Miten saan tulevan vaimoni uskomaan ettei miehen keho kestä siivousta?
Ja kuinka säilytän rauhan ?
Eksien kanssa olen kokeillut eksälle siivoamisesta maksamista, sekä siivousfirmojen käyttöä, mutta molemmat ratkaisut ovat kuulemma huonoja ja minua aletaan pakottaa siivoamaan .
onko tilanteeseen ratkaisua vai elänkö loppuelämän yksin?
Kommentit (50)
Kyllä naisten pitää tajuta, että siivoaminen, ruoan laitto, lastenhoito ja muut kotityöt ovat naisten töitä, että naisen paikka on kotona nyrkin ja hellan välissä ja ennen kaikkea sen, että mies on perheen pää, jota naisen ja lasten on toteltava eivätkä nämä saa milloinkaan komentaa miestä esim. siivoamaan!
Kannattaa heittäytyä ihan avuttomaksi kaikissa kotitöissä. Esim. ruokaa laittaessa sytytä pieni tulipalo, pilaa parketti väärällä pesuaineella ja imuroi imuriin toisen tärkeitä tavaroita. Toinen ei jaksa katsella sitä kauaa, tai ei ainakaan meillä mies, ja tadaa, sinulla on kotityökielto.
N31
Vierailija kirjoitti:
Eikä naisen keho kestä synnytystä.
Keksi parempi.
Kyllä kestää! Jokaisen naisen kuuluu täällä suomessa synnyttää vähintään 20 vauvaa, että saadaan syntyvyys suomessa nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa heittäytyä ihan avuttomaksi kaikissa kotitöissä. Esim. ruokaa laittaessa sytytä pieni tulipalo, pilaa parketti väärällä pesuaineella ja imuroi imuriin toisen tärkeitä tavaroita. Toinen ei jaksa katsella sitä kauaa, tai ei ainakaan meillä mies, ja tadaa, sinulla on kotityökielto.
N31
Ex voi sen todistaa että meillä kärähti kaksi sulaketta peräkkäin kun koitin imuroida. Pahempi tapahtui työmaalla. Rakennusimuri syttyyi tuleen kesken käytön. Pomo kielsi sen jälkeen minulta imurin käytön. Kotona kun kerroin siitä niin ex oli että sovitaan että sä et imuroi ikinä ja katseli huolestuneesti nurkassa olevaa imuria.
Tämmöinen saattaa naurattaa ellei se osu omalle kohdalle.
Älä viitsi ruuan laitosta se oli ihan inhimillinen virhe. Ohjeen tl olin vahingossa kopsannut dl. Se makronilaatikko oli niin suolaista ettei sitä syönyt pirukaan.
Onpa outo syndrooma.
Veljeni potee vähän samaa. Hän sanoi jo nuorena, että aikoo opiskella niin pitkälle, ettei tarvitse tehdä ns paskaduuneja itse. Nyt hän on ylilääkäri, jonka mökkikaivosta loppui vesi, eikä mies osaa tehdä asialle muuta kuin ostaa pullovettä kaupasta. Kun ei voi bakteerikammon vuoksi edes keitetyllä järvivedellä tiskata.
Tulee hemmetin kalliiksi olla kykenemätön itse mihinkään arjen askareisiin.
Mutta ihan ilmeisesti huumorintajua ja itseironiaa kuitenkin aloittajalla riittää, se on harvinainen lahja miehellä.
"Olen sekä fyysisesti että psyykkisesti niin heikko, hauras ja heiveröinen, etten yksinkertaisesti pysty huolehtimaan itsestäni ja normaaleista aikuisten velvoitteista, joten tarvitsen joko äitiä tai kotipiikaa passaamaan minua."
Kokeile tuota ja tule sitten kertomaan miten meni.
Otappa yhteyttä, me sovittiin jo tulevan vaimosi kanssa, että pistetään sun kroppa siihen kuntoon, että siivous sujuu jatkossa suitsait! Eihän rakas tuleva vaimosi halua sinun kärsivän loppuelämääsi, sinulle on siis tulossa ihan helmi vaimoksi, onnenpoika!
t. PT
Ei kannata siivota liikaa. Ajan hskausta
Kertoo naisista aika pahaa, että mielummin pakottaa miehen siivoamaan kuin antaa tämän maksaa siivousfirmalle. Tuottaako se naisille nautintoa, että saa pakotettua tekemään jotain mistä ei pidä?
Vierailija kirjoitti:
Äh, ei se siivoaminen ole niin tärkeää. Välillä on inspiraatio mutta usein ei. Viimeksi sunnuntaina siivosin pakosta kun tuli vieraita, mies laittoi ruuan. Tänään jaahas viikko on ollut niin vilkas ja kukaan ei ole laittanut tavaroita paikalleen niin täällä on taas epäjärjestys. Nyt loikoillaan miehen kanssa sohvalla kun syötiin hyvin, tehtiin yhdessä ruokaa ja siellä ne paistinpannut ja kattilat on taas pitkin tiskipöytiä, lehdet lattialla ja sukkia olohuoneessa. Katsotaan nyt Myytinmurtajia ja loikoillaan ilman huolen häivää tai velvollisuuksia.
Josko huomenna minä laitan tavarat paikoilleen ja mies imuroisi. Jos jaksetaan, saatetaan lähteä myös metsään keittelemään nokipannukahvit. Mun elämässä parasta on olla yhdessä mun miehen kanssa, hyvää arkea ja yhdessäoloa. Sitä jäisin kaipaamaan kun aika meistä jättää, en siivoamista.
"Mun elämässä parasta on olla yhdessä mun miehen kanssa, hyvää arkea ja yhdessäoloa. Sitä jäisin kaipaamaan kun aika meistä jättää, en siivoamista"
Kunpa useampi nainen ajattelisi näin. Monille tärkeintä tuntuu olevan kontrollointi.
Vela -72 kirjoitti:
"Olen sekä fyysisesti että psyykkisesti niin heikko, hauras ja heiveröinen, etten yksinkertaisesti pysty huolehtimaan itsestäni ja normaaleista aikuisten velvoitteista, joten tarvitsen joko äitiä tai kotipiikaa passaamaan minua."
Kokeile tuota ja tule sitten kertomaan miten meni.
siis käyn töissä ja pystyn kantamaan painavia tavaroita ja pelaamaan jalkapalloa. siivouksen liikeradat vaan saa kehon täysin jumiin joten ulkoistan siivouksen mikä sitten johtaa riitoihin naisten kanssa vaikka en heitä pakota vaan ostan siivousfirmalta
ap
Kannaattaa kyllä kaikin keinoin saada hänet se uskomaan ennen kuin hänestä tulisi mahdollisesti vaimosi. Ei ainakaan voi sanoa että olisit yrittänyt häntä huijata.
Pitäisi hommata lääkärintodistus josta ilmenee allergisuus siivoamiselle. Saman kun saisi vielä aikaisille herätyksille niin alkaisi olla elämä kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Hae vaimo Thaimaasta. Pari ensimmäistä vuotta saattaa jopa passata sinua, kunnes huomaa miten Suomessa toimitaan.
Täällä on thaivaimoille vertaistukiryhmiä, joten melko nopeaan vaimosi saa tietää oikeutensa ja ottaa eron.
Hanki robotti, se on varminta.
Imuroimaan, vaimoksi vai sekä että?
Saisitkohan lääkäriltä diagnoosin siivousherkästä... huom tätä nyt ei pidä sekoittaa siivousaddiktiin, toisaalta voisit sopia juurikin siivousaddiktin puolisoksi, he siivoavat mielellään yksin ja oikein :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae vaimo Thaimaasta. Pari ensimmäistä vuotta saattaa jopa passata sinua, kunnes huomaa miten Suomessa toimitaan.
Täällä on thaivaimoille vertaistukiryhmiä, joten melko nopeaan vaimosi saa tietää oikeutensa ja ottaa eron.
Hanki robotti, se on varminta.Imuroimaan, vaimoksi vai sekä että?
Robotit leikkaavat nykyisin myös nurmikon...
Alat tietenkin jännämieheksi. Jännämiehien ei tarvi siivota eikä selitellä tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mieheni ei ole keksinyt samaa”kestä siivoamista”-scheissea 😂
Mitä muuten siivousfirma auttaa? Joudut kuitenkin huolehtimaan a) avaimista B) työvälineistä C) pinnat siisteiksi jne. joten MIKSI maksaa imuroinnista ha pintojen pyyhkimisestä?
Työvälineet siivousfirmalla yleensä on, eikai ne nyt millään kotivälineillä, sekalaisilla, siivoa. Pinnat osannevat siistiä itsekin.
t. siivooja, joskaan ei kotisiivooja
Se kuulostaa kyllä tosi oudolta, ettei saisi ostaa firmalta siivousta. Meille ostettu, vaikka olen itse siivooja, ja tiedän perheitä, jotka käyttävät ostopalveluita. Siinä suhteessa ap:n vaimo kuulostaa tosi oudolta.
Tunnen tuskasi sielunveli ja lajitoveri. Olen myös pohtinut siivouksen delekoimista. Robotti imuri on ihan perushärpäke. Sitä ei tarvi itse liikuttaa. Naisen lisäksi lapset kannattaa opettaa siivoamaan jo pieninä. Tietysti asiaa helpottaa tekemällä mahdollisimman vähän sotkua.
Esim. mitään juotavaa ei kannata kaataa lasiin, siitä tulee tiskiä. Suoraan purkista tai pullosta niin ei tule sotkua. Kertakäyttö lautaset on oikein käteviä. Samoin sormin syöminen, muista tiski. Paljon kannattaa olla alasti niin pyykkiä tulee vähemmän. Kylmässä se voi tosin olla miehelle noloa.
Siivousapuna kannattaa hyödyntää anoppi, mummot, naapurit, satunnaiset ohikulkijat ja mahdolliset kaverit. Kaljan voimalla sitä poikamiehen asunnon kaverit siivosi. Lapsia on halpa lahjoa karkilla ja elokuvilla joita äiti ei anna katsoa.
Sitten jos kuitenkin joutuu mies luomakunnan kuningas siivoamaan niin sitä ei pidä yrittää tehdä kunnolla. Päinvastoin hutiloiden ja erittäin hitaasti. Satunnaisia taukoja tärkeistä syistä kuten pari tuntin telkkaria tai muutamat erät jotain peliä. Pointti kuitenkin ettei ihan heti pyydä uudestaan kun se on raskaampaa kuin siivota itse.
Näitä niksejä kuulisin mieluusti lisää.