Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko äitisi sinua hoikempi?

Vierailija
13.09.2018 |

Jos on, oletko saanut kuulla koskaan painostasi?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hän muistini mukaan seisemisen kiloa  minua hoikempi mutta hän kyllä myös minua 13 centtiä lyhyempi.

Vierailija
42/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut. Olemme jo 50 v ja 80 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eii. Äotiini onn isoompii jaa äitiini siisko on varmaaan yli 100 kg.

Miteen tuoo menee geneisssä tuo hommma. Veljeni on about yli 190 pitkäää. Matemaaattisesti laskeee nopeamminn mutta arkiälylltään taaas tyhmempi.

Vierailija
44/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella monella suurten ikäluokkien naisilla on tuo ihme syömättömyysmarttyrointi, kuikeluuden (alipaino ja nälkiinnyttäminen) ihannointi ja sitten sen oman ”paremmuuden” hierominen muiden naamaan.

Muista miten lapsuudessa vanhemmat suureen ääneen arvosteli ja haukkui kaikkia sukulaisia/tuttuja jotka oli lihavia. Joku rikollinen huumediilerikin oli niiden mielestä kunniallisempi ihminen kuin LIHAVA.

En ymmärrä. Mistähän toi nyt sitten on aikanaan kummunnut.

Hmm. onko tuo enempi suurten ikäluokkien tapa hakkua ja halveksia ylipainosia, kun minä olen luullut ja uskonut, että se on enempi nuorempien ikäluokkien käytöstä. Toien minkä luulen olevan nuorempien ja pienempien ikäluokkien tapa on se, että siinä missä suurilla ikäluokilla ja heitä vanhemmilla ikäluokilla, ennen sotia ja sotien aikana syntyneillä oli tai on edeleen hyvää ja huomaavaista käytöstä syödä lautanen tyhjäksi ja patistaa syömän; ei ollut sotien aikana varaa nirsoilla tai kyllä afrikassa joku nälkäine olisi hyvillään tuosatkin, minkä muka aiot nyt jättää syömättä... Niin nuorempi polvi jättää syömättä ja katsoo elintarvikepakkauksen kannesta viimeisen myyntipäivän ja kuvittelee sen tarkoittavan samaa kuin viimenein käyttöpäivä ja osa kokee syyllisyytä ruokahviksitä ja toiselle puolelle yritetään opettaa ja valistaa sen haitoista. -  Nuorempia ikäpolvia on kyllä varmasti pyöristää ja lihottanut pakkauskokojen suureneminen, ruoan saamisen helppous ja vaivattomuus ja arkiliikunnan väheneminen.     

Vierailija
45/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole äiti minua hoikempi. Minä olen se hoikempi meistä.

Molemmat ollaan hoikkia. Äiti painaa 55 kg minä 54! Pituudet äiti 166 ja minä 167 niin että samaa kokoluokkaa ollaan. Vartalon malli vain erilainen.

Koskaan en ole saanut kuulla painostani hänen taholtaan, muiden kyllä.

Vierailija
46/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se mulle jtn sanoo nii se on tyytyväinen jos oon pyöree. :D Jos oon hoikka tai laiha nii se arvostelee negatiivisesti. :D Ja sit pyöreänä on sillee hyvä oot, joojoo. :D Viimeks ku olin tosi hoikka nii se tuijotti vaan et O________o ja oli sillee voi hyvä luoja nyt sä oot just tollanen niinku jonkun miehen ihanne on, jos oon vaikka kertonu jstn et miehet valittaa jos oon pyöree, ja tökkkäs mua ja pyys lihottamaan. :D

Vierailija
47/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan myös ihan täysin eri mallisia joten ei voi sillee verrata :DD :DDD Ei oo tullu sellasta asetelmaa ku ollaan nii eri kroppasia :D

Vierailija
48/62 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvun naiset ovat pyöreähköjä. Niin oli äitikin eläessään ja niin olen nykyään minäkin. Nuorena olin hoikka kuten oli kuvien perusteella äitikin. Mutta jokainen meistä on kantanut läskinä ylpeästi itse, ei ole tarvittu kantoapua.

Vierailija
49/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Äiti 160cm/60kg, minä 159cm/65kg,

Muut eivät meinaa uskoa sillä näytän laihemmalta kuin äitini kehon koostumuksen takia.

Vierailija
50/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on lihavampi.

Vierailija
51/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on äitini hoikempi, ja kyllä olen saanut koko elämäni kuulla painostani. Samalla äiti on tehnyt aina pöydän täyteen ruokaa ja leipomuksia ja tuputtanut ja tuputtanut, ja loukkaantunut verisesti, jos niitä ei ole halunnut syödä. Ja sitten kun niitä on syönyt, niin aina sopivassa välissä on nokkinut, kun on tuota fläsää siellä ja täällä ja ei hänellä vaan.

Isän kuoleman jälkeen äidille oli tärkein asia, että hän mahtui 50 vuoden takaiseen mustaan kihlamekkoonsa. 

Vierailija
52/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mua hoikempi, ei ole arvostellut painoani.

Vierailija
53/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minua hoikempi.

Itse olen 166cm ja 53kg. Taidan kuulua todella harvinaiseen ryhmään, minun ”pienuuteni” on nimittäin äitini ylpeyden aihe vaikka lähentelen jo keski-ikää. Olen miettinyt että mitäköhän tapahtuisi jos sattuisin lihoamaan?

Tuttuni oli vähän aikaa sitten laittanut naamakirjaan kuvan, jossa en ole edukseni. Äitini soitti ja kommentoi kuvaa, näytän kuulemma pulskalta. Ihmettelen että mistä moinen käytös johtuu, itse kun ajattelen että hoikkuus ei tee parempaa ihmistä eikä anna aihetta ylpeilyyn.

Vierailija
54/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on varmaan jonkin sortin syömishäiriöinen. Seitsemänkymppinen ja aina ollu laiha kuin tikku, syö vähäisesti, on pitkiä aikoja syömättä, ei syö lämpimiä aterioita ja korvaa ne herkuilla. Hänelle on ilmeisen tärkeää näyttää muille, että on itsekuria ja paino pysyy kurissa.

Ja usein arvostelee lihavia.

Itse olin hoikka lapsuuden ja nuoruuden, mutta olen saanut kuulla painostani jo siitä lähtien, kun painoin 60 kiloa ja pituutta löytyy kuiteski 170 cm. Äiti ihmetteli, miten olen lihonut niin paljon. Nyt painan tuosta vielä 10 kiloa enemmän ja kyllä sitä päivittelyä saan ihan tarpeeksi kuulla. Ja arvostelua läskistä perseestä ja naamasta.

Mun mummu on samanlainen. Sen puolen suvun naiset aina pyrkineet hoikkuuteen. Itse olen aina ollut myös hoikka. Muistan kun juuri olin synnyttänyt esikoiseni, hoikassa kunnossa olin synnytyksen jälkeen silloinkin. Mummo kommentoi: että oletkos sinä lihonnut..? Nyt vähän naurattaa, mutta kyllä meni silloin hormonihuuruissa tunteisiin 😄 mummulla on tapana arvostella suvun naisia, jos yhtään ajattelee että on lihonnut. Tai sitten ihan avoimesti arvostella muutamaa suvun selkeästi ylipainoista naista.

Vaikka mulla ei koskaan ole painon suhteen ollut ongelmia, on mua mummoni käytös jotenkin aina ahdistanut. En ymmärrä miten kukaan voi ottaa asiakseen huomautella toisen ulkonäöstä. Ja varsinkin kun mummoni on muuten fiksu ja aika lämmin ihminen.

Mun mummo siis on varmaan hoikemmassa (sairaalloisen laiha) kunnossa kuin minä. Äitini on ikäisekseen hyvässä kunnossa, mutta ei ole minua hoikempi.

Vierailija
55/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Aika lailla samanlaisia olemme. 

Vierailija
56/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja en ole. Sen sijaan välillä kuulen miten isäni yksinpuhelee laihdutuksesta yms kun ylipainoinen sisareni on kuunteluetäisyydellä.

Vierailija
57/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on riisitikku ollut aina 174cm ja 50kg. Syö kokoajan ja kaikkea. Itse olen 169cm ja 62kg. Olemme eri rakenteisia. Minä joudun miettimään mitä syön.

Vierailija
58/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan varmaan about saman painoisia 🤔 mutta meillä on erilainen ruumiinrakenne jonka vuoksi varmaan näytän vähän hoikemmalta. Huomauttelee jatkuvasti syömisistäni ja kuinka mun pitäs laihduttaa muutama kilo 🙄 haluan kyllä itsekin hoikistua, mutta tuo jatkuva huomauttelu aina kun näemmä on todella rasittavaa..

Vierailija
59/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Äitini on ollut koko aikuisiän normaalipainoinen mutta mä olen ollut koko ajan hoikka.

Vierailija
60/62 |
20.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta olen silti saanut kuulla painostani.

Täysin sama. Enkä ole edes ylipainoinen.