Voiko tulla jotain komplikaatioita patikoinnista? Olen raskaana
Olisi tiedossa patikointireissu. Kävellään n.25-30 km. En siis harrasta mitään erityistä liikuntaa, päivässä tulee käveltyä ehkä 3 km joka päivä ja vkl joskus enemmän. Lihava en ole.
Raskausviikkoja on 18 ja aloin nyt miettimään että tuollaiseen liikuntaan tottumattomalle onko typerää edes harkita? Tai siis onko siitä haittaa sikiölle?
Kukaan muu seurueessa ei ole raskaana, joten varmaan aika rivakasti mennään (tottakai levähdetään ja syödään välillä) mutta tuskin muu porukka tykkää jos minun takia pitää liikkua jotenkin suunniteltua hitaammin. Paluumatka on samanmittainen.
Kommentit (9)
Ei tule noilla viikoilla mitään komplikaatioita. Jos olisit viimeisilläsi, niin varmaan alkaisi supistelemaan.
Itse patikoin vielä raskausviikolla 30 ilman ongelmia. Rauhallista kävelyä vaan.
Noilla viikoilla voit vielä vaikka juosta muiden mukana jos siltä tuntuu 😁
Oman voinnin mukaan. Jos alkaa supistamaan niin sitten on kyllä hidastettuva tahtia, muuten anna mennä vaan..
No hyvin voit mennä. Ota vaan huomioon että raskaana hengästyy helpommin ja jalat alkavat myös äkimmin väsymään. Että voi alkaa sua kaduttamaan jossain vaiheessa.
Toki vaikuttaa sekin kuinka painavat kantamukset on mukana? Kohdunlaskeuma ei ole kiva juttu.
Mä en lähtisi jos olisin tottumaton. Joudut useammin pysähtymään vessaan ja voi olla, että matka käy hitaammin kuin muulla porukalla.
Ei raskaus oo sairaus. Aivan hyvin voit mennä muiden mukana ku viikkojaki noin vähän.