Miesystävä valmistuu ensi viikolla maisteriksi
En pääse valmistujaisjuhlaan, koska sinne menevät vanhempansa. Tilaa ei kuulemma ole useammalle. Sen jälkeen menevät yhdessä syömään, en kelpaa sinnekään, koska opiskelijabudjetilla ei ole varaa maksaa jotain 60 e yhdestä ateriasta. Miehen sisko, opiskelija hänkin, kuulemma pääsee syömään, koska isänsä maksaa tämän kulut.
Vähän on ulkopuolinen olo.
Kommentit (85)
Tässä on todennäköisesti tietokatkoksia moneen suuntaan.
Vanhemmat ovat todennäköisesti eronneet. Sisko on kai vain appiukon lapsi. Voi myös olla, että anoppi Ei ole maisterin äiti. Ehkä välit ovat kireät. Ei tätä perhettä muuten voi tajuta.
Tuleva maisteri ei ehkä tajua hommaa ap'n kannalta ja saattaa luulla että ap tulee juhliin joka tapauksessa.
Kommunikointi olisi nyt tärkeää maisterin ja ap'n välillä.
Ps. Maisteri näyttäisi nyt kaikille munaa jos ilmoittaisi, että juhla pidetään vasta kuukauden kuluttua sitten kun miedolla varaa...
Miehen olisi tietenkin pitänyt ottaa huomioon ettei AP:lla ole varaa juhlia ravintolassa syömällä, ja vähän alentaa juhlien laatua. Suolakeksit ja Vichy (Rainbow, ei mikään Hartwall) kerrostalokaksiossa riittäisi oikein hyvin. Ihme rontti, kun ei ajattele muita.
Vierailija kirjoitti:
Ei maisteriksi valmistumisen publiikki mikään hieno tilaisuus ole. Itse menin uteliaisuudesta, suurin osa ei tietenkään osallistu vaan paperit tulevat postissa.
Tilaisuudessa oli lyhyt puhe, sen jälkeen lueteltiin todistuksenhakijoiden nimet yksi kerrallaan. Eipä kovin mielenkiintoista. Tilaisuus oli arkipäivänä keskellä päivää, joten mies ja omat vanhemmat olivat töissä. Eläkeellä oleva anoppi tuli mukaan, juotiin sen jälkeen pullakahvit.
Vieraiden määrää ei muuten kontrolloida mitenkään, eli voit aivan hyvin mennä publiikkiin jos haluat. Kahden aikuisen perheessä kyllä löytyy rahaa yhteen ravintola-annokseen joten mikään ei estä sinua menemästä sinnekin.
Jos mies ei itse halua sinua mukaan, teillä on suurempiakin ongelmia.
Riippuu varmaan vähän paikasta. Meillä publiikki oli aika iso iltatilaisuus, perjantai-iltana, pukukoodi oli juhlapuku, kutsu avecin kanssa, ja tilaisuudessa oli runsas ruoka- ja juomatarjoilu. Kerran vuodessa tuo oli kaikille edellisenä vuonna valmistuneille, eli itse taisin käydä puoli vuotta oman varsinaisen valmistumisen jälkeen.
Eli lähinnä ei tuo mikään staattinen kaava ole jokaisen yliopiston ja tiedekunnan publiikissa.
Meillä minun tai mieheni vanhemmat maksavat oikeastaan aina meidän molempien ruuat, jos menemme ravintolaan. Toki tarjoudumme maksamaan itsekin.
Onko jossain sanottu että mies haluaisi juhlia vain lapsuudenperheensä kanssa?
Miehen isä valitsi ravintolan ja kertoi kenelle tarjoaa ja kenelle ei, miehelle olisi riittänyt halvempi paikka.