Pitkässä suhteessa olevat naiset: kehuuko miehenne teitä?
Suhteen alussa sain kuulla näyttäväni kauniilta ja hyvältä aika ajoin, mutta se hiipui ensimmäisen vuoden jälkeen. Olen tästä maininnut, että meille naisille (ja kelle tahansa!) on tärkeää kuulla olevansa haluttu kumppaninsa osalta, mutta en siltikään enää ole kuullut mitään ihanaa mieheni suusta.
Mieheni ei muutenkaan ole romanttista tyyppiä, joten kehujen katoaminen tuntuu entistä ikävämmältä. Onko tällaista tapahtunut muille?
Kommentit (46)
Vastaan miehenä: olen ollut vaimoni kanssa kohta 20 vuotta. Kehun häntä useina päivinä viikossa esim. seksikkäääksi, hyvin säilyneeksi jne. Yritän myös pitää yllä jonkinlaista läheisyyttä spontaanilla halaamisella jne. Vaimo ei yleensä reagoi oikein mitenkään, tai ehkä voi vähän hymähtää. Joskus kokee sen seksin vonkaamiseksi, vaikka enemmän kyse on spontaanista ja aidosta reaktiostani. En koskaan "suunnittele kehumista etukäteen" saavuttaakseni jotain.
Mistään huonon itsetunnon aiheuttamasta "hämmennyksestä" ei hänen reaktioissaan ole kyse, koska hän on vahva nainen. Ei vain muutenkaan tykkää mistään tunteilusta tai romantiikasta, ei ole koskaan tykännyt.
Ei kehu. Joskus vuosia sitten kehui takamustani.
Muut perheenjäsenet kehuvat toisiaan puolin ja toisin. Minä myös kehun ja kiitän miestä.
Koetan kehua, mutta (liian) harvoin sanon sen ääneen.
m
Ei kehu. Haluaisin kyllä edes joskus kuulla olevani kaunis, haluttava tms.
Mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan miehenä: olen ollut vaimoni kanssa kohta 20 vuotta. Kehun häntä useina päivinä viikossa esim. seksikkäääksi, hyvin säilyneeksi jne. Yritän myös pitää yllä jonkinlaista läheisyyttä spontaanilla halaamisella jne. Vaimo ei yleensä reagoi oikein mitenkään, tai ehkä voi vähän hymähtää. Joskus kokee sen seksin vonkaamiseksi, vaikka enemmän kyse on spontaanista ja aidosta reaktiostani. En koskaan "suunnittele kehumista etukäteen" saavuttaakseni jotain.
Mistään huonon itsetunnon aiheuttamasta "hämmennyksestä" ei hänen reaktioissaan ole kyse, koska hän on vahva nainen. Ei vain muutenkaan tykkää mistään tunteilusta tai romantiikasta, ei ole koskaan tykännyt.
Oletkohan minun mieheni? 😂 Mieheni kehuu minua ihan kyllästymiseen saakka. 😬 Yhdessä oltu kohta 18 vuotta.
Harvemmin kehuu. Se ei kylläkään ole jäänyt epäselväksi että olen edelleen haluttava.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama "ongelma". Haluaisin niin kuulla olevani kaunis, haluttava, ihana tai edes kiva, mutta ei.
Olen koittanut pukeutuakin ja tälläytyä, mutta en saa hymyä ja ihailua miehen silmistä näkymään. En tiedä, kauanko jaksan. Alkaa tuntua, että välittääkö hän enää yhtään. Ennen katsoi ihaillen / himoiten minua sillon tällöin, tai kosketti. Nyt vaikuttaa vaivautuneelta, kun osoitan rakkauttani, kosketan tai kysyn kehua uusesta lookistani "miltä näytän".
En ainakaan ole yksin asian kanssa! :(
Minuakin on alkanut pelottaa tulevaisuumme. Miehessäni ei muuten ole mitään vikaa, mutta olen suhteemme alusta alkaen joutunut sopeutumaan uudenlaiseen tapaan antaa hellyyttä (=hyvin maltillisesti). Se on ollut minulle ok, mutta kieltämättä turhauttaa, ettei huomionosoituksia enää tule.
Mielestäni parisuhteeseen kuuluu toisen huomioiminen - muutenkin kuin kaupassa käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla! Jatka samaan malliin.
Mitä te muut ajattelette tilanteestanne: oletteko huolissanne tulevaisuudesta vai oletteko jo turtuneet tilanteeseen?
Nyt jo eksä sanoi 17 vuotta kestäneen yhdessäolon alussa kerran, että ei olisi voinut ikinä uskoa, että törmäisi naiseen, joka olisi samalla kertaa kaunis, älykäs ja hauska. Sen jälkeen ei tavuakaan, hänhän oli asian jo kertonut.
Kehuu usein kauniiksi ja antaa aina erityismaininnan pepulle. Yli 20 vuotta yhdessä.
Ei ikinä hyvää eikä huonoa kommettia ulkonäöstä.Olen kyllä pirtsakka mukiinmenevä tyyppi,tiedän. Kun on itselleen huonolla tuulella,vetää kehiin minun vanhoja lauseita railakkaastikin moittien,siis tooosi vanhoja juttujakin ja aivan miniasioita. Se on luonnetyyppi. Kestän ,kun ei ole muita vikoja ,todella pitkä liitto takana.
Ei kehu. Muutama vuosi sitten riidan jälkeen sanoin tästä asiasta jopa hänelle ja pyysin, että hän sanoisi jotain hyvää ja sanoihan hän: "sä et ole niin lihava kuin Kirsi" (tämä Kirsi on hänen veljensä vaimo). Siihen piti tyytyä, se oli hänen mielestään hyvä kehu ja minun olisi pitänyt siitä varmaan syttyä.
Mies kehuu kyllä joskus tekemääni ruokaa, tapaani olla lastenne äiti ja myös hyvää kuntoani, mutta ulkonäöstä ei hyvää kuilu vaikka aika monet kehuvatkin, mm. anoppi.
Meillä on kuitenkin ihan mukavaa yhdessä ja mies selkeästi arvostaa minua, mielipiteitäni ja sanomisiani. Seksiäkin on usein, joten näillä mennään. Yhdessä olemme olleet yli 20 vuotta.
No joo.
Mies on kyllä se romanttisempi meistä.
Kehun itekin kai joka pvä jotain : )
21 v takana
Vierailija kirjoitti:
Kehut hyvin säilyneeksi? Lopeta. Sahaa omaa oksaasi.
Kehuu, ja kadunmiehet kehuu ja työkaverimiehet kehuu.
Mukavaa olla kaunis, kiva ja tykätty.
Kehuu melkein päivittäin, ja niin teen itsekin. Yhdessä on oltu 15 vuotta.
Kyllä joka viikko kuulee kehua että on kaunis, seksikäs ja hyvä äiti jne. Osoittaa rakkauttansa myös erilaisilla teoilla, kukkakimpuilla, lahjoilla, illallisilla yms 😊
Alussa kehui kauniiksi, mutta vuosien kuluessa enemmän on kehunut fiksuksi, luotettavaksi ja mukavaksi.
Mulla sama "ongelma". Haluaisin niin kuulla olevani kaunis, haluttava, ihana tai edes kiva, mutta ei.
Olen koittanut pukeutuakin ja tälläytyä, mutta en saa hymyä ja ihailua miehen silmistä näkymään. En tiedä, kauanko jaksan. Alkaa tuntua, että välittääkö hän enää yhtään. Ennen katsoi ihaillen / himoiten minua sillon tällöin, tai kosketti. Nyt vaikuttaa vaivautuneelta, kun osoitan rakkauttani, kosketan tai kysyn kehua uusesta lookistani "miltä näytän".