Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunympärysihottuma on pilannut elämäni :( Iho on ihan järkyttävässä kunnossa eikä mikään auta

Vierailija
14.09.2018 |

Olen aivan toivoton. Olen kolmekymppinen, iho on aina ollut moitteeton, kaunis ja kuultava. Kunnes noin puolitoista vuotta sitten molemmin puolin nenää ja suuta alkoi pikku hiljaa ilmestyä ns. mursunviikset eli punoittavat alueet, joissa pieniä märkänäppylöitä. Olen juossut ihotautilääkäreiden vastaanotolla (diagnoosi POD eli perioraalidermatiitti) ja kokeillut ties mitä aknelääkkeitäkin heidän ohjeistuksestaan eikä mikään ole auttanut. Ei edes antibioottikuuri. En kehtaa liikkua julkisilla paikoilla ilman meikkiä enää, sillä iho on tosi pahannäköinen, hyvin vaalea iho ja paljon punoitusta. Olen alkanut vihata koko olemustani tämän takia ja se on kerrassaan naurettavaa, sillä en ole pinnallinen ihminen lainkaan mutta tämä syö koko itsetuntoa todella kovaa. En haluaisi näyttää siltä, että mulla on rutto naamassa.

Ja mitä olen kokeillut? Ihan oikeasti aivan kaikkea, mistä vain olen löytänyt tietoa. Nyt meneillään on tetrasykliiniantibioottikuuri eikä sillä ole ollut mitään, ei mitään vaikutusta. Sitä ennen olen kokeillut olla ilman mitään kosmetiikkaa, vältellyt kalaa, maitotuotteita, gluteenia, sokeria en syö oikeastaan koskaan ja alkoholinkin jätin pois. Ei vaikutusta. Kokeilin otsonoitua oliiviöljyä, se vain pahensi. Pihkavoide samoin. Erilaiset apteekin hoitovoiteet eivät ole vaikuttaneet mitenkään, ei Rosazol, ei sienivoiteet. Ei mikään. Olen vaihtanut pois kaikki SLS:iä sisältävät tuotteet ja kasvoilla käytän enää Avenen steriiliä kosteusvoidetta ja mineraalimeikkivoidetta, en muuta. Pesen tyynyliinatkin joka päivä enkä koske kasvoihin koskaan muulloin kuin sitä puhdistaessa.

Mikä h****etti tähän oikein tepsii? Nytkin kyyneleet valuvat silmistä, kun suututtaa niin paljon. Olen jopa aloittanut joogan ja meditoimisen, jotta stressi olisi minimissään mutta äsken taas vilkaisin itseäni peilistä päivänvalossa ja voi hyvä jumala, miten sairaalta kasvoni näyttävät. Olen syönyt luomuruokaa, paljon kasviksia ja marjoja joka päivä, ties mitä lisäravinteita, joiden pitäisi parantaa immuunisysteemia ja vatsan sekä suoliston vastustuskykyä, näillä ei mitään vaikutusta.

Mitä mä teen? Jos mitään ei ole tehtävissä, miten opin elämään kammottavan ruttonaaman kanssa? Pliis, auttakaa, jos vain osaatte, olen aivan epätoivoinen kun ei edes sisäinen antibiootti vaikuta millään tavalla. Tunnen itseni tosi ällöttäväksi ja se vaikuttaa jo ihan kokonaisvaltaisesti mielenterveyteeni.

Kommentit (267)

Vierailija
1/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin puhkesi rosacea tänä kesänä ja sen kanssa tässä taistelen. Olen miettinyt että pitäisikö vieläkin käyttää kasvoilla aurinkovoidetta vaikka ei niin aurinkoista olekaan. Onko kukaan kokeillut auttaisiko se? Kävitkö ap ihotautilääkärillä vai tk:ssa? Usein ihotautilääkäreillä on useampia lääkkeitä mitä voi kokeilla, tk-lääkärit ei välttämättä ole niin perillä.

Vierailija
2/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihotautilääkärillä kävin, kuten kirjoitin. Kävin yhteensä 3 kertaa yksityisellä, ketään ei juuri kiinnosta auttaa muuta kuin määräämällä antibiootteja, saatesanoina "tämä saattaa auttaa tai sitten ei".

Aurinkoa en ota ja nytkin olin helteiset viikot sisätiloissa tuuletin naamalla. Kiva kesä oli.

Kasvoja kuumottaa ja kutittaa, tuntuu niin tulehtuneelta. Miten voi hemmetti vieköön olla, että noi antibiootit eivät näy mitenkään ihossa? Sen sijaan muita inhottavia sivuvaikutuksia niistä olen saanut, kiitos vain.

Haluaisin niin keskittyä ihan muihin asioihin elämässä kuin omaan naamaani. Miksei tämä mene pois? Melkein kaksi vuotta taistelua takana ja kun on kääntänyt kaikki kivet ja naama vain pahenee pahenemistaan, en enää tiedä, mitä tekisin.

Ainoa asia, mitä vielä mietin, on mahdollinen aliravitsemus tai laihuuden merkitys. Syön mielestäni hyvin (aamulla omatekoinen smoothie avokadosta, banaanista, kotimaisista marjoista ja kananmunaa tai kaurapuuroa, päivällä kanaa ja höyrytettyjä vihanneksia paljon ja iltasella hiukan lisää kanaa tai lohta ja riisiä sekä niitä vihanneksia, oliiviöljyä, pähkinöitä ja jotain hedelmää, omenia tms.). Koen, että saan tarpeeksi ravintoaineita hyvistä lähteistä mutta vähän kyllä mietityttää, kun syön ja elän terveellisemmin kuin koskaan ja iho on paskempi ja sairaampi kuin koskaan. Pitäisikö kokeilla jotain irtokarkkidieettiä kerä siiderin, niitä kun söin paljon ennen kuin tämä tauti alkoi? En syö nyt lainkaan muuta sokeria kuin mitä vihanneksista ja hedelmistä saan.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen valmis kyllä mihin vaan eli kustannuksilla ei ole väliä. Mistä saisi tietoa, auttaako laser tai joku mikä vaan toimenpide tms. tähän? Maksaisin tällä hetkellä mitä vain, että saisin terveen ihon, jossa olisi hyvä olla. Tai suositelkaa jotain oikeasti hyvää ihotautilääkäriä, vaikka en tiedä, osaako kukaan niistä auttaa oikeasti. Rahat pois vain ja seuraava asiakas.

Ainoa mitä en halua on lisää antibiootteja. Tuhoavat sitten muunkin terveyteni.

AP

Vierailija
4/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologini sanoi että mikroneulauksesta saattaisi olla apua tähän rosaceaan ainakin. En kylläkään ole sitä vielä kokeillut, joten en tiedä. Tarkoitus kyllä. Muutenkin tuntuu että usein kosmetologilla on enemmän aitoa kiinnostusta saada asiakkaan iho kuntoon kuin lääkäreillä. Lääkärit on välillä niin leipääntyneen oloisia, toki siinäkin suurta vaihtelua. Mutta jos lääkkeet eivät ole auttaneet niin ehkä siitä ei haittaakaan ole jos kokeilee mitä kosmetologipuolelta sanottaisiin.

Vierailija
5/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla silmänympärysten rajusti hilseilevä ja turvotusta aiheuttava ihottuma oli kosketusallergiaa. Olin yliherkkä esimerkiksi keinokumeille eli polyuretaaneille. Sain avun protopic voiteesta, jolla opetettiin solut olemaan reagoimatta näihin kemikaaleihin.

Uutena juttuna on tullut yliherkkyys rukiille. Se näkyy samanlaisena silmäluomien turvotuksena ja ihon rajuna hilseilynä.

Vierailija
6/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psoria gold

Googlaa. Se on ihmeaine moneen.

Pese suolasaippualla. Hiero käsiin sitä suolaa ja pese. Se on desinfioivaa.

Viljat ja maitotuotteet pois. Lisää vhreitä vihanneksia ym. juureksia jne.

Vierailija
7/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Protopic-nimistä voidetta? Se on aika hintava mutta tehoaa silloinkin kun mikään muu ei tehoa. Reseptilääke ja niin uusi että en tiedä saako siihen vielä KELA-korvausta. Aluksi se vähän kuumottaa (ei polta) mutta kuuluu asiaan. Kokeile lisäksi B-vitamiinilisää ja sinkkiä.

Vierailija
8/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo kosketusallergia voisi johtua? En keksi mitään, missä käyttäisin kumia... Ruista en syökään. Haluaisin kyllä laajoihin allergiatesteihin, miten ne tehdään/kuka tekee? Ihoni on muualta kuin naamasta tosi hyväkuntoinen ihan kauttaaltaan eli ihottumaa ja ongelmia on vain naamassa. AP

Vierailija
9/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen valmis kyllä mihin vaan eli kustannuksilla ei ole väliä. Mistä saisi tietoa, auttaako laser tai joku mikä vaan toimenpide tms. tähän? Maksaisin tällä hetkellä mitä vain, että saisin terveen ihon, jossa olisi hyvä olla. Tai suositelkaa jotain oikeasti hyvää ihotautilääkäriä, vaikka en tiedä, osaako kukaan niistä auttaa oikeasti. Rahat pois vain ja seuraava asiakas.

Ainoa mitä en halua on lisää antibiootteja. Tuhoavat sitten muunkin terveyteni.

AP

Kokeile Protopicia (tarvitset reseptin). Auttoi sekä minun että pojan ihottumaan niin hyvin että iho korjaantui pysyvästi.

Vierailija
10/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

No näitä on jo testattu. Suolasta ei ole apua, kokeiltu on kuukausikaupalla. En syö maitotuotteita enkä gluteenia, vain vähän kauraa. Olen kuitenkin testannut kuukauden ajan myös täyttä viljattomuutta, ei vaikutusta. Vihanneksia, etenkin vihreitä (parsakaali, pavut, ruusukaali, kurkku, kesäkurpitsa, avokado, päärynä) syön ison lautasellisen joka päivä.

Protopicin otin nyt ylös. Olen käyttänyt Elidel-voidetta, jolla on hurjat sivuvaikutukset enkä uskalla sitä enää käyttää. Onko Protopic jotain samankaltaista? AP

Vierailija
11/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei liity periaatteessa aiheeseen. Itselläni huulet rohtuivat ja iho muuttui punaiseksi poskista alaspäin. Nenänpielet auki ja punaiset kuin Nasse sedällä. Ostin kaikki mahdolliset voiteet apteekista ja tuntui että kaikki vaan paheni. Sitten löytyi yllättävä syy ihonoireisiin, huulirasva. Sain ihotautilääkäriltä neuvon kokeilla puhdasta vaseliinia ongelmakohtiin poskissa, nenänpielissä ja huulirasvana. Nyt kyseinen vuosia ollut ongelma on pysynyt poissa liki 3 vuotta. Ei näppylöitä, ei haavaumia eikä rohtuneita huulia.

Vierailija
12/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

No näitä on jo testattu. Suolasta ei ole apua, kokeiltu on kuukausikaupalla. En syö maitotuotteita enkä gluteenia, vain vähän kauraa. Olen kuitenkin testannut kuukauden ajan myös täyttä viljattomuutta, ei vaikutusta. Vihanneksia, etenkin vihreitä (parsakaali, pavut, ruusukaali, kurkku, kesäkurpitsa, avokado, päärynä) syön ison lautasellisen joka päivä.

Protopicin otin nyt ylös. Olen käyttänyt Elidel-voidetta, jolla on hurjat sivuvaikutukset enkä uskalla sitä enää käyttää. Onko Protopic jotain samankaltaista? AP

Kurkumapohjainen aine, joka auttanut monen iho-ongelmiin. Heidän sivuilla kuvia aiheesta. 

Vierailija
13/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ne omenat pois. Samoin tomaatti ja mausteet. Allergiaa se on ja varmaan hiivaa myös, kun olet antibiootteja vedellyt, pahentaa vaan. Hammastahna ja shampoo aiheuttavat oireita myös.

Vierailija
14/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli työkaveri, joka kärsi varmaan jostain vastaavasta. Hän kävi jossain pääkaupunkiseudulla yksityisellä klinikalla, jossa verikokeesta mitattiin kaikki hivenaine- ja vitamiiniarvot (en tarkkaan tiedä, mitä kaikkea mitattiin, voi olla että muitakin arvoja). Tulos oli se, että hänellä oli yhtä sun toista puutosta tai liikasaantia. Hänelle määrättiin varmaan kymmentä eri vitamiinia/hivenainetta, joita työkaverini sitten alkoi ottamaan. Varmaan meni reilu pari viikkoa, kun hänen ihonsa alkoi parantumaan. Ja lopulta parantui täydellisesti. Kaikki oireet ihosta hävisivät.

Kuulostaa varmaan ihan humpuukihoidolle, mutta näin hänelle kävi. Ennen noita vitamiineja oli ravannut ties miten monella ihotautilääkärillä ja käyttänyt varmaan kaikki mahdolliset voiteet ja kuurit. Harmi etten muista mikä tuo klinikka/paikka oli, kallista lystiä tosin sekin oli.

Vierailija
15/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psoria gold

Ei, ei ja vielä kerran ei. Nuo raa'at kasvikset pahentavat ongelmaasi. Päärynä ja omena ja kaalit ja pavut yms. pois. 

Vierailija
16/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidat liikaa ja yrität. Antibiootit eivät auta.

Mitä jos söisit b- vitamiinia ja sinkkiä?

Älä koske.

Älä rasvaa.

Anna olla.

Vierailija
17/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, ne omenat pois. Samoin tomaatti ja mausteet. Allergiaa se on ja varmaan hiivaa myös, kun olet antibiootteja vedellyt, pahentaa vaan. Hammastahna ja shampoo aiheuttavat oireita myös.

Joo ei johdu omenoista, olin varmaan 3 kuukautta ilman yhtäkään omenaa eikä sillä ollut vaikutusta. Antibiootteja olen syönyt 2 viikkoa, joten eipä sekään ole ainakaan aiheuttanut tätä. Sitä ennen hiivanhäätökuureja olen käyttänyt ja sienivoidettakin kokeillut, ei vaikutusta.

Shampoo on SLS-vapaa, parabeeniton jne. Hammastahna on sama, jota olen käyttänyt jo varmaan 20 vuotta. Tuskin on aiheuttanut ja sitäkin kokeilin vaihtaa, ei vaikutusta. Olen pessyt kasvoja marseille-saippualla Käypä hoito -suositusten mukaan, ei vaikutusta.

Elän tosi säännöllistä elämää, syön hyvin, nukun tarpeeksi ja juon vettä 3 litraa joka päivä. Otan sinkkiä, probiootteja, c- ja d-vitamiineja ja magnesiumia. On niin väärin, että jotkut dokaavat viikonloput läpeensä ja ravitsevat itseään pikaruualla ja ihot ovat kauniit kuin mitkä. Mulla menee älyttömästi energiaa, vaivaa ja rahaa hyviin valintoihin ja mikä on kiitos? Rutto naamassa. Ai että kuinka paljon mua ärsyttää.

AP

Vierailija
18/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä koske.

Älä rasvaa.

Anna olla.

Voi kuule kun näitä on yritetty. Kahden vuoden aikana ehtii kokeilla ihan kaikkea. En koske, en rasvaa, annan olla. Ravinnelisiä otan. Ei vaikutusta. AP

Vierailija
19/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle teki soijatuotteet tollasen punoittavan ihottuman suun ympärille. Se oli hirveä, kutisi ja sattui samaan aikaan.

Vierailija
20/267 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä koske.

Älä rasvaa.

Anna olla.

TÄMÄ!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi