otat halvinta listalta ja juot vettä, alle 30 egeä riittää.

Vierailija
34/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo suhtautuminen rahaan ja maksamiseen tässä on kaikilla. Vanhemmat maksavat omat annoksensa ja etukäteen sovittu kuka maksaa ja ei maksa kellekin :D Mutta eikö todellakaan sulla ja miehellä ole edes yhdessä laittaa 60e sun ruokailuun? Tuntuu oudolta kahdelta lähes valmistuneelta. Ymmärrettävää olisi, jos olisitte about just lukiosta päässeitä vielä. Ehkä miehen isä ei tajua ettei sulla ole muutamaa kymppiä laittaa tähän? Tai eikö mies voi pyytää että isänsä maksaa sotkin mukaan vaikka sitten lahjana? Sinänsä miehen isä on minusta kyllä tökerö ollessaan tarjoamatta juhla-aterian koko perheelle, vaan oikein erikseen korostaa että maksaa tyttärelleen muttei sinulle.

Missä se miehen isä oikein korostaa, että maksaa tyttärensä ruuat? Ainakin ap kirjoitti vain näin "Miehen sisko, opiskelija hänkin, kuulemma pääsee syömään, koska isänsä maksaa tämän kulut." Ei tuossa kerrota kenenkään erikseen korostavan mitään. Voihan tuo olla se miesystävän toteamus, kun ap on kysynyt, että että millä rahalla se opiskelijasisko oikein mukaan pääsee.

Miksi ihmeessä miehen isän pitäisi tarjota ap:lle mitään, jos sinäkin korostat, että pitäisi tarjota ateria koko perheelle. Ei ap ole miesystävänsä isän perhettä! Tai miksi et vaadi, että miesystävän äiti tarjoaa kaikille? Mikä ihmeen maksaja se mies aina on?

Vierailija
35/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimeetä porukkaa. Ei kovin pappa betalar, jos porukka maksaa ruokansa itse. En tajua tätä kuviota.

Vierailija
36/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen suku

Vierailija
37/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi miesystävällesikin olevan tärkeää, että olet mukana juhlimassa.

Vierailija
38/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse valmistujaisjuhlaan, koska sinne menevät vanhempansa. Tilaa ei kuulemma ole useammalle. Sen jälkeen menevät yhdessä syömään, en kelpaa sinnekään, koska opiskelijabudjetilla ei ole varaa maksaa jotain 60 e yhdestä ateriasta. Miehen sisko, opiskelija hänkin, kuulemma pääsee syömään, koska isänsä maksaa tämän kulut.

Vähän on ulkopuolinen olo.

Tottakai vanhemmat menevät! Miksi tärkeään juhlaan menisi joku tyttöystävä joka voi olla ensi viikolla jo laitettu vaihtoon?

Meinastitko, että isän olisi pitänyt maksaa sinutkin, mitä ihnettä?? Olisit varmaan saanut rahat säästettyä, jos asia olisi ollut sinulle tärkeä.

Vierailija
39/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai miehelle ja hänen vanhemmilleen on tärkeämpää vanhempien mukanaolo? Todella omituista ehdottaa, että vanhemmat eivät olisi läsnä poikansa tärkeässä hetkessä.

Vierailija
40/85 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi mennä mukaan ja maksaa itse omat ruokansa, eihän sitä ole kielletty. Miksi sen miesystävän isän pitäisi kustantaa perheeseen kuulumattomalle ruuat? Ap on tuossa porukassa ulkopuolinen ja vielä kehtaa esittää, että hänelle pitää maksaa ruuat, koska miesystävästä tuli maisteri!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi