Käytättekö siivoojaa kotona?
Minkälaisia kokemuksia siivouksesta? Meille on tulossa vuoden alussa esikoinen ja ollaan muuttamassa lähes 100 neliöiseen asuntoon ja oon jo nyt aika varma, että en vaan jaksa siivota sitä säännöllisesti. Oon ajatellu että esim.kolmen viikon välein jos saisi lattiat puhtaaksi ja matot tampattua niin itse voisi hyvinkin siinä välillä pitää huolta asunnosta.
Onko verovähennysrumba helppo toteuttaa?
Miten pitkään siivooja siivoaa esim.95-100 neliöistä asuntoa ja mitä siihen kuuluu?
Kommentit (5)
Ok kiitos! Mulle riittäis se jokatoinen vko. Haluaisin edes kerran kuussa matot ulos ja tampattavaksi ja luuttuamisen. Lapsi varmasti möyrii lattialla.
Myöskin esim.uunin pesu, kylpyhuoneen kalkkeumat yms kaivonpuhdistukset on jääny kiireisessä elämässä. Niitä en oo priorisoinu, mutta nyt ajattelin että alan priorisoimaan, vaikkakin sitten ostettuna!
Muistan joskus kun mielessäni ihmettelin kun sinkku 30v tilasi siivoojan kotiinsa, mutta nyt en enää ihmettele, koska oon kans itse työelämässä nyt 6 v olleena ihan poikki ja siivous ei vaan onnaa..
Oon lakannu syyllistämästä itseäni laiskuudesta ja ajattelen, että koska oon käyny kokopäivätöissä 8h päivässä stressaavissa pätkätöissä niin oon tehny ihan tarpeeksi.
Suosittelen lämpimästi. Mäkin siis käytin siivojaa kun lapset oli pieniä. Oli todella ihana keskittyä vaan lapsiin/perheeseen ja kotona vallitsi rauha kun ei tarvinnut alkaa perjantaisin kinaamaan miehen kanssa siivouksesta. Se oli koko rahan arvoista!
T. Se ed vastaaja
Meillä 85 m2 ja siivooja käy noin joka 3. viikko. Menee kerrallaan perussiivoukseen 3-5 tuntia. Viiteen tuntiin kuuluu saunan kunnollinen pesu tai ikkunoiden pesu. Meillä ei ole paljoa tavaraa esillä.
Kuinka hyvin teiniäiti ylipäätään, saati yksin lapsiaan kasvattava monen lapsen teiniäiti muka osaa hoitaa lapsensa? Vaipat vaihtaa juu, mutta kun se omakin aikuiseks kasvaminen on kesken. Niin miten osaa vastata lapsensa tarpeisiin? Miten toimii aikuinen-lapsisuhde jos äiti EI OLE aikuinen?
Mä käytin pari vuotta siivojaa kerran viikossa. Meillä oli yksityinen yrittäjä eli sama työntekijä aina ja siivosi n 4-5h kerrallaan. Joka kolmas viikko on vaikea saada siivojaa koska niiden taipuu harvoin sellaaiseen vakkariaikaan. Joko kerran kerran viikossa tai joka toinen viikko - josnsiis haluat saman henkilön. Suosittelen samaa henkilöä koska sitten voit sopia mitä tehdään. Itselläni oli joka toinen viikko erilainen siivous ja jos halusin jotain ekstraa, esim uunin pesun niin se oli jostain muusta sitten pois. Mulla oli todella hyvä siivooja!
Se kauanko sun kämppä kestää siivota on tosi vaikea sanoa, neliöt ei kokonaan ratkaise vaan esim tavaran määrä ja se kuinka nipo sä oot. Pyydä arvio ennen ensimmäistä käyntiä.
Kotitalousvähennyksen saat helposti, säästä kuitit. Taitaa olla 100€ omavastuu.