Olimme lapsemme kanssa metsäretkellä, vastaan tuli nainen irti olevan ison koiran kanssa ja koira tuli luoksemme
Omistajan koettamattakaan estää. Näin heti ettei koira ollut vihainen, annoin käden haisteltavaksi ja poikakin taputti koiraa. Mutta omistajan käytöstä en ymmärrä ! On koirapelkoisia ihmisiä, jotka tulisivat hysteerisiksi jo irti juoksevasta Mopsista saati Berhnandinkoirasta.
Kommentit (325)
Omassa metsässä retkeillessän minulla on aina mukana karamellivärillä värjättyä etikkavettä pienessä suihkupullossa. Kun jonkun idiootin koira kulkee irrallaan ja tulee haistelemaan, niin suihkautan siitä. Sen jälkeen tiedustelen koiran omistajalta, että onko hänellä mitään käsitystä metsästyslaista.
En hyväksy yhtään tuollaista. Itse pidän omia koiria irti vain omassa metsässä, enkä missään nimessä sielläkään jos on rauhoitusaika.
Mietin samaa kun vasta muutettuamme leikin tuolloin 2v poikani kanssa pihalla ja naapuri palasi lenkiltä päästäen koiran siinä pihassa irti, myöhemmin huomasin tekevän tuon aina. No kuitenkin, naapuri paineli ovelle mutta koira tuli nuuhkimaan meitä, totesin että sun omistajas meni jo. Pieni kiinanpalatsikoira, mutta entä jos minulla olisi ollut koirakammo ja olisin alkanut huutaa sekä potkia koiraa paniikissa ? Tai jos lapsella olisiollut huonoja koirakokemuksia ja olisi alkanut itkeä?
Vierailija kirjoitti:
Omassa metsässä retkeillessän minulla on aina mukana karamellivärillä värjättyä etikkavettä pienessä suihkupullossa. Kun jonkun idiootin koira kulkee irrallaan ja tulee haistelemaan, niin suihkautan siitä. Sen jälkeen tiedustelen koiran omistajalta, että onko hänellä mitään käsitystä metsästyslaista.
Tähän aikaan vuodesta saa kyllä metsästylain puolesta pitää vapaana. Maalis- elokuussakin niin, että koira on välittömästi kytkettävissä. Sama koskee kissoja.
Kauheaa!
Mulla on vieläkin traumat siitä kun jouduin lyömään erästä koiraa halolla päähän kun juoksi raivopäisenä meidän pihaan ja tarrasi 1- vuotiasta haalarista. Sen jälkeen hyökkäri minun kimppuun ja löin niin lujaa kun kädestä lähti.
Omistaja hetken yritti raivota mutta karkasi paikalta kun ilmoitin että soitan poliisit. Koira ei enää liikkunut joten en tiedä kuoliko mutta kauheat traumat jäi meille molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän aikaan vuodesta saa kyllä metsästylain puolesta pitää vapaana. Maalis- elokuussakin niin, että koira on välittömästi kytkettävissä. Sama koskee kissoja.
Oikeastiko saa? Miksi metsästyslaissa pykälässä 53 sanotaan, että "Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella."
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa!
Mulla on vieläkin traumat siitä kun jouduin lyömään erästä koiraa halolla päähän kun juoksi raivopäisenä meidän pihaan ja tarrasi 1- vuotiasta haalarista. Sen jälkeen hyökkäri minun kimppuun ja löin niin lujaa kun kädestä lähti.
Omistaja hetken yritti raivota mutta karkasi paikalta kun ilmoitin että soitan poliisit. Koira ei enää liikkunut joten en tiedä kuoliko mutta kauheat traumat jäi meille molemmille.
No hyi onko totta tämä??? Kantoiko omistaja siis koiransa pois? Aika kauheaa teille ja myös tälle koiralle. Omistaja on täysidiootti.
Mikäs siinä jos pitää vapaana kunhan menee takuuseen ettei elukka lähesty muita ihmisiä. Eivät kaikki diggaa käsiä nuoleskelevista eläimistä.
Ottamatta kantaa tähän tapaukseen, ei kukaan kyllä voi elää elämäänsä varautuen aina siihen, että ympärillä olevilla ihmisillä on ties mitä pelkoja. Mun mielestä naurettavia nää "no entäs jos olisin ollut koirapelkoinen" -kommentit. No jos jos jos.
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta kantaa tähän tapaukseen, ei kukaan kyllä voi elää elämäänsä varautuen aina siihen, että ympärillä olevilla ihmisillä on ties mitä pelkoja. Mun mielestä naurettavia nää "no entäs jos olisin ollut koirapelkoinen" -kommentit. No jos jos jos.
Pitää eläimensä erossa ihmisistä, ei voi olla liikaa vaadittu pieni kohteliaisuus?
Minä en tykkää, kun vieraat koirat loikkivat meidän lasten luo.
Itsellä kumminkin ollut saksanpaimenkoira.
Taajama alueella ei saa pitää koiria vapaana koskaan! Siis ei edes taajamametsissä.
Jotkut ihmiset pelkäävät muita ihmisiä. Mihin se raja vedetään kuinka paljon muiden peloille annetaan valtaa ja miksi?
Tulee mieleen onko koirien omistajat jotenkin itsekkäitä ja epäsosiaalisia, kun ei haluta ymmärtää, että meitä koirakammoisia on suht paljon. Empatiakykyä ja käytöstapoja kiitos.
Kerran lapsena tapahtui niin, että poljin pyörää, kun yhtäkkiä jostain perääni juoksi vapaana pidetty rotikka. Kävi takaapäin kiinni. Onneksi sai iskettyä hampaat vaan paitaan. Paidasta lähti kaistale irti.
Pitäkää ne piskinni kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen onko koirien omistajat jotenkin itsekkäitä ja epäsosiaalisia, kun ei haluta ymmärtää, että meitä koirakammoisia on suht paljon. Empatiakykyä ja käytöstapoja kiitos.
Kerran lapsena tapahtui niin, että poljin pyörää, kun yhtäkkiä jostain perääni juoksi vapaana pidetty rotikka. Kävi takaapäin kiinni. Onneksi sai iskettyä hampaat vaan paitaan. Paidasta lähti kaistale irti.
Pitäkää ne piskinni kiinni!
Minua ei kiinnosta muiden todellisuuteen pohjautumattomat pelot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ne piskinni kiinni!Minua ei kiinnosta muiden todellisuuteen pohjautumattomat pelot.
Eikä minua se miten koirallesi käy jos tulee minun lähelleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauheaa!
Omistaja hetken yritti raivota mutta karkasi paikalta kun ilmoitin että soitan poliisit. Koira ei enää liikkunut joten en tiedä kuoliko mutta kauheat traumat jäi meille molemmille.No hyi onko totta tämä??? Kantoiko omistaja siis koiransa pois? Aika kauheaa teille ja myös tälle koiralle. Omistaja on täysidiootti.
On totta. Juu kun koira hyökkäsi lapseni kimppuun niin en osunut kunnolla mutta sain huomion pois lapsesta. Itsellä on vieläkin arvet jalassa puremasta. Löin niin lujaa että joiralta lähti taju ja itse menin paniikkiin.
Kävin vielä lääkärissä ja harmiteltiin sitä että en saanut omistajan nimeä selville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää ne piskinni kiinni!Minua ei kiinnosta muiden todellisuuteen pohjautumattomat pelot.
Ihan ymmärrettävä asenne sosiaalisesti heikkolahjaiselta ihmiseltä. Ehkä siinä vaiheessa kuitenkin kiinnostaisi, jos pilkka osuisi omaan nilkkaasi ja saisit olla tekemisissä viranomaisten kanssa, koska rakkisi on käynyt näykkimään jotakuta ohikulkijaa tai jotain vielä pahempaa. Tämä siis sellaisen oletuksen perusteella, että sinulla olisi koira ihan oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä minua se miten koirallesi käy jos tulee minun lähelleni.
Onhan minulle ennenkin avohoitopotilaat uhonneet, mutta ei ne oikeasti mitään tee.
Omistajan käytös on törkeää. Tosi moni pitää koiria irti metsissä ja pururadoilla, eikä niihin siksi uskalla koiria pelkäävät mennä.