Muita vapaaehtoisesti koirattomia?
Onko täällä muita, jotka ovat valinneet vapaaehtoisen koirattomuuden?
Minulle valinta oli itsestään selvä: en ole ikinä tykännyt eläimistä ja ajatuskin koirankarvoista sohvalla ahdistaa. Puhumattakaan jatkuvasta hajusta, sotkusta, kakkojen poimimisesta, lenkittämisestä, yöllisistä ripskoista jos koira syö jotain väärää... Kauhean sitovaa ja vaikeaa elämää sellainen. Mieluummin nukun aamuisin pitkään ilman ruokkimis- ja lenkityspakkoa ja nautin vapaudestani.
Käyn aina silloin tällöin koirafoorumeilla etsimässä kaltaisiani ja muistuttamassa, kuinka työlästä ja rajoittavaa koiran pitäminen on. He eivät kuitenkaan usko minua vaan yrittävät vakuutella, että koiran rakkaus, uskollisuus ja elämänilo muka peittoavat kaikki huonot puolet. Taitavat olla vaan kateellisia vapaudestani! Ehkäpä siis täältä löytyy enemmän vertaistukea meille vekoille :)
Kommentit (41)
Minä olen vapaaehtoisesti kissaton eli kiho. Muiden kissat on kyllä ihania mutta omaa en halua. Liikaa vaivaa ja rajoittaa elämää.
Vakavasti ottaen: todellakin olen vapaaehtoisesti koiraton. Ei suoraan sanottuna kiinnosta koiran omistamisessa mikään: ei aikaiset aamuherätykset, karvat, haju, eläinlääkärikäynnit, hoitajan etsiminen loman ajaksi eikä rahanmeno. Lapsuuden kodissani oli kyllä koira, mutta itse en keksi yhtään syytä, miksi ottaisin koiran.
Koiraihmiset on just tollaisia. Ja se oma karvakasa on muka niiiiin ihana että tuuttaavat somen täyteen koirajuttuja ymmärtämättä ollenkaan, kuinka oksettavalta ja ahdistavalta koira-arki näyttää meistä vapaaehtoiskoirattomista.
Olen vapaaehtoisesti koirat on. Olen kasvanut koiralaumassa. Rakastan koiria. Siksi en ota koiraa kaupunkiin, viettämään yksinäisiä päiviä pieneen kaksiooni. Kun pystyn tarjoamaan koiralle lajiominaista elämistä, niin otan koiran tai kaksi.
Olen koiraton ja vältän kaikkea kosketusta niiden kanssa. En tajua, miten ihmiset haluaa asua elukoiden kanssa ja toimia näiden palvelijoina. Varsinkin kun koirat ja kissat tuskin valitsisivat elämää, joka on niiden luonnolle ihan vieras. Myös älytöntä luonnon ja hiilijalanjäljen kanssa. Lapseni perhe suunnitteli koiran ottamista. Ilmoitin, et lapsia kyllä hoidan mielelläni, mut koiraa en tule hoitamaan joten varautukaa hankkimaan sille hoito joka menojenne ajaksi. On onneksi jäissä heidän hankintansa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaaehtoisesti kissaton eli kiho. Muiden kissat on kyllä ihania mutta omaa en halua. Liikaa vaivaa ja rajoittaa elämää.
Täälläkin yksi kiho. Kissat on ihan kivoja mutta omaa en halua
Täällä yksi! Ällöttää se haju, ja karvat ja kaikki.
Nääh, koirat on liian ihania joten en voi olla ilman! Olen sensijaan VeMi. (Mies ei edes mahtuisi sohvalle kaikkien viiden koirani lisäksi) tsemppiä ap vertaistuen löytämiseen! ;)
Minä olen vapaaehtoisesti lemmikitön eli vele. Yksikään elukka ei astu minun kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaaehtoisesti lemmikitön eli vele. Yksikään elukka ei astu minun kotiini.
Anteeksi, oikeampi lyhenne on tietenkin vale
Pidän koirista mutta käyn töissä ja en raaski pitää yksin koiraa 6h kotona (lapset vain noin kl 8-14 pois kotoa) Jos tekisin töitä kotona tai asuttaisiin maalla missä voisi olla ulkohäkissä useampi koira niin mikä ettei. Eli olen puoliksi vako, ajattelen ettei koira olisi onnellinen arkipäiviä yksin.
Huh ette tiedä mistä jäätte paitsi, kyllä ne koirat tuo elämään niin paljon sisältöä ja pistää asiat uuteen tärkeysjärjestykseen. Kyllä te koirattomat ootte melko itsekkäitä kun ette tarjoa kotia sitä kaipaaville. Koiran kun ottaisitte niin varmaan kasvaisitte myös ihmisinä paremmiksi.
Minä yritän olla vapaaehtoisesti koiraton, mutta villakoirat eivät millään ymmärrä sitä. Aina tunkevat sängyn alle ja ties minne.
Minä olen velho - vapaaehtoisesti lehmää omistamaton.
Mistä tulee tuo ho-pääte, jota täällä käytetään (kiho jne.)? Vapaaehtoisesti kissatonhan olisi veki, hevoseton vehe ja lehmätön vele. Jos siis vapaaehtoisesti lapseton on vela.
Vierailija kirjoitti:
Mää en ole !
Mutta minkäs teet kun talouden naisolennolla on ollut koira.
Mutta onneksi ei oo mitään rakkiakaan.
Mä olen vapaaehtoisesti koiraton ja muutenkin lemmikitön ihan siitä syystä, että olen niin pienituloinen. Parempi olla ottamatta lemmikkiä, kun sitä ei ole varaa käyttää tarvittaessa eläinlääkärillä.
Itse olen vapaaehtoisesti hevoseton eli veho. Ei kiitos lannanhajuista työleiriä minulle! Olen perustamassa yhdistystä ajaakseni meidän vehojen tasa-arvoisuutta hevosihmisten kanssa ja lisätäkseni tietoa vapaaehtoishevosettomuudesta.