Takana hyvin rankka alkuraskauden keskenmeno. Mites uskallan enää raskautua ja etenkin synnyttää?
Olin 7. viikolla raskaana, tiedettävästi ensimmäinen raskaus. Aloin vuotaa rajusti verta ja kuvittelin kuolevani siihen paikkaan. Sairaalassa meinasin monta kertaa menettää tajuntani. Mies pesi päällyshousut moneen kertaan kylmässä vedessä ja vesi värjäytyi tummanpunaiseksi. Verta tuli aivan tajuttomasti.
Kohtua tyhjennettiin Cycotecilla. Siitä aiheutuvat kivut olivat täyttä helvettiä, eikä kipulääkitys tuntunut auttavan yhtään. Huusin tuskissani sairaalan vuoteella kolmisen tuntia kohdun supistellessa rajusti ja värisin kylmästä. Pyytäessä lisää kipulääkettä minulle sanottiin, ettei enempää voi antaa ja lääke alkaa vaikuttaa kyllä kohta.
Jos pelkkä keskenmeno tuntuu täydeltä helvetiltä (suurin kiitos Cycotecille), miten sitten synnytys?
Kommentit (23)
Minä pyörryin monta kertaa kohdun tyhjennyksessä viikoilla 11. Yksi syy on se, etten muistanut ottaa kipulääkettä joka hillitsisi vuotoa. Kivut oli kovat ja menihän siinä housut mutta eipä ollut mitään verrattuna kipuihin kun synnytin tyttäreni viikoilla 40+6.
Kyllä sä uskallat. Synnytyksen jälkeen ne kivut unohtuu kun saa vauvan syliin. :) Tosin sitten on erittäin veemäiset kivut alapäässä ja jälkisupparit etenkin imettäessä.. :D Mutta semmosta se on.
Ap me kaikki tiedämme kyllä mikä on cytotec.. :D Se annetaan aina abortissa, kohdun tyhjennyksessä tai synnytyksessä jos ei meinaa käynnistyä itsestään. Otas huomioon että synnytyskivut on niin kovat yleensä, että saat kyllä halutessasi epiduraalin ja muuta lievitystä.
Syntyi perätilan takia sektiolla.