Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia: korkea hb ja matala ferritiini?

Vierailija
10.09.2018 |

Hb siis 145 ja ferritiini 20.

Oireet viittaavat anemiaan, mutta hb:n perusteella sitä ei ole. Voiko tuo matala ferritiini vaikuttaa olotilaan miten paljon? Sehän on siis viiterajojen sisällä, mitta aika matala.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
05.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oireet: jatkuva väsymys, sydämen muljahtelu etenkin levossa, päänsäryt, alakulo, saamattomuus, ärtyisyys ja huimaus. Ehkä kokeilen vaikka floradix-kuuria pari viikkoa. ap

Pari viikkoa ei riitä kyllä mihinkään. Mulla meni vuosia, että sain ferritiinin edes 60 paikkeille.

Vierailija
82/83 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinkin tänne jo aiemmin kommentoimassa, mutta raportoidaan nyt tännekin, että sain lähetteen julkiselle rautainfuusioon arvoilla hb 142, ferritiini 17. Useampi vuosi yritetty saada arvoja ylös ja ei vain auta suun kautta otettu rauta. Mielenkiinnolla odotan mitä tuo tekee olotilalle.

Onko tämä totta? Minulla ferritiini 12 ja hb 145, eikä tällaista kukaan ehdottanut.

Vanha ketju, mutta olen tuo infuusiolähetteen saanut. Nyt menossa toiseen. Levottomat jalat jäi infuusion myötä pois ja muutenkin oli useamman vuoden parempi jaksaminen. Jaksoin mm aloittaa liikuntaharrastuksen uudestaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävinkin tänne jo aiemmin kommentoimassa, mutta raportoidaan nyt tännekin, että sain lähetteen julkiselle rautainfuusioon arvoilla hb 142, ferritiini 17. Useampi vuosi yritetty saada arvoja ylös ja ei vain auta suun kautta otettu rauta. Mielenkiinnolla odotan mitä tuo tekee olotilalle.

Mä en saanut infuusiota arvoilla 117 ja 7.

Paljon varmasti riippuu lääkäristä. Kannattaa vaihtaa lääkäriä, jos oireet on rajut ja apua ei saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi