Miten unisex-pukuhuone ehkäisee seksuaalista häirintää?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809072201185909/
"Sukupuolivähemmistöön kuuluvat asiakkaat ovat kohdanneet rankkojakin häirintätapauksia liikuntapaikoissa ja tästä syystä liikuntapalvelut eivät ole monelle saavutettavia. Esimerkiksi sukupuoltaan korjaavan ihmisen liikuntaharrastus voi olla pitkään katkolla muiden asiakkaiden uhkaavan käytöksen takia, Setan Transtukipisteen palveluohjaaja Miska Salakka kertoo."
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihetta sivuten, unisex vessat näin naisen näkökulmasta ovat usein niin kusessa kauttaaltaan, että soisin ettei niitä ole, ainakaan kunnes kaikki miehet osaavat käyttää vessatiloja asianmukaisesti.
Kyllähän sinä tiedät minkälaisia hetki kerrallaan viettiensä perässä eläviä lorottelijoita miehet ovat. Not gonna happen.
Olet oikeassa. Nyt aloin sulkemaan miesten puolella kuntosalilla vessanpöntön kannen aina käytettyäni pönttöä. Periaatteesta, jotta seuraavalle käyttäjälle mahdollisesti tulisi ajatus siitä, miksi kansi on suljettu.
Useimmat miehet on niin "miehiä", ettei ne edes pönttöä voi sulkea tai pissata pönttöön lattialle roiskimisen sijasta, koska sellainen on niille "miehille" liian naisellista. Miehuus poistuu mielestään, jos ei ole hieman epäsiisti. Miehenä kyllä ärsyttää helvetisti, kuinka epäsiistejä miehet ovat kuntosalin vessoissa ja roskisten suhteenkin. Itse arvostan siisteyttä ja tunnen itseni miehiseksi tästä huolimatta.
Mä taas oon luullut, että kansi suljetaan siksi, ettei kukaan vaan luule, että muuten kuin paskalla oltais pöntöllä istuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aihetta sivuten, unisex vessat näin naisen näkökulmasta ovat usein niin kusessa kauttaaltaan, että soisin ettei niitä ole, ainakaan kunnes kaikki miehet osaavat käyttää vessatiloja asianmukaisesti.
Kyllähän sinä tiedät minkälaisia hetki kerrallaan viettiensä perässä eläviä lorottelijoita miehet ovat. Not gonna happen.
Olet oikeassa. Nyt aloin sulkemaan miesten puolella kuntosalilla vessanpöntön kannen aina käytettyäni pönttöä. Periaatteesta, jotta seuraavalle käyttäjälle mahdollisesti tulisi ajatus siitä, miksi kansi on suljettu.
Useimmat miehet on niin "miehiä", ettei ne edes pönttöä voi sulkea tai pissata pönttöön lattialle roiskimisen sijasta, koska sellainen on niille "miehille" liian naisellista. Miehuus poistuu mielestään, jos ei ole hieman epäsiisti. Miehenä kyllä ärsyttää helvetisti, kuinka epäsiistejä miehet ovat kuntosalin vessoissa ja roskisten suhteenkin. Itse arvostan siisteyttä ja tunnen itseni miehiseksi tästä huolimatta.
Minkä ikäinen lienet? Luulin, että kaikki opetetaan pienestä pitäen sulkemaan vessanpöntön kannen ennen huuhtelua. Ilmeisesti jotkut eivät ymmärrä, miksi kansi suljetaan.
Me normaalit ihmiset emme sulje, ja hengissä vielä ollaan lähes nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä. Sinne vaan saatana eikä ketään oikeasti kiinnosta mikä siellä jalkovälissä on vai onko siellä mitään.
Eli pystyisit ihan pokkana kävelemään vastakkaisen sukupuolen suihkuun?
Vierailija kirjoitti:
Sitten alkaa valitus, kun lapsiperheet "valtaavat" nämä unisex-tilat 🤣
Eivätkä uniikit lumihiutaleet mahdukaan sekaan.
No tämä tilahan on alunperin ollut juuri perhehuone. Uniikeista lumihiutaleista en tiedä, kun taitaa useimmat transihmiset pyrkiä huoneeseen siksi, että haluavat elää taviksina eikä herättää huomiota pukuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aistivinani, että ap ei ymmärrä, että tässä on tarkoitus suojella nimenomaan sukupuolivähemmistöihin kuuluvia henkilöitä häirinnältä. Ei cisnaisia.
Luulisi kuitenkin ap:n olevan onnensa kukkuloilla. Nythän prosessissa oleva, peniksellinen transnainen vaihtaa vaatteensa unisex-pukkarissa eikä ap:n tarvitse katsella tätä omassa pukutilassaan.
Ei ymmärtänyt ei, eikä tuskin ymmärrä, miksi vähemmistöjä edes pitäisi suojella sellaiselta, kun itse ovat päättäneet "vaihtaa sukupuolta"... vaikka jutussa nimenomaan sanottiin, että kuse on vähemmistöjen kohtaamasta häirinnästä.
Transsukupuolisia/sukupuolettomia/whatever on maksimissaan 1% väestöstä. Miksi pienet mutta äänekkäät marginaaliryhmät saavat aina tahtonsa läpi tässä Hölmölandiassa? Hoitakaa päänne kuntoon ennen kuin vaaditte mitään, kyse on vakavasta mielenterveyden häiriöstä oikeasti.
Mitä se on sinulta pois jos Itäkeskuksen uimahalliin tulee unisex-pukkari? T. cis-nainen
Vierailija kirjoitti:
Nainen on nainen, mies on mies.
Se on nähkääs yksinkertaista.
Ei mulla näin transtaustaisena ole tuohon mitään lisättävää tai vastaansanomista. Naisia ja miehiähän mekin olemme, vaikkakin joudumme muuttamaan ulkonäköämme tullaksemme hyväksytyiksi sukupuolessamme.
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisia/sukupuolettomia/whatever on maksimissaan 1% väestöstä. Miksi pienet mutta äänekkäät marginaaliryhmät saavat aina tahtonsa läpi tässä Hölmölandiassa? Hoitakaa päänne kuntoon ennen kuin vaaditte mitään, kyse on vakavasta mielenterveyden häiriöstä oikeasti.
Ja mitenköhän transsukupuolisuutta/muunsukupuolisuutta hoidetaan "pään kuntoon hoitamisella"?
Kannattaisi ehkä aloittaa siitä oman pään kuntoon hoitamisesta.
Tätä samaa länkytystähän te yksinkertaisemmat olette muutamat vuosikymmenet jankuttaneet, kuvitellen olevanne se eka.