Kuinka sinä käyttäydyt asiakkaana?
Huono käytös vain lisääntyy.
Miksi tiuskit, kiroilet tai huudat?
Miksi luulet voivasi hoitaa täysi-ikäisen ihmisen puolesta asioita ilman hänen lupaansa? Tiedätkö mikä on tietosuojalaki?
Kommentit (7)
Salavihkaa. Jos jokin menee pieleen en anna sitä tiedoksi mukavasti enkä ikävästi, vaan äänestän jaloillani.
Tykkään itse, jos asiakas on tavallinen, osaa sanoa kiitos tai ole hyvä, on oma itsensä ja luontevasti ystävällinen. Niin tämmöinen yritän itsekin olla. Siis jos olen väsynyt, yritän olla edes normaalikohtelias, jos taas perusvireessä, olen ystävällinen mutta en "yliystävällinen". Tiedän, että hassuttelu piristää myyjän päivää ja jos tulee hyvä mahdollisuus sellaiseen niin lähden kyllä heittämään läppää.
Vierailija kirjoitti:
Huono käytös vain lisääntyy.
Miksi tiuskit, kiroilet tai huudat?
Miksi luulet voivasi hoitaa täysi-ikäisen ihmisen puolesta asioita ilman hänen lupaansa? Tiedätkö mikä on tietosuojalaki?
Miksiköhän sinä kuvittelet, että juuri minä käyttäydyn huonosti?
En hoida muita kuin omia asioitani.
Ilmeisesti ei ole kyse kuitenkaan kaupan kassalla asioinnista?
-------
Käyttäydyn asian vaatimalla tavalla.
Jos tulee sanomissyy, sanon kyllä, koska ei minua pompotella superpallon tavoin sinne ja tänne (varsinkaan, jos olen maksava asiakas).
Kun maksan, vaadin edes jonkin moista palvelua.
Käyttäydyn hyvin, en sikaile ja olen ystävällinen, katson silmiin ja vastaan tervehdykseen sekä kiitän. Olen työskennellyt asiakaspalvelussa face-to-face puolella 15v ja puhelimessakin muutaman vuoden.
Osaan kyllä antaa kritiikkiä ja palautettakin, jos sellaiseen on aihetta, mutta toimin silloinkin asiallisesti. Koska kaikkihan (alalla työskennelleet) tietävät, että huutajien ja raivohullujen palaute menee korkeintaan kahvihuoneen puolelle hupimateriaaliksi tai kirjalliset palautteet vessapaperiksi. Yleensä myös asia saadaan hoidettua puolet nopeammassa ajassa, kun palautteen antaja on rauhallinen ja puhuu normaalilla äänellä sekä artikuloi ymmärrettäviä sanoja ja mikä tärkeintä, myös kuuntelee vastapuolta. Huutamiseen ja haukkumiseen voi toki halutessaan tuhlata 30min kummankin aikaa, mutta se itse asia ei ole sinä aikana edennyt piirun vertaa eteenpäin.