Miesystävä valmistuu ensi viikolla maisteriksi
En pääse valmistujaisjuhlaan, koska sinne menevät vanhempansa. Tilaa ei kuulemma ole useammalle. Sen jälkeen menevät yhdessä syömään, en kelpaa sinnekään, koska opiskelijabudjetilla ei ole varaa maksaa jotain 60 e yhdestä ateriasta. Miehen sisko, opiskelija hänkin, kuulemma pääsee syömään, koska isänsä maksaa tämän kulut.
Vähän on ulkopuolinen olo.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Omituinen suku
Omituinen AP. Suku päinvastoin vaikuttaa normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi miesystävällesikin olevan tärkeää, että olet mukana juhlimassa.
Ja kun miesystävällä on synttärit, pitää miehen vanhempien antaa lahja ap:llekin, jotta tälle ei tule paha mieli!
Ei maisteriksi valmistumisen publiikki mikään hieno tilaisuus ole. Itse menin uteliaisuudesta, suurin osa ei tietenkään osallistu vaan paperit tulevat postissa.
Tilaisuudessa oli lyhyt puhe, sen jälkeen lueteltiin todistuksenhakijoiden nimet yksi kerrallaan. Eipä kovin mielenkiintoista. Tilaisuus oli arkipäivänä keskellä päivää, joten mies ja omat vanhemmat olivat töissä. Eläkeellä oleva anoppi tuli mukaan, juotiin sen jälkeen pullakahvit.
Vieraiden määrää ei muuten kontrolloida mitenkään, eli voit aivan hyvin mennä publiikkiin jos haluat. Kahden aikuisen perheessä kyllä löytyy rahaa yhteen ravintola-annokseen joten mikään ei estä sinua menemästä sinnekin.
Jos mies ei itse halua sinua mukaan, teillä on suurempiakin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tuonne juhlaan siellä yliopistolla saattaa hyvinkin olla kiintiö osallistujille. Lapseni lukiossa yo-juhlaan saa kutsua enintään neljä vierasta per ylioppilas. Tuo ruokailu sitten - ymmärrän hyvin ongelmasi, 60 euroa olisi minullekin sellainen raha, että miettisin muutamankin kerran, olenko valmis pistämään tuollaisen summan ruokailuun, vaikka valmistuva olisi läheinenkin ihminen. Harmillista, ymmärrän fiiliksesi - voisivatko sinun vanhempasi piffata sulle sen ruokailun? Onhan kyseessä kuitenkin rakkaasi valmistujaisjuhla.
Mitä mä just luin? Ei 60€ jostain juhlaruokailusta voi olla aikuiselle mikään kynnyskysymys. Mun ruokailu eilen maksoi jotain 100€ luokkaa. Eikä kyse ees ollut mistään juhlasta, ihan vaan perjantai ravintolassa kavereiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, ettei mies tässä tilanteessa maksa ap:n puolesta. Pitäishän puolison olla tärkein kusuttava! Minä ja moni muu ei juhlittu maisterin papereita, mutta jotkut juhlii, se on ok.
Ap on tiennyt 3 vuotta, että mies valmistuu. Varmaan sen 60 olisi saanut sinä aikana kasaan, jos olisi halunnut. Paitsi jos on niin avuton, että kaikki tehtävä puolesta.
Miesystävä on kanssa opiskelija, miksi hänen pitäisi maksaa ap:n ruuat? Omana juhlapäivänään hänen pitää tarjota toisille vai?
Vierailija kirjoitti:
Ei maisteriksi valmistumisen publiikki mikään hieno tilaisuus ole. Itse menin uteliaisuudesta, suurin osa ei tietenkään osallistu vaan paperit tulevat postissa.
Tilaisuudessa oli lyhyt puhe, sen jälkeen lueteltiin todistuksenhakijoiden nimet yksi kerrallaan. Eipä kovin mielenkiintoista. Tilaisuus oli arkipäivänä keskellä päivää, joten mies ja omat vanhemmat olivat töissä. Eläkeellä oleva anoppi tuli mukaan, juotiin sen jälkeen pullakahvit.
Vieraiden määrää ei muuten kontrolloida mitenkään, eli voit aivan hyvin mennä publiikkiin jos haluat. Kahden aikuisen perheessä kyllä löytyy rahaa yhteen ravintola-annokseen joten mikään ei estä sinua menemästä sinnekin.
Ottamatta kantaa siihen, mikä maisteri ap:n miesystävästä on tulossa, niin tässä Aalto-yliopiston tilaisuuden kulku: "
Kauppatieteiden maisteriksi valmistuvien lukuvuosittaisista todistustenjakopäivistä muutama on ns. juhlallisia todistustenjakotilaisuuksia. Näissä tilaisuuksissa jaetaan myös lisensiaattien ja tohtoreiden todistukset, mikäli heitä valmistuu kyseisenä päivänä.Tutkintotodistusten juhlalliset jakotilaisuudet pidetään päärakennuksen juhlasalissa todistustenjakopäivinä alkaen klo 14.15. Valmistuvia pyydetään saapumaan paikalle noin puolta tuntia aikaisemmin ohjelman kulun selostusta ja ohjeistusta varten. Valmistuville lähetettävässä tiedotteessa ilmoitetaan tarkemmat kellonajat ja kerrotaan, montako juhlavierasta tilaisuuteen saa kutsua. Yleensä määrä on kaksi vierasta/valmistuja.Juhlallisen todistustenjakotilaisuuden ohjelma on yleensä seuraava:
Musiikkia (KYL/KYN)
Dekaanin puhe
Todistustenjako
KY:n puhe
Helsingin Ekonomien tervehdys
Kuohuviini- ja täytekakkutarjoilu
Ohjelma kestää valmistuvien määrästä riippuen noin tunnin"
Vierailija kirjoitti:
Valmistujaisjuhlaan saattaa hyvinkin olla kiintiö 2 vierasta / valmistuja. Ymmärrän hyvin, että moni haluaa kutsua tuollaiseen tilaisuuteen ensisijaisesti vanhempansa. Se on sen sijaan tökeröä, että sinua ei kutsuta juhlan jälkeen syömään, ellei nyt kysymys ole muutaman viikon kestäneestä suhteesta.
Kysehän ei ole siitä ettei ole kutsuttu. Ap on vain pihi ja odottaa, että joku muu maksaa ruuat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis kannattanu ottaa rinnalleen amis, niin ei olis tollasia ongelmia. Itsepähän olet valintasi tehnyt ja juossut miehen statuksen perässä.
Joopa joo taas. Itse olen amis ja maisteri, katsos ihminen voi olla molempia. Mikään ei viittaa siihen, että ap juoksisi "statuksen" perässä. Maisteri on ihan perustutkinto. Eikä valmista mihinkän suoraan.
Kyllä maisteritutkinto voi hyvinkin valmistaa ammattiin, mm. sosiaalityöntekijä, psykologi, puheterapeutti ym....ym...
Oletpa ruikuttaja AP. Käy ihan sääliksi sinun miestäsi. Ja nyt toinen koittaa nauttia monen vuoden uurastuksen tuloksista ja sinä koitat pilata ilon murjottamalla! Toivottavasti tyyppi tajuaa korvata sinut aikuisella, itsenäisellä naisella, joka tukee kumppaniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo suhtautuminen rahaan ja maksamiseen tässä on kaikilla. Vanhemmat maksavat omat annoksensa ja etukäteen sovittu kuka maksaa ja ei maksa kellekin :D Mutta eikö todellakaan sulla ja miehellä ole edes yhdessä laittaa 60e sun ruokailuun? Tuntuu oudolta kahdelta lähes valmistuneelta. Ymmärrettävää olisi, jos olisitte about just lukiosta päässeitä vielä. Ehkä miehen isä ei tajua ettei sulla ole muutamaa kymppiä laittaa tähän? Tai eikö mies voi pyytää että isänsä maksaa sotkin mukaan vaikka sitten lahjana? Sinänsä miehen isä on minusta kyllä tökerö ollessaan tarjoamatta juhla-aterian koko perheelle, vaan oikein erikseen korostaa että maksaa tyttärelleen muttei sinulle.
Missä se miehen isä oikein korostaa, että maksaa tyttärensä ruuat? Ainakin ap kirjoitti vain näin "Miehen sisko, opiskelija hänkin, kuulemma pääsee syömään, koska isänsä maksaa tämän kulut." Ei tuossa kerrota kenenkään erikseen korostavan mitään. Voihan tuo olla se miesystävän toteamus, kun ap on kysynyt, että että millä rahalla se opiskelijasisko oikein mukaan pääsee.
Miksi ihmeessä miehen isän pitäisi tarjota ap:lle mitään, jos sinäkin korostat, että pitäisi tarjota ateria koko perheelle. Ei ap ole miesystävänsä isän perhettä! Tai miksi et vaadi, että miesystävän äiti tarjoaa kaikille? Mikä ihmeen maksaja se mies aina on?[/
No, kyllä minusta jos tehdään selväksi että siskolle maksetaan (ja pojalle kai myös mutta vaimo äiti maksaa omansa), mutta ei ap:lle, niin sekin on jo vähän kummallista rahan korostamista tilanteessa, jossa juhlitaan oman pojan valmistumista maisteriksi. Minusta tuntuu kaiken kaikkiaan oudolta että tässä säädetään maksuasioita ylipäätään jo viikko(ja) etukäteen. Ja korjaan, vanhempien, ei isän, olisi mielestäni ihan kohteliasta maksaa myös ap syömään. Oletan, että perhe ei elä köyhyysrajalla, niin silloin minusta olisi jotenkin ihan selkeää että kun perhe juhlii ravintolassa valmistumista, niin ap lasketaan siinä perheenjäseneksi maksujen suhteen.
Sanon nyt vain omasta puolestani, että maksukuvioiden, kun kyseessä on yksi lisähenkilö ja valmistujaiset, luulisi olevan sivuseikka. Itse jos olen järjestämässä vastaavaa juhlaa, niin ei kyllä tulisi mieleenkään sanoa, että maksan muille, mutta en ap:n asemassa olevalle :D Minusta se on tökeröä, joissain piireissä nähtävästi ei.
Kai te huomaatte, että ap on kadonnut ketjusta aikoja sitten. Hän ei koskaan vastannut kysymykseen, kuinka vakavasta suhteesta on kysymys.
Provo, siis.
En ole koskaan ollut yhdenkään miesystäväni perheen kanssa ravintolassa heidän kutsumanaan niin, että olisi odotettu minun maksavan itse ruokani. Eikä yksikään miesystäväni ole ollut minun vanhempieni kanssa ravintolassa heidän kutsumanaan ja joutunut itse maksamaan.
Ei kai kukaan oleta että jonkun kumppanin vanhemmat maksaisivat ruokailut. Normaalia kun on varakkaista ihmisistä kyse mutta ei itsestäänselvää edes silloin.
AP voi mennä illalla poikaystävän kanssa yksille tai muuta?
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa siihen, mikä maisteri ap:n miesystävästä on tulossa, niin tässä Aalto-yliopiston tilaisuuden kulku: "
Kauppatieteiden maisteriksi valmistuvien lukuvuosittaisista todistustenjakopäivistä muutama on ns. juhlallisia todistustenjakotilaisuuksia. Näissä tilaisuuksissa jaetaan myös lisensiaattien ja tohtoreiden todistukset, mikäli heitä valmistuu kyseisenä päivänä.Tutkintotodistusten juhlalliset jakotilaisuudet pidetään päärakennuksen juhlasalissa todistustenjakopäivinä alkaen klo 14.15. Valmistuvia pyydetään saapumaan paikalle noin puolta tuntia aikaisemmin ohjelman kulun selostusta ja ohjeistusta varten. Valmistuville lähetettävässä tiedotteessa ilmoitetaan tarkemmat kellonajat ja kerrotaan, montako juhlavierasta tilaisuuteen saa kutsua. Yleensä määrä on kaksi vierasta/valmistuja.Juhlallisen todistustenjakotilaisuuden ohjelma on yleensä seuraava:
Musiikkia (KYL/KYN)
Dekaanin puhe
Todistustenjako
Niin, osaan kyllä lukea. Kirjoitin, että vieraiden määrää ei kontrolloida mitenkään, joten aloittaja voi ihan hyvin mennä. Eivät ne sieltä mitään nimikoituja kutsuja lähetä!
Vierailija kirjoitti:
Tästä luulen olevan kysymys. Itse antaisin miehelle kauniin valmistujaislahjan: veisin tavarani pois yhteisestä asunnosta sillä aikaa, kun toiset juhlivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä luulen olevan kysymys. Itse antaisin miehelle kauniin valmistujaislahjan: veisin tavarani pois yhteisestä asunnosta sillä aikaa, kun toiset juhlivat.
Yhteisestä asunnosta? Toisella kämppä Turussa, toisella jossain muualla, joten missä tuossa kuviossa on yhteinen asunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musiikkia (KYL/KYN)
Dekaanin puhe
Todistustenjako
Niin, osaan kyllä lukea. Kirjoitin, että vieraiden määrää ei kontrolloida mitenkään, joten aloittaja voi ihan hyvin mennä. Eivät ne sieltä mitään nimikoituja kutsuja lähetä!
Olet oikeassa. Ja ainot, jotka tietävät ap:n olevan ylimääräinen, ovat miesystävä ja tämän vanhemmat. Jotka varmasti iloitsevat moisesta oma-aloitteisuudesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisestä asunnosta? Toisella kämppä Turussa, toisella jossain muualla, joten missä tuossa kuviossa on yhteinen asunto?
Eikös hän sanonut oleilevansa Hesassa miehen luona pääsääntöisesti? Kai siellä jotain tavaroita on?
No kyllä minä olisin kerännyt sen 60 € kasaan ihan itse, aikuinen ihminen kun olen, vaikka pienituloinen. En todellakaan odottaisi miesystäväni isän maksavan minun puolestani.
Lisäksi valmistujaisissani minulle on erittäin tärkeää, että vanhempani ovat läsnä. He minut veivät kouluun eka luokan ensimmäisenä päivänä. He auttoivat läksyissä, kuulustelivat kokeisiin. Päivä on heille mittaamattoman tärkeä.
Suoraan sanottuna en ymmärrä aloitustasi lainkaan AP. Sinä vaikutat lapselliselta ja itsekkäältä.