Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-keskus, onko auttanut jotakuta työllistymisessä?

Vierailija
12.09.2018 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen. Toiminta vaikuttaa omaan silmääni täysin tehottomalta ja siksi kyselen, onko joku työtön oikeasti saanut koulutustaan vastaavaa (palkka-) työtä työkkärin avustuksella?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin ihan suoraan ettei heillä ole mulle mitään tarjottavaa. Olen korkeakoulutettu ja pitkä työura takana Ei siis työtarjouksia eikä mitään kursseja.

Sen sijaan olen löytänyt ihan parhaat työpaikkailmoitukset mol.fi -palvelusta ja yhteen niistä työllistyin lopulta, monessa muussa kävimme haastattelussa. Sinänsä välillisesti siis auttoi.

Mutta jotenkin suorastaan masensi se ettei sieltä saanut mitään apua. Yritin hyödyntää kaikki palvelut. Kävin mm. ammativalinnanohjauksessa selvittämässä mahdollisuuksia uudelleenkoulutukseen. Siellä selattiin ammattikorkeiden nettisivuja että missä on syksyllä yhteishaku. Mitään neuvoja esim. opintojen rahoitukseen tai oikein mihinkään ei saanut. Oma yhteyshenkilöni oli kyllä kovin ystävällinen, mutta koska en ollut "vaikeasti työllistettävä" niin konkreettinen apu jäi ihan nollaan. Tarjolla oli lähinnä niitä kättelykursseja ja näin laadit cv:n kursseja. Kannattaisin Tanskan mallia jossa saa oikeasti henkilökohtaista kartoitusta ja neuvoja. Nyt teet netissä "suunnitelman" joka on yhtä tyhjän kanssa.

Itsellehän se vastuu aina saa, mutta joskus helpottaisi ihan vaikka vaan puhua tilanteesta ja kartoittaa niitä hemmetin piilotyöpaikkoja jonkun muunkin avulla - esim. verkostoja hyödyntämällä.

Vierailija
22/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tapahtuu, jos hallituksen kaavailut te-tätien bonuksista menee läpi? Tulee ämmiin vipinää ja alkaa pitkäaikaistyöttömät löytää itsensä yhä useammin ilmaistyöntekijän roolista jossain firmassa.

Ei tapahdu mitään muuta erityistä kuin se, että selvityspyyntöjä pitää tehdä entistä enemmän. Koska kansa halua tehokkuutta, niin ryhdytään tehokkaiksi eli 6 kk työttömyyden jälkeen voit päästä vaikka vertaistukiryhmään, jossa on käytävä 6 vko ajan joka päivä.

Jos bonus on siitä kiinni, saako täti osotettua pitkäaikaistyöttömälle työpaikan, niin mietippä uusiksi.. pilipali palikka kurssit ei oo työpaikkoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden palkkatukityöpaikan eli pätkähomman sain joskus vuosia sitten. Sen jälkeen etsin työni itse, kun te-toimisto ehdotteli vain täysin turhan cv-netin täyttämistä.

Vierailija
24/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnilla ja valtiolla on omat rekry sivustot, entä joku monster tms. Ei kai ne mitään työkkärin sivustoja ole..

Vierailija
25/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri puolen vuoden mittaisen palkkatukityön työkkärin Työpisteen kautta. Samaan työympäristöön olen tähtäämässä tulevaisuudessa, joten tämän parempaa työtä en olisi voinut löytää. Paikkaa oli mahdollista hakea vain työkkärin kautta, ei ollut julkisessa haussa ollenkaan.

N20

Vierailija
26/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos löysit työpaikan te-palvelut.fi -sivuilta, niin te-toimisto auttoi sinua työllistymisessä. Tuo kun lienee ainoa ilmainen työpaikkoja ilmoittava nettipalvelu.

Et oo tainnu sit netistä töitä pahemmin etsiä, jos luulet että mol.fi on ainoa työpaikkailmoituksia tehtaileva sivusto. Ja ootko kuullut lehti-ilmoituksista? Niilläkin monet löytää töitä.

Mikä muu mainokseton sivusto on sellainen, että työnantaja saa ilmoituksen sinne maksamatta mitään? Vilkaise huviksesi joskus, mitä lehti-ilmoitus maksaa.

Vierailija
27/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tapahtuu, jos hallituksen kaavailut te-tätien bonuksista menee läpi? Tulee ämmiin vipinää ja alkaa pitkäaikaistyöttömät löytää itsensä yhä useammin ilmaistyöntekijän roolista jossain firmassa.

Ei tapahdu mitään muuta erityistä kuin se, että selvityspyyntöjä pitää tehdä entistä enemmän. Koska kansa halua tehokkuutta, niin ryhdytään tehokkaiksi eli 6 kk työttömyyden jälkeen voit päästä vaikka vertaistukiryhmään, jossa on käytävä 6 vko ajan joka päivä.

Jos bonus on siitä kiinni, saako täti osotettua pitkäaikaistyöttömälle työpaikan, niin mietippä uusiksi.. pilipali palikka kurssit ei oo työpaikkoja

Kuule, ei ne ryhdy metsästämään bonusta, joka nykyarvion mukaan on 50 e/työllistynyt henkilö (vrt. ostopalvelut, joissa maksetaan 500 e/työllistynyt). Koska se korvaus on olematon ja koska siihen liittyy monia ehtoja (te-toimistolle asetetaan tavoite, joka jaetaan virkailijoiden kesken ja jos ei te-toimisto saavuta omaa tavoitetta, ei yksikään virkailija saa bonusta)

Vierailija
28/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin soi ja paikallinen yrittäjä pyysi työhaastatteluun. En ollut hakenut paikkaa. Oli saanut tietoni te toimistosta. Oli vielä oman alani töitä ja palkkakin ihan ok. No ei sitten kuitenkaan palkannut minua.

Vierailija
29/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan olen saanut sieltä apua. Pääsin ensin 2kk ajaksi työhöntutustumaan, eli sillä 9€/päivä, terveyskeskuksen vuodeosastolle. Työkkäri tarjosi sitä paikkaa ja muutamaa muuta, ja sen jälkeen pääsin työvoimakoulutukseen lähihoitajaksi.

Olin silloin 21-vuotias, ollut kotiäitinä kolmisen vuotta, eikä ollut mitään ammattitutkintoa, vain lukio. Ei ollut varaa lähteä opiskelemaan pelkällä opintotuella, vaikka mies kävi töissä. Oli kuitenkin asuntolaina ym maksettavana ja kotihoidontukikin oli hurjasti suurempi kuin opintotuki, samoin työttömyyspäiväraha... Joten onneksi pääsin työvoimakoulutukseen työttömyystuella. Sen jälkeen ei ole tarvinnut työttömänä olla. Myöhemmin opiskelin vielä sairaanhoitajaksi.

Vierailija
30/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mieheni kerran sai! Ihme ja kumma. 10 vuotta sitten yhdellä yksikielisellä paikkakunnalla tarvittiin kaksikielistä työntekijää hänen akateemisesta alallaan. Ja mieheni oli jo 42-vuotias.

Mutta kolmen vuoden kuluttua se vakanssi lakkautettiin.

Mutta en ole koskaan muulloin kuullut, että joku heidän avullaan työllistyisi alalleen.

Mutta huomatkaa, että siinä haettiin aidosti kaksikielinen tuohon hommaan. Ei kelvannut mikään pakkoruotsin suorittanut. Suomessa on paljon kaksikielisiä.

Vierailija
31/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökunta jotain elämäänsä kyllästyneitä mulkkuja, tiuskivat ja kohtelevat huonosti asiakkaita.

Toivottavasti ikinä ei enää tarvitse sinne mennä.

Vierailija
32/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ennen sieltä on saattanut päästä työn syrjään kiinni palkkatuen avulla. Nyt valtaosa näistä rahoista valuu pilipalikurssien pitäjille.

Vierailija
33/33 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiärtoiseen kirjoitti:

Ei ole ilmeisesti TE-toimiston "To do" -listan kärjessä tämä työllistäminen.

Kuhan saavat narautettua päivärahanne aktiivi-, passiivi- yms. höpöhöpön jutuillaan, niin

homma on hoidettu. Hommatkaa itse paikka tai alkakaa yrittäjiksi. Toki saattavat teille ns. kuntouttavaa työtoimintaa 9,-/pv järjestää. Vaikkei siis teillä ole mitään sairautta, vammaa tai vaivaa, josta kuntoutua.

Eli ts. työttömyys katsotaan tällaiseksi "vammaksi".

Höpöhöpö työkkäri mitään kuntouttavaa työtoimintaa järjestä, vaan kunnat. Eli käytännössä kunnan sosiaalityössä pitää olla asiakkuus. Sitä voittekin miettiä, että millä ansioilla sen asiakkuuteen pääsee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän