Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi budabest konvehdit ei maistu samalta kuin 90-luvulla kun olin lapsi.

Vierailija
07.11.2024 |

Ihan karseen makuisia nykyään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti muuttunut, aineosia vaihdeltu halvempiin.

Vierailija
2/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banda on baras! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut Nutellassa saman? Mielestäni oli ennen parempaa, muistelen sitä makua edelleen vesi kielellä.

Vierailija
4/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oli yhtä pahanmakuisia jo silloin. Hyi hitto.

Vierailija
5/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Resepti muuttunut, aineosia vaihdeltu halvempiin.

Ennen oli mainoksen mukaan "tilkka jalojuomaa" eli konjakkia. Sama homma kuin Royal-suklaat ja monet muut, eli edellinen resepti oli liian hyvä ja mikä pahinta, vanha.

Vierailija
6/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koostumus muuttunut, samoin makuaistisi.

Vierailija
7/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikin oli parempaa lapsena.

Vierailija
8/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resepti muuttunut isoa valmistajaa miellyttävämmäksi.

Vierailija
9/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu ihan siitä että sillon ennen et syöny herkkoja kuin harvoin, nyt vedät joka ikinen päivä makeeta naamaan.

Resepti voi muuttua vääh,mutta makuaisti  on muuttunut paljon elintavoista johtuen.

Vierailija
10/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu ihan siitä että sillon ennen et syöny herkkoja kuin harvoin, nyt vedät joka ikinen päivä makeeta naamaan.

Resepti voi muuttua vääh,mutta makuaisti  on muuttunut paljon elintavoista johtuen.

Minä olen syönyt herkkuja joka päivä seitsemän vuotiaasta lähtien. Minun kohdalla ei tuo syy päde.

Vierailija
11/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapestit tehtiin Turussa vuoteen 2006, kunnes tehdas suljettiin ja valmistus siirrettiin Ukrainan Pultavaan. Raaka-aineet ovat vuosien varrella vaihtuneet huomattavasti halvempiin.

Vierailija
12/23 |
07.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest ollut lempisuklaani joulun tienoolla, mutta myös tryffelisuklaat hyviä jopa parempia kun Budapest. 

Vierailija
13/23 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syönyt herkkuja joka päivä seitsemän vuotiaasta lähtien. Minun kohdalla ei tuo syy päde.

Sama mulla. Isä toi aina töistä kotiin tullessaan herkkuja joten koko perhe mässytteli herkuilla joka ikinen päivä. 

Vierailija
14/23 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budapestit tehtiin Turussa vuoteen 2006, kunnes tehdas suljettiin ja valmistus siirrettiin Ukrainan Pultavaan. Raaka-aineet ovat vuosien varrella vaihtuneet huomattavasti halvempiin.

Olinkin tulossa kirjoittamaan, että mielestäni Budapestien maku on muuttunut jo useita vuosia sitten.

Vierailija
15/23 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheapflation

Kaikki makea mikä ennen makeutettiin sokerilla makeutetaqn nyt maissitärkkelyksellä ja inverttisokerilla ja ties millä. 

Mikään ei maistu samalta.

100 vuotta sitten varmaan fatserin parhaat oli ihan parhaita ja kettukarkit tuoksuivat pihlajanmarjalle. Nyt niissä on luontaisen kaltaista aromia ja niitä hiton pseudosokereita ja hyytelöintiainettq 

Vierailija
16/23 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cheapflation

Kaikki makea mikä ennen makeutettiin sokerilla makeutetaqn nyt maissitärkkelyksellä ja inverttisokerilla ja ties millä. 

Mikään ei maistu samalta.

100 vuotta sitten varmaan fatserin parhaat oli ihan parhaita ja kettukarkit tuoksuivat pihlajanmarjalle. Nyt niissä on luontaisen kaltaista aromia ja niitä hiton pseudosokereita ja hyytelöintiainettq 

Suututtaa kun Fazerin parhaat muutettiin jokunen vuosi sitten samanlaisiksi eli lähes kaikki karkit samanmuotoisia. Kaiketi halvempaa kun voi tehdä samalla muotilla kaikki. Kiss-kiss varmaan ainoa poikkeus

Vierailija
17/23 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska makuaistisi kuten muutkin aistisi ovat kuoleentuneet !

Vierailija
18/23 |
08.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest konvehtien koko on suorastaan kutistunut ja hinta on noussut siihen nähden liian paljon.Jopa ballerina keksit on pienempiä kooltaan.Ja maku on myös erilainen kuin ennen.Säästetäänkö raaka-aineissa tällä tavoin vai minkä vuoksi moni asia tulee huonompi?Miksi emme valmista parempi laatuisia tuotteita?Ei ole syytä pienentää keksien tai konvehtien kokoa.Kuka on ollut muuttamassa/päättämässä niiden oikeaa kokoa pienemmäksi.Sen haluaisin tietää.

Vierailija
19/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti muuttuu iän myötä. 

Vierailija
20/23 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletyn hedelmän viehätys puuttuu, kun äitisi ei toru sinua jouluherkkujen näpistämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän