Nainen kahvilassa laittoi korvatulpat, kun tulimme lasten kanssa viereiseen pöytään
Tuli ikävä fiilis. Taidan käydä vähän herkillä. Hän vilkaisi kerran ja laittoi korvatulpat. Minulla on 2 ja 4 vuotiaat lapset. Eivät hipihiljaisia, mutta eivät äänekkäitäkään mielestäni.
Pahoitinko mieleni turhast?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Naisella voi olla lääketieteelliset syyt. Äidilläni on kuulonalenemaa ja tinnitystä ja molemmat pahenevat meluisassa ympäristössä, jota kahvilat usein ovat. Ja äkkinäiset, kovat ja kimeät äänet voivat aiheuttaa jopa vuorokauden kestävän korvasäryn. Taaperot puolestaan tuppaa välillä kiljahtelemaan. Äitini käyttää usein korvatulppia julkisilla paikoilla, varsinkin jos on yksin, eli ei ole juttuseuraa. Hän ei vihaa pikkulapsia mutta haluaa suojella korviaan.
Minusta sinun ei kannata pahastua tuosta jutusta. Et voi tietää miksi nainen laittoi korvatulpat, mutta ei toisesta kannata automaattisesti pahaakaan uskoa.
Olisi voinut olla myös minun mieheni, joka kärsii samasta vaivasta. Hänellä ei ole mitään vastaan lapsia kahviloissa, mutta varsinkin korkeat kovat äänet voivat aiheuttaa kovaa kipua ja tuota tinnituksen pahenemista, joten käyttää korvatulppia tarvittaessa tuota välttääkseen. Tosin lapsien lisäksi esim. astioiden kilinä saattaa saattaa aiheuttaa samat oireet. Hän ei sairaudelleen mitään voi, joten on valitettavaa, jos joku siitä päättää loukkaantua.
Ei kannata loukkaantua.
Käytän joskus bussissa korvatulppia, jos lähellä istuu puhelimeen huutava ihminen. Osa ihmisistä ei hahmota, ettei huutaminen ole välttämätöntä.
Toisinaan olen jäänyt pois bussista matkalla, jos lapsi on itkenyt kovaäänisesti koko matkan. En aina jaksa meteliä työpäivän jälkeen.
Arvostan lapsiperheiden vanhempia, koska teillä riittää kärsivällisyyttä, kun lapset pitävät kova ääntä. :)
Älä välitä...Typerys jos kahvilaan menee kun haluaa hiljaisuutta.Menisi kirjastoon tai metsään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan melkein aina kahvilassa ja ravintolassa korvatulpat. En siedä maiskutusta ja lupsutusta. En kestä kimeitä kiljahduksia ja itkun vääkynää. Kitinä ärsyttää ja monet elämän äänet.
Minulla on oikeus käydä kahvilassa siitä huolimatta.
Ihan vapaasti saat loukkaantua ja järkyttyä. Ei kiinnosta.
Keskity siihen syömiseen ja että ne pöperöt menevät kakaroittesi suuhun eikä ympäriinsä.
Ymmärrän, että käytät korvatulppia.
Mielestäni olisit voinut vastata aloittajalle kohteliaammin ja jättää herjaukset tekemättä.
ohis
En olisi voinut.
Ei nimittäin pisaraakaan kiinnosta mielensäpahoittajien tunteet. Muille kyllä yleensä riittää empatiaa ja normaaleja ihmisiä kohtaan osaan käyttäytyä.
Aloittaja haki jotain lapsivihaajan lynkkaamista ihan selvästi. Ansaitsi ruman viestini.
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä...Typerys jos kahvilaan menee kun haluaa hiljaisuutta.Menisi kirjastoon tai metsään...
Typerys ei ymmärrä että ääniyliherkkäkin voi haluta käydä kahvilassa. Tyhmä idiootti ei älyä että korvatulpat mahdollistavat sen.
Super ääliö ei tajua, ettei kenenkään korvatulppien käyttö ole mässyttäjä rääkyjiltä mitenkään pois.
Voitte lupsuttaa ja kimahdella entiseen tapaanne kuin mitkäkin eläimet, vaikkei sitä joku tuntematon ihminen kuulisikaan tulppiensa takaa.
Käytän tulppia itsekin joskus, kun kotona on vaimon kavereita ja/tai enemmän kuin yksi lapsi. Lapset kiljuu ja rääkyy. Naislauma rätkättää ja huutaa kilpaa toistensa päälle niin, että korvat soi jälkikäteen, jos sitä joutuu kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoissa ei nykyään kunnioiteta hiljaisuutta.
Monet käyvätkin paljon metsässä ja luonnossa.
Tyypillisten itsekkäiden minä minä sikojen argumentti on tuo "menkää metsään".
Oikeastihan sinne metsään kuuluisi mennä niiden jotka eivät osaa ihmisten ilmoilla käyttäytyä.
Loistava idea siltä naiselta. Pitää ottaa käyttöön. Tai sitten voi ruveta kuuntelemaan aina musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Typerys. Saako metsässä tai kirjastossa kahvia nykyään?
Mistä kyseisen naisen olisi pitänyt olettaa, että juuri sinun kullannuppusi eivät ole kovin äänekkäitä? Ja oletko ihan varma, että muksusi ihan oikeasti eivät ole erityisen äänekkäitä? Näissä asioissa tuppaa olemaan melko subjektiivisia mielipiteitä, kun kyseessä on omat lapset.
No, on kai se ihan ymmärrettävää, jos vähän mieltään pahoitta, kun saa osakseen paheksuntaa, eli ei AP, ihan normaali reaktio sinulta. Tuollainen mulkaisu ja korvatulppien laittaminen korviin on sanomaton viesti siitä, että "f uckin dickhead, tulit pilaamaan mun rauhan".
Mutta siis, joo ois nainen sen mulkaisun voinu jättää väliin, jos kohtelias olisi halunnut olla. Mut et tehnyt mitään väärää, sulla on ihan samat oikeudet elää ja mennä, kuin muillakin. Ihmiset vaan eivät aina ole mukavia. :)
Paineensa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerys. Saako metsässä tai kirjastossa kahvia nykyään?
Termospulloon mukaan vaan ja rauhoittumaan ja hörppimään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan melkein aina kahvilassa ja ravintolassa korvatulpat. En siedä maiskutusta ja lupsutusta. En kestä kimeitä kiljahduksia ja itkun vääkynää. Kitinä ärsyttää ja monet elämän äänet.
Keskity siihen syömiseen ja että ne pöperöt menevät kakaroittesi suuhun eikä ympäriinsä.
Mielestäni olisit voinut vastata aloittajalle kohteliaammin ja jättää herjaukset tekemättä.
ohis
En olisi voinut.
Ei nimittäin pisaraakaan kiinnosta mielensäpahoittajien tunteet. Muille kyllä yleensä riittää empatiaa ja normaaleja ihmisiä kohtaan osaan käyttäytyä.
Aloittaja haki jotain lapsivihaajan lynkkaamista ihan selvästi. Ansaitsi ruman viestini.
Joillain mt-ongelmat vaikuttavat käytökseen. Toivotan sinulle parempaa vointia jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
En olisi voinut.
No eipä sulla rittänyt empatiakyky normaalin ja herkän ihmisen loukkaantumiseen, kun ns. viattomana saa osakseen paheksuntaa ja mulkaisun.
Fiksuu. Taidan heittää käsveskaani myös sellaiset varmuuden vuoksi. Olen itsekin joutunut joskus todella kovaa kiljuvien lasten viereen. Se ei ole ollenkaan kivaa kun korvaan alkaa sattua jonkun vieraan mukulan kiljumisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
En olisi voinut.
Joillain mt-ongelmat vaikuttavat käytökseen. Toivotan sinulle parempaa vointia jatkossa.
Kiitos kiitos.
Minä toivon taas että saisit jonkinlaisen luetunymmärtmisen kyvyn.
Mielenterveysongelmaiseksi haukkuvan ja mt-ongelmia haukkamasanana käyttävän kannattaa myös katsoa peiliin syvälle, ennen kun alkaa toisia "näpäyttelemään" muka parempaa voinita toivottaen.
Eiköhän sinulla ole nyt tunteisiin mennyt tämä juttu, kun et osaa omia kullannuppujasi ja maailmannapojasi hiljentää ihmisten ilmoilla.
Toivottavasti edes lasten toinen vanhempi osaa kasvatushommat paremmin.
Voin jatkaa tätä viestittelyä vielä puolisen tuntia =)
Minä olen joutunut joskus lähtemään kirjastosta pois, kun en ole kestänyt sitä möykkäämistä. Kyseessä Entressen kirjasto Espoo.
On kyllä jännä miten ihmiset eivät ole hoksanneet korvatulppia.
Itselleni ne tulivat ensimmäisenä mieleen, kun aloin kärsiä melusaasteesta.
Ovat jotenkin se loogisin vaihtoehto.
Suosittelen kaikille. Ei näistä minulle ole mitään haittaa ollut. Terveet korvat minulla on eikä mitään tulehduksia.
Keltaiset perustulpat on parhaat. Ne siniset joulukuusen muotoiset voivat tuottaa kipua.
ohis