Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi uskovaiset

Vierailija
14.09.2018 |

Ajattelevat että sitten kun pääsee sinne iloon ja Taivaaseen jossa on kaikki hienoa ja uskomatonta? Miksi asenne on sitteku? Onko todella täällä elämässä vaikea ja ankeaa että odotellaan päivästä toiseen sitä että kuolisi ja pääsisi lohdullisesti sinne jossa on kaikkea? Miksi ette Elä nyt?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eri kirkon haaremiin kuuluvat haluavat olla kirkkoa vastaan ja perustaa omia kuppikuntia?

Vierailija
2/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman ihmisen on maailmassa hyvä olla ja taivaan ihmisen taivaassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelolla on helppo hallita.

Vierailija
4/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska elämä on paskaa jayksinäistä paskaa ja tylsää a työtöntä yksin täällä vaikka kuin rukooilee ja on uskossa

Vierailija
5/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kankkunen iskee, mieti, elätkö oikeasti itse. Uskovaiset elää ihan hyvää elämää nykyisyydessäkin. Harmittaako?

Vierailija
6/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin elän tätä elämää normaalisti uskostani huolimatta tai ehkä jopa sen takia.

Uskossa vuodesta 1996

Vierailija
7/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisesti meidän elämämme pituutta täällä vois verrata silmänräpäykseen verrattuna sitä ikuisuuteen.

Uskon Jeesukseen pelastajanani ja haluan olla kerran taivaassa pelastettujen joukossa.

On totta, että ihmistä houkuttelevat mitä moninaisemmat asiat.  Haluan kuitenkin toimia kaikessa oikein ja karttaa kaikkea syntiä. 

Sinäkin joka harrastat haureutta ja aviorikosta.  Jos mietit näitä asioita syvällisemmin, niin oletko iloinen, että puolisosi on harrastanut seksi niiden miesten tai naisten kanssa ennen sinua.

Ole iloinen, että oikeat uskovat eivät nai puolisoasi.  Joku voi sitä tehdä, mutta kyllä hän siitä joutuu tuomiolle jota ei voi paeta.

Vierailija
8/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelevat että sitten kun pääsee sinne iloon ja Taivaaseen jossa on kaikki hienoa ja uskomatonta? Miksi asenne on sitteku? Onko todella täällä elämässä vaikea ja ankeaa että odotellaan päivästä toiseen sitä että kuolisi ja pääsisi lohdullisesti sinne jossa on kaikkea? Miksi ette Elä nyt?

En ole uskovainen, mutta siitähän on kyse: kärsimyksen lievittämisestä lohduttavalla sitteku-ajatuksella. Ehkä meillä täällä nyky-Suomessa arki on ihan siedettävää, mutta aikamoista kärsimysnäytelmää tavallisen ihmisen elämä on ollut vuosituhansien ajan.

Vierailija
9/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kankkunen iskee, mieti, elätkö oikeasti itse. Uskovaiset elää ihan hyvää elämää nykyisyydessäkin. Harmittaako?

Anteeksi avaisitkko tätä hieman? Ajatusmaailmasi tuntuu hieman mustavalkoiselta.

Vierailija
10/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisten ongelma on, että kun heille osoitetaan kuuta, he tuijottavat sormea ja rakentavat oppirakennelmia, jotka todistavat että se sormi onkin oikeasti kuu. Sitähän Jeesuskin alvariinsa tuskaili, kun korkealentoiset vertaukset eivät uponneet opetuslasten visaisiin kalloihin.

Taivas ja helvetti ovat molemmat vertauskuvia tulevaisuudesta, siitä millaisen maailman jätämme valintojemme seurauksena jälkipolville. 

Täällä pohjolassa meidän esivanhempamme ovat rakentaneet yhteiskunnan, joka on maailmanhistorian mittapuulla hyvin lähellä paratiisia. Tähän on päästy noudattamalla opetuksia, joita Jeesus (muiden muassa) puhui: koston kierteistä pidättäytyminen, toisen posken kääntäminen, maan hiljaisten arvostaminen, yhteiskuntaan luottaminen, armo ja anteeksianto, oman järjen käyttö käskyjen sokean noudattamisen sijasta, jne.

Helvetin sitten näkee iltauutisissa.

Vierailija
11/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten ongelma on, että kun heille osoitetaan kuuta, he tuijottavat sormea ja rakentavat oppirakennelmia, jotka todistavat että se sormi onkin oikeasti kuu. Sitähän Jeesuskin alvariinsa tuskaili, kun korkealentoiset vertaukset eivät uponneet opetuslasten visaisiin kalloihin.

Taivas ja helvetti ovat molemmat vertauskuvia tulevaisuudesta, siitä millaisen maailman jätämme valintojemme seurauksena jälkipolville. 

Täällä pohjolassa meidän esivanhempamme ovat rakentaneet yhteiskunnan, joka on maailmanhistorian mittapuulla hyvin lähellä paratiisia. Tähän on päästy noudattamalla opetuksia, joita Jeesus (muiden muassa) puhui: koston kierteistä pidättäytyminen, toisen posken kääntäminen, maan hiljaisten arvostaminen, yhteiskuntaan luottaminen, armo ja anteeksianto, oman järjen käyttö käskyjen sokean noudattamisen sijasta, jne.

Helvetin sitten näkee iltauutisissa.

Mielenkiintoisesti ajateltu.

Vierailija
12/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa seuraamalla Taivas - ilman Jumalaa Helvetti.

Vierailija
13/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi kuolee ateistina, niin onko sinulla siellä taivaassa auvoista, kun tiedät lapsesi kituvan helvetissä iankaikkisesti?

Vierailija
14/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole Turingin kone, joka tietyllä algoritmilla laskee pelastusbitin ja jos se on nolla niin sielu mätkähtää armotta helvettiin, mutta jos sen algoritmin porsaanreiät tuntee niin onnistuu keplottelemaan itsensä paratiisiin vaikka synnit olisivat veriruskeat.

Parempi ettei yritäkään asettaa Jumalalle mitään yleispäteviä sääntöjä vaan luottaa, että jokainen saa henkilökohtaisen ja oikeudenmukaisen kohtelun.

Vierailija
15/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun muut luulee mitä luulevat minun tekevän ja mitä ajattelevan :) No, olen uskovainen ja elämäni on hyvää, tasapainoista ja onnellista. Ei pelkkää auringonpaistetta, mutta eihän kenenkään elämä ole. Mulla on ihan tää realismi hallussa. Taivasasia on sellainen extra-bonus kokonaisuudessa. Ainoan elämäni täällä haluan elää hyvin. Nauttien asioista jotka mitä mulle tuo onnea ja iloa.

Sinunkin kannattaisi ;)

Vierailija
16/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa seuraamalla elämä on rakkautta ja sielu jatkaa Taivaaseen - ilman Jumalaa elämä on kärsimystä ja sielu menee Helvettiin. Kuoleman jälkeen sielu jatkaa tiedottomassa tilassa, kunnes synnytään uudelleen. Edellisestä elämästä ei muisteta mitään, mutta se säilyy alitajunnassa.

Vierailija
17/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eitoimi kirjoitti:

Suhteellisesti meidän elämämme pituutta täällä vois verrata silmänräpäykseen verrattuna sitä ikuisuuteen.

Uskon Jeesukseen pelastajanani ja haluan olla kerran taivaassa pelastettujen joukossa.

On totta, että ihmistä houkuttelevat mitä moninaisemmat asiat.  Haluan kuitenkin toimia kaikessa oikein ja karttaa kaikkea syntiä. 

Sinäkin joka harrastat haureutta ja aviorikosta.  Jos mietit näitä asioita syvällisemmin, niin oletko iloinen, että puolisosi on harrastanut seksi niiden miesten tai naisten kanssa ennen sinua.

Ole iloinen, että oikeat uskovat eivät nai puolisoasi.  Joku voi sitä tehdä, mutta kyllä hän siitä joutuu tuomiolle jota ei voi paeta.

Olet kerrassaan sekaisin...

Vierailija
18/18 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa kun muut luulee mitä luulevat minun tekevän ja mitä ajattelevan :) No, olen uskovainen ja elämäni on hyvää, tasapainoista ja onnellista. Ei pelkkää auringonpaistetta, mutta eihän kenenkään elämä ole. Mulla on ihan tää realismi hallussa. Taivasasia on sellainen extra-bonus kokonaisuudessa. Ainoan elämäni täällä haluan elää hyvin. Nauttien asioista jotka mitä mulle tuo onnea ja iloa.

Sinunkin kannattaisi ;)

Et siis elä oikein. Raamatussahan ihmisille luonnollisista ja nautinnollisista asioista tehdään syntiä ja väärää.

Miksi jumalille aina uhrattiin esim. ruokaa? Mitä jumala sillä tekee? Koska ihmiset projisoivat itsensä keksimiinsä jumaliin. Resursseista oli pulaa ja ruoka oli ihmisille arvokasta. Tuskin oikeata jumalaa kiinnostaa kenen kanssa, milloin ja missä asennossa harrastan seksiä. Vai onko hän joku pusikoissa tiiraileva pervo?