Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hyvännäköisen ihmisen ulkonäköä saa arvostella / kritisoida?

Vierailija
13.09.2018 |

Mistä tämä johtuu?

Olen nätti, joskus jopa kuullut olevani joidenkin mielestä kaunis, ja minun ulkonäköäni on sukulaiset ja tuttavat arvostelleet usein. Milloin ihoni on ollut huono, milloin hiukset huonokuntoiset tai väärän väriset, milloin meikkiä on liikaa, miksi en hymyile ja miksi en harrasta liikuntaa, kun voisin olla niin upea, kun olisin hyvässä fyysisessä kunnossa.

Myös poikaystäväni, joka on komea, on ollut aina suvun silmätikkuna. Häntä on kyllä kehuttu myös, mutta sen lisäksi hänen ulkonäköään on arvosteltu niin paljon, että hänelle on tullut paineita olla "täydellinen", koska on saanut arvostusta aina vain silloin, kun on ollut tietyn painoinen, hiukset tietyllä tavalla jne. Poikaystävääni on siis myös moitittu usein mm. lihomisesta.

Jos minä menisin äitiäni kritisoimaan niistä asioista, mistä hän on minua kritisoinut, en tiedä haluaisiko hän enää edes viettää aikaa kanssani. Äiti kun pitää itseään rumana, joten hänen ulkonäkönsä kritisointi on haukkumista, joten vain ilkeät ihmiset tekevät niin. Sen sijaan kritiikki minun ulkonäköäni kohtaan ei koskaan ole haukkumista, vaan vinkkien antamista sille, miten olla vielä kauniimpi.

En käsitä, miksi hyvännäköinen ihminen on aina se, jota saa hyvällä omallatunnolla kritisoida ulkonäkövirheistä ilman, että kukaan sanoisi kritisoivan käytöksen olleen loukkaavaa. Mikä hitto siinä on!?!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ketään saa arvostella tietenkään. Mikset itse sano, että tarviiko koko ajan arvostella, antakaa mun näyttää siltä kun näytän?

Vierailija
2/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sen tällä palstallakin. Kauniiden naisten ulkonäöstä etsitään kaikki virheet, vähätellään ja haukutaan. Harvoin kukaan puolustelee niin paljon kauniin naisen ulkonäön moittimista kuin jos joku mainitsee virheitä tavallisten tai rumien ulkonäöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää.. koita sanoa suoraan että lopettakaa ja heitä jotain takaisin tai sitten tuudittaudu sillä että olet sentään niin hyvännäköinen että kokevat tarpeelliseksi ulkonäkösi miettimisen.

Vierailija
4/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei hyvännäköinen vaan luule olevansa jotain ja ylpisty liikaa. Parempi muistuttaa, että parantamisen varaa aina on.