Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ahdistaa

Vierailija
09.09.2018 |

Mua ahdistaa suunnattoman paljon. Ihmiset haluavat vaan pahaa tai käyttävät hyväksi. Kukaan ei välitä, enkä merkkaa kenellekään mitään. Uusiin ihmisiin tutustuminen on vaikeaa ja jättäydyn liiaksi syrjään hiljaisena ihmisenä, mutta en halua enää palata vanhaan kaveriporukkaani, josta koitui vain harmia. Lisäksi opiskelen yo:ssa todennäköisesti turhaan, sillä en osaa oikein verkostoitua, joten en myöskään tule työllistymään. No kuluuhan aika paremmin, kun saa keskittyä opiskeluun. Aiheet ovat kiinnostavia, ei siinä mitään.
Vaikka ahdistaa, en halua enää palata entiseen. Mutta mistä voimia jaksaa? Tarvitsisin elämääni jotain turvallisia ja pysyviä asioita. Nyt ajelehdin kuin lastu lainehilla ilman kiinnekohtaa. Ahdistaa ja surettaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on hiljaisen ja ei niin avoimen ihmisen kohtalo jäädä osattomaksi tai olla hyödynnettävä toisinaan kelvatessaan. Kun olisikin sellainen avoin ja puhelias ihminen, niin maailmassa olisi ihan toisella tavalla mahdollisuuksia. Olisikin joku lääke, jolla ei olisi haittavaikutuksia/riskejä pidempiaikaisessa käytössä, ja jonka avulla pääsisin tästä elämääni rajoittavasta ahdistuksesta. Aivoradat väärässä järjestyksessä ja välittäjäaineet vinksallaan, on hankala jaksaa yrittää ja ponnistella. Ehkä joku hermorata tulisi vaan katkaista niin pääsisin tästä tuskaisuudestani ja kykenisin olemaan oma itseni (: AP

Ap, kärsitköhän ahdistuneisuushäiriöstä? Tunnistan tuon pohdinnan.

Voipi olla. Tiedostan, että poikkean melko paljon ns. normaalista ihmisestä. Olen kuin tuskainen analysaattori, joka ylikuumenee käytössä. Kyllä, tiedostan, että tulisi ajatella vain päivä kerrallaan, mutta kokonaisuuksien hallinnan tarve on niin valtava sekä tarve rutiineille ja tukikohdille.  Tunnen outouden kokemuksia ja yksinäisyyttä, jos olen ympäristössä, jossa näitä ed. mainittuja ei ole. AP

Sama juttu minulla. Tästä syystä keskeytin opinnot yliopistossa vieraassa kaupungissa. En saanut sitä toimimaan. Amk toimi paljon paremmin, kun oli ryhmä, jonka mukana päivät mentiin.

Hae apua. Psykoterapia on yksi keino hoitaa ahdistuneisuushäiriötä.

Nro 7

7

Kiva kuulla, että en ole ainoa. Olen varannut ensi viikoksi ajan lääkäriin, joten olen hakemassa apua. Toivottavasti ei ole liian myöhäistä. Minkä tyylistä alaa opiskelet Amk:ssa? AP

Opinnoista on jo aikaa. Insinööri minusta tuli. Oli myös helpompaa motivoitua sellaisiin opintoihin, jossa esitettiin selviä ammatillisia vaihtoehtoja koulutuksen jälkeen eikä yliopiston tyyliin että voit olla mitä vain haluat, kaikki on sinusta itsestäsi kiinni jne.

Nro 7

Sähän olet sitten opiskellut ihan hyvään ammattiin ja jos vielä viihdyt työssäsi vielä parempi. Ehkä mäkin vielä keksin jotain. AP

Tästä ei opiskeluaikana kovin laljon puhuta, mutta tuo työssä viihtyminen riippuu todella paljon työpaikasta. Sillä on vielä enemmän merkitystä kuin sillä mitä työtä tekee. Samaa työtä voi tehdä niin hirveän monella tavalla. Hyvässä työpaikassa työn tekeminen on mukavaa, vaikka joka päivä ei olisikaan yhtä kiinnostava.

Miten esimerkiksi sairaanhoitajaksi opiskelu, hyvinvointiteknologian insinööriopinnot tai farmasian opiskelu? Vai opiskeletko nyt parhaillaan farmaseutiksi? Nämä liittyisivät aiempiin opintoihisi ja olisivat ryhmässä opiskelua. Saisit ehkä jotain hyväksi luetuksi aiemmista opinnoistasi. Tosin itsenäisen opiskelun määrä on tietysti kaikkialla lisääntynyt, kun määrärahoja koulutuksesta on karsittu.

Nro 7

Opiskelen parhaillaan farmasiaa. Tosta hyvinvointiteknologian insinööriopinnoista en ole kuullutkaan. Sairaanhoitajan työ on usein vuorotyötä ja siksi välillä raskasta. Näin luulisin.

Olet ihan oikeassa, että ihminen tekee oikeastaan melkein mitä tahansa, jos on hyviä ihmisiä ympärillä.  AP

Vierailija
22/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama ehdotus: laborantti, bioanalyytikko, kemisti. Olisiko näistä joku kiinnostava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama ehdotus: laborantti, bioanalyytikko, kemisti. Olisiko näistä joku kiinnostava?

Kiitos vinkeistä (:

Vierailija
24/24 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys:

Myös IT-ala työllistää melko hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan