Mietin nykyään usein miltä näytän muiden silmissä ja tajuan miten...
mitätön olen. Katsotteko te koskaan itseänne muiden silmin? Moni ihminen kuvittelee olevansa maailman napa, siksi itseä hävetään ja mietitään liikaa omaa ulkonäköä. Loppujen lopuksi kaikki miettivät vain itseään. Ja ne jotka miettivät muita enemmän kuin itseään ovat niin pimeitä, ettei ketään pitäisi hetkauttaa heidän mielipiteensä.
Olen siis oikeasti mitätön. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, luultavasti huono, koska se saa minut miettimään liikaa sitä, mikä merkitys millään loppujen lopuksi on. Ja kun tajuaa tämän, se masentaa. Kaikki on loppujen lopuksi turhaa.
Kommentit (4)
Tuo on ongelma, sillä itse tiedän että minun pitäisi laihduttaa, mutta en haluaisi antaa muille valtaa arvioida ihmisarvoani ulkonäön perusteella.
Ylipaino on silti ainoa minkä ihmiset minussa näkevät, joten tämä on pattitilanne.
No sitten olen poikkeus. Yli 60. Liikun ja olen aktiivinen. En käytä mummovaatteita..punaista väriä paljon. Päällysvaatteisakin. En tosiaan välitä mitä muut minusta ajattelee jos jollakin on aikaa sellaista pohtia. En myöskään tuomitse ketä än ulkonäön perusteella. Jokainen eläköön omaa elämää niinkuin haluaa. Elämme vain kerran ja jokainen meistä on uniikki yksilö.
Harva ihminen on sinusta kiinnostunut, koska valtaosa heistä miettii lähinnä itseään.
Voit keskittyä kiinnostaviin asioihin, esimerkiksi luontoon, taiteisiin tai mukaviin ihmisiin.