Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lakkasit välittämästä muiden mielipiteistä?

Vierailija
11.09.2018 |

Minua ahdistaa, kun aina sanotaan, että tietyssä iässä ei enää tarvitse mennä massan mukana vaan voi olla rohkeasti oma itsensä. Yleensä tarkoitetaan kai viimeistään keski- iässä.
Minä olen jo 47- vuotias, ja olen vieläkin kauhean herkkä sille mitä muut minusta ajattelevat. Facebookissa ja twitterissä olen oikea sopuli, tykkään kaikesta mistä muutkin enkä uskalla tuoda omia mielipiteitäni julki jos tiedän niiden olevan yleisesti hyväksyttyjä vastaan. Niinpä esim. fb- profiilissani olen vihervasemmistolainen maailmanhalaaja, vaikka todellisuudessa en suhtaudu asioihin hirveän kritiikittömästi. Lisäksi olen hirveän riippuvainen toisten tykkäyksistä kun julkaisen somessa jotain, masennun jos kukaan ei noteeraa juttujani tai kuviani. En vain uskalla olla muuta!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on juuri alkanut uusi vaihe elämässä ei väliä mitä muut ajattelee menen omia polkujani vihdoin 39vuotiaana. Nyt elämä maistuu paljon paremmalta..

Vierailija
22/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotias yhdeksännellä luokalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin ajatella noin vasta siirtyessäni työelämään. Siihen astihan sai olla melko vapaasti mitä on. Siitä lähtien lammas, tai lähtee leipä pöydästä. Niin se vain on.

Vierailija
24/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että olisi raskaampaa jatkuvasti vetää jotain roolia ja olla suosittu joidenkin ihmisten silmissä sellaisena kuin et aidosti ole, kuin olla muutamien inhoama mutta myös rakastettu semmoisena kuin olet. Ja faktahan on että ihan sama vedätkö jotain roolia vai oletko oma itsesi, niin AINA tulee olemaan ihmisiä jotka eivät pidä sinusta. Se on vain fakta. Jos sinussa ei ole mitään mistä joku ei pitäisi, niin jo siinä on inhon aihetta jollekin. 

Vierailija
25/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 25v ja äidin miellyttämisestä pääsin eroon 3-kymppisenä.

Vierailija
26/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en välittäisi muiden mielipiteistä? Jos vaikka kaverin kanssa menemme syömään ja tiedän, että hän inhoaa sushia, joka on kuitenkin oma suosikkini, en vaadi ravintolaksi sushipaikkaa. Ja jos tapetoisin olohuoneeni, kysyisin kaverini mielipidettä, hän kun osaa nähdä sisustushommat minua paremmin.

Vierailija
27/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v. Silloin sain itsetunto-ongelmat kuriin ja elämän kuntoon. Paras muutos koko elämässä.

Vierailija
28/43 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en välittäisi muiden mielipiteistä? Jos vaikka kaverin kanssa menemme syömään ja tiedän, että hän inhoaa sushia, joka on kuitenkin oma suosikkini, en vaadi ravintolaksi sushipaikkaa. Ja jos tapetoisin olohuoneeni, kysyisin kaverini mielipidettä, hän kun osaa nähdä sisustushommat minua paremmin.

Tuskin tällä viitattiin siihen että toisia ei huomioida tehtäessä molempiin vaikuttavia päätöksiä tai tarkoitettiin sitä että halutessaan ei voisi kysäistä toisen neuvoa. Turhaa saivartelua.

Vierailija
29/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En milloinkaan.

Vierailija
30/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan koskaan ole jaksanut välittää mitä ihmiset ajattelevat valinnoistani, tai elämäntyylistäni. En selittele, en erityisemmin kysele mielipiteitä, enkä myöskään anna ihmisten tuputtaa "hyviä" neuvoja.

Mutta, välitän siitä, jos minusta ei pidetä ilman syytä. Tarkoitan, että jos tuntematon ihminen ulkonäön perusteella tekee minusta olettamuksia. Ne jää jostain syystä ärsyttämään, mutta en menetä yöuniani kuitenkaan. Itse olen luonteelta ns. hyväksyjä. Eli oli miten erilainen ihminen vain, yritän löytää jotain yhteistä ja tulla juttuun. Kaikkien kaveri ei kuitenkaan tarvitse, eikä pidä olla, mutta esim työyhteisössä pitäisi pystyä tulla toimeen kaikkien kanssa, eikä syrjiä.

Vierailija
31/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 40 v. Olin nuorena oikea miellyttämishaluinen angstipallo: ainainen huoli siitä pitääkö muut ihmiset minusta, oma ulkonäkö hävetti, oma puhetyyli hävetti, oma junttimaisuus hävetti.. . 38-40 iässä mulle tuli jonkinlainen keski-iän kriisi ja ahdistukset kasvoi ihan yli äyräidensä. Mutta sitten kun se meni ohi, en ole angstannut enää yhtään siitä mitä muut minusta ajattelee.

Vierailija
32/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Töissä pidän hillitympää ulkokuorta ja kulisseja, vapaa-ajalla otan rennosti enkä esitä. Ikää 36v.

Vierailija
33/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kova ja vahva täytyy olla jos ei välitä toisten mielipiteistä ja elää vaan itsensä näköistä elämää. Tässä tapauksessa vahva ei ole positiivinen asia mielestäni.

Oikeasti en edes halua olla ihminen, joka ei välitä muiden mielipiteistä. Toisaalta elän sellaista elämää kuin haluan, teen työtä josta nautin, vaikka jopa oma sisarus puhuu siitä halveksuen. Toisaalta elän lähellä vanhaa hankalaa isääni, vaikka elämä olisi helpompaa kauempana, mutta tiedän, että huoli ja vaiva olisi suurempi, jos asuisin omalta kannaltani helpommassa paikassa.

Ei minun tarvitse tykätä kenenkään mielipiteestä somessa, jos olen eri mieltä, miksi ihmeessä? Toisaalta yritän ymmärtää, että noinkin voi asiasta ajatella, välillä näkee kyllä niin musta-valkoisia mielipiteitä , ettei niihin osaa ottaa kantaa mitenkään, ajattelee vaan, ei noin ja ihmettelee miten toinen ei osaa nähdä asian toista puolta.

Vierailija
34/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin olla noin kolmekymppinen. Menin naimisiin ja sain ensimmäisen lapseni. Silloin se varmaan loppui ihan tykkänään. Tai siis kyllähän mä siitä piittaan, mitä mieheni ja lapseni ajattelevat, mutta kaiken maailman kylänihmisille on ihan yks lysti, mitä miettivät.

Vierailija
35/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kolmekymppisenä. En ennen sitäkään välittänyt erityisen paljon, mutta nyt se on täysivaltaisempaa ja tulee syvemmältä.

Vierailija
36/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppiseksi asti välitin liikaa toisten mielipiteistä, sen jälkeen olen välittänyt liian vähän.

Siis liian vähän omaa parastani ajatellen. Mutta silti paljon helpompi elää ja olla, kun voi henkisesti näyttää muille keskisormea, vaikka fyysisesti ei voi. Ehkä sitten vanhana laitoksessa sitäkin.

Vierailija
37/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana. Väkivaltaiset alkoholistivanhemmat ja koulukiusaus saivat yhteisesti jonkin murrosiän aivoissa napsahtamaan ja lakkasi välittämästä noista asioista kokonaan. Nyt aikuisiässä on vaan hyvin vaikea rakentaa parisuhdetta koska olen kuulemma liian etäinen ja kylmä ihminen. Välinpitämättömän suojanaamio auttanut läpi ankean lapsuuden mutta nyt en saa sitä enää revittyä pois.

Vierailija
38/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kova ja vahva täytyy olla jos ei välitä toisten mielipiteistä ja elää vaan itsensä näköistä elämää. Tässä tapauksessa vahva ei ole positiivinen asia mielestäni.

Oikeasti en edes halua olla ihminen, joka ei välitä muiden mielipiteistä. Toisaalta elän sellaista elämää kuin haluan, teen työtä josta nautin, vaikka jopa oma sisarus puhuu siitä halveksuen. Toisaalta elän lähellä vanhaa hankalaa isääni, vaikka elämä olisi helpompaa kauempana, mutta tiedän, että huoli ja vaiva olisi suurempi, jos asuisin omalta kannaltani helpommassa paikassa.

Ei minun tarvitse tykätä kenenkään mielipiteestä somessa, jos olen eri mieltä, miksi ihmeessä? Toisaalta yritän ymmärtää, että noinkin voi asiasta ajatella, välillä näkee kyllä niin musta-valkoisia mielipiteitä , ettei niihin osaa ottaa kantaa mitenkään, ajattelee vaan, ei noin ja ihmettelee miten toinen ei osaa nähdä asian toista puolta.

Tässä nyt poikkoillaan vähän siellä sun täällä.

Se, ettei välitä muiden mielipiteistä, ei estä henkilöä olemasta empaattinen. Ja isäsi lähellä asuminen näyttäisi tulevan ihan itsekkäistä lähtökohdista, koska muuten huolehtisit ja joutuisit näkemään vaivaa enemmän.

Mustavalkoinen voi olla tai olla olematta samalla kun viis veisaa muiden mielipiteistä. Ne kaksi asiaa eivät liity toisiinsa.

Vierailija
39/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tällaista tunnetta. Olen aika herkkä panikoitumaan. Hankalissa tilanteissa haluaisin juosta vain jonnekin pakoon enkä enää koskaan palata. N33

Vierailija
40/43 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 35v. Paljon oli ollut takana menetyksiä ja kriusejä, joiden työstäminen johti vahvaan itsetuntoon ja itseni löytämiseen. Edelleen yritän kasvaa "paremmaksi" ja syvemmäksi ihmiseksi, mm. omaa käytöstä muuttaa parisuhteessa ja muissa suhteissa, mutta isoimmat remontit koen jo tehneeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan