Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita vapaaehtoisesti koirattomia?

Vierailija
08.09.2018 |

Onko täällä muita, jotka ovat valinneet vapaaehtoisen koirattomuuden?

Minulle valinta oli itsestään selvä: en ole ikinä tykännyt eläimistä ja ajatuskin koirankarvoista sohvalla ahdistaa. Puhumattakaan jatkuvasta hajusta, sotkusta, kakkojen poimimisesta, lenkittämisestä, yöllisistä ripskoista jos koira syö jotain väärää... Kauhean sitovaa ja vaikeaa elämää sellainen. Mieluummin nukun aamuisin pitkään ilman ruokkimis- ja lenkityspakkoa ja nautin vapaudestani.

Käyn aina silloin tällöin koirafoorumeilla etsimässä kaltaisiani ja muistuttamassa, kuinka työlästä ja rajoittavaa koiran pitäminen on. He eivät kuitenkaan usko minua vaan yrittävät vakuutella, että koiran rakkaus, uskollisuus ja elämänilo muka peittoavat kaikki huonot puolet. Taitavat olla vaan kateellisia vapaudestani! Ehkäpä siis täältä löytyy enemmän vertaistukea meille vekoille :)

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vapaaehtoisesti kissaton eli kiho. Muiden kissat on kyllä ihania mutta omaa en halua. Liikaa vaivaa ja rajoittaa elämää.

Mistä ihmeestä tuo ''kiho'' edes on lyhenne? 

Vierailija
22/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti kanaton ja saan jatkuvasti epäileviä katseita ja ihmettelyä osakseni.

Jo lapsesta asti olen tiennyt etten halua koskaan kanoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vapaaehtoisesti kissaton eli kiho. Muiden kissat on kyllä ihania mutta omaa en halua. Liikaa vaivaa ja rajoittaa elämää.

Se olis kylläkin vaki eikä mikään kiho. Mistä tuo kiho niinku tulee?

Vierailija
24/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olis kylläkin vaki eikä mikään kiho. Mistä tuo kiho niinku tulee?

Tai ehkä sittenkin veki?

Vierailija
25/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti koiraton, kissoja löytyy

Vierailija
26/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin olen vapaaehtoisesti eläimetön. Säälin lemmikkiperheruljanssissa eläviä. Lemmikit kuolaavat, haisevat, ovat usein huonosti kasvatettuja ja metelöivät. Ei ikinä. Sitten niitä tungetaan isovanhemmille ja kavereille hoitoon, kun huomataan, että hoito onkin raskasta. Oma valinta hankkia niitä kuolaavia pissakoneita.

Olen tyytyväinen valinnastani, ja arvostan vapauttani. Apn tavoin kyseenalaistan suureen ääneen kaikki lemmikin omistamisen hyvät puolet, yleensä lemmikki.fi-foorumilka, eikä ymmärrystä riitä siihen, että joku voisi muka saada elämäänsä sisältöä lemmikistä. Lemmikkivapaa elämä on ihanaa <3.

Vierailija
27/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todellakin vako! Mä pelkään rahanmenoa (eläinlääkäri/ vakuutukset, ruoka, tarvikkeet, trimmaus yms.yms.) ja sit kasvatusta. Mitä jos en osaakaan kasvattaa ja tulee luonnevikainen. En ikinä kestäis häpeää! Kerran oli kaverin koira meillä viikonlopun ja olin aivan loppu sen jälkeen. Lenkitin ihan hulluna, et koira olis tyytyväinen. Mut ei se rentoutunut ollenkaan ja söikin huonosti. Hirvee stressi!

Vierailija
28/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuista huomaa kuinka nämä erilaiset valinnat menee lemmikkiarjen kanssa painivilla tunteisiin. Taitaa vähän kaduttaa..? ;) T. Vapaaehtoislemmikitön

Vierailija
29/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pitkään veko mutta sain sitten vahinko-koiran kun hoidin läheiseni koiraa tämän ollessa pentu. Kävi niin että koira leimautuikin minuun ja nyt en antaisi pois MISTÄÄN HINNASTA!! Ette te koirattomat vaan tajua miten paljon siitä omasta suloisesta karvaturrikasta saakaan iloa ennen kuin itse koette!

Vierailija
30/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on lemmikin onnellinen omistaja arvatkaas mitä?

No ei mitään. Meille lemmikin omistajille ei ole yhtä kova paikka jos joku ei elä samalla tavalla kuin me.

Jostain syystä lapsellisille on hyvin raskasta, kun kaikki eivät halua lapsia.

Auttaako hassun hauska vertaistuki ketjunne nyt teidän pahaa oloanne?

Ai ei =(

No mitä jos menisitte vaikka lapsienne kanssa ulos?

Tai askarteleisitte yhdessä söpön kortin?

Leipoisitte?

Paistaisitte lettuja?

Ps: Se on muuten tosi hyvä ettette te omista eläintä =)

Vierailija
31/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli ajatusharha, olen siis veki, kun olen vapaaehtoisesti kissaton ja kiho olen muuten vain. Olen myös veho, veko, vevu, veka, vema, veha ja veel.

Vierailija
32/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka kammoavat lemmikkejä ovat yleensä mt-puolen asiakkaita.

Vierailija
33/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan täällä. En meinaa malttaa odottaa että pääsen muuttamaan rivariin niin voin ottaa taas koiran. 

Vierailija
34/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirattomuus on ympäristöteko. Suomalaisen koiran hiilijalanjälki on moninkertainen verrattuna kolmannen maailman kulkukoiriin.

Eikä mikään takaa sitä että Musti (tai sen pentu) tulisi katsomaan sinua vanhainkodin vaipoissasi.

Vierailija
35/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tuo ''kiho'' edes on lyhenne? 

Kissaa ilman hyvä olla?

Vierailija
36/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä on lemmikin onnellinen omistaja arvatkaas mitä?

No ei mitään. Meille lemmikin omistajille ei ole yhtä kova paikka jos joku ei elä samalla tavalla kuin me.

Jostain syystä lapsellisille on hyvin raskasta, kun kaikki eivät halua lapsia.

Auttaako hassun hauska vertaistuki ketjunne nyt teidän pahaa oloanne?

Ai ei =(

No mitä jos menisitte vaikka lapsienne kanssa ulos?

Tai askarteleisitte yhdessä söpön kortin?

Leipoisitte?

Paistaisitte lettuja?

Ps: Se on muuten tosi hyvä ettette te omista eläintä =)

Ja näin vela sai vanhemmat syyllistettyä ja oman häntänsä nostettua tässäkin ketjussa. Hyvin tehty.

Vierailija
37/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nääh, koirat on liian ihania joten en voi olla ilman! Olen sensijaan VeMi. (Mies ei edes mahtuisi sohvalle kaikkien viiden koirani lisäksi) tsemppiä ap vertaistuen löytämiseen! ;)

Rakkisiko sua astuu?

Vierailija
38/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen Pako= pakotettu koiraton! Lapsellani on astma ja on allerginen koirille, joten koiraa ei voi taloutemme ottaa..

Vierailija
39/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vapaaehtoisesti koiraton ja muutenkin lemmikitön ihan siitä syystä, että olen niin pienituloinen. Parempi olla ottamatta lemmikkiä, kun sitä ei ole varaa käyttää tarvittaessa eläinlääkärillä.

Sinä et oikeasti ole veko tai vele, jos syynä koirattomuuteen tai lemmikittömyyteen on raha. Ihkaoikeat velatkin perustelevat nimikkeensä sen mukaan, että he eivät halua lasta, koska he nyt vaan eivät halua lasta. Velan syy ei saa olla raha tai huono lapsuus tai mikään muukaan asia. Näin ollen sinäkään et saa perustella koirattomuuttasi rahalla, tai olet pelkkä huijari ja häpeäksi veko-aatteelle. 

Vierailija
40/41 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh ette tiedä mistä jäätte paitsi, kyllä ne koirat tuo elämään niin paljon sisältöä ja pistää asiat uuteen tärkeysjärjestykseen. Kyllä te koirattomat ootte melko itsekkäitä kun ette tarjoa kotia sitä kaipaaville. Koiran kun ottaisitte niin varmaan kasvaisitte myös ihmisinä paremmiksi.

Lapsena haaveilin hevosesta, koirasta, kissasta...mutta sain vain marsun, mikä myöskin hauska eläin. Muutettuani opiskelemaan ymmärsin itse, etten voi hankkia "vaativaa" eläintä, joka joutuisi olemaan päivät, joskus illatkin yksin.

Myöhemmin meillä on ollut aluksi pikkujyrsijöitä, sitten kissa ja koira (vähän vaativampia, mutta opettavat lapsille inhimillisyyttä ja toisista huolehtimista).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi