Kumpaa naiset kadehtivat enemmän muissa naisissa: ulkonäköä vai älykkyyttä?
Kommentit (25)
Tyhmät naiset ulkonäköä ja älykkäät naiset älykkyyttä
Ulkonäkö on se huomattavin asia. Älykkyys voi olla piilossakin, vaikeampaa kadehtia. Ja onhan se biologisessa mielessä ihan luonnollistakin kadehtia niitä, joiden kokee olevan miehille mieluisampia.
Vastasin älykkyyttä, koska omat kateudenpistokseni liittyvät vahvasti uraan ja siinä menestymiseen. Kadehdin välillä esim. luokkatovereita, joiden huomaan etenevän nopeammin kuin itseni valmistumisen jälkeen. Koen, että alallani äly auttaa pidemmälle kuin ulkonäkö, joten siksi valikoitui noista vaihtoehdoista.
Minäkin vastasin älykkyyttä. Miksi muka ulkonäköä? Mitä sillä miesten huomiolla tekee?
Miellän niin, että älykkyydestä saa itse kiksejä, kun askaroi erilaisten kehittävien juttujen parissa. Mitä vastaavaa ulkonäöstä saa?
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on se huomattavin asia. Älykkyys voi olla piilossakin, vaikeampaa kadehtia. Ja onhan se biologisessa mielessä ihan luonnollistakin kadehtia niitä, joiden kokee olevan miehille mieluisampia.
Niin no sehän riippuu ihan miehistä. Älykkäät miehet arvostavat enemmän älykkyyttä naisella. Harva mies haluaa olla suhteessa, jossa älykkyydet ovat ihan eri tasoilla pl. jotkut huonoitsetuntoiset
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä todellakin koska sitä suurin osa miehistäkin katsoo naisessa eikä älykkyyttä.
Varmaan jotkut kadehtivat toisten saamaa miesten huomiota, muttei se ainakaan minulle ole kauhean tärkeä juttu. Elämässä on jotenkin niin paljon enemmän kuin se, mitä jotkut miehet minusta ajattelevat. Olen kuitenkin naimisissa niin ei ole mikään haku päällä.
Minä kadehdin ilman muuta älykkyyttä, sen ansiosta saa hyvän koulutuksen ja uramahdollisuudet on ihan rajattomat. Hyvästä työstä saa hyvää palkkaa ja palkalla saa asioita, mitä haluaa. Rahaa sijoittamalla saa hyvää elämää. Jos ulkonäöllä ei saa muuta kuin miesten ihailua, niin mitä sillä tekee? Ei mitään.
Älykkyyttä. Ulkonäkö ei kiinnosta ihan yhtään, ei oma eikä muiden.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäköä todellakin koska sitä suurin osa miehistäkin katsoo naisessa eikä älykkyyttä.
Mun mies on aina kehunut mun älyä ja juuri se herätti kiinnostuksen. Sitä ennen monet ovat tulleet puhumaan kauneudesta, muttei itseäni ole miellyttänyt heidän huomionsa. Ei kauneus ole mikään pilari, minkä varaan voisi rakentaa ihmissuhteen tai minkä edes miellän osaksi omaa persoonaa. Sen sijaan on todella virkistävää saada viikottain ihailua juuri mun aivotoimintaa kohtaan. Yhdessä nyt 12 vuotta.
Mä kadehdin ehdottomasti kauniita naisia jotka ovat myös älykkäitä. En osaa sanoa kumpaa ominaisuutta kadehtisin enemmän, mut todellakin kadehdin naisia joilla on "kaikkea".
Teini-ikäisenä olin kateellinen hyvännäköisille tytöille, koska he saivat poikien huomion. Yliopistossa taas olin kateellinen niille, joilla oli hyvät puhelahjat ja jotka menestyivät opinnoissa. Nykyään olen tasapainossa oman itseni kanssa, enkä enää kadehdi muita.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vastasin älykkyyttä. Miksi muka ulkonäköä? Mitä sillä miesten huomiolla tekee?
Miellän niin, että älykkyydestä saa itse kiksejä, kun askaroi erilaisten kehittävien juttujen parissa. Mitä vastaavaa ulkonäöstä saa?
Kuulemma narsisteissakin, jos mennään ääri-ilmiöön, on narsismi on joko älyllistä tahi fyysistä. Kicksejä siis siinäkin saadaan enemmän toisesta?
Vastasin aloituksen kysymykseen itse "ulkonäköön", koska olen keskivertonäköinen, mutta hyvä lukupää on ollut. Jos lähipiirin nainen on ryhtynyt myrkylliseksi, ei (käsittäkseni) koskaan ole ollut syynä muu kuin ulkonäkö ja "menestys miesmarkkinoilla". Älystä saan kehuja helposti naisystäviltä. Se ei uhkaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on aina kehunut mun älyä ja juuri se herätti kiinnostuksen. Sitä ennen monet ovat tulleet puhumaan kauneudesta, muttei itseäni ole miellyttänyt heidän huomionsa. Ei kauneus ole mikään pilari, minkä varaan voisi rakentaa ihmissuhteen tai minkä edes miellän osaksi omaa persoonaa. Sen sijaan on todella virkistävää saada viikottain ihailua juuri mun aivotoimintaa kohtaan. Yhdessä nyt 12 vuotta.
Kyllä se sinunkin miehesi sinusta kiinnostui ensimmäisenä ulkonäkösi vuoksi. Jos kerran olet vielä kuullut muilta olevasi kaunis. Älykkyytesi paljastuminen vain LISÄSI miehen kiinnostumista sinusta.
Ehdottomasti älykkyys. Kauneus on katoavaista, mutta älykkyys pysyy. Coco Chanelia mukaillen.
Maailman älykkäimmät ihmiset ovat olleet miehiä, joten kadehdin heidän älykkyyttään mieluummin. Kadehdin oikeasti kauniita naisia, sellaisia klassisen kauniita, vaikka leikkauksilla ja muilla operaatioilla voikin tavoitella samaa. Eniten kuitenkin kadehdin ihmisiä jotka ovat tyytyväisiä elämäänsä ja jotka ovat ns. hyviä tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Maailman älykkäimmät ihmiset ovat olleet miehiä, joten kadehdin heidän älykkyyttään mieluummin...
Millä perusteella maailman älykkäimmät ovat olleet miehiä?
Nainen kadehtii toisen naisen älyä vain jos älykäs on myös kaunis. On tietenkin kivaa sanoa ääneen, että kadehtii rumaa naista, koska tämä on älykäs, mutta totuus on että ruman naisen älykkyys ei aiheuta mitään tunteita naisissa, korkeintaan helpotuksen huokauksen, että onneksi nainen on noin ruma, niin ei tarvitse kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se sinunkin miehesi sinusta kiinnostui ensimmäisenä ulkonäkösi vuoksi. Jos kerran olet vielä kuullut muilta olevasi kaunis. Älykkyytesi paljastuminen vain LISÄSI miehen kiinnostumista sinusta.
En usko, että hän kiinnostui ulkonäöstäni, koska hän ei nähnyt minua. Tutustuimme teineinä nettifoorumilla.