Teini raivoaa kun ei pääse matkalle
Olen hiljattain alkanut seurustelemaan uuden miehen kanssa, ja olemme nyt yhdessä lähdössä kreikkaan viikon lomamatkalle.
Suunnitelmana oli, että 14-vuotias tyttäreni menee täksi ajaksi äidilleni, mutta tämä ei tunnu lainkaan sopivan neidille. Hän vaatii päästä matkalle mukaan, ja yrittää saada tahtoaan läpi kaikin mahdollisin keinoin mykkäkoulusta raivoamiseen ja tavaroiden paiskomiseen. Tämä alkaa olla todella rasittavaa.
Kellään muulla ollut samanlaista tilannetta? Miten menettelitte?
Kommentit (113)
Oot varmaan niin tyhmä, että maksat miehenkin.
Eikö aloittaakin raivoaisi, jos ei pääsisi matkalle niin miksei teini raivoa.
Epäreilua.
Jos ap mielestä ei ole epäreilua niin jää itse kotia ja anna teinille matka. Tuskin hyväksyt tätä niin miksi teinin pitäisi hyväksyä.
Ihan idi*ottia sakkia aikuisissa.
Kyllä taas hävettää aikuisten puolesta 😰
Mitä hittoa? Totta kai aikuiset voivat tehdä reissuja keskenään.
Teini ei meillä päätä perheen matkusteluista eikä kiukuttelemalla saa tahtoaan perille. Koskaan. Vanhemmat tekevät monia asioita kahdestaan.
MUTTA. Tilanne uusperheessä on alussa varmasti usein hyvin herkkä ja on erittäin tärkeää huomioida lapset asiaankuuluvalla tavalla. Teini kolmantena pyöränä matkalla ei ole tällainen tapa.
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Jos ap mielestä ei ole epäreilua niin jää itse kotia ja anna teinille matka. Tuskin hyväksyt tätä niin miksi teinin pitäisi hyväksyä.
Aikuinen on aikuinen ja teini lapsi. Aikuisen saa vaikka muuttaa kreikkaan, nyt vain tottelee vanhempiaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tuota ongelmaa koska olen edelleen meidän teinin isän kanssa ja me matkustetaan kaikki yhdessä.
Ylevää.
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Niin eihän tuossa nyt ihan kaikki muumit ole laaksossa, jos ei ymmärrä miksi yei pahoittaa mielensä, kun ei pääse matkalle ja vanhempi pääsee.
Nämä vanhemmat ei varmaan ymmärrä sitäkään perusasiaa, että toiselle voi tulla paha mieli jos syö vaikka karkkia toisen edessä eikä tarjoa muille. Epäkohteliasta.
Todennäköisesti nämä vanhemmat tavoilleen uskollisena esim. pyytää vieraita kylään ja syö itse kakkua muiden katsellessa ympärillä eikä tarjoa muille. Ja sitten ne kyselee täällä, että
"vieraat suuttuivat, kun söin vieraiden edessä kakkua enkä tarjonnut heille - miten olette ratkaisseet tilanteen?"
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Oletko teini? Aivan teinin ajatusmaailma sulla.
No ottakaa se teini mukaan niin loppuu valitus. Viettäkää kiva perheloma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Aikuinen on aikuinen ja teini lapsi. Aikuisen saa vaikka muuttaa kreikkaan, nyt vain tottelee vanhempiaan.
Oletko sä taas saanut diagnoosin tunteetomuudesta eli psykopatiasta.
Et taida hirveästi miettiä muiden tunteita.
Ihminen se ei kyllä petä, ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä laitat aikuisena rajat. Matkalle pääsy ei ole itsestäänselvyys.
Minunkin mieheni idiootti teini kiukutteli kun joutui mummolaan reissumme ajaksi mutta ei sellaisella ole mitään väliä. Teinit kiukkuaa ja jos niille alkaa antaa periksi niin niistä tulee hirveitä ihmisiä.Tottakai sinä joskus vietät lomaa myös teinisi kanssa. Toisesta korvasta ulos raivoamiset ja jos ei lopeta hyvän sään aikana niin sanktiot.
Aikuisen tehtävä on kasvattaa.
Sä olet kyllä ihan pihalla. Ja sun mies huono isä.
Meillä myös 14v. poika ja katsos meidän lasta niin ei ikinä jätettäisi ulkopuolelle,
No nää onkin uusio perheiden ongelmia.
Samoin myös 16v. pääsee mukaan.
Terveisiä ydinperheestä.Mä en todellakaan ole pihalla vaan tasapainoisten ja onnellisten lasten äiti.
Ei ollut ongelma koskaan ydinperheessänikään kun lähdimme joskus mieheni kanssa kahdestaan matkalle. Ei se ole yhtään eri asia mennä kahdestaan miehen kanssa, on hän sitten lasten isä tai äidin uusi mies. Minusta on hyvin epäterve ajatus että vanhemmat eivät tee koskaan mitään kaksin ja ”jätä lasta ulkopuolelle”.
Perustelepa miksi mieheni on huono isä :D kun ei anna kaikkea teinilleen periksi vai? Olemme olleet matkalla kyllä lastenkin kanssa. Välillä menemme kahdestaan. Huono äiti mieheni teinillä kyllä on, niin huono ettei teini voi mennä edes äidilleen vaan pitää laittaa mummolaan.
Ongelma ei ole se, että vanhemmat tai huoltajat lähtevät matkalle. Ongelma on se, että äiti on alkanut juuri seurustelemaan, ja heti lähtee hänen kanssaan matkalle. Kenties apn tapauksessa teini ei ole päässyt matkustamaan, mutta äiti lähtee heti miehen kanssa.
Aivan selvästi apn teini oireilee uudesta miehestä, ja pelosta, että äiti ei enää huomioi lastaan. Kuten nyt näyttää käyvänkin. Näissä uusioperhetilanteissa pitää aina edetä RAUHALLISESTI, lasta kuunnellen ja tukien. Tilanne on todella outo hänelle, ja siinä ei auta "aikuisten tehtävä on kasvattaa!!!"-asenne.
Olen samaa mieltä, että miehesi ei isänä toiminut kaikista parhaimmalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Niin eihän tuossa nyt ihan kaikki muumit ole laaksossa, jos ei ymmärrä miksi yei pahoittaa mielensä, kun ei pääse matkalle ja vanhempi pääsee.
Nämä vanhemmat ei varmaan ymmärrä sitäkään perusasiaa, että toiselle voi tulla paha mieli jos syö vaikka karkkia toisen edessä eikä tarjoa muille. Epäkohteliasta.
Todennäköisesti nämä vanhemmat tavoilleen uskollisena esim. pyytää vieraita kylään ja syö itse kakkua muiden katsellessa ympärillä eikä tarjoa muille. Ja sitten ne kyselee täällä, että
"vieraat suuttuivat, kun söin vieraiden edessä kakkua enkä tarjonnut heille - miten olette ratkaisseet tilanteen?"
Sinäkin ajattelet kuin teini.
Vierailija kirjoitti:
Olen hiljattain alkanut seurustelemaan uuden miehen kanssa, ja olemme nyt yhdessä lähdössä kreikkaan viikon lomamatkalle.
Suunnitelmana oli, että 14-vuotias tyttäreni menee täksi ajaksi äidilleni, mutta tämä ei tunnu lainkaan sopivan neidille. Hän vaatii päästä matkalle mukaan, ja yrittää saada tahtoaan läpi kaikin mahdollisin keinoin mykkäkoulusta raivoamiseen ja tavaroiden paiskomiseen. Tämä alkaa olla todella rasittavaa.Kellään muulla ollut samanlaista tilannetta? Miten menettelitte?
Pistä teini kesätöihin että saa rahaa matkustella sitten kavereidensa kanssa. Näin meidän perheessä on aina toimittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Olen reilu ja muidenkin tunteita ymmärtävä. Toisin kuin sinä.
Miten aikuinen voi olla noin tyhmä. Siis ei ymmärrä miltä jokin voi tuntua.
Eli et osaa asettaa siis itseäsi muiden/teinin tilanteeseen.
Jos aloittajan tilanne käännetään toisinpäin niin se ei mitenkään voi onnistua, mutta teinille sen PITÄÄ onnistua, kun aikuinen SANOO NIIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Jos aloittajan tilanne käännetään toisinpäin niin se ei mitenkään voi onnistua, mutta teinille sen PITÄÄ onnistua, kun aikuinen SANOO NIIN.
Kylmästä narsististahan tuossa pitää olla kyse. Kyllä normaalilla järjellä varustettu aikuinen kyllä yleensä osaa asettaa itsensä toisen asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Aikuisen tehtävä ei ole vain miellyttää lastaan. Lapsen tulee kokea myös pettymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Suunnitelmana oli, että 14-vuotias tyttäreni menee täksi ajaksi äidilleni, mutta tämä ei tunnu lainkaan sopivan neidille. Hän vaatii päästä matkalle mukaan, ja yrittää saada tahtoaan läpi kaikin mahdollisin keinoin mykkäkoulusta raivoamiseen ja tavaroiden paiskomiseen. Tämä alkaa olla todella rasittavaa.Kellään muulla ollut samanlaista tilannetta? Miten menettelitte?
Sepä ei ole teinin asia sanella, miten aikuinen vanhempi haluaa omat henkilökohtaiset aikansa järjestää. Olen kurkkuani myöten täynnä nykypäivän teinien hännystelemistä. Rajat niille ja tervetuloa todelliseen maailmaan, jossa omat oikeudet ja toisten kunnioitus pitää ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua.
Tinyeettumuus vetää.... Hmmmm.... Sanattomaksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä ei ole teinin asia sanella, miten aikuinen vanhempi haluaa omat henkilökohtaiset aikansa järjestää. Olen kurkkuani myöten täynnä nykypäivän teinien hännystelemistä. Rajat niille ja tervetuloa todelliseen maailmaan, jossa omat oikeudet ja toisten kunnioitus pitää ansaita.
Jep ja sun raja-vinkeillä saadaan aikaiseksi se, että teini ei koskaan hyväksy isäpuoltaan, jos äiti hylkää lapsensa heti, kun uusi mies löytyy.
Meillä myös teini, ollaan matkusteltu paljon hänen koko ikänsä. Kun oli 14-vuotias, ei enää halunnut lähteä mukaan etelänreissuille. Jäi kotiin itsekseen, kyllä sen ikäinen jo pärjää.