Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset hakevat kumppania ulkomaalaisista yhä enemmän sekä miehet että naiset, mutta miksi?

Vierailija
14.09.2018 |

Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?

Kommentit (368)

Vierailija
81/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa ulkomaalaiset miehet, koska he ovat miehekkäämpiä kuin suomalaiset miehet. Paremmat käytöstavat, ottavat paremmin huomioon, ostavat lahjoja, tuovat kukkia, hemmottelevat, arvostavat naisia ja haluavat perustaa perheen. He ovat rohkeita, jämäköitä ja määrätietoisia.

Suomalaiset miehet ovat sellaisia selkärangattomia jahkailijoita. Ei kiinnosta palvella jotain ameebaa saamatta ikinä mitään takaisin. Ehkä suomalaiset eivät siksi kohtaa parisuhdemarkkinoilla. Suomalainen vahva nainen tarvitsee entistä vahvemman miehen, joka saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ja suomalainen mies taas tarvitsee jonkun herkän hissukan, jota ymmärtää ameebamiestä.

Haha.. onko tämä joku vitsi? Suomalaista heikompaa naista ei löydä mistään. Ei ole mitään näyttöjä vahvuudesta. Miesten rakentamassa maassa asuvat ilmaiseseksi. Kadulla eivät uskalla edes silmiin katsoa kun pelottaa.

Liikuttava kommentti kaiken sen työn jälkeen, jota naiset ovat tehneet ja tekevät.

Suosittelen, että luet enemmän ja muutakin, kuin L-idolisi kirjoituksia. 

Kiitos lukemattomista homekouluista, jotka tuhoavat lasten ja opettajien terveyden.

ohis

Naiset puolestaan tuhoavat koulut. Suosittelen että luet pisa-tutkimuksia.

Vierailija
82/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy on se, että kohtaamisia on enemmän ulkomaalaisten kanssa. Itselläni on ulkomaalainen mies, mutta olisin voinut suomalaisenkin ottaa, jos olisi tullut vastaan joku, jolla on samanlainen ajatusmaailma. 

Mitä väliä sillä on, mistä se toinen ihminen on kotoisin, jos on sopiva pariskunta? Kaikki kuitenkin tähän mennessä ollut samalta planeetalta :D

Kehitysmaat, islam ja niiden arvomaailmat ja kulttuurit ovat ihan täysin eri "planeetalta" kuin länsimaat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmeita yleistyksiä taas. Kyllä minua kiinnosti perustaa perhe ja lapsien hankkiminen oli itsestäänselvyys. 

Se mihin huomio kiinnittyy, on naisten toiveiden ristiriitaisuus. Pitäisi toisaalta olla empaattinen, lapsia rakastava tasa-arvoinen ja tunteensa näyttävä mies, mutta samalla maskuliininen, perinteinen perheen pää, hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa, mielellään johtaja. Joku laulukin tästä on - mitä kaikkeen miehen tulee olla. Kaikkea ei vaan saa samassa paketissa. Ja onko nainen sitten itse joka kantilta täydellinen? Itse kierrän täydelliset ihmiset kaukaa - heidän seurassaan olet aina se huonompi ihminen.

Mutta, noista ulkomaisista liitoista. Maailma nyt vaan on muuttunut, ihmiset liikkuu enemmän, mahdollisuuksia on enemmän. Taustalla voi olla myös sitä unelmahöttöä, uuden ja vieraan viehätystä. Hyvä muistaa, että vaikka suomalaisparit eroaa usein, niin eri kulttuureista tulevat parit eroavat vielä useammin. Mutta jos se oikean tuntuinen tulee kohdalle, niin siitä vaan. Jokaisella on oikeus rakkauteen eikä ole mitään velvollisuutta mennä juuri suomalaisen kanssa naimisiin. Selvittämättömät ongelmat siirtyvät kuitenkin aina seuraavaan suhteeseen ja pulpahtavat pintaan ennemmin tai myöhemmin.

Just tuo on se ongelma että macho liittyy Suomessa kylmään käytökseen kun toisissa maissa miehet osaavat täysin luontevasti olla sekä machoja että empaattisia, lapsirakkaita, kohteliaita ja vaimoa hemmotteleviä. Suomessa kaikki toi positiivisuus liitetään feminiiniseen mieheen. Miehet ei siis osaa olla machoja kuin negatiivisen kautta?

Etelän machot ovat kaksinaamaisia narsisteja, joiden oikeat kasvot tulevat esiin kun he suuttuvat tai käyvät vieraissa. Muuten esittävät suureellista teatteria ja imelyyksillä ei ole rajaa. Naisiin tämä kyllä uppoaa, olen huomannut.

Niin. Onneksi suomalainen mies ei koskaan suutu tai käy vieraissa. Hohhoijaa..

Tuota noin, sinä et ole Etelä-Euroopassa liikkunut ja tämä on faktaa. :D

Esim. Italialaisen nuoren miehen kunnia-asia on naisten yrittäminen, koko ajan ja omasta parisuhdestatuksesta riippumatta. Sillä todistetaan ympäristölle omaa maskuliiniutta ja miehuutta, valloitusten kerääminen on tärkeää. Kotona saattaa ihan hyvin odottaa mäkättävä pikkuvaimo, jonka mielipiteille  miesporukka naureskelee illanvietoissa.

Suomessa tuo on ihan oikeasti kymmenen kertaa harvinaisempaa.

Oikeasti italiaanot ovat tosi hauskaa ja sosiaalista porukkaa, olen suuri Italian ystävä itse. Mutta kyllä ne miehet siellä ovat aika veijarigigoloita - aina ihmetyttää, että miten te Pohjoismaiden naiset ette tätä näe?

Vierailija
84/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmeita yleistyksiä taas. Kyllä minua kiinnosti perustaa perhe ja lapsien hankkiminen oli itsestäänselvyys. 

Se mihin huomio kiinnittyy, on naisten toiveiden ristiriitaisuus. Pitäisi toisaalta olla empaattinen, lapsia rakastava tasa-arvoinen ja tunteensa näyttävä mies, mutta samalla maskuliininen, perinteinen perheen pää, hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa, mielellään johtaja. Joku laulukin tästä on - mitä kaikkeen miehen tulee olla. Kaikkea ei vaan saa samassa paketissa. Ja onko nainen sitten itse joka kantilta täydellinen? Itse kierrän täydelliset ihmiset kaukaa - heidän seurassaan olet aina se huonompi ihminen.

Mutta, noista ulkomaisista liitoista. Maailma nyt vaan on muuttunut, ihmiset liikkuu enemmän, mahdollisuuksia on enemmän. Taustalla voi olla myös sitä unelmahöttöä, uuden ja vieraan viehätystä. Hyvä muistaa, että vaikka suomalaisparit eroaa usein, niin eri kulttuureista tulevat parit eroavat vielä useammin. Mutta jos se oikean tuntuinen tulee kohdalle, niin siitä vaan. Jokaisella on oikeus rakkauteen eikä ole mitään velvollisuutta mennä juuri suomalaisen kanssa naimisiin. Selvittämättömät ongelmat siirtyvät kuitenkin aina seuraavaan suhteeseen ja pulpahtavat pintaan ennemmin tai myöhemmin.

Tämä. Ulkomaalaisia yksinkertaisesti näkee enemmän kuin ennen. Sen lisäksi eksoottisuus on kaunista, italialaiset naiset ovat ihan kuumana vaaleisiin miehiin, koska heitä ei juuri Italiassa näe.

Sitten kun satut olemaan ruskeahiuksinen ja silmäinen suomalainen mies niin ei kiinnostu naiset kotimaassa eikä ulkomailla. Ei mee nallekarkit tasan.

Vierailija
85/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.

Haha,eli sinäkin olet siis sisäsiittoisuuden tulos,oletko jo naimisissa sisaruksesi tai serkun kanssa?

Onneksi isovanhempani ovat eri puolilta Suomea kotoisin, joten en ole. 

Turhan monet ovat, esimerkiksi pikkupaikkakunnilla.

Karmeita sisarusliittoja oli Egyptissä historian hämärissä ja serkut eivät ole koskaan kiinnostaneet. En toisaalta asu pikkupaikkakunnalla, joten valikomaa on enemmän.  

Vierailija
86/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä johtuu että suomalaiset miehet että naiset eivät kohtaa enää kuten ennen? Itse olen suomalainen mies ja suhteessa ulkolaisen naisen kanssa. Tämän havainnon on tehnyt aika moni ja aiheesta jopa Petteri Orpo nosti kysymyksen taannoin. Mielenkiintoista olisi pohtia syitä tälle tilanteelle? Itse viehätyin ulkolaisista naisista tietynlaisen vanhakantaisemman suhtautumisen vuoksi miehiä kohtaan. Kotimaisen naisen kanssa suhteessamme oli paljon vääntöä pienistä asioita ja olimme lopulta varsin epäsuhta pari. Yleistyksiä ei tietty voi tehdä mutta kyllä tämä suurempi ilmiö on kuin ennen. Miten itse koet?

Minä olen täysin vastakkaista mieltä. Ulkomaalaisilta miehiltä tulee somessa viestiä jatkuvasti. Australiaa myöten on luvattu lentää Suomeen asti jos treffeille pääsee 😂

En lämpene yhtään. Haluan juuri suomalaisen miehen. Samankaltaisen, kuin itse. Haluan puhua suomen kieltä ja jakaa saman arvomaailman.

Vierailija
87/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tuo on se ongelma että macho liittyy Suomessa kylmään käytökseen kun toisissa maissa miehet osaavat täysin luontevasti olla sekä machoja että empaattisia, lapsirakkaita, kohteliaita ja vaimoa hemmotteleviä. Suomessa kaikki toi positiivisuus liitetään feminiiniseen mieheen. Miehet ei siis osaa olla machoja kuin negatiivisen kautta?

Etelän machot ovat kaksinaamaisia narsisteja, joiden oikeat kasvot tulevat esiin kun he suuttuvat tai käyvät vieraissa. Muuten esittävät suureellista teatteria ja imelyyksillä ei ole rajaa. Naisiin tämä kyllä uppoaa, olen huomannut.

Esim. Italialaisen nuoren miehen kunnia-asia on naisten yrittäminen, koko ajan ja omasta parisuhdestatuksesta riippumatta. Sillä todistetaan ympäristölle omaa maskuliiniutta ja miehuutta, valloitusten kerääminen on tärkeää. Kotona saattaa ihan hyvin odottaa mäkättävä pikkuvaimo, jonka mielipiteille  miesporukka naureskelee illanvietoissa.

Oikeasti italiaanot ovat tosi hauskaa ja sosiaalista porukkaa, olen suuri Italian ystävä itse. Mutta kyllä ne miehet siellä ovat aika veijarigigoloita - aina ihmetyttää, että miten te Pohjoismaiden naiset ette tätä näe?

Olemme olleet liikaa tekemisissä suomalaismiesten kanssa, jotka toimivat samalla tavalla.

"Pikkujouluissa sattuu ja tapahtuu." "Ei vaimo tiedä, kun hän on viimeisillään raskaana." jne. jne.

ohis

Vierailija
88/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse joskus mietin mitä se tarkoittaa, kun ulkomaalaisten kanssa solmitut avioliitot päättyvät useammin eroon. Itsekin olen paperilla eronnut ulkomaalaisesta aviomiehestä, vaikka yhdessä ollaan vieläkin, nykyisin vaan vähän päivitetyillä ehdoilla. Tunnen myös monta ulkomaalaisten kanssa naimisissa olevaa ja ollutta, ja he ovat keskimäärin aika paljon keskimääräistä rohkeampia riskinottajia kuin ns. tavissuomalainen. Se reipas riskinotto voi tietenkin näkyä harkitsemattomana avioitumisena, mutta toisaalta myös siinä, että erotaan helpommin kun tulee haasteita vastaan, koska pelko ei ohjaa päätöksentekoa yhtä paljon kuin joillakin.

Voitko vähän täsmentää, mitä tarkoittavat päivitetyt ehdot? Kai ymmärrät, että tuo kuulostaa melko erikoiselta järjestelyltä. 

Heh, niin taitaa kuulostaa... muutettiin erilleen, koska ehkä sitten kulttuurieroista johtuen kumpikin käytiin toistemme hermoille. Mies on järjestelmällinen työnarkomaani ja kurinpitäjä, minä peruslaiska suomalaishumanisti. Meillä meni oikein hyvin yhdessä vuosikymmen ennen kuin saatiin lapsia. Heidän kasvattamisensa osoittautui tosiaankin haastavaksi, vaikka teoriassa arvopohjamme on hyvin samanlaiset. Mies vaan vaatii paljon enemmän lapsilta ja perhe-elämältä muutenkin kuin minä, joten skismaahan siitä tuli. Nyt ollaan kaikki tyytyväisiä kun kummallakin on oma kämppä, ja kummallekin jäi yksi lapsi seuraksi. :) Toivottavasti tämä selvensi asiaa.

Varmaan isän luo jäänyt ajattelee, että taas sain lyhyemmän korren.

In fact, no. Onneksi lasten persoonat menee niin, että toinen on isänsä kopio, toinen äidin. :) Rehkikööt hikipinkoilijat keskenään terveellistä ruokaa, liikuntaa ja asiantuntijatyötä harrastaen siinä kun laiskemmat perheenjäsenet katselee telkkaria, keskustelee Putous-fraasein ja syö kakkua.

89/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa ulkomaalaiset miehet, koska he ovat miehekkäämpiä kuin suomalaiset miehet. Paremmat käytöstavat, ottavat paremmin huomioon, ostavat lahjoja, tuovat kukkia, hemmottelevat, arvostavat naisia ja haluavat perustaa perheen. He ovat rohkeita, jämäköitä ja määrätietoisia.

Suomalaiset miehet ovat sellaisia selkärangattomia jahkailijoita. Ei kiinnosta palvella jotain ameebaa saamatta ikinä mitään takaisin. Ehkä suomalaiset eivät siksi kohtaa parisuhdemarkkinoilla. Suomalainen vahva nainen tarvitsee entistä vahvemman miehen, joka saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi. Ja suomalainen mies taas tarvitsee jonkun herkän hissukan, jota ymmärtää ameebamiestä.

Kommentti on kyllä malliesimerkki siitä, miksi sukupuolia ei saa päästää kehittymään liian samanlaisiksi: heteronaiset tulevat kumminkin kiinnostumaan aina maskuliinisista miehistä, eivät pohjoismaisista tasa-arvolässyttävistä mieskuvakriitikoista.

Olihan tämä nähtävissä jo kauan sitten. Parhaiten parisuhdemaailmassa pärjäävät ne miehet, jotka ummistavat korvansa erityisesti naisten esittämiltä vaatimuksilta perinteisen mieskuvan purkamisesta ja puskevat eteenpäin omalla tyylillään.

Toksinen maskuliinisuus? Salli mun nauraa, juuri "toksiset" miehet ovat niitä, jotka vievät naiset. Nyt ja aina.

Eivät ainoat vaihtoehdot ole sukurooleja korostava, suklaarasioilla lahjova mies ja pro-feministinen mieskuvakriitikkomies. Ääripäiden väliin jää valtaosa miehistä, onneksi.

Vierailija
90/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaisissa on vaan sitä jotakin. Nyt kun muistelen omia exiäni, joita on lähemmäs 20, niin suomalaisia heistä on tasan 1. Ulkomaalaiset ovat erilaisempia kuin suomalaiset ja juuri se erilaisuus viehättää ainakin minua.

T. Ulkomaalaisen kanssa (tälläkin hetkellä) seurusteleva N26

Eli noin puolen vuoden välein olet vaihtanut miestä?,eivätpä tunnu olevan kauhean hyviä miehiä kun et ole pidempään heitä jaksanut katsella vai hekö ovat jättäneet?

Vierailija
91/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha.. onko tämä joku vitsi? Suomalaista heikompaa naista ei löydä mistään. Ei ole mitään näyttöjä vahvuudesta. Miesten rakentamassa maassa asuvat ilmaiseseksi. Kadulla eivät uskalla edes silmiin katsoa kun pelottaa.

Liikuttava kommentti kaiken sen työn jälkeen, jota naiset ovat tehneet ja tekevät.

Suosittelen, että luet enemmän ja muutakin, kuin L-idolisi kirjoituksia. 

Kiitos lukemattomista homekouluista, jotka tuhoavat lasten ja opettajien terveyden.

ohis

No mikä toi ”suomalainen vahva nainen tarvitsee ulkomaalaisen miehen” oli???

Mikä ihmeen vahva?

Vierailija
92/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät ole vahvoja, eivät miehet eikä naiset. Hirveän epävarmaa porukkaa olemma keskimäärin. Tätä on tietenkin vaikea huomata ja mitata jos ei ole vertailupohjaa muista kulttuureista. Suomalaiset todellakin keskimäärin pelkäävät rikkoa sääntöjä, jopa kuvitteellisiakin. Aina pitää tehdä kaikki varman päälle ja haukkua jokaista, joka uskaltaa ajatella itse.

Vierailija
93/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme olleet liikaa tekemisissä suomalaismiesten kanssa, jotka toimivat samalla tavalla.

"Pikkujouluissa sattuu ja tapahtuu." "Ei vaimo tiedä, kun hän on viimeisillään raskaana." jne. jne.

ohis

Suomalainen ei edes käy ulkona niin usein kuin etelänpellet, jotka tekevät tuota muulloinkin kuin pikkujoulusesonkina eli kaiken aikaa ja myös keskellä päivää ihan selvin päin.

Vierailija
94/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on espanjalainen mies. Perhekäsitykseni on aina ollut laajempi kuin suomalaisilla keskimäärin. Olen myös sukurakas ja tottunut siihen, että useammassa sukupolvessa kokoonnutaan sunnuntaipäivälliselle vähintään kerran kuukaudessa ja muutenkin juhlapyhiä vietetään yhdessä. Ehkä mulle olisi sopinut joku suomenruotsalainenkin, mutta tähän espanjalaiseen mä kuitenkin ihastuin ja rakastuin. 

Vierailija
95/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän ratkaisua fiksuna, koska suomalaiset ovat liian sisäsiittoisia. Meillä on harvinaisia sairauksia, koska monet ovat hankkineet lapsia serkkujensa tai pikkuserkkujensa kanssa.

Höpö höpö. Suomen geneettinen pooli on erittäin hyvä, kun taas näillä meidän nykyisillä maahanmuuttajilla on hyvin isolta osin kapea, serkkujen naima, geenipooli.

Fakta, ei mutua.

Turhan monen suomalaisen historiassa on serkusliittoja. Pienissä kylissä kaikki ovat sukua toisilleen.

Oikeasti kiusallista. 

Sisäsiittoisuudesta johtuvat monet vain Suomessa esiintyvät tauditkin. Sisäsiittoisuus ei silti ole ainoastaan suomalaisen geenipoolin ongelma, samaa ilmiötä on esiintynyt monilla muillakin maantieteellisesti eristyneillä populaatioilla.

Katsopa kartta alhaalla missä niitä serkkuliittoja onkaan. Suomessa hyvin vähän:

https://reproductive-health-journal.biomedcentral.com/articles/10.1186/…

Juuri näin. Tuo serkkujen nainti-jorina Suomessa on vain kaupunkilaisten tietämätöntä lätinää. Aina kun Suomessa löydetään jokin uusi, erikoinen sairaus niin alkaa sama höpinä. Suomalaisilla on oikein hyvät geenit.

Kiinnostava linkki, joka kuvaa hyvin serkusliitotaustaasi:

Page not found

Sorry, the page you requested is unavailable. The link you requested might be broken, or no longer exist.

Vierailija
96/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen täysin vastakkaista mieltä. Ulkomaalaisilta miehiltä tulee somessa viestiä jatkuvasti. Australiaa myöten on luvattu lentää Suomeen asti jos treffeille pääsee 😂

En lämpene yhtään. Haluan juuri suomalaisen miehen. Samankaltaisen, kuin itse. Haluan puhua suomen kieltä ja jakaa saman arvomaailman.

Mutta ilmeisesti et kuitenkaan ketään kelpuuta? Olen huomannut, että naisia on kyllä paljon sinkkuna, mutta itse en kuitenkaan täytä heidän kriteereitään niin vaikea löytää naista Suomesta. Riittämättömyyden tunne on melko vahva nykyään.

Vierailija
97/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomimies ei enään hakkaa naistaan pitää etsiä uusia?

Jos sanot vielä enään, niin ulkomaalainen älykäs, kohtelias ja hyvännäköinen mies lyö naista nenään?

Jokaisen, joka kirjoittaa enään, pitäisi saada menolippu Thaimaaseen. :D

Vierailija
98/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on portugalilainen vaimo, ja kyllä meillä ainakin yhteiselo sujuu mutkattomasti.  Se kokemus mitä ehti n 20v ajan tulla suomalaisista naisista osaltaan vaikutti siihen, että aloin katsella myös ulkomaiden suuntaan. Väsyin kaikkiin drama queen kohtauksiin ja ihmeellisiin epäjohdonmukaisuuksiin näissä suhteissa. Se ei haitannut, että jos nainen oli vahva ja tempperamenttinen. Se häiritsi, että vain heidän tavallaan tehdyt asiat olivat hyväksyttäviä. Yhtenä päivänä sama asia oli ihan okei, mutta seuraavana päivänä ei. Vastaan tuli liikaa myös jollain tasolla neuroottisia naisia. En tiedä, ehkä oli sitten vain huonoa tuuria suomalaisten kanssa. 

Tähän samaan en ole törmännyt ulkomaalaisen vaimoni kanssa. Hän on tasapainoinen ja kaikinpuolin ihana nainen. Olemme tasa-arvoisessa suhteessa, ja paitsi rakastan häntä, niin myös arvostan ja kunnioitan häntä paljon. 

Ymmärrän hyvin niitä naisia ja miehiä, jotka hakkaavat päätä seinään kerta toisensa jälkeen suomalaisten kumppaniensa kanssa. Silloin on helppo katsoa muille maille vierahille.  Ei sen pitäisi olla yhdeltäkään mieheltä tai naiselta pois, jos elämänkumppani on muualta. 

Ei. Sinä saat olla niin hankala kuin haluat ja nykyinen vaimosi hyväksyy toistaiseksi tilanteen.

Vierailija
99/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se "ennen" sitten oiskaan. Vielä 1800-luvun lopussa oli Helsingin väestöstä noin 10 prosenttia ulkomailla syntyneitä, kauppiaista heitä oli noin puolet. 

Totta. Helsingissä tilanne oli huomattavasti parempi kuin kaukaisissa pöpeliköissä.

Vierailija
100/368 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse viehätyin ulkomaalaisessa vaimossani siihen, että hän oli selkeästi aikuismaisempi teoissaan kuin suomalainen nainen; siis ei ollut koko ajan jotain draamaa suhteessa jne.

Myös naisellisuus ja perhe ovat hänelle tärkeitä.

Tämä!!!  olen itse loputtoman väsynyt näihin suominaisiin juuri tämän takia. Draamasta draamaan tuntuu heidän elämänsä olevan. Aina joku hätänä. Ihan aina. koko ajan,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi