Supistuksilla vai vesien menolla?
Miten siis alkoi synnytyksesi? Supistuksilla vai vesien menolla ja rauhoittuiko vauva ennen H-Hetkeä?
Itse tässä omaa pääsyäni " punnertamaan " kuumeisesti odottelen, muiden kokemukset HYVIN kiinnostavia :)
Pikkumiina 38+3
Kommentit (25)
Ensin limatulppa irtosi myöhään illalla ja samantien alkoi vähitellen voimistuvat supistukset. Odotin aamuun ja seitsemän aikoihin aamulla oltiin sairaalassa. iltaan meni siellä kunnes lääkäri puhkaisi kalvot. Lopulta kohdunsuu ei auennut kuin 3 cm joten päädyttiin sektioon.
olimme menneet nukkumaan aamuyön puolella. Veriviiruista imaa tuli niin paljon, että luulin vesien lorahdelleen ennen kuin tarkastelin lähemmin mutta ei, kyllä se vain limatulppaa oli. Heti limatulpan irtoamisen jälkeen alkoi menkkamaiset jomotukset ja tunnin-kahden sisällä jo napakat supistukset. Silti syntymään meni vielä hyvä tovi- poika syntyi seuraavan päivän iltana. Kalvot puhkaistiin salissa vauhdittamaan synnyttystä saatuani epiduraalin. Minun mielestäni synnytys oli silti lempeä kokemus :o)
Ja poika oli mielestäni edellisenä vuorokautena tavallista hiljempaa.
Heräsin perjantain ja lauantain välisenä klo 4 siihen, että jotain tuntui lorisevan petiin. Vessassa sama meno jatkui. Soittelin Naikkarille ja käskivät tulla. Jos oikein muistan, olin jo vähän auki.
Olin osastolla koko päivän ja supistukset alkoivat lauantai-iltana klo 20. Vauva syntyi sunnuntaiaamuna klo 6.40. Eli vesien menosta kului noin 26 tuntia siihen, että poika syntyi.
Mulla esikoisen syntymä käynnistyi vesien menolla. Heräsin 5ltä siihen että kuului tosi luja POKS ja sitten pomppasin pystyyn ja menin vessaan, siihen lattialle sitten lorisi vedet :) Se poksahdus oli oikeesti tosi hassu :D Limatulppa oli lähtenyt 2-3 päivää aikaisemmin. En muista mitään erityistä hiljenemistä vauvan liikkeissä. Maha oli ollut löysällä limatulpan irtoamisesta lähtien. Suppareita mulla ei ollut yhtäkään ennen kuin sitten vesienmenon jälkeen sairaalassa. Sitten ne alkoi tullakkin heti 2-3min välein ja kipeinä ja vettä lorahteli kokoajan lisää. Samoin alkoi oksettaa :/ Mikä ei ollut kovin kivaa, yrjösin pari kertaa. Me ei saatu tulehduksia pojan kanssa, vaikka vesien menolla alkoikin. Tosin ehkä mulla ei kestänyt kovin kauaa se synnytys siitä vesien menosta kuitekaan, kun 5ltä meni vedet niin poika oli syntynyt klo 14. Pitää tällä kertaa laittaa sänkyyn muovifrotee jos en ehdikkään nousta ennenkuin lorisee :)
T:Moonagirl rv 33
Muksu mylläsi viimeiseen saakkaa kuin mikäkin. Ns. pinni (asetetaan vauvan päähän, jotta kuunnellaan sydänaaniä) piti asettaa monta kertaa uudestaan! :) Lapsivesi meni vasta ponnistusvaiheessa, vaikka olikin supistellut äärettömän kovaa...