Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyte: Äiti keksi pienelle pojalleen oireita vuosien ajan – lasta vietiin turhaan pyörätuolissa, pantiin letkuihin, nukutettiin 20 kertaa

Vierailija
11.09.2018 |

Ja mikä on äidin rangaistus? Ehdollista. Ei puhuttu mitään edes huostaanotosta.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005823721.html

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei voi lähteä kyseenalaistamaan väitteitä oireista kuitenkaan. Lähtökohtaisesti lääkäri voi luottaa, ettei kukaan tule turhanpäiten (ellei saikkua tms hakemaan) Varsinkin jos menee yksityiselle, on mahdollista saada kaikenlaisia tutkimuksia, kun kustannukset tulee pitkälti omasta pussista.

Vierailija
22/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettelis, vaikka löytyis enemmänkin näitä tapauksia. Niin monilla on nykyään somessa ihan älytön huomionhaku juuri lasten asioilla ja laitetaan vaikka mitä matskua sairaaloista sun muista, missä reppana makaa ihan hämillään ja peloissaan. Ei mitään kunnioitusta lapsen yksityisyyttä kohtaan. Js sit hirveet valitusvirret, miten kurjaa itsellä on. Ja tämä toistuu koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein noissa tapauksissa vanhempi jollain teolla aiheuttaa oireen. Siksi lääkärit ei huomaa. Tuossa ei kai ollut niin.

Toisaalta täällä valitetaan, kun lääkäri ei tee diagnoosia potilaan halun ja kertomuksen mukaan. Lääkärin pitää itse todentaa sairaus. Tuossa nyt ihmetellään, miten lääkäri oli uskonut potilaan äidin kertomaa.

Osoitan pikkuisen syyttävää sormea myös yksityisen terveydenhuollon suuntaan. Tarina ei kerro, käyttikö tämä äiti julkista vai yksityistä terveydenhuoltoa, mutta tälläkin palstalla usein kehotetaan "vaatimaan" lapselle hoitoa ja hakemaan se tarvittaessa yksityiseltä, juuri tähän vauvaan erikoistuneelta spesialistilta.

Useimmiten kysymys on pienistä jutuista kuten korvien putkituksesta tai kielijänteen katkaisusta, mutta periaatteellisesti kyseessä on huolestuttava suuntaus.

Tai noloimmista ja tuskallisimmista nöyryytyksistä joita voi terveydenhuollon "nimissä" tehdä. T. läheltä seurannut

Vierailija
24/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein noissa tapauksissa vanhempi jollain teolla aiheuttaa oireen. Siksi lääkärit ei huomaa. Tuossa ei kai ollut niin.

Toisaalta täällä valitetaan, kun lääkäri ei tee diagnoosia potilaan halun ja kertomuksen mukaan. Lääkärin pitää itse todentaa sairaus. Tuossa nyt ihmetellään, miten lääkäri oli uskonut potilaan äidin kertomaa.

Osoitan pikkuisen syyttävää sormea myös yksityisen terveydenhuollon suuntaan. Tarina ei kerro, käyttikö tämä äiti julkista vai yksityistä terveydenhuoltoa, mutta tälläkin palstalla usein kehotetaan "vaatimaan" lapselle hoitoa ja hakemaan se tarvittaessa yksityiseltä, juuri tähän vauvaan erikoistuneelta spesialistilta.

Useimmiten kysymys on pienistä jutuista kuten korvien putkituksesta tai kielijänteen katkaisusta, mutta periaatteellisesti kyseessä on huolestuttava suuntaus.

Tai noloimmista ja tuskallisimmista nöyryytyksistä joita voi terveydenhuollon "nimissä" tehdä. T. läheltä seurannut

Mitä tarkoitat

Vierailija
25/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äitinä käynyt lääkärin vastaanotolla lapsen kanssa ja kyllä se vaan niin on, ettei kertomistani lapsen oireista ole voinut sanoa juuta eikä jaata ilman tutkimuksia. Julkisella käytiin. Pakko oli luottaa minun sanaan ja laittaa eteenpäin tutkittavaksi. No, mitään ei löytynyt, mutta huoleni oli todellinen.

Toisaalta on niitä, jotka ulisevat kun heti ei pääse kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin. Yritä siinä sitten sumplia...

Vierailija
26/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen äitinä käynyt lääkärin vastaanotolla lapsen kanssa ja kyllä se vaan niin on, ettei kertomistani lapsen oireista ole voinut sanoa juuta eikä jaata ilman tutkimuksia. Julkisella käytiin. Pakko oli luottaa minun sanaan ja laittaa eteenpäin tutkittavaksi. No, mitään ei löytynyt, mutta huoleni oli todellinen.

Toisaalta on niitä, jotka ulis evat kun heti ei pääse kaikkiin mahdollisiin tutkimuksiin. Yritä siinä sitten sumplia...

Vierailija
27/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei voi lähteä kyseenalaistamaan väitteitä oireista kuitenkaan. Lähtökohtaisesti lääkäri voi luottaa, ettei kukaan tule turhanpäiten (ellei saikkua tms hakemaan) Varsinkin jos menee yksityiselle, on mahdollista saada kaikenlaisia tutkimuksia, kun kustannukset tulee pitkälti omasta pussista.

Mikähän siinä on, että ainakin minun kertomiani oireita lääkäri ei joskus ottanut tosissaan. Useammankin kertan muistan käyneeni lääkärillä niin, että minkäänlaista hoitoa en ole saanut eikä ole oikein perusteellisesti tutkittukaan. Enkä usko olevani ainoa. 

Vierailija
28/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat

No koeta miettiä lapselle tuskallisimpia tutkimuksia ja hoitoja, joita voi pyytää vain ihminen jolla on sairas mieli. Ne eivät ole "korvien putkituksia". Kaikkea sellaista missä lapsi kokee nöyryytystä, psykofyysistä kipua.

Vierailija
29/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toi on totta kyllä se kuulostaa myös hoitovirheeltä. Jos lääkäri tekee turhan leikkauksen tai peg-nappi laitetaan vaikka siihen ei oikeasti ole tarvetta virheellisesti on kyllä toiminut joku muukin kuin äiti.

Vierailija
30/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toi on totta kyllä se kuulostaa myös hoitovirheeltä. Jos lääkäri tekee turhan leikkauksen tai peg-nappi laitetaan vaikka siihen ei oikeasti ole tarvetta virheellisesti on kyllä toiminut joku muukin kuin äiti.

Onhan lääkäreillä kasvukäyrät yms. He eivät voi tietää kieltäytyykö lapsi syömästä vai eikö hänelle anneta ruokaa. Tämä näin yksinkertaistettuna.

Vierailija
31/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ketä tässä keississä tulisi rangaista on se lääkäri joka ei ole todennut lasta terveeksi äidin horinoista huolimatta vaan on lähtenyt tekemään ties mitä toimenpiteitä.

Vierailija
32/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan lääkäreillä kasvukäyrät yms. He eivät voi tietää kieltäytyykö lapsi syömästä vai eikö hänelle anneta ruokaa. Tämä näin yksinkertaistettuna.

No ihan noin yksinkertaista peg napin laitto ei ole. Kyllä se vaatii tutkimuksia sen suhteen mistä ongelmat johtuu maistuuko ruoka, pystyykö lapsi nielemään normaalia ruokaa/sosemaista ruoka jne. Ei sitä kenellekään laiteta siksi että kasvupysähtyy.

Vierailija
33/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchausen by proxyhan se siinä...

Vierailija
34/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ketä tässä keississä tulisi rangaista on se lääkäri joka ei ole todennut lasta terveeksi äidin horinoista huolimatta vaan on lähtenyt tekemään ties mitä toimenpiteitä.

Minä sain kyllä jutusta sen käsityksen, ettei lapsi ollut ihan täysin terve. Ainakin ihottuma ja ilmeisesti syömisen kanssa jotain. Lääkärit vain eivät ymmärtäneet ongelmia äidin aiheuttamiksi ja osin keksimiksi.

Ja taas päästään siihen, miten tällä palstalla syytetään terveydenhuoltoa esimerkiksi siitä, että tenttaavat vanhempia lasten onnettomuuksista.

Vierailija
35/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuossa jutussa mättää ja pahasti... enpä lähtisi noilla jutun tiedoilla tekemään oikein mitään päätelmiä.

Todella outoa. Miten voi muka saada reuma ja epilepsia-diagnoosit ilman sairautta? Noihinhan on testejä olemassa ja tietyt kriteerit tulee täyttää. Mitä itse olen käynyt lapsen kanssa lääkärissä, usein törmään räikeään vähättelyyn. Tuo juttu antaa lähinnä sen kuvan, että äiti on marssinut lapsen kanssa lääkäriin ja sanonut "laitas lapselle tämä ja tämä dg ja hoidot", lääkäri: "Ok, tässä, ei tartte edes tutkia".

Vierailija
36/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun mietin niin itsellänikin on kokemusta "turhista" diagnooseista. Ala-asteella kiusaajani uhkaili minua, joten "kompastuin" yksi päivä kotona ja ulvoin polveeni sattuvan. Isä vei lääkäriin, ja terveyskeskuksen lääkäri nyökytteli mukana ja sanoi että "juu onhan tämä punoittava ja aika turvoksissa", ja käski lepäilemään pari päivää kotona. Kaipa jotkut kuuntelee potilaita liikaakin.

Vierailija
37/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on yksi perhe, jossa vanhemmat ovat itse tehneet diagnoosin lapselleen. Sitä sitten käydään vahvistamassa yksityisillä klinikoilla, sillä julkisella puolella ei suostuttu tekemään vanhempien tahdon mukaan. Fb:ssä valitetaan ja haukutaan milloin mitäkin tahoa ja vaaditaan terveelle lapselle ties mitä kalliita hoitoja.

Vierailija
38/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa sanottiin, ettei hänellä ollut mielisairautta.

En usko tuohon, että halusi huomiota ja siksi keksi lapsellensa vaivoja. Luulen, että hän oli yliahdistunut äiti ja PELKÄSI, että hänen lapsellaan olisi kaikki nuo vaivat. Lääkäri vain nyt keksi tuollaisen typerän diagnoosin hänelle.

Aivan kamalaa toki lapsen kannalta. Äiti pelkäsi vielä enemmän noita sairauksia kuin vaikka nukutusten riskejä.

Ja lääkärit itse tosiaan tekivät lapselle mitä kummallisempia diagnooseja itsekin. Sen mukaan, mitä äiti sepitti.

Ja höpö höpö. Katsopa vaikka tämä filmi:

Vierailija
39/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhistuttavaa, että tuollaista tapahtuu Suomessa. Lapsiparka.

Kuinka moni sairas lapsi on jäänyt hoitamatta, kun on turhaan hoidettu tervettä lasta?

Vierailija
40/45 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kyllä jutusta sen käsityksen, ettei lapsi ollut ihan täysin terve. Ainakin ihottuma ja ilmeisesti syömisen kanssa jotain. Lääkärit vain eivät ymmärtäneet ongelmia äidin aiheuttamiksi ja osin keksimiksi.

Ja taas päästään siihen, miten tällä palstalla syytetään terveydenhuoltoa esimerkiksi siitä, että tenttaavat vanhempia lasten onnettomuuksista.

Lainaus:

"Äiti laiminlöi pojan puhtaudesta ja hygieniasta huolehtimisen. Tämän seurauksena pojan käsivarsissa, kaulan ja leuan alla sekä päänahassa havaittiin pinttynyttä likaa, jota luultiin aluksi ihottumaksi."