Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaa naiset kadehtivat enemmän muissa naisissa: ulkonäköä vai älykkyyttä?

Vierailija
15.09.2018 |

?

Kumpaa naiset kadehtivat enemmän muissa naisissa: ulkonäköä vai älykkyyttä?

Vaihtoehdot

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mä kadehdin enemmän ulkonäköä. Naisen arvo yhteiskunnassa on edelleen sidottu ulkonäköön. Jos on edes keskivertoälykäs, mutta kaunis, niin elämässä pärjää hyvin.

Vierailija
22/25 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kadehtivat ulkonäköä. 

Valtaosa naisista kokee olevansa ruma, mutta sopivasti älykäs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varmaan riippuu ihan naisesta. Jos omassa ulkonäössä on puutteita tai vikaa, toivoisi ehkä näyttävänsä enemmän joltain toiselta. Jos on taas älyllisesti vaikka aika keskiverto, voisi olla mukava olla nokkelampi, hauskempi, paremmin opinnoissa/uralla pärjäävä, viisaampi jne.

Itse olen harvoin kateellinen toisten ulkonäöstä, koska olen itsekin hyvännäköinen. Saa kuitenkin nähdä kuinka paljon alkaa ärsyttää jos väärät rypyt alkavat vahvistua...

Olen liian usein kateellinen naisille, jotka ovat jaksaneet opiskella pitkälle tai jotain todella haastavaa alaa. Ise en esimerkiksi ymmärrä biologiasta juuri perusteita enempää vaikka se kiinnostaisikin. Mieheni sisko on proviisori ja usein tuntuu, että hän ymmärtää asioita, joihin en vain ole viitsinyt perehtyä tai minkä olemassaolostakaan en tiedä.

Joskus myös jotain statusasioita voin kadehtia/ihailla. Esim. urallaan menestynyt, työstään tunnettu, älykäs ja elämäniloinen nainen saa minulta ihailua, että tuota minunkin pitää tavoitella.

Vierailija
24/25 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kumpaakaan.

Tarkennan:

Olen kaunis. Olen tarpeeksi älykäs pärjätäkseni elämässä.

Vierailija
25/25 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan tietenkin naisen ulkonäön helpommin kuin älykkyyden, koska se on helpommin huomattavissa, ja usein ajattelenkin, että olisipa kiva näyttää tuolta. Mutta sen sijaan jos oikeasti tapaan jonkun todella älykkään ihmisen ajattelen, että haluaisin oikeasti tuollainen olla. Eli siis suuremmin kadehdin älykkyyttää, mutta useammin ulkonäköä.