Mä oon ihan loppu tähän juomiseen
Viikko tullut juotua kaljaa aika reippaasti. En jaksaisi enää. En pysty lopettamaan. En hitto pysty.
Kommentit (19)
Mikä siinä lopettamisessa on vaikeinta?
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuskohtaukset juomisen lopettamisen jälkeen.
Jos kerralla lopettaminen ei onnistu, vähennä pikkuhiljaa annoksia päivittäin. Yksi vaihtoehto on mennä katkolle. Ja sitten korkki kiinni. Suosittelen käymään Päihdelinkin sivuilla, sieltä saat vertaistukea raittiina pysymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuskohtaukset juomisen lopettamisen jälkeen.
Täällä kohtalotoveri.
Minäkin olen juonut tänään. Huomenna klo 6.00 herätys, ahdistaa aivan helvetisti :(
Minäkin juon liikaa, ei tosin ahdista yhtään
Vierailija kirjoitti:
Jos kerralla lopettaminen ei onnistu, vähennä pikkuhiljaa annoksia päivittäin. Yksi vaihtoehto on mennä katkolle. Ja sitten korkki kiinni. Suosittelen käymään Päihdelinkin sivuilla, sieltä saat vertaistukea raittiina pysymiseen.
Kiitos, tuo vaikuttaa hyödylliseltä.
Toivottavasti löydät keinon lopettaa. Itsesi ja muiden takia.
Päihdelinkissä on hyviä keskusteluja, tässä keskustelu "Me vähentäjät". Ihmiset tsemppaavat toisiaan, eivät tuomitse. Kannattaa käydä lueskelemassa ketjuja.
Vierailija kirjoitti:
Ota it.tees nis.kasta kiin.ni.
Samaa mieltä, nimittäin sillä tavalla niskasta kiinni, että haet sitä apua, vaikka voi tuntua vaikealta ja hävettää. Pelkästään omin voimin, "itseään niskasta kiinni ottamalla" harva saa korkin kiinni. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Päihdelinkissä on hyviä keskusteluja, tässä keskustelu "Me vähentäjät". Ihmiset tsemppaavat toisiaan, eivät tuomitse. Kannattaa käydä lueskelemassa ketjuja.
Kiitos tästä. Eniten tarvitsee tietoa siitä, mitkä asiat johtuvat vieroitusoireista, kuinka kauan ne kestävät ja miten niiden kanssa pärjää.
Kiitos tosi paljon tuosta Päihdelinkin keskustelulinkistä! En ole ap, mutta itsekin samassa tilanteessa. Ap, toivottavasti saisit apua ja pääsisit tuosta irti!
On tämä hullu maailma.
Elämässä voisi saavuttaa vaikka mitä, mutta ihmiset laskevat elämänsä viemäriin sen takia että haluavat juoda nestemäistä myrkkyä. Ajatelkaapa sen absurdiutta hetki ihan oikeasti.
Jos kehittyneemmät lajit ulkoavaruudesta meitä katsoisivat niin olisi kyllä häpeämistä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen juonut tänään. Huomenna klo 6.00 herätys, ahdistaa aivan helvetisti :(
Sitä tukea kannattaa hakea ja keskusteluja lukea, mutta mm. B-vitamiinit ja magnesium ovat tainneet kulua äärirajoille monen kehosta kesän aikana. Helpottaa nukkumistakin kun sekä psyyke että fysiikka saavat tukea.
AA tai Päihdeklinikka. Kannattaa hakea apua.