Te joilla on hyvä parisuhde: kerro jokin asia suhteessanne, mikä voisi olla paremmin
Yksikään parisuhde ei ole täydellinen. Haluaisin kuulla teiltä, jotka pidätte parisuhdettanne hyvänä ja olette (pääosin) tyytyväisiä, mikä on suurin "vika" tai ongelma suhteessanne. Minkä asian muuttaisitte jos voisitte?
Mainitsemanne asia voi olla ihan miten pieni tai iso tahansa. Haluaisin vain saada vähän ajatusta, että minkä mittakaavan ongelmien kanssa sellaiset ihmiset/parit painivat, jotka kuitenkin kokonaisuudessaan ovat tyytyväisiä suhteeseensa. Jos haluatte, niin voitte myös kertoa ikänne.
Kiitos kommenteista :)
N25
Kommentit (64)
Vaimo ei ole kiinnostunut toteuttamaan joitakin fantasioitani. Muuten menee tosi hyvin niin sängyssä kuin sen ulkopuolellakin
Mies on mitä parhain. Toivoisin kuitenkin hänen laihtuvan. Me molemmat olemme entisiä kilpaurheilijoita. Hän loukkaantui hiukan yli kolmekymppisenä, minkä seurauksena liikunta jäi. Nyt hänellä on noin 40 kiloa ylipainoa, mikä rajoittaa aika lailla seksielämää. Tietyt asennot on ollut pakko jättää pois. Kaipaan niitä todella paljon. Harrastamme edelleen usein seksiä varsinkin nyt kun lapset ovat isoja. Minä siis samoissa mitoissa kuin tavatessamme, sillä liikunta ollut aina osa elämääni.
Meillä on aika hyvä suhde. Pääosin hommat toimii, ajatusmaailma kohtaa, terveitä lapsia, emmekä riitele. Seksittömyys on ehkä negatiivisin asia, muuten on paljon läheisyyttä.. mutta kaikkeen tottuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, että mieheni lopettaisi kuorsauksen ja hampaiden narskuttelun yöllä, se tekee minut hulluksi ja pitää hereillä aina jonkin aikaa jos herään siihen.
Vähän ohis, mutta tota hampaiden narskuttelua voi hoitaa purukiskolla (sellainen muovinen, joka laitetaan yöksi), jos sitä tekee usein. Ei ole ihan halpaa lystiä, kun pitää tehdä mittatilauksena (sellaisia pehmeitä valmismalleja on myös, mutta hammaslääkäri oli sitä mieltä, että eivät toimi - eikä ollut siis itse sitä kiskoa mulle tekemässä, eli en usko, että suositteli kalliimpaa myyntimielessä).
Mutta kannattaa harkita, koska jatkuva narskuttaminen kuluttaa hampaita pahasti (itse hankin kiskon, kun tarkastuksessa löytyi sen verran pahat kulumat). Voi aiheuttaa myös lihasjumeja, päänsärkyä ja leuan sijoiltaan menemisen.
Juu tiedän, oireitakin on päivällä tuosta, mutta minkäs teet kun miehellä on aivan järjetön hammaslääkäripelko, eikä sinne suostu menemään. Eikä meillä kyllä olisi rahaakaan kiskoihin, mitä niiden hintaa katselin joskus.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aika hyvä suhde. Pääosin hommat toimii, ajatusmaailma kohtaa, terveitä lapsia, emmekä riitele. Seksittömyys on ehkä negatiivisin asia, muuten on paljon läheisyyttä.. mutta kaikkeen tottuu
Miksi ette harrasta seksiä jos seksittömyys on sinusta kuitenkin negatiivinen asia?
Vierailija kirjoitti:
No eipä oo kovin pahoja sun parisuhteen epäkohdat :)
Tämä siis viestiin 39, jostain syystä ei lainaus toiminut.
Seurustelllaan ja nähdään harvoin. Välimatkaa 30 km eikä minulla ole autoa Miehellä on oma talo huollettavana ja paljon sukulaisia ja ystäviä, joiden kanssa viettää aikaa. Nytkin ollut mökillä viisi päivää kalastelemassa ja kaatamassa lämmityspuita sukulaismiehen kanssa. Ikävä on usein. Mies kyllä soittaa lähes päivittäin ja ihania viestejä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette harrasta seksiä jos seksittömyys on sinusta kuitenkin negatiivinen asia?
Siihen tarvittaisiin kaksi. Itselläni olis haluja tykkäisin paljonkin seksistä, mutta ilmankin pärjää. Seksin saralla on vaan koko elämäni ollut yhtä pettymystä, nuorempana ja sinkkuna elinalue teki siitä melkein mahdotonta ja nyt olen sit siltä osin vaan tehtynyt huonon valinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen tarvittaisiin kaksi. Itselläni olis haluja tykkäisin paljonkin seksistä, mutta ilmankin pärjää. Seksin saralla on vaan koko elämäni ollut yhtä pettymystä, nuorempana ja sinkkuna elinalue teki siitä melkein mahdotonta ja nyt olen sit siltä osin vaan tehtynyt huonon valinnan.
Tasan ei käy onnen lahjat. Meillä äijä on jatkuvasti kiinni mun hanurissa, välillä väsyttää.
Vaikea sanoa. Viihdyttään niin hyvin yhdessä, on hellyyttä, edelleen intohimoista seksiä, huumoria ja toisen kunnioitusta. On yhteisiä harrastuksia ja molemmilla omia. Riidellään todella vähän. En keksi miten parisuhde voisi olla enää parempi.
Mä voisin hävittää vähemmän tavaroita, mutta adhd:na se ei olekaan ihan niin helppoa. Miehellä voisi olla parempi muisti, etenkin kun mulla se on niin huono.
Eletään tasa-arvoisessa parisuhteessa, vapaaehtoisesti lapsettomia. Yhdessä 10v. ja ikää molemmilla 30+.
Meillä on tällä hetkellä töissä niin kova kiire, että aikaa ei tahdo riittää parisuhteelle riittävästi. Tilanne on ollut tällainen melkein suhteen alusta asti. Välillä olemme väkisin järjestäneet suhteelle aikaa, mutta sitten työkuviot ovat kärsineet tästä. Näin on ehtinyt käydä jo kummallekin, toisaalta hyvä niin, että taakka on kuitenkin saatu jaettua jotenkin tasaisesti.
Olemme tehneet suunnitelman, jonka avulla pyrimme muuttamaan tilannetta, mutta vielä puolisen vuotta ainakin menee ennen kuin tuloksia alkaa näkyä. Välillä tämä on todella raskasta.
Siinä ehdottomasti suurin suhdettamme koskeva ongelma tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Dramaattiset riidat. Onneksi saamme ne aina nopeasti selvitettyä.
Muuten kaikki on todella hyvin. Riitojen aikana selvitetään just niitä ongelmakohtia, jotka aina sitten selviääkin.
Meilläkin oli aikaisemmin tämä ongelma. Oli aika raskasta aikaa! Nyttemmin olemme oppineet selvittämään asioitamme riitelemättä niin purevasti. Olen silti sitä mieltä että dramaattinenkin riitely on parempi kuin asioiden hautaaminen ja puhumattomuus, jos se aidosti auttaa ratkaisemaan ristiriitoja.
t, 54
Meillä suurin ongelma oli minun mustasukkaisuus ja muutenkin lapsellinen kiukuttelu aina välillä. Kyllähän siihen muutamia vuosia meni, että sain vaihdettua käytöstäni sekä ajatusmallejani paremmaksi, mutta nyt on asiat kyllä todella hyvällä mallilla (meidän molempien mielestä). Ehkä suurin ongelma tällä hetkellä on se, kuinka paljon toistemme tunnetilat vaikuttavat toisiimme. Esim kun minä olen ärtynyt tulee miehestäkin ärtynyt, tai kun hän on pettynyt niin petyn minäkin hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin, että mieheni lopettaisi kuorsauksen ja hampaiden narskuttelun yöllä, se tekee minut hulluksi ja pitää hereillä aina jonkin aikaa jos herään siihen.
Erilliset makuuhuoneet ovat ratkaisu! Molemmille rauha nukkua, seksielämää voi olla silti.
Haluaisin että mieheni näyttäisi enemmän tunteitaan julkisesti. :D Haluaisi kävellä käsi kädessä yms.
Hän ei suostu viettämään aikaa mun kavereiden kanssa edes yhtä kertaa muutamaa tuntia :(
Kiva sit selitellä kavereille. He ovat mukavia ihmisiä, mieheni käytös on loukkaavaa.
No eipä oo kovin pahoja sun parisuhteen epäkohdat :)