Te joilla on hyvä parisuhde: kerro jokin asia suhteessanne, mikä voisi olla paremmin
Yksikään parisuhde ei ole täydellinen. Haluaisin kuulla teiltä, jotka pidätte parisuhdettanne hyvänä ja olette (pääosin) tyytyväisiä, mikä on suurin "vika" tai ongelma suhteessanne. Minkä asian muuttaisitte jos voisitte?
Mainitsemanne asia voi olla ihan miten pieni tai iso tahansa. Haluaisin vain saada vähän ajatusta, että minkä mittakaavan ongelmien kanssa sellaiset ihmiset/parit painivat, jotka kuitenkin kokonaisuudessaan ovat tyytyväisiä suhteeseensa. Jos haluatte, niin voitte myös kertoa ikänne.
Kiitos kommenteista :)
N25
Kommentit (64)
Pitkässä liitossa kaipaan paljon enemmän läheisyyttä ja hellyyttä. Seksiä kyllä on muttei rakastelua jota minä kaipaisin eniten. Romanttista höpöttelyä ja käsikädessä kävelyä yms. Mieheltäni puuttuu täysin kyky tällaiseen. Puhuminen toiveista ei ole auttanut.
Sama kuin 1, eli enemmän yhteustä aikaa. Mies tekee pitkää päivää yrittäjänä, välillä tuntuu että työ tärkeämpi kuin minä. Muu suhteessa toimii. N30
Mieheni hieroisi useammin jalkojani.
Stressaantuneena puoliso alkaa tiuskia ja puhua epäkunnioittavasti. Onneksi stressi vähenemäänpäin . Kyllä se tästä.
20 v yhdessä.
Meillä on ihan älyttömän hyvä suhde, vaikkei kumpikaan meistä tietenkään ole täydellinen. Olen kuitenkin sanonut miehelle, että rakastan häntä juuri sellaisena kuin hän on enkä haluaisi muuttaa häntä mitenkään. Siksi on todella vaikea tässäkään yrittää kaivaa esille sellaista asiaa, jonka haluaisin ihan oikeasti muuttaa. Niin kauan kuin meillä on hyvä yhteys ja koemme molemmat erityisenä asiana sen, että olemme löytäneet toisemme ja viihdymme yhdessä, en halua muuttaa mitään, koska siitä saa riittävästi voimaa kestää ne huonommatkin hetket. Näillä on menty 20 vuotta.
Miehen terveysongelmat, mutta niihinhän en juuri voi vaikuttaa muuten kuin olemalla tukena. Toivoin etten olisi joutunut näitä asioita vielä miettimään, mutta toisaalta tiedostan kuinka paljon vaikeampaa kaikki olisi meille jos emme olisi yhdessä. Tämä on meidän elämä ja nautimme pienistä arkisista asioista. Se kantaa vaikeampinakin hetkinä.
N30+
Mies ja parisuhde on muuten oikein hyvä ja kestänyt yli 20 vuotta mutta ärsyttää miehen pätemisen tarve. Sen on aina pakko olla oikeassa eikä millään meinaa myöntää jos on eryhtynyt jostain. Nykyään osaan useimmiten jo vaan nauraa itsekseni ja antaa asian olla sen sijaan että väittäisin vastaan....
Puoliso on koiraihminen, minä taas kissa.
Ainoa asia mistä on meidän neljän vuoden avioliiton aikana tullut sanaharkkaa..
Sitä toivoi suhteen alussa toisen muuttuvan, vaan edelleen sitä elellään kissattomana, mutta eihän täydellistä kumppania voi ollakaan. :D
Miehelläni on useampi perussairaus ja hän kärsii kroonisista kivuista. Haluaisin kokeilla millainen yhteinen elämämme oli ilman sairauksia, varmasti rakastaisimme toisiamme yhtä paljon, mutta elämä voisi olla helpompaa ja tulevaisuutta voisi suunnitella ihan eritavoin.
Ennen kaikkea haluaisin kuitenkin, että rakastamani mies saisi elää kivutonta ja tervettä elämää.
N31
Vierailija kirjoitti:
Puoliso on koiraihminen, minä taas kissa.
Ainoa asia mistä on meidän neljän vuoden avioliiton aikana tullut sanaharkkaa..
Sitä toivoi suhteen alussa toisen muuttuvan, vaan edelleen sitä elellään kissattomana, mutta eihän täydellistä kumppania voi ollakaan. :D
Olet kissa?! 😮 Eikös tuo avioliitto ole mieheltäsi jopa rikollista 🤔
Mun mies pitää kyntensä liian pitkinä, se on se vika! Jatkuvasti saa huomauttaa että leikkaisi ne kun alkaa olla naismaiset :/
Meillä on taipumusta provosoida ja haastaa toisiamme. Eli ns. turhista asioista tulee välillä riitaa. Silti kokonaisuus 9,5
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä liitossa kaipaan paljon enemmän läheisyyttä ja hellyyttä. Seksiä kyllä on muttei rakastelua jota minä kaipaisin eniten. Romanttista höpöttelyä ja käsikädessä kävelyä yms. Mieheltäni puuttuu täysin kyky tällaiseen. Puhuminen toiveista ei ole auttanut.
Kiinnostaa tietää, mikä suhteesta sitten tekee hyvän? Nuo kuulostaa aika isoilta puutteilta.
Kyllä sieltä ennen häitä tuli lappu, ettei liitolle pitäisi olla mitään esteitä :o
Eivät tutkineet sitten mun taustoja tarpeeksi... :D
Kissa25
Mieheni on koiraihminen. Itse en haluaisi mitään elukoita tähän talouteen.
Yhteisen ajan puute rassaa eniten ainakin näin kesäaikaan, kun miehelläni on ihan älyttömästi töitä. Talvella sitten on kivempaa, kun työpäivät ja -viikot ovat normaalipituisia ja viikonloput vapaita. Mies on rakennusalalla, joten töitä on tehtävä paljon silloin kun on sesonki.
Sitten jos yhden ikuisuusärsytyksenaiheen sanoisin, niin se on lehdet vessassa. Mies lukee lehtiä tai vaikka jotain hemmetin Bilteman kuvastoa istunnollaan ja sitten ne lehdet jäävät lojumaan pitkin vessaa. En ymmärrä miksi hän ei voi paskalla ollessaan selata nettiä kännykällä kuten normaalit ihmiset...😂
Haluaisin enemmän yhteistä/kahdenkeskeistä aikaa meille. Miehelläni on edellisestä liitosta lapsi, jonka lähivanhempi hän on. Teemme paljon kaikkea kolmisin ja pidän lapsesta ja hän minusta, mutta kaipaisin enemmän sitä että olisi vain mies ja minä, eikä tarvitsisi ajatella ketään muuta. Toki iltaisin lapsen mentyä nukkumaan meillä on aikuisten aikaa, ja joskus viikonloput, mutta kaipaisin sellaista että voisimme vaikka extempore arkipäivänä lähteä koko illaksi johonkin tai vain makoilla sängyssä koko illan. Ei voi, koska on lapsen treenit ja aktiviteetit ja ruokailut sun muut.
Meiltä (minulta) jäi tavallaan se kuherrus/seurusteluaika kokonaan pois, kun ollaan vain kahden ja keskitytään toisiimme. Hyppäsimme suoraan lapsiperhevaiheeseen. Mies yrittää todella kovasti tehdä meille aikaa, mutta ei niitä tunteja vain ole vuorokaudessa, eikä päiviä viikossa, enempää kuin on. Kaipaisin vain saada olla miehen huomion keskipisteenä vähän enemmän, siten kuin yleensä lapsettoman seurustelun alkuvaiheissa on tyypillistä.
Olemme olleet yhdessä nyt 1,5v. ja tämä on ainoa asia, jonka suhteessamme muuttaisin. Rakastamme toisiamme ja mieheni yrittää kovasti tasapinotella kaiken välillä, joten yritän olla valittamatta ajanpuutteesta. Kaikki muu on suhteessamme ihanaa: keskusteluyhteys, läheisyys, huumori, arvot ja tulevaisuudensuunnitelmat, kaikki.
Tulipas todella pitkä viesti, ilmeisesti tämä jonkin verran minua mietityttää... Helpotti oloa saada kirjoittaa se ulos :)
N27 ja M34