Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten unisex-pukuhuone ehkäisee seksuaalista häirintää?

Vierailija
11.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809072201185909/

"Sukupuolivähemmistöön kuuluvat asiakkaat ovat kohdanneet rankkojakin häirintätapauksia liikuntapaikoissa ja tästä syystä liikuntapalvelut eivät ole monelle saavutettavia. Esimerkiksi sukupuoltaan korjaavan ihmisen liikuntaharrastus voi olla pitkään katkolla muiden asiakkaiden uhkaavan käytöksen takia, Setan Transtukipisteen palveluohjaaja Miska Salakka kertoo."

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko se miska salakka se nainen joka leikkii ettei sillä ole ollenkaan sukupuolta.

mistähän mahtaa sitten pissiä.

Useimmille nämä asiat ovat itsestäänselvyyksiä, mutta kerrataan nyt vielä. Muunsukupuoliset ovat usein syntymässä tytöksi määritettyjä eivätkä koe tarvetta alapään leikkaukseen, joten virtsaavat virtsaputkesta, joka on siellä jossain emättimen lähellä, ei nyt sentään suoraan emättimessä. Samoin tekevät myös pre-op transmiehet. He tosin saattavat joskus julkisella paikalla, esim. laarilla käyttää apuvälinettä ja toimittaa asian seisten, jotteivät herätä huomiota. Transvestiitit ovat usein pojaksi määritettyjä, joten virtsaavat peniksestään, kuten myös pre-op transnaiset ja post-op transmiehet. Post-op naiset virtsaavat neovaginastaan.

Neovagina, anna mun kaikki kestää....

Vierailija
22/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos pukuhuone on myös vauvaperheille ja liikuntarajotteisille, niin oletetaanko kaikkien vanhempien ja liikuntarajotteisten olevan suvaitsevaisia, eikä näin häirintää synny?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005818348.html

Jospa tässä vaan oletetaan että ihmiset osaa käyttäytyä? Ihan kaikilla ei nääs ole pakonomaista tarvetta alkaa raivota ja uhkailla heti kun näkee jotain vähääkään erilaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on ihan sekaisin nykyään. Jos kuvittelen itseni taisteluhelikopteriksi, saanko vaatia itselleni oman pukuhuoneen,etteivät ihmiset pilkkaa roottoriani?

Tämä taisteluhelikoptereista jankuttaja on aina paikalla kommentoimassa :D Usko jo, etteivät transihmiset väitä olevansa mitään sellaista, mitä he eivät ole. Kyllä transnaiset tietävät, että heillä on penis. Transmiehet eivät kiellä, etteikö heillä olisi emätin. Eivät he väitä olevansa KROPALTAAN naisia tai miehiä. He vaan voivat paremmin toisen sukupuolen hormonien virratessa suonissa. Se ei ole oma päätös.

Sinä taidat olla pahemmin sekaisin kuin luulinkaan. En nimittäin ole koskaan aikaisemmin kommentoinut tätä aihetta koskeviin ketjuihin. Tuo taisteluhelikopteri on ihan yleinen vertauskuva tästä älyttömyydestä, en ole sitä itse keksinyt. Hanki apua harhoihisi, kiitos.

Vierailija
24/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on unisex-pukuhuone, niin emmekö me cis-naisetkin saa käyttää sitä - vai syrjitäänkö meitä? Nyt yhdenvertaisuusvaltuutettu apuun!

Vierailija
25/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on ihan sekaisin nykyään. Jos kuvittelen itseni taisteluhelikopteriksi, saanko vaatia itselleni oman pukuhuoneen,etteivät ihmiset pilkkaa roottoriani?

Tämä taisteluhelikoptereista jankuttaja on aina paikalla kommentoimassa :D Usko jo, etteivät transihmiset väitä olevansa mitään sellaista, mitä he eivät ole. Kyllä transnaiset tietävät, että heillä on penis. Transmiehet eivät kiellä, etteikö heillä olisi emätin. Eivät he väitä olevansa KROPALTAAN naisia tai miehiä. He vaan voivat paremmin toisen sukupuolen hormonien virratessa suonissa. Se ei ole oma päätös.

Sinä taidat olla pahemmin sekaisin kuin luulinkaan. En nimittäin ole koskaan aikaisemmin kommentoinut tätä aihetta koskeviin ketjuihin. Tuo taisteluhelikopteri on ihan yleinen vertauskuva tästä älyttömyydestä, en ole sitä itse keksinyt. Hanki apua harhoihisi, kiitos.

En ole tuo jolle kommentoit mutta kommentoin hänen puolestaan: V-ttu mikä pelle! Tyyppi mussuttaa kuin 5-luokkalainen joten olet joko tosiaankin 5-luokkalainen joka mussuttaa netisää tuntemattomille, tai vielä pahempaa: olet jäänyt henkisesti viidennelle luokalle :D

Vierailija
26/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et, mutta jos sinulla todella olisi joku huomiota herättävä poikkeama kropassasi, olisit oikeutettu käyttämään uimapukua myös suihkussa tai unisex-pukuhuonetta, jossa voisit riisuuntua katseilta suojassa.

Vierailija
27/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä on unisex-pukuhuone, niin emmekö me cis-naisetkin saa käyttää sitä - vai syrjitäänkö meitä? Nyt yhdenvertaisuusvaltuutettu apuun!

Tottakai saat, useimmat pienten tai kehitysvammaisten poikien äidit käyttävät sitä jo nyt poikineen. Toki siinä on se riski, että asiakaspalvelija luulee sinua transnaiseksi, jos sinulla on tarve suojautua toisten naisten katseilta riisuutuessasi.

Vierailija
28/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Identtisiä kirjoituksia on ollut viime päivinä vastaavissa ketjuissa, mutta voi toki olla, että yksinkertaisia ihmisiä on enemmän kuin yksi :D

Harhoista puheenollen, sinäkin oletit minun olevan joku tietty henkilö, jos olen pahemmin sekaisin kuin luulitkaan.

Vierailija
29/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koko elämäni liikuntaa harrastanut, vaihtanut vaatteita pukuhuoneessa tuhansia kertoja. Ikinä en ole tähän ongelmaan törmännyt, joten väitän, että melkoisen marginaalinen ongelma kyseessä.

Mä olen kai tosi kalkkis, mutta jos henkilöllä on pippeli, niin sitten mennään miesten puolelle, vaikka kuinka kokisi itsensä naiseksi. Tässä ilmeisesti taas yksilön "oikeus" ajaa yhteisön mielipiteiden yli. Mä en juuri muita pukuhuoneessa katsele, mutta kokisin silti epämiellyttäväksi, jos joku siellä naisten puolella kekkulois munasillaan.

ja vielä... esim uimahalliin ei ole pakko mennä, jos se on noin ylivoimaisen vaikeaa. Esim. kuntosalilla ei ole pakko itseänsä nakeksi riisua vaatteiden vaihdon yhteydessä. Ja aina voi pyöräillä, käydä juoksemassa tms, jossa ei tarvitse sinne pukkariin muiden kanssa tunkeutua.

Vierailija
30/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihetta sivuten, unisex vessat näin naisen näkökulmasta ovat usein niin kusessa kauttaaltaan, että soisin ettei niitä ole, ainakaan kunnes kaikki miehet osaavat käyttää vessatiloja asianmukaisesti.

Naisethan käyttää unisex-käytäntöä jo nytkin.

Mene melkein mihin tahansa ruuhkaiseen miestenvessaan, niin siellä on hihitteleviä naisia enemmän kuin miehiä ylipäätään.

Mutta menevä miehenä muna kädessä hihittelemään naisten vessaan...

Siinä sitä tasa-arvoa.

Tuskin siellä vessakopissa häiritsisit ketään? Vai kuljetko yleensä miestenkin vessassa muna kädessä esittelemässä sitä muille?

Vierailija
31/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovi on lukittava ja yhdelle hengelle, ei muuten.

No ne nimenomaan on.

Vierailija
32/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko se miska salakka se nainen joka leikkii ettei sillä ole ollenkaan sukupuolta.

Useimmille nämä asiat ovat itsestäänselvyyksiä, mutta kerrataan nyt vielä. Muunsukupuoliset ovat usein syntymässä tytöksi määritettyjä eivätkä koe tarvetta alapään leikkaukseen, joten virtsaavat virtsaputkesta, joka on siellä jossain emättimen lähellä, ei nyt sentään suoraan emättimessä. Samoin tekevät myös pre-op transmiehet. He tosin saattavat joskus julkisella paikalla, esim. laarilla käyttää apuvälinettä ja toimittaa asian seisten, jotteivät herätä huomiota. Transvestiitit ovat usein pojaksi määritettyjä, joten virtsaavat peniksestään, kuten myös pre-op transnaiset ja post-op transmiehet. Post-op naiset virtsaavat neovaginastaan.

Minä olen muunsukupuolinen ja minua tuo sinun ajolinjoja rankasti oikova yleistyksesi loukkasi syvästi.

Olisin kiitollinen, jos lopettaisit tuon yhden absoluuttisen totuuden julistamisen.

Näissä sukupuoliasioissa on tuhansia eri sävyjä, eikä niitä voi tiivistää mitenkään tuollaiseen sinun tekemääsi yleissäåntöön, kerrataan nyt kaikille kun ette tiiä- tyyliin..

Vierailija
34/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko35 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihetta sivuten, unisex vessat näin naisen näkökulmasta ovat usein niin kusessa kauttaaltaan, että soisin ettei niitä ole, ainakaan kunnes kaikki miehet osaavat käyttää vessatiloja asianmukaisesti.

Naisethan käyttää unisex-käytäntöä jo nytkin.

Mene melkein mihin tahansa ruuhkaiseen miestenvessaan, niin siellä on hihitteleviä naisia enemmän kuin miehiä ylipäätään.

Mutta menevä miehenä muna kädessä hihittelemään naisten vessaan...

Siinä sitä tasa-arvoa.

Tuskin siellä vessakopissa häiritsisit ketään? Vai kuljetko yleensä miestenkin vessassa muna kädessä esittelemässä sitä muille?

Mitä iloa siitä munasta olisi jos ei sitä esittelisi ylpeänä kanssaihmisilleen?

Vierailija
35/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen koko elämäni liikuntaa harrastanut, vaihtanut vaatteita pukuhuoneessa tuhansia kertoja. Ikinä en ole tähän ongelmaan törmännyt, joten väitän, että melkoisen marginaalinen ongelma kyseessä.

Mä olen kai tosi kalkkis, mutta jos henkilöllä on pippeli, niin sitten mennään miesten puolelle, vaikka kuinka kokisi itsensä naiseksi. Tässä ilmeisesti taas yksilön "oikeus" ajaa yhteisön mielipiteiden yli. Mä en juuri muita pukuhuoneessa katsele, mutta kokisin silti epämiellyttäväksi, jos joku siellä naisten puolella kekkulois munasillaan.

ja vielä... esim uimahalliin ei ole pakko mennä, jos se on noin ylivoimaisen vaikeaa. Esim. kuntosalilla ei ole pakko itseänsä nakeksi riisua vaatteiden vaihdon yhteydessä. Ja aina voi pyöräillä, käydä juoksemassa tms, jossa ei tarvitse sinne pukkariin muiden kanssa tunkeutua.

Ihan tiedoksi, että transnaisen pahin painajainen on se, että joku näkee tämän alastoman haarovälin. Sitä ei todellakaan esitellä tai "kekkuloida". Transnaiset osaavat peittää peniksensä, joten se ei näy uimapuku päällä (transmiehet taas yleensä käyttävät uikkareita, joissa on silikonitäyte). Prosessissa oleva transihminen näyttää usein aivan kokemansa sukupuolen edustajalta, joten siksi esim.minun olisi vaikea mennä naisten puolelle, koska olen parrakas ja rinnaton, ja siellä voisi olla esim.työkavereita.

Vierailija
36/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo se on heittää, ettei uimahalliin ole pakko mennä. Aikuisena ei olekaan, eikä suurin osa transihmisistä menekään, mutta pointti on siinä, että meillä on ihmisoikeudet ja liikuntapalveluiden on oltava mahdollisimman monen saavutettavissa.

Vierailija
37/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tiedoksi, että transnaisen pahin painajainen on se, että joku näkee tämän alastoman haarovälin. Sitä ei todellakaan esitellä tai "kekkuloida". Transnaiset osaavat peittää peniksensä, joten se ei näy uimapuku päällä (transmiehet taas yleensä käyttävät uikkareita, joissa on silikonitäyte). Prosessissa oleva transihminen näyttää usein aivan kokemansa sukupuolen edustajalta, joten siksi esim.minun olisi vaikea mennä naisten puolelle, koska olen parrakas ja rinnaton, ja siellä voisi olla esim.työkavereita.

Sitten pitää vältellä tilanteita, jossa näin voi käydä. Miksi tästä täytyy tehdä tämmöinen ongelma itselleen? Aika moni muukin häpeää itseään, miksi trans-ihmisten kokema "painajainen" on pahempi kuin esim. ylipaino tai rumasti arpeutunut palovamma?

Vierailija
38/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sami-cop kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muunsukupuolinen ja minua tuo sinun ajolinjoja rankasti oikova yleistyksesi loukkasi syvästi.

Olisin kiitollinen, jos lopettaisit tuon yhden absoluuttisen totuuden julistamisen.

Näissä sukupuoliasioissa on tuhansia eri sävyjä, eikä niitä voi tiivistää mitenkään tuollaiseen sinun tekemääsi yleissäåntöön, kerrataan nyt kaikille kun ette tiiä- tyyliin..

Oletko oikeasti muunsukupuolinen vai parodioitko nyt kaikesta loukkaantuvaa vähemmistön edustajaa? Tuo kirjoitukseni oli vinoilu ylimieliselle cissille, joka vihjasi, etteivät transihmiset tiedä mitä haaroissaan on ja että sukupuoli riippuu vain ja ainoastaan haaroista ja siitä miten virtsaa. Käytin myös sanoja "usein ja "joskus" pehmentämään yleistyksiä ja tuomaan esiin sen seikan, ettei kirjoitukseni ole yleispätevä fakta.

Vierailija
39/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä koin jotenkin tyhmänä tilanteen missä transu tuli mekko päällä naistenvessaan.

Eli näissä tapauksissa olisi ok se unisex.

Uimahallissa on kyllä hyvä olla myös ihan sen takia, että perheen kanssa voi mennä samaan pukuhuoneeseen, mikäli esim äiti 10v pojan kanssa uimassa eikä tarvii laittaa poikaa yksin pervojen ukkojen puolelle tai sitten ottaa naistenpuolelle, missä poika tuntee olonsa tukalaksi

Vierailija
40/109 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Hän kertoo olleensa pesutiloissa naisten puolella vauvansa kanssa, kun nuori turvapa!kanhakijamies oli ilmaantunut naisten suihkutiloihin uimahousuissaan.

-Paikalla oli useita ala-asteikäisiä tyttöjä, mutta ei muita aikuisia ihmisiä minun lisäkseni.

Naisen mukaan mies oli tullut viereisen suihkun eteen seisomaan ja katselemaan.

https://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/vesi-jatulissa-ollut-nainen-uimahall…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi